اخبار و گزارشات کارگری ١٩ و ٢٠ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
November 11, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ١٩ و ٢٠ آبان ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

پژواک صدای کارگران حق طلب  بازداشتی شهرداری کوت عبدالله باشیم

- درباره تجمع 19 آبان بازنشستگان مقابل مجلس

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه قند شوش نسبت به بلاتکلیفی شغلی با تجمع مقابل فرمانداری شوش

- تجمعات اعتراضی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سراسرکشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجمع تشخیص مصلحت نظام و بانک کشاورزی

- تجمع اعتراضی کارگران فاز2پالایشگاه آبادان نسبت به اخراج از کار وعدم پرداخت چند ماه حقوق

- ازسرگیری اعتراضات کارگران متروی اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع مقابل استانداری خوزستان

- پایان اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم پس از 2روزبدنبال وعده پرداخت حقوق معوقه شان

- ادامه اعتراضات در مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

- در پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی حقوق کارگران پایمال می شود

- عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران جنگل شفارود رضوانشهر

- فشار فراقانونی حراست سامانه چهار شرکت واحد به رانندگان برای عدم مصاحبه با خبرنگاران

- سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه:علی نجاتی در دادگاه فرمایشی محاکمه شد!

- پرونده سازی جدید علیه جعفر عظیم زاده توسط شعبه ۲ بازپرسی ناحیه ۳۳ دادسرای اوین

- کانون صنفی فرهنگیان شهرضا:حمید رحمتی بازداشت شد

- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :خواهان رسیدگی فوری دولت به زلزله‌زدگان آذربایجان شویم

- ادامه تحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش

- تجمع مهندسین صنعت ساختمان استان فارس مقابل شهرداری مرکزی شیراز

- جان باختن روزانه 5کارگر براثر حوادث کاری درنیمه نخست سال جاری

*درباره تجمع 19 آبان بازنشستگان مقابل مجلس

بدنبال فراخوان از پیش منتشرشده،قراربود روز یکشنبه 19آبان تجمع بازنشستگان مقابل مجلس وسازمان برنامه و بودجه برگزارشود.نیروهای امنیتی وانتظامی با استقرار پیرامون مجلس وباضرب وشتم و بازداشت تعدادی از حاضرین در محل مانع برگزاری تجمع شدند.اما تعدادی از بازنشستگان بطور موضعی در پیاده رو خیابان های اطراف مترو بهارستان دست به تجمع زدند وباسردادن شعارهایی اعتراضشان را به عدم پاسخگویی به مطالباتشان،زندانی کردن معلمان ونیزضرب وشتم وباز داشت تعدادی از بازنشستگان در همان روزبنمایش گذاشتند.بنابرآخرین گزارشات بازداشت شدگان آزادشدند.

درهمین رابطه:

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:ضرب و شتم بازنشستگان در اطراف مجلس و دستگیری تعدادی از آنان

 امروز یکشنبه ۱۹ آبان، بازنشسته‌های کشوری و تامین اجتماعی که برای پیگیری مطالباتشان قصد تجمع اعتراضی در مقابل مجلس داشتند را مورد ضرب و شتم شدید پلیس و نیروهای امنیتی قرار گرفتند. بر اساس خبر های منتشر شده استقرار زیاد پلیس و نیروهای امنیتی در محل، مانع از شکل‌گیری تجمع شده است. حداقل ۱۰ تا ۱۵ تن از بازنشستگان دستگیر و به پلیس امنیت خیابان وزرا منتقل شده‌اند. ویدیویی هم منتشر شده که در آن تعدادی از بازنشستگان در کنار مترو بهارستان در حال شعار دادن هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمله به تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل مجلس را قویا محکوم کرده و‌ خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمام بازداشت‌شدگان می‌باشد.

