پلنوم چهلم حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست برگزار شد

حزب حکمتیست
November 29, 2019

پلنوم چهلم حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست برگزار شد

بعد از برگزاری کنگره نهم، کمیته مرکزی منتخب کنگره روز دوشنبه چهارم آذرماه برابر با ٢٥ نوامبر ٢٠١٩ با حضور اکثریت اعضای اصلی و علی البدل، پلنوم چهلم را برگزار کرد. در این پلنوم در مورد دستورهای زیر تصمیم گیری شد؛

١- تصمیم گیری در مورد تنها قرار محول شده به پلنوم و پروسه وارد کردن اصلاحات کتبی پیشنهادی نمایندگان کنگره به اسناد مصوب کنگره.
٢- انتخاب دبیر کمیته مرکزی و دفتر سیاسی.
٣- اقدامات فوری حزب بعد از کنگره.
٤- ارزیابی از کنگره نهم.

در دستوراول، بنا به وظیفه ای که کنگره نهم به پلنوم ٤٠ واگذار کرده بود، ابتدا قرار در مورد "تهاجم فاشیستی ارتش ترکیه  به سوریه" در دستور قرار گرفت که رای نیاورد. سپس اصلاحات پیشنهادی بر اسناد مصوب کنگره بررسی شد. پلنوم بخشی از این اصلاحات را بر اسناد کنگره تصویب کرد. به این ترتیب همه اسناد مصوب تدقیق نهایی شده و برای انتشار علنی آماده شدند.

در دستور انتخابات، از میان سه کاندیدا رفقا آذر ماجدی، جمال کمانگر و ناصر مرادی برای دبیر کمیته مرکزی، رفیق جمال کمانگر با اکثریت آراء به عنوان دبیر کمیته مرکزی انتخاب شد. سپس، پلنوم کمیته مرکزی با اهدا گل و صحبتهای کوتاه یکی از رفقا از زحمات رفیق فاتح شیخ دبیر دوره قبل کمیته مرکزی که این بار کاندیدای این پست نبود، صمیمانه قدردانی کرد.

سپس انتخابات دفتر سیاسی برگزار گردید و از میان کاندیداها سیزده نفر به عضویت دفتر سیاسی انتخاب شدند که عبارتند از رفقا: آذر ماجدی، پروین کابلی، سیوان کریمی، سعید یگانه، رحمان حسین زاده، سیاوش دانشور، صالح سرداری، عبدالله دارابی، فاتح شیخ، کامیار احمدی، ملکه عزتی، ناصر مرادی و همایون گدازگر.

دستور سوم اقدامات فوری حزب بعد از پلنوم نهم مورد بررسی بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات مشخصی به رهبری منتخب حزب ارائه شد. به دلیل کمبود وقت دستور ارزیابی از کنگره نهم حذف شد.

پس از پایان پلنوم، دفتر سیاسی منتخب در نشستی کوتاه با حضور اکثریت اعضای خود، رئیس دفتر سیاسی و هیئت اجرایی دفتر سیاسی را انتخاب کرد. ابتدا رفقا سیاوش دانشور و فاتح شیخ برای پست رئیس دفتر سیاسی کاندیدا شدند. رفیق سیاوش دانشور بعنوان رئیس دفتر سیاسی انتخاب شد. سپس نشست دفتر سیاسی که بعضی از اعضای کمیته مرکزی هم در آنجا حضور داشتند، طی صحبتی کوتاه و اهدای گل از فعالیتهای رفیق رحمان حسین زاده که در سالهای اخیر ریاست دفتر سیاسی را بر عهده داشت و این بار کاندیدای این پست نبود، صمیمانه قدردانی کرد. به دنبال از میان کاندیداها، دیگر اعضای هیئت اجرایی دفتر سیاسی انتخاب شدند. به این ترتیب شش عضو منتخب هیئت اجرایی دفتر سیاسی عبارتند از رفقا: آذر ماجدی، رحمان حسین زاده، سیاوش دانشور، عبدالله دارابی، پروین کابلی و ناصر مرادی. هیئت اجرایی دفتر سیاسی رفیق ناصر مرادی را به عنوان دبیر هیئت اجرایی انتخاب کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست
آذر ماه ١٣٩٨- نوامبر ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com