اخبار و گزارشات کارگری ١٨ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
November 09, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ١٨ آبان ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

پژواک صدای کارگران حق طلب  بازداشتی شهرداری کوت عبدالله باشیم

- بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه،  در دفاع ازتجمعات 19 و 21 آبان ماه  بازنشستگان مقابل مجلس وسازمان برنامه بودجه

- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند دزفول نسبت به بلاتکلیفی شغلی

- اعتصاب و تجمع کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق

- ادامه تجمعات کارگران پیمانی شهرداری شوشتربرای حذف پیمانکاران وعقد قراردادمستقیم

- اعتراض کارکنان بیمارستان پیوند اعضای بوعلی شیرازنسبت به پایمالی حقوقشان وتعیین ضرب الاجل

- ادامه اعتراضات در کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

- نامه سرگشاده جمعی از معلولان کشور در اعتراض به عدم اختصاص کامل بودجه برای اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال آینده

- ادامه بلاتکلیفی شغلی صدها کارگر کارخانه فولادین ذوب آمل

- هفدهمین روز تحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش

- مرگ یک كارگرکشاورزی 44 ساله در نیشابور زیرتراکتور

یانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه،  در دفاع ازتجمعات 19 و 21 آبان ماه  بازنشستگان مقابل مجلس وسازمان برنامه بودجه

انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه   با صدوربیانیه ای بتاریخ 17آبان ماه  ازتجمعات 19 و 21 آبان ماه  بازنشستگان مقابل مجلس وسازمان برنامه بودجه حمایت کرد.

متن بیانیه:

دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

تکریم در گفتار و تحقیر در عمل از سیاستهای مزورانە ای است که شوربختانە سالیان درازیست دامنگیر مسوولین ما شده است!

  متاسفانه علی رغم وعده وعیدهای مکرر دست اندکاران، دولتمران و... هنوز در بر همان پاشنه چرخیده، وضعیت معیشتی، منزلتی و رفاهی بازنشستگان فرهنگی اسوه های اخلاق و مدارا، پیشکسوتانی که شبیه خود را هیچ جایی از این کره ی خاکی سراغ ندارند؛!

روز به روز وخیم و زجرآور تر شده به گونه ای که بعد از سی سال کار و تلاش و به جای سپری نمودن باقی عمر گرانبهای خود در آرامش و آسایش ، جویای شغلی تازه برای جبران نواقص و نارسایی های معیشتی گشته،  بعضا با پناه بردن به شغل های کاذب و... که متناسب با شان و منزلت ایشان نیست، روی آورده اند که فکر و هوش را از هر صاحب خردی ربوده و دل هر انسان آزاده ای را می آزارد.

بازنشستگان عزیز خواهان اجرای کامل بندهای قانون مدیریت خدمات کشوری، همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان و بیمه ی درمانی کارآمد هستند که بارها با نگاشتن نامه، تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه، مجلس و ... خواستار رسیدگی به وضعیت خویش شده اند.

قوانینی که بعضا در دیوان محاسبات رای بر اجرای آنها توسط دولت و صندوق بازنشستگی داده شده است.

اما متاسفانه تاکنون مسوولین نه تنها جوابگوی این قشر فرهیخته نبوده اند بلکه به قوانین حکومتی خود نیز تمکین نکرده و پایبند نبوده اند!

ضمنا وحدت و انسجام بازنشستگان محترم با توجه به اهداف و مطالبات مشترک در محقق شدن خواسته ها تاثیرگذارتر خواهد بود که امید است این مهم هرچه زودتر تحقق یابد.

انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه ضمن صحه گذاشتن بر خواست و مطالبات قانونی و برحق بازنشستگان ارجمند و فرهیخته و باتوجه به وضعیت معیشتی ناگوار ناشی از تورم افسارگسیخته که ناشی از اجرای سیاست های غلط و نابخردانه ی اقتصادی است، اعتراض این قشر فهیم را برحق دانسته و خواهان اجرای کامل بندههای مصوب قانونی برای ترمیم دریافتی های بازنشستگان بوده، از نهادهای ذیربط می خواهد هر چه سریعتر این وضعیت تاسف بار را پایان داده و گام های اساسی بردارند.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند دزفول نسبت به بلاتکلیفی شغلی

روز شنبه 18آبان،جمعی از کارگران کارخانه قند دزفول برای اعترض نسبت به بلاتکلیفی شغلی دست به تجمع در این واحد تولیدی واقع در کیلومتر 7 جاده شوش - دزفول زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:حدود 10روز است بدلیل نبود چغندرقند 2روزدر هفته سر کار می آییم.