۱۹ آبانماه ۹۸

گزارش رسانه ای شده:تجمع برخی بازنشستگان کشوری مقابل بهارستان در اعتراض به عدم اجرای قانون خدمات کشوری

گروهی از بازنشستگان کشوری صبح امروز با تجمع مقابل متروی بهارستان نسبت به عدم اجرای قانون خدمات کشوری مصوب سال 96 اعتراض کردند.

تجمع کنندگان با شعار «تجمع، اعتراض حق مسلم ما است»، نسبت به عدم اجرای قانون خدمات کشوری اعتراض خود را اعلام کردند.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه قند شوش نسبت به بلاتکلیفی شغلی با تجمع مقابل فرمانداری شوش

روزیکشنبه 19آبان، کارگران قند شوش درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی درکارخانه،راهی شهر شوش شدند ودست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.

بنابه گزارشات منتشره،بدنبال اعتراضات کارگران کارخانه قند شوش وتجمعشان مقابل فرمانداری شوش، نشستی با حضور مدیرعامل این کارخانه، نمایندگان کارگران، نماینده فرمانداری و نمایندگان بیمه و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست مقرر شد تا 10 روز آینده اگر چغندر قند به شرکت رسید همه کارگران سرکار برگردند در غیراین صورت تعداد محدودی برای تعمیرات باقی بمانند و سایر کارگران همراه با کارگران فصلی سر کار نروند و تا اردیبهشت‌ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.

خاطرنشان می شودکه، هفته پیش مدیرعامل شرکت قند شوش در گفتگوبا خبرنگار رسانه ای دلیل تمدید نکردن قرارداد کارگران این کارخانه را تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه عنوان کرد و گفت:  حدود 200کارگر رسمی این شرکت مشغول کار هستند و فقط کارگران فصلی به علت اینکه نوع فعالیت خود که معمولا” در فصل برداشت چغندر قند وارد مجموعه کارگران می شوند در شرکت نیستند که پس از شروع مجدد کار تولیدی، کارگران فصلی دوباره به کارگرفته می‌شوند.

وی افزود: در جریان بارندگی‌های اخیر به محصول چغندرقند مناطقی از استان کرمانشاه خسارت زیادی وارد شد و امکان این‌که بتوانیم فصل پاییز از محل برداشت چغندر قند نیز تولید شکر داشته باشیم را از بین برد.

وی با بیان اینکه تولید چغندرقند در کل کشور به علت شرایط خاص آب و هوایی و بارندگی‌های شدید اخیر حدود 55درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است افزود: احتمال اینکه بتوانیم چغندرقند از مناطق سیل‌زده کرمانشاه خریداری کنیم بسیار کم است.

وی در ادامه افزود: حتی در صورت جذب چغندرقند بهاره و پاییزه تا پایان آبان ماه، بازهم چهارماه در سال کارخانه در حالت تعمیرات اساسی قرار داشت بنابراین نباید چنین تلقی کرد که کارخانه به علت نبود مواد اولیه تعطیل شده است.

*تجمعات اعتراضی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سراسرکشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجمع تشخیص مصلحت نظام و بانک کشاورزی

 کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سراسرکشوربرای باری دیگر راهی پایتخت شدند،تاروزیکشنبه 19آبان با برپایی تجمعات مقابل مجمع تشخیص مصلحت نظام و بانک کشاورزی اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت برای چتدمین بار بنمایش بگذارند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،خواسته‌ی اصلی برگزارکنندگان تجمع، تصویب و اجرای هرچه سریع‌ترِ «طرح جذب کارگزاران در بدنه‌ی دولت» است؛ آنها می‌گویند: طرح جذب ما سه بار از مجلس به شورای نگهبان رفته و بازگشته، دو بار هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شده اما متاسفانه هنوز به تصویب نرسیده است.

این بیمه‌گذاران که خودشان از بیمه و مزایای شغلی بی‌بهره‌ هستند و تعدادشان در سراسر کشور چند هزار نفر است، می‌گویند: چرا طرح جذبشان، تصویب نمی‌شود؛ ما از مجمع تشخیص مصلحت می‌خواهیم به مساله ورود کرده و مشکلِ بلاتکلیفی شغلیِ ما را حل کند.

