مردم مبارز کردستان! علیه دستگیری ها با تمام قوا به میدان بیایید

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
October 17, 2019

مردم مبارز کردستان!

علیه دستگیری ها با تمام قوا به میدان بیایید

 

با حمله نیروهای نظامی دولت ترکیه در  ١٧ مهر به کردستان سوریه، موجی از اعتراض در شهرهای سنندج، مریوان، بانه و سقز و در بخشهایی از آذربایجان غربی در بوکان، اشنویه و  مهاباد، و همینطور در کرمانشاه، ایلام و  دهگلان و چندین شهر دیگر براه افتاد. در این اعتراضات مردم حمله جنایتکارانه دولت ترکیه به مردم کردستان سوریه را شدیدا محکوم کردند.

 

کمیه کردستان حزب کمونیست کارگری به مردم مبارز در کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه درود میفرستد. تظاهراتهای شما مبارزات حق طلبانه ای است علیه توحش دولت فاشیستی ــ اسلانی ترکیه که در کردستان سوریه هر روز از مردم قربانی می گیرد. طبق آخرین اخبار منتشر شده  تا کنون بیش از هفتاد هزار نفر مردم آواره و صدها نفر جانشان را از دست داده اند و شمار بیشتری مجروح شده اند.

 

طبق اخبار منتشر شده، جمهوری اسلامی با ربودن مردم و جوانان  در محل کار و زندگیشان میخواهد قضای دستگیری و سکوت را به مردم تحمیل کند.  روز ٢٢ مهر در شهر سنددج فرامرز شریعتی از فعالین کارگری شهر سنندخ و ٢٤مهر سید خالد حسینی را بازداشت کرده است. 

تهدید جمهوری اسلامی در وحشت از شکل گیری هرنوع تجمع و اعتراض مردمی  با دستگیری تعدادی از فعالین این اعتراضات و آنها را تحت فشار و بازجویی قرار دادن تلاشی مذبوحانه و ناکام است. جمهوری اسلامی سابقه جنایتکارانه ای علیه مردم کردستان ایران دارد و بلافاصله پس از سر کار آمدن دست به لشگرکشی و اعدام های دسته جمعی در کردستان زد. حکومت های ترکیه و جمهوری اسلامی دستشان تا مفرغ در خون مردم کردستان آلوده است.

 

مردم مبارز کردستان!

سیاست بازداشت و پرونده سازی علیه فعالینی که دست به اعتراض حق طلبانه ای زده اند، را باید در هم شکست. دوش به دوش بستگان دستگیرشدگان میتوان تحرک وسیعی را علیه هر نوع احضار و دستگیری و پرونده سازی سازمان داد. شما تجارب گرانبهایی از اعتراض توده ای و موثر علیه اعدام و سایر سیاست های سرکوبگرانه حکومت دارید و میتوانید حکومت را ناکام بگذارید. با تمام قوا برای آزادی دستگیر شدگان باید به میدان آمد. علیه ماشین سرکوب حکومت مفتخوران و جنایتکاران و علیه بساط دزد سالاری اسلامی باید ایستاد.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ مهر ١٣٩٨

١٧ اکتبر ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com