وی افزود: مدیریت کارخانه اعلام کرده است تا 10روز آینده اگر چغندرقند تامین نشود، مابقی کارگران یعنی حدود 200 نفر نیز اخراج خواهند شد.

وی  درخاتمه گفت: کارگران مربوط به بخش های ساتراسیون، واپراسیون، جوشکاری، مکانیکی، برق کاری و انبارداری قطعات هستند.

هفته پیش، مدیرعامل شرکت قند شوش در گفتگوبا خبرنگار رسانه ای دلیل تمدید نکردن قرارداد کارگران این کارخانه را تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه عنوان کرد و گفت:  حدود 200کارگر رسمی این شرکت مشغول کار هستند و فقط کارگران فصلی به علت اینکه نوع فعالیت خود که معمولا" در فصل برداشت چغندر قند وارد مجموعه کارگران می شوند در شرکت نیستند که پس از شروع مجدد کار تولیدی، کارگران فصلی دوباره به کارگرفته می‌شوند.

وی افزود: در جریان بارندگی‌های اخیر به محصول چغندرقند مناطقی از استان کرمانشاه خسارت زیادی وارد شد و امکان این‌که بتوانیم فصل پاییز از محل برداشت چغندر قند نیز تولید شکر داشته باشیم را از بین برد.

وی با بیان اینکه تولید چغندرقند در کل کشور به علت شرایط خاص آب و هوایی و بارندگی‌های شدید اخیر حدود 55درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است افزود: احتمال اینکه بتوانیم چغندرقند از مناطق سیل‌زده کرمانشاه خریداری کنیم بسیار کم است.

وی در ادامه افزود: حتی در صورت جذب چغندرقند بهاره و پاییزه تا پایان آبان ماه، بازهم چهارماه در سال کارخانه در حالت تعمیرات اساسی قرار داشت بنابراین نباید چنین تلقی کرد که کارخانه به علت نبود مواد اولیه تعطیل شده است.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران شرکت قند شوش

شرکت قند شوش، بدلیل عدم تامین چغندر بهاره، و به منظور کاهش هزینه ها، تعدادی از کارگران خود را به مرخصی اجباری  فرستاده و تعدادی را با دو روز در هفته  به کار مجددا دعوت کرده است.

به این دلیل کارگران  قند شوش، امروز  با تجمع در محوطه شرکت خواستار بازگشت بکار شده اند.

لازم به یاد آوریست که شرکت قند شوش در اوایل دهه پنجاه شروع به کار کرده وتا قبل از بحران درسال ۱۳۷۸ بیش از سه هزار کارگر رسمی در این شرکت به طور سه شیف در زمان بهره برداری  کار میکردند.

 یکی از دلائل بحران این شرکت واردات بی رویه شکر بود که بدون تعرفه وارد ایران  شده است.

علاوه بر اینکه بیش از ۳۰۰۰ کارگر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار بودند، کشاورزان منطقه شوش، دزفول، اندیمشک وسایر مناطق خوزستان واستان های اطرف چقندر این کارخانه را تامین میکردند

۱۸ / آبان / ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

*اعتصاب و تجمع کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق

روزشنبه 18آبان، کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق دست از کار کشیدند و مقابل  ورودی پایگاه ارگ قدیم تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران معترض گفتند: علاوه بر تاخیر سه تا چهار ماهه در پرداخت حقوق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران روالی است که سازمان میراث فرهنگی برای پرداخت دستمزد کارگران پروژه‌های عمرانی در پیش گرفته است.

طبق اظهارات این کارگران، سازمان میراث فرهنگی بودجه معینی برای ترمیم و مرمت بناهای فرهنگی مانند ارگ قدیم بم درنظر نگرفته است و برای همین هر ماهه پایگاهای میراث فرهنگی برای تامین منابع مالی پروژه‌هایی که در دست مرمت است، دچار مشکل هستند.

این کارگران افزودند:پایگاه ارگ بم نیز از چندین سال پیش دچار کمبود منابع مالی است و هر سه تا چهار ماه یکبار با تامین اعتبار به کارگران زیرمجموعه خود دستمزد پرداخت می‌کند.