*تجمع اعتراضی کارگران فاز2پالایشگاه آبادان نسبت به اخراج از کار وعدم پرداخت چند ماه حقوق

روز دوشنبه 20آبان،جمعی از کارگران فاز2پالایشگاه آبادان برای اعتراض به اخراج ازکار وعدم پرداخت چندماه حقوق دست به تجمع مقابل در ورودی این پالایشگاه زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،150 نفر از کارگران فاز 2 پالایشگاه آبادان به دلیل آنچه اخراج از سوی پیمانکار و پرداخت نشدن مطالبات چند ماه گذشته خود  عنوان کردند، مقابل در ورودی این پالایشگاه تجمع کردند.

کارگران معترض گفتند:در سه ماه گذشته  حقوق آنها پرداخت نشده و بسیاری از کارگران با تصمیم پیمانکار پروژه از کار بیکار و اخراج شده‌اند.

آنهاافزودند:مدیران فاز 2پالایشگاه آبادان باید استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و از جذب نیروهای غیربومی خودداری کنند در  حالی که در چند وقت گذشته نیروهای بومی اخراج و نیروی غیربومی جایگزین شده اند.

این کارگران درادامه گفتند: آبادان مهدکار و کارآفرینی است ولی متاسفانه گرفتار مشکل بیکاری جوانان منطقه است و در فاز2 پالایشگاه آبادان شاهد استخدام بی رویه نیروهای غیربومی هستیم در صورتی که نیروهای بومی و متخصص در آبادان وجود دارد.

آنها درخاتمه افزدند: برخلاف قانون برای جذب نیروهای حراستی فاز 2 پالایشگاه از پرسنل بازنشسته ناجا و آن هم غیربومی استفاده می‌شود که این یک تخلف آشکار است.

*ازسرگیری اعتراضات کارگران متروی اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع مقابل استانداری خوزستان

روزدوشنبه 20آبان، کارگران متروی اهوازباتجمع مقابل استانداری خوزستان دراهواز اعتراضشان رنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی از سرگرفتند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:چندماه از دستور رییس شورای تامین استان مبنی بر پرداخت حقوق کارگران مترو اهواز توسط شرکت کیسون و کارفرما گذشته اما تاکنون این مطالبات پرداخت نشده است.

وی افزود: پس از چندماه پیگیری حدود 2 ماه پیش کیسون حقوق فروردین و  اردیبهشت سال 97 را پرداخت کرد.

وی یادآور شد: باوجود بی مهری هایی که به ما می شود اما همچنان سرکار حاضر می شویم و از اموال شرکت کیسون حراست می کنیم.

این کارگر خواستار رسیدگی مسئولان شد و افزود: انتظار داریم مسئولان شرایط سخت کاری ما را درک و در این شرایط اقتصادی مطالبات ما را پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در این خصوص گفت: گزارشی از آخرین وضعیت مکاتبات در این زمینه به کارگران ارائه شده اما خواسته آنها پرداخت بیمه و حقوق معوقه است که البته حق دارند.

بدنبال مصوبه شورای کارگری استانداری از وزارت کشور درخواست شده مبلغی به شهرداری اهواز تخصیص داده شود تا بخشی از حقوق معوقه ی کارگران را پرداخت کنیم که درحال طی شدن روند قانونی برای این اعتبار است.

*پایان اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم پس از 2روزبدنبال وعده پرداخت حقوق معوقه شان

کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم به اعتصاب وتجمعاتشان در اعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق پس از 2روز بدنبال وعده پرداختش تا پایان ماه جاری،خاتمه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،این کارگران که تعداد آنها در حدود 120 نفر است، طی روزهای 18 و 19آبان ماه برای دست‌کم 3ماه مزد معوقه و مشخص نبودن وضعیت پرداخت دستمزدشان تجمع کرده‌ بودند.

