مردم مبارز آذربایجان و کردستان! به یاری زلزله زدگان بروید! کمکهای مردمی برای نجات زلزله زدگان حیاتی است!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
November 08, 2019

مردم مبارز آذربایجان و کردستان!

به یاری زلزله زدگان بروید! کمکهای مردمی برای نجات زلزله زدگان حیاتی است!

گزارش‌ها حاکی است که زلزله‌ای با قدرت ٥.٩ ریشتر در حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی  روی داده است. زمان وقوع این زلزله ٢ و ١٧ دقیقه و ٣ ثانیه بامداد جمعه بوده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی و مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است. این زمین لرزه علاوه بر استان آذربایجان شرقی، استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

 

سازمان اورژانس اعلام کرده است تاکنون پنج نفر از شهروندان جان خود را از دست داده و ٣٣٢ نفر هم مصدوم شده‌اند. بیشترین خسارت در روستاهای ورنکش، بال استیل، ورزقان، گاوینه رود و گین علی رخ داده است. از ٨٠ روستای منطقه زلزله‌زده تاکنون ٦٥ روستا ارزیابی شده است.  دست‌کم به  ٤٠٠ واحد مسکونی خسارت وارد شده‌است.

مردم مبارز آذربایجان و کردستان!

 

از تجربه  زلزله کرمانشاه و اهر – ورزقان باید آموخت.  و بر اساس آن هر چه بیشتر و موثرتر به یاری عزیزان زلزله زده  رفت. در تجربه اهر – ورزقان دولت نه تنها کمک نکرد بلکه به منطقه لشکر کشی کرد تا مقابل کمکهای مردمی بایستد و مانع اتحاد انسانی مردم شود. در مقابل، مردم نه تنها از آذربایجان بلکه از سراسر ایران با جان و دل به یاری همنوعانشان در آذربایجان شتافتند. این کمکهای بیدریغ مردم بود که جان تعداد زیادی را نجات داد و امید را در قلب بازماندگان آن فاجعه زنده نگه داشت. در فاجعه کرمانشاه، حکام بیرحم اسلامی در کنار سپاه، گله های آخوند هم به منطقه اعزام میکنند که این دیگر نمک پاشیدن بر زخم مردم داغداری است که از هر چه آخوند و عمامه و هر نشانی از حکومت اسلامی منزجر هستند!

 

مردم مبارز آذربایجان و کردستان!

تنها کمکهای مردمی شما مردم مبارز است که میتواند امید را در قلب مردم شریف مناطق زلزله زده زنده نگه دارد و از افزایش تعداد تلفات جلوگیری کند. این شما مردم مبارز هستید که در مقابل بی اعتنایی حکومت و مانع تراشیهایش، عزیزان بازمانده را از خطر سرما و گرسنگی و بی آبی و بی غدایی و بی دارویی میتوانید نجات بدهید.

به هر شکل که میتوانید دور هم جمع شوید و جمع آوری غذا و پوشاک و پتو و چادر و وسایل گرمایی و هر چیز مورد نیاز دیگر را سازمان دهید و به دست مردم زلزله زده برسانید. مفتخوران حاکم را نیز باید تحت فشار قرار داد که امکانات کافی برای نجات مجروحین و تامین زندگی زلزله زدگان در اختیار مردم قرار دهند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به مردم زلزله زده در مناطق آذربایجان شرقی(بویژه مردم میانه) و خانواده های کشته شدگان صمیمانه تسلیت میگوید و خود را در کنار آنها میداند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ آبان ١٣٩٨

٨ نوامبر ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com