طبق اظهارات کارگران ارگ قدیم بم، با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواسته بودند به مشکلات این پایگاه رسیدگی کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

آنها افزودند: در نتیجه طولانی‌تر شدن موعد دریافت مطالبات معوقه، هر روز برای امرار معاش خانواده‌هایمان بیشتر زیر بار قرض از اطرافیان‌مان می‌رویم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پرداخت حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تامین اجتماعی دچار است.

کارگران ارگ بم در ارتباط به وضعیت بیمه تامین اجتماعی خود می‌گویند اخیرا با تعاملی که بین پایگاه ارگ قدیم بم و تامین اجتماعی بوجود آمده در حال حاضر نیازهای درمانی ما و خانواده‌هایمان تامین می‌شود.

*ادامه تجمعات کارگران پیمانی شهرداری شوشتربرای حذف پیمانکاران وعقد قراردادمستقیم

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر در ادامه کنش هایشان برای حذف پیمانکاران وعقد قراردادمستقیم برای باری دیگر دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهر شوشترزدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 18آبان، کارگران قرارداد پیمانی شهرداری شوشتر در استان خوزستان خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود و برخورداری از قراردادهای دائمی کار هستند.

این کارگران می‌گویند: نزدیک به 300نفرهستند که برابر مقرارت قانون کار در شهرداری شوشتر مشغول‌ کارند.

آنها افزودند: یک جمعیت چند ده‌ هزار نفری از کارگران پیمانکاری در شهرداری‌ها هستند که در نتیجه حضور پیمانکاران مطالباتشان کاهش پیدا کرده و این موضوع آنها را در شرایط بد مالی قرار داده است.

به گفته کارگران شهرداری شوشتر، تبدیل وضعیت استخدامی از کارگر پیمانکاری به قرارداد مستقیم مطالبه‌ای است که تمامی این سالها از جانب آنها دنبال شده است.

 در این‌باره یکی از کارگران پیمانکاری شهرداری شوشتر گفت: در مجموعه شهرداری شوشتر بیشتر از 10 سال است که او به همراه همکارانش تحت مسئولیت چندین شرکت واسطه‌ای مشغول کار بوده است، شرکت‌هایی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند و به واسطه کار کارگران به سودهای کلانی دست پیدا می‌کنند.

او افزود: حقوقی که از شرکت‌های واسطه‌ای دریافت می‌کنند کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد در عین حال با وجود تشابه نزدیکی که میان حرفه آنها با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی رسمی وجود دارد اما دستمزدهایی که به آنها پرداخت می‌شود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

این کارگر پیمانکاری شهرداری شوشتر با بیان اینکه بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر و مقامات مختلف دولتی شهرستان مطالبه کرده‌ا‌ند، افزود: در این‌باره علاوه بر شهرداری و شورای شهر، با فرمانداری شهرستان و استانداری خوزستان هم نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم که نتیجه آن وعده پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی کارگران پیمانکاری مجموعه شهرداری شوشتر بوده است.

به گفته وی؛ علاوه بر پرداخت دستمزدهای پایین، مسئله فقدان امنیت شغلی نیز ازجمله نگرانی‌هایی است که عموم کارگران پیمانکاری ازجمله کارگران پیمانکاری شهرداری شوشتر امروز با آن مواجه‌ هستند. به عنوان نمونه قرارداد‌های کوتاه‌مدت زیر یک سال و سه ماهه و یک ماهه موجب شده امنیت شغلی نداشته‌ باشیم، در طول این سالها بارها پیش آمده است که دیده‌ایم بعد از خاتمه قرارداد، از میان همکارانمان شماری به عنوان نیروی مازد معرفی شده‌اند و در نتیجه بیکار شده‌اند.

درهمین رابطه:

از سرگیری تجمعات کارگران پیمانی شهرداری شوشتربرای حذف پیمانکاران وعقد قراردادمستقیم

روز شنبه 21مهر،کارگران پیمانی شهرداری شوشتربا خواست حذف پیمانکاران وعقد قراردادمستقیم دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهر شوشترزدند.

کارگران شهرداری شوشتر با اشاره به اینکه به صورت پیمانی در سه شرکت پیمانکاری به کار  مشغول هستیم، به خبرنگار رسانه ای گفتند: می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

این کارگران که تعدادشان حدود 300 نفر است،افزودند: در نتیجه حضور پیمانکار؛ شاهد کاهش مطالباتشان هستند و این موضوع آنها را در شرایط بد مالی قرار داده است.