در روزهای نخست، این اجتماع اعتراضی در محوطه ارگ برپا می‌شد اما در نهایت کارگران محل اجتماع خود را مقابل ساختمان پایگاه میراث ارگ قدیم بم انتقال دادند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به آنها وعده پرداخت معوقات مزدی را تا پایان ماه داده است.

طبق این وعده از قرار معلوم طلب مزدی کارگران پروزه مرمت ارگ قدیم بم تا پایان ماه جاری پرداخت خواهد شد و همین مسئله باعث شد تا کارگران از روز گذشته به تجمع اعتراضی دو روزه خود خاتمه بدهند.

درهمین رابطه:

اعتصاب و تجمع کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق

روزشنبه 18آبان، کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق دست از کار کشیدند و مقابل  ورودی پایگاه ارگ قدیم تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران معترض گفتند: علاوه بر تاخیر سه تا چهار ماهه در پرداخت حقوق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران روالی است که سازمان میراث فرهنگی برای پرداخت دستمزد کارگران پروژه‌های عمرانی در پیش گرفته است.

طبق اظهارات این کارگران، سازمان میراث فرهنگی بودجه معینی برای ترمیم و مرمت بناهای فرهنگی مانند ارگ قدیم بم درنظر نگرفته است و برای همین هر ماهه پایگاهای میراث فرهنگی برای تامین منابع مالی پروژه‌هایی که در دست مرمت است، دچار مشکل هستند.

این کارگران افزودند:پایگاه ارگ بم نیز از چندین سال پیش دچار کمبود منابع مالی است و هر سه تا چهار ماه یکبار با تامین اعتبار به کارگران زیرمجموعه خود دستمزد پرداخت می‌کند.

طبق اظهارات کارگران ارگ قدیم بم، با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواسته بودند به مشکلات این پایگاه رسیدگی کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

آنها افزودند: در نتیجه طولانی‌تر شدن موعد دریافت مطالبات معوقه، هر روز برای امرار معاش خانواده‌هایمان بیشتر زیر بار قرض از اطرافیان‌مان می‌رویم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پرداخت حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تامین اجتماعی دچار است.

کارگران ارگ بم در ارتباط به وضعیت بیمه تامین اجتماعی خود می‌گویند اخیرا با تعاملی که بین پایگاه ارگ قدیم بم و تامین اجتماعی بوجود آمده در حال حاضر نیازهای درمانی ما و خانواده‌هایمان تامین می‌شود.

*ادامه اعتراضات در مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

روز های یکشنبه ودوشنبه(19و20آبان)،اعتراضات جمعی از کارگران کشاورزی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه باهمراهی شماری از کارگران بخش صنعت این مجتمع با تجمع مقابل ساختمان مدیریت ادامه پیدا کرد.

گزارش رسانه ای شده:

اعتراض کارگران در مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای مشخص شدن وضعیت مطالبات خود هنوز ادامه دارد

برخی منابع کارگری در شوش به خبرنگاررسانه ای گفتند: تقریبا از یک هفته پیش تعدادی از کارگران شاغل در بخش کشاورزی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع برای وصول مطالبات خود دست به اعتراض می‌زنند.

یکی از کارگران معترض با بیان اینکه تعداد کارگران شاغل در بخش کشاورزی این مجتمع حدود 400 تا 500نفر برآورد می‌شود، در ادامه افزود: کارگران بخش کشاورزی مجتمع هفت تپه دست‌کم 2 ماه (شهریور و مهر ماه)+ مزد معوقه طلب دارند. بخشی از اعتراض کارگران کشاورزی نیز مربوط به مطالباتی است که مجموع کارگران هفت تپه در اعتراضات 33 روزه آذر ماه سال گذشته دنبال می‌کردند.

او گفت: بحث سنوات بازنشستگی کارگران بازنشسته و پرداخت هزینه بازنشستگی شماری از کارگران مشمول، موضوع پرداخت نشدن برخی مزایای عرفی و قانونی کارگران، بحث همسان‌سازی حقوق و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای برخی کارگران، پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی و از همه مهمتر تامین امنیت شغلی کارگران و بازگشت به کار تعدادی از کارگران تعدیلی، ازجمله مطالبات کارگران  مجتمع هفت تپه است که در هر دوره از اعتراضات آنها را مطالبه و دنبال می‌کنند.

