پیام به مردم سنندج: برای پایان دادن به اعدام باید با قدرت بیشتری بمیدان آمد!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
October 01, 2019

پیام به مردم سنندج:

برای پایان دادن به اعدام باید با قدرت بیشتری بمیدان آمد!

 

متاسفانه بامداد ٩ مهرماه رزگار زندی علیرغم اعتراض و تجمع دهها نفر از مردم، فعالین کارگری و اجتماعی و شخصیتهای شناخته شده در سنددج، توسط حکومت جنایتکار اسلامی اعدام شد.

 

بسیاری از شما مردم مبارز و انساندوست سنندج تلاشهای بسیار صمیمانه و پرشوری برای نجات رزگار زندی انجام دادید، تجمع کردید، دو شب و روز بیدار ماندید و با تجمعاتتان برای حق حیات یک انسان جنگیدید. با اینهمه جمهوری اسلامی رزگار را اعدام کرد.

 

اما مبارزه شما بی ثمر نبود. شما، مردم کردستان و ایران را در مبارزه علیه اعدام نمایندگی کردید. مخالفتتان را به قاتلان اعلام کردید، نگذاشتید یک اعدام دیگر در سکوت انجام شود. شما بارها علیه اعدام در مقابل زندان های حکومت دست به تجمع و اعتراض زده اید و جان تعدادی از عزیزانتان را نجات داده اید. اعتصاب عمومی و قدرتمند ٢١ شهریور سال قبل در اعتراض به اعدام اعدام رامین حسین پناهی و زانیار و  لقمان  مرادی و اعتصاب عمومی ٩ سال قبل در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و همراهانش تجارب گرانبهای شما در مقابله با جمهوری اسلامی بوده است. اگر درسی از این مبارزه باید گرفت این است که نیرویتان را برای مقابله با اعدام بیشتر به میدان بیاورید. فعالینی که نقش مهمی در سازماندهی این اعتصابات عمومی داشتند قادرند شبکه های علیه اعدام را گسترش دهند و نیروی وسیع و متنفر از حکومت را در مقابل اعدام به حرکت درآورند.

 

مردم آزادیخواه سنندج، مردم آزادیخواه کردستان!

در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی در سراشیب سقوط  قرار دارد و فشار اعتراضات سراسری برای رهایی از دست این نظام ضد بشری بیشتر از همیشه است، سازماندهی توده ای مبارزه برای مقابله با اعدام هم زمینه آماده تری دارد. باید از همین الان برای نجات جان سایر محکومین به اعدام تلاشمان را شروع کنیم تا اینبار بجای دهها نفر صدها نفر و هزاران نفر دست به تجمع بزنند، طومار جمع کنند، گفتمان راه بیندازند، با خانواده های مقتول صحبت کنند و متقاعدشان کنند که آنها هم به صف مبارزه علیه اعدام بپیوندند و به اشکال مختلف فضا را علیه اعدام تنگ کنند. جمهوری اسلامی نباید جرات کند حتی یک مورد دیگر دست به اعدام بزند. شما قادرید این خواست انسانی خود را به کرسی بنشانید و پوزه جنایتکاران را به خاک بمالید.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٩ مهر ١٣٩٨

١ اکتبر ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com