کارگران اظهار داشتند: قرارداد تعداد کمی (حدود 6 نفر) از همکارانمان به صورت سفارشی از شرکتی به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شده است و همین تبعیض نگرانی کارگران را موجب شد و زمینه اجتماع کارگران را فراهم کرد.

آنها گفتند: در جلسه‌ای که به دنبال اجتماع کارگران در شورای شهر شوشتر با حضور اعضای شورا، شهردار و شماری از کارگران برگزار شد، کارگران مشکلات خود را با اعضای شورای شهر و شهردار در میان گذاشتند.

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر گفتند: حقوق دریافتی ما کفاف زندگی‌‌مان را نمی‌دهد و در این بین شرکت واسطه‌ای که هیچ نقشی در خدمات شهری ندارد؛ به واسطه کار ما به سودهای کلانی دست پیدا کرده‌ است.

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در شهرداری شوشتر مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

آنها در بخش پایانی گفتند: چندین سال پیش یکی از شهرداران سابق شهر شوشتر کارگران مجموعه شهرداری را به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت کرد ولی بعد از گذشت چند سال که شهردار بعدی مدیریت شهر را بدست گرفت با تهدید اخراج و حمایت شورای وقت، همه کارگران را فسخ قرارداد کرد در نتیجه کارگران با  وجود آنکه موضوع مشکلاتشان را با طرح شکایت به اداره کار به نتیجه‌ای نرسیدند و بار دیگر پای پیمانکاران در شهرداری شوشتر بازشد.

*اعتراض کارکنان بیمارستان پیوند اعضای بوعلی شیرازنسبت به پایمالی حقوقشان وتعیین ضرب الاجل

کارکنان بیمارستان پیوند اعضای بوعلی شیراز با اعتراض نسبت به پایمالی حقوقشان مبنی برعدم پرداخت بموقع مطالبات،عدم پرداخت عادلانه و منصفانه کارانه به همه پکارکنان، عدم پرداخت حق مسئولیت به مسیولین بخش ها، حذف حق شیفت در گردش و عدم شفافیت در محاسبه اضافه کاری و مسیر ارتقاء شغلی تا پایان آبان ماه به مدیران این مرکز مهلت داده اند تا مشکلاتشان را حل کنند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 18آبان،بزرگترین و مهمترین مرکز تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضاء ایران که به تازگی در شیراز افتتاح شده است به نظر می رسد با بحران نارضایتی پرسنل خود روبروست.

با وجود غیر دولتی بودن این مرکز ، به شکلی غیر معمول تعدادی از پرسنل و پزشکان این مجموعه از مستخدمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشند. بر اساس گزارشات تعداد پرستاران این مرکز 700، پزشکان 240 و تعداد کل پرسنل 1300نفر می باشد.

اخیرا تعدادی از پرسنل این بیمارستان نسبت به آنچه که ظلم و بی عدالتی ها و پایمال شدن حقوق اساسی اولیه خود دانسته اند اعتراض داشته اند به طوری که بر اساس بررسی های میدانی تعدادی از نیروهای آموزش دیده به علت شرایط سخت کاری؛ پایمال شدن حقوق خود و عدم دریافت حقوق مناسب بی انگیزه شده و از شغل خود استعفا داده و عطای این شغل را به لقایش بخشیده اند.

به تازگی جمعی از پرسنل بیمارستان طی نامه ای اعتراضی به مدیران این مرکز عمده ترین مشکلات خود را تاخیر زیاد در پرداخت ها؛ عدم پرداخت عادلانه و منصفانه کارانه به همه پرسنل؛ عدم پرداخت حق مسئولیت به مسیولین بخش ها؛ حذف حق شیفت در گردش و عدم شفافیت در محاسبه اضافه کاری و مسیر ارتقاء شغلی دانسته اند و تا پایان آبان ماه به مدیران این مرکز مهلت داده اند تا مشکلاتشان را حل کنند.

*ادامه اعتراضات در کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

روز شنبه 18آبان،جمعی از کارگران کشاورزی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضات روز های گذشته شان نسبت به عدم پاسخگویی به خواسته هایشان برای باری دیگر دست به تجمع در این مجتمع زدند.