او در خصوص پیگیری مطالبات کارگران از سوی نمایندگان کارگری و هیات سه نفره اداره کار در هفت تپه گفت: فعالیت هیات سه نفره‌ای که از ابتدای آبان ماه سال جاری به دستور مدیرکل کار خوزستان برای پیگیری مطالبات کارگران هفت تپه در مجتمع مستقر شده بود، بعد از یک هفته فعالیت متوقف شده و اعضای شورای اسلامی کار کارگران مجتمع هفت تپه نیز غیرفعال هستند.

این کارگر در پایان گفت: در حال حاضر باتوجه به اینکه در فصل برداشت نیشکر قرار داریم، ادامه روند اعتراضی کارگران بخش کشاورزی مانع از فعالیت حدود 2 هزار کارگر فصلی نی‌بر شده است.

+برخی از گزارشات حاکی از عدم پرداخت حقوق ماه های مرداد،شهریورومهر این کارگران می باشد.

*در پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی حقوق کارگران پایمال می شود

کارفرمای پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی حقوق کارگران را پایمال می کند وبرای جلوگیری کارگران در راه دستیابی به مطالباتشان از آنها امضا گرفته است که سنوات ،عیدی و حق بیمه‌شان را پرداخت کرده است.

 یکی از کارگرانی که مشغول آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی در شوش است به خبرنگار رسانه ای گفت: ما حدود 45 کارگر هستیم که برخی از دو سال پیش مشغول آماده‌سازی کارخانه بوده‌اند. کارفرما به صورت روزمزد به ما حقوق می‌دهد و هر روز که کار نکنیم پولی هم دریافت نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه کارگران این پروژه بیمه هم نیستند،افزود: کارفرما از کارگران امضا گرفته است که سنوات و عیدی و حق بیمه‌شان را پرداخته است در حالی که اینطور نیست.

این کارگر ادامه داد: اگر ما کارگر روزمزد هستیم چرا از ما تعهد گرفته شده که حقوق خود را دریافت کرده‌ایم؟

من شش ماه است در این پروژه مشغول کار هستم و کسانی هم هستند که از دو سال پیش در این پروژه مشغول بوده‌اند. چه مدت باید کار کنیم که کار مستمر به حساب آید و از حقوق و مزایای کار ثابت برخوردار باشیم؟

*عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران جنگل شفارود رضوانشهر

ماه ها حقوق کارگران جنگل شفارود رضوانشهر پرداخت نشده است.

یک منبع کارگری درباره مشکلات کارگران شرکت سهامی جنگل شفارود رضوانشهربه خبرنگار رسانه ای محلی گفت: متأسفانه کارگران جنگل شفارود از خرداد ماه امسال حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: حدود 70 نفر از کارگران و حدود 70نفر از پرسنل اداری شفارود امروز به دلیل عدم دریافت حقوق از خرداد ماه با مشکل معیشتی مواجه هستند.

این منبع ادامه داد: از مرداد ماه امسال حدود200 نفر از پرسنل بخش جنگل شرکت شفارود به منابع طبیعی منتقل شدند و پاسگاه‌های جنگلبانی به عنوان قرقبان مشغول به کار هستند و این بخش منفک شده از جنگل شفارود تقریباً مشکل حقوق ندارند اما حدود150 نفر نیروی شاغل در شرکت شفارود همچنان با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند.

وی در پایان گفت: متأسفانه لیست بیمه بیش از یکسال از سنوات خدمتی 200 نفر منفک شده از جنگل شفارود برای تأمین اجتماعی ارسال نشده است و این هم از مشکلات بسیار مهم بخش کارگری تفکیک شده از شرکت شفارود است.

*فشار فراقانونی حراست سامانه چهار شرکت واحد به رانندگان برای عدم مصاحبه با خبرنگاران

حراست شرکت واحد در اقدامی فراقانونی با تهدید و فشار به رانندگان و اخذ امضاء از آنان، رانندگان را از مصاحبه با خبرنگاران منع می‌کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد به رانندگان زحمت‌کش اعلام می‌کند این اقدامات حراست فراقانونی است و حراست در جایگاهی نیست که بخواهد آنان را از مصاحبه با خبرنگاران منع کند. این اقدامات حراست برای سرپوش گذاشتن به عملکرد ضعیف مدیریت ناکارآمد شرکت واحد در رابطه با خرابی اتوبوس‌ها و عدم انعکاس مشکلات رانندگان در خبرگزاری‌ها می‌باشد.

برگرفته ازکانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه:علی نجاتی در دادگاه فرمایشی محاکمه شد!

به گزارش رسیده روز ۱۹ آبان، علی نجاتی عضو سندیکای کارگران هفت‌تپه و کارگر بازنشسته دردادگاهی فرمایشی محاکمه شد‌.

  دو اتهام علی نجاتی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی و خارجی کشور وفعالیت تبلیغی علیه نظام می باشد.

قاضی مقیسه در این دادگاه با بکار بردن الفاظ "ًضد انقلاب" و "ضد نظام" و ... خطاب به علی نجاتی نشان داد که حکم دادگاه از پیش تعیین شده است‌.

 مقیسه عملا برای دفاع فرصتی کافی  به نجاتی و وکیلش نداده و خودش یک طرفه به قضاوت نشست.

برخوردهای غیرقانونی مقیسه باعث شد که علی نجاتی در دادگاه دو بار از قرص زیر زبانی استفاده کند.

لازم به ذکرمیباشد درارتباط با روند دادگاه در روزهای آتی  توضیحات بیشتری ارئه می شود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه برگزاری این دادگاه فرمایشی و ضد کارگری  را محکوم کرده و خواهان بسته شدن همه پرونده های کارگران هفت تپه می باشد.

٢٠ إبان  ٩٨

*پرونده سازی جدید علیه جعفر عظیم زاده توسط شعبه ۲ بازپرسی ناحیه ۳۳ دادسرای اوین

روز گذشته هجدهم آبان جعفر عظیم زاده را از بند ۸ زندان اوین به شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ انتقال داده و در یک جلسه بازپرسی به ایشان اعلام داشته اند که پرونده ی جدیدی علیه وی بخاطر فایل صوتی که در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران از سوی جعفر عظیم زاده منتشر شده بود تشکیل شده است.

جعفر عظیم زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که اخیراً فایلی صوتی از ایشان منتشر شده بود که در آن به احکام صادره علیه اعضای اتحادیه و دستگیرشدگان هفت تپه و سایر کارگران بازداشتی اعتراض نموده بود هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در حال تحمل حکم ۶ سال حبس می باشد.

جعفر عظیم زاده در این جلسه دادگاه خطاب به بازپرس پرونده تماماً از محتوای صحبت های خویش و انتشار فایل صوتی دفاع نموده و اعلام داشته که قطعاً ما به اتهامات امنیتی که علیه کارگران و فعالان صنفی منتصب میگردد اعتراض داشته و در این خصوص سکوت نخواهیم کرد.

ایشان در دفاعیات خود اعلام کرده است که زمانی که حقوق و مطالبات کارگران پرداخت نمی گردد و کارگر به این بی حقوقی اعتراض می نماید چرا باید به اتهام اقدام علیه امنیت ملی متهم گردد؟ مگر این امنیت ملی امنیت سرمایه داران و غارتگران است که دسترنج کارگران را به یغما برده و ماه ها حقوق و دستمزد کارگر را به گرو میگرند؟

کارگران با فعالیتهای صنفی شان تنها امنیت سرمایه داران دزد و استثمارگر را به خطر انداحته اند و به این امر افتخار می کنند اما امنیت سرمایه داران نمی تواند امنیت ملی باشد.