*نامه سرگشاده جمعی از معلولان کشور در اعتراض به عدم اختصاص کامل بودجه برای اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال آینده

جمعی از معلولان کشور طی نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوراعتراضشان را نسبت به عدم اختصاص کامل بودجه برای اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال آینده،رسانه ای کردند.

بخش هایی ی از این نامه که روز شنبه 18 آبان رسانه ای شد،بقرارزیراست:

 سال‌ها طول کشید تا در اواخر سال ۹۶ مطالبات معلولان با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان معلولان سراسر کشور منجر به تصویب لایحه معلولان شد و در همان بحبوحه 200 میلیارد تومان بودجه برای آماده‌سازی زمینه اجرای این قانون در سال 97 اختصاص داده شد.

در سال97سازمان برنامه و بودجه آنقَدَر وقت‌کُشی کرد تا سال به آخر رسید و ریالی از اعتبار 200 میلیارد تومانی اجرای قانون معلولان را پرداخت نکرد. در همان سال 97 با مطالبه و پیگیری کمپین معلولان و اعتراضات آنان، سرانجام مبلغ 1100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون معلولان در سال 98 اختصاص یافت اما تا امروز هنوز ریالی از این اعتبار به سازمان بهزیستی پرداخت نگردیده و نامه‌های ارسالی به حضرت‌عالی برای تسریع در این امر حیاتی بی‌پاسخ مانده است.

مردادماه سال جاری نیز با تلاش‌های کمپین معلولان، وزارت بهداشت بسته تعرفه و خدمات توانبخشی را با هدف اجرای ماده 6 قانون معلولان جهت تخصیص اعتبار به سازمان متبوع حضرتعالی ارائه داد ولی تاکنون پاسخی دریافت ننموده است. افزایش مستمری ناچیز معلولان نیز بعد از شش ماه در حالی محقق شد که فقط مبلغ پرداختی از محل بودجه سازمان بهزیستی شامل این افزایش شد و مبلغ دریافتی از محل هدفمندی یارانه‌ها اعمال نشده است. در صورتی که تمام اقشار جامعه از کارمندان تا بازنشستگان، افزایش حقوق و مستمری‌ها را دریافت نموده‌اند.

این بی‌توجهی‌ها در حالی توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد که افراد دارای معلولیت با مشکلات عدیده روبه‌رو بوده و در اسفبارترین شرایط معیشتی، درمانی، توانبخشی، اشتغال، مسکن و غیره ناشی از تورم و بیکاری به‌سر می‌برند اما دولت به وظایف خود نسبت به معلولان عمل نمی‌کند.

در چنین شرایطی چرا می‌بایست حقوق مغفول‌ترین قشر جامعه توسط دولت‌مردان نادیده گرفته شده و مورد تعدی قرار گیرد؟ لذا خواسته‌های معلولان سراسر کشور از سازمان برنامه ‌و بودجه را به اطلاع  می‌رسانیم:

1-اختصاص کامل بودجه اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال 99

2-پرداخت کامل بودجه تخصیص یافته (1100میلیارد تومان) اجرای قانون معلولان تا قبل از پایان سال

*ادامه بلاتکلیفی شغلی صدها کارگر کارخانه فولادین ذوب آمل

کارگران فولادین ذوب آمل (فذا): کارفرمای این کارخانه فولادی و قطعه‌سازی صنعت خودروی مازندران از اوایل آبان ماه کارگران را به خانه فرستاده و گفته در صورت راه‌اندازی مجدد کارخانه طی 10 روز تماس گرفته می‌شود. با این‌حال تاکنون فقط با حدود 200 تا 300نفر از کارگران تماس گرفته شده و کارگران نگران امنیت شغلی خود هستند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 18آبان،کارگران می‌گویند: ما نزدیک به 1400کارگر هستیم که اکنون نگران اشتغال خود هستیم و در جواب فقط به ما می‌گویند برای بیمه بیکاری درخواست بدهید. برخی از ما بیش از 15 سال سابقه کاری در این کارخانه داریم و روزانه 12 ساعت برای این شرکت کار کرده‌ایم. متاسفانه گاهاً کارفرماها از کارگران به عنوان اهرم فشار برای گرفتن امتیاز استفاده می‌کنند اما دولت باید در چنین تعدیل‌های گسترده‌ای مداخله کند و اجازه چنین بی‌عدالتی‌ای در حق کارگران را ندهد.