وی خطاب به بازپرس شعبه اعلام کرده است که دادگاه دادنامه صادره علیه ایشان را علناً منتشر نماید تا جامعه بدانند که کجای فعالیتهای ایشان اقدام علیه امنیت کشور است و فعالیتهای او و دیگر کارگران زندانی تماماً در راستای دفاع از حقوق خود و هم طبقه ای هایشان بوده است.

توطئه جدیدی که از سوی سیستم قضایی و نهادهای امنیتی علیه جعفر عظیم زاده در جریان است در راستای موج جدید سرکوب کارگران و فعالین جنبش مطالباتی مردم ایران و خصوصاً تعرض همه جانبه به اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز خشم و نفرت از پرونده سازی جدید علیه جعفر عظیم زاده اعلام می دارد که کارگران ایران تا زمان دستیابی به مطالباتشان هر روزه و هر لحظه با مبارزات خود امنیت چپاولگران و غارتگران سرمایه دار را به خطر خواهند انداخت و اجازه نخواهند داد امنیت این مفتخوران به عنوان امنیت کشور قلمداد گردد.

تلاش و مبارزه علیه زندانی کردن کارگران و برای آزادی کارگران دربند به بخشی جدایی ناپذیر از مبارزات طبقه کارگر در ایران تبدیل شده است و تا آزادی تمامی کارگران زندانی ادامه خواهد داشت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۹ آبانماه ۹۸

*کانون صنفی فرهنگیان شهرضا:حمید رحمتی بازداشت شد

با کمال تاسف، عصر روزیک شنبه 19 آبان98 با خبر شدیم، همکار محترم و دلسوز و غیرتمندمان ، جناب حمید رحمتی پس از سی سال خدمت صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر درتربیت فرزندان این سرزمین و برای به ثمر رساندن  فعالیت‌های صنفی فرهنگیان و تحمل سالها تبعید، بازداشت ، توبیخ ، زحمات و آسیبهای فراوان روحی و جسمی در راه بهبود آموزش و پرورش کشور،  به دنبال پافشاری بر احقاق حق فرهنگیان و دانش آموزان این مرز و بوم، توسط دادگاه به ۳۶ ماه زندان محکوم و راهی زندان شد.

چگونه میتوان نشست و در برابر چنین ظلمی که به حق انسانی پاک اندیش و درست کردار شده،  بی تفاوت بود؟

 اعضای هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان شهرضا اعلام می کند،  که حکم ۳۶ ماه زندان ، شلاق برای یک معلم  بی انصافی، کاملا ظالمانه و از عدالت و راست پنداری به  دورمی باشد، ما اعضای هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان شهرضا، خواستار آزادی هرچه سریعتر این معلم راستین و دلسوز هستیم.

همچنین اعلام می کنیم که پیامدهای ناشی از اعتصاب غذای خشک حمید رحمتی بر دوش، آمرین پشت پرده ، صادر کنندگان و مجریان این حکم می باشد.

کانون صنفی فرهنگیان شهرضا

۲۰ آبان ۱۳۹۷

*انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :خواهان رسیدگی فوری دولت به زلزله‌زدگان آذربایجان شویم

بامداد روز گذشته زلزله ای شدید شهر میانه در استان آذربایجان شرقی را لرزاند و باعث تلفات جانی و وارد آمدن خسارات مالی به مردم، بخصوص ساکنین روستاها گردید.

بدون تردید مقامات دولتی و حکومتی مانند همیشه، آنطور که در جریان سیل و زلزله های گذشته از پذیرش هر گونه مسولیت خود را مبرا کرده و بدتر از آن با موعضه این که این نوع بلایا از امتحانات الهی و حتی حاوی برکت و حکمت است، این بار نیز اگر به طور سراسری اعتراض نکنیم و خواهان رسیدگی فوری به مردم نشویم، باز هم همان موعضه ها را تکرار و با آن نمک بر زخم مردم آسیب دیده خواهند پاشید.

مردم آسیب دیده اکنون نیازمند کمک و امدادرسانی فوری هستند. باید فورا آواربرداری انجام شود و زیر آوار ماندگان احتمالی نجات یابند و اقدامات سریع برای اسکان و کمک رسانی انجام گیرد. برای انجام فوری امور امدادرسانی، تنها باید به خود متکی شویم و کمیته ها و شوراهای کمک رسانی را همانطور که در جریان زلزله کرمانشاه و سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان ایجاد کردیم، تشکیل دهیم و به طور سازمان‌یافته دست بکار کمک رسانی گردیم.

اما واضح است که مشکلات و معضلات مردم آسیب دیده برای دراز مدت با امکانات مردم حل نخواهد گردید و باید دولت و حکومت را وادار به رسیدگی فوری و تامین امکانات معیشتی، رفاهی و اسکان آسیب دیدگان در منازل مناسب کرد. وظیفه دولت است که تمام خسارات را جبران کند و باید فورا به وظیفه خود عمل نماید.

18آبان98

*ادامه تحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش

روزهای یکشنبه ودوشنبه(19و20آبان)، سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش به تحصنش مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ادامه داد.

منبع اصلی خبر:کانال تلگرام وراهای صنفی دانشجویان کشور

*تجمع مهندسین صنعت ساختمان استان فارس مقابل شهرداری مرکزی شیراز

روز دوشنبه 20آبان،250نفر از مهندسین صنعت ساختمان استان فارس به نمایندگی بیش از سه هزار مهندس ذیصلاح در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری شیراز تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،بازگشت خدمات مهندسی ساختمان از شهرداری به سازمان نظام مهندسی، الزام حضور سازندگان ذیصلاح در تمامی مدت احداث 4 گروه ساختمانی، درج نام سازندگان ذیصلاح برای 4 گروه ساختمانی در پروانه توسط شهرداری از جمله مطالبات تجمع کنندگان است.

این افراد که به نمایندگی بیش از3هزار مهندس ذیصلاح اقدام به تجمع کردند درخواست خود مبنی بر برخورد با قانون شکنان و پرداخت خسارات ناشی از بیکاری به سازندگان ذیصلاح تقاضای را مطرح کردند.

اصلاح سیستم ارجاع ناظرین بصورت شفاف و بدون محدودیت در چهار گروه ساختمانی نیز مورد مطالبه این افراد بود.

*جان باختن روزانه 5کارگر براثر حوادث کاری درنیمه نخست سال جاری

مرگ 898 نفر در حوادث کار شش ماهه اول امسال

​در نیمه نخست سال جاری(1398)، 898 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 836 نفر بود؛ 7.4 درصد بیشتر شده است.

به گزارش20آبان اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی کشور، در شش ماهه اول سال جاری از کل تلفات حوادث کار 890 نفر مرد و 8 نفر زن بودند.

علت 39.4 درصد تلفات حوادث کار سقوط از بلندی است

سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ افراد را به خود اختصاص می دهد به نحوی که در شش ماهه اول امسال 39.4 درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند.

در این مدت 354 نفر به دلیل سقوط از بلندی، 232 نفر به دلیل اصابت جسم سخت، 140 نفر به دلیل برق‌گرفتگی، 78 نفر به دلیل سوختگی، 43 نفر به دلیل کمبود اکسیژن و 51 نفر به سایر دلایل دیگر جان خود را در حوادث کار از دست داده اند.

همچنین در این مدت استان های تهران با 250، خراسان رضوی با 57 و مازندران با 53 فوتی بیشترین و استان های چهارمحال و بختیاری با سه، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان هر کدام با شش و خراسان جنوبی با هفت فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

کاهش آمار مصدومان حوادث کار

بر اساس آمارهای موجود در نیمه نخست سال جاری 14 هزار و 200 مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد 13 هزار و 551 نفر مرد و 649 نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشاب سال قبل 3.1 درصد کمتر شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com