به گفته کارگران این واحد تولیدی، این مجموعه در سال‌های قبل بنا به درخواست شرکت ایران خودرو اقدام به خرید تجهیرات و خطوط مدرن در راستای  افزایش تیراژ تولید و جذب نیرو کرده که در ماه‌های اخیر با حجم کاهش سفارشات مواجه شده است.

علوی (قائم مقام مدیرعامل شرکت فولادین ذوب آمل) گفته بود: ایران خودرو متعهد شده است به میزان حداقل 4000 هزار تن در ماه، اصلی‌ترین مواد اولیه این واحد تولیدی را تامین کند که این تعهدات نه تنها عملیاتی نشده بلکه حجم زیادی از مواد اولیه در تعهد ایران خودور در اختیار شرکت قرار نگرفته است.

حسینقلی قوانلو (رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران) با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد مواد اولیه این شرکت جهت تولید سریعا در اختیار آن قرار گیرد، تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی این شرکت برای ایران خودرو بوده که با توجه به مشکلات پیش آمده برای ایران خودرو و صنایع خودروسازی کشور شرکت فذا نیز تحت‌الشعاع این مشکلات قرار گرفت و نتوانست طلب‌های خود را از این شرکت وصول کند.

قوانلو به کارگران اطمینان داده بود که این شرکت تعطیل نخواهد شد، با این‌حال تاکنون هیچ تماسی با کارگران مبنی بر بازگشت به کار گرفته نشده است.

درهمین رابطه:

سایه شوم بیکاری بالای سر 1600کارگر کارخانه فولادین ذوب آمل

1600کارگرکارخانه فولادین ذوب آمل  بدلیل کاهش 80 درصدی تامین قراضه به عنوان مواد اولیه  این واحد از سوی ایران خودرو، روزگار را با سایه شوم بیکاری بالای سرشان سپری می کنند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 22مهر،بسیاری از کوره‌های شرکت فولادین ذوب آمل که با نام اختصاری ” فذا ” شناخته می‎شود این روزها خاموش است ، وضعیتی که اگر چه باعث نگرانی کارگران آن شده ولی مدیران شرکت مشکل را ناشی از کاهش سطح تعامل شرکت‌ خودروسازی طرف قرارداد می‌دانند.

بررسیهای میدانی نشان می دهد که مشکل این کارخانه از حدود سه ماه پیش به دنبال قطع ارسال قراضه از سوی شرکت خودروسازی طرف قرارداد کلید خورده و همچنان ادامه دارد تا جایی که این نگرانی را در کارگران ایجاد کرده است که شاید قرار است عذرشان خواسته شود.

قابل یادآوری است که کارخانه فولادین ذوب آمل از معدود کارخانه هایی است که تمامی فعالیت و ماشین آلات آن بر اساس نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.

این شرکت که از سال  ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد، توان تولید سالانه ۷۷ هزار و ۷۰۰ تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی را دارد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت می کنند.

این کارخانه که از آن به عنوان بزرگ ترین شرکت قطعه سازی ایمنی و فوق ایمنی در مجموعه سازی اکسل کشور یاد می شود ، بر اساس مواد اولیه قراضه تامین شده از سوی خودروسازان  فعالیت و تعداد زیادی از قطعات فولادی و چدنی نشکن ، چـدن خاکسـتری و چدن آلــیاژی را برای خوردوهای پژو و سمند، نیسان ، پراید و رنو تولید می کند. این قطعات اکسل ، دیسک ترمز ، کاسه چرخ ، کالیبر ، میل لنگ ، منیفولد دود موتور ، فلایویل ، توپی ، پوسته جعبه فرمان و سگدست را شامل می شود.

با توجه به این که بیش از ۹۰ درصد تولیدات این مجموعه برای یکی از شرکت های خودروسازی کشور است ، کارگران شاغل و منابع مدیریتی مجموعه کاهش سطح تعامل این خودرو ساز در تامین قراضه برای مواد اولیه و همچنین پرداخت بدهی های معوقه را سب رقم خوردن وضعیت کنونی می دانند.

*هفدهمین روز تحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش

روز شنبه 18آبان برای هفدهمین روز،  سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش دست به تحصن مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران زد.

*مرگ یک كارگرکشاورزی 44 ساله در نیشابور زیرتراکتور

یک کارگر 44 ساله حین کار در زمین کشاورزی واقع در يكي از روستاهاي بخش سرولايت شهرستان نيشابور زیر تراکتور رفت وجان خود را از دست داد .

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com