اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ مهر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 17, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ مهر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- ادامه تجمع جمعی از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکردر راه دست یابی به مطالباتشان

- از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوچ مسئولان با تجمع مقابل استانداری قزوین

- ادامه اعتصاب غذای عاطفه رنگریزاز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس برای دومین روز متوالی

- جان باختن 6کارگر و سوختگی شدید 2کارگر براثر حوادث کاری:

1- جان باختن دو کارگر معدن زغال سنگ طبس در عمق 200متری براثرریزش تونل

2- جان باختن یک کارگر کارخانه ایران رادیاتور رشت

3- جان باختن یک کارگر 62ساله زیر آوار حین کاردر پاسداران تهران

4- جان باختن یک کارگر شهرداری منطقه 6 اهواز در حین کاربراثر برق گرفتگی

5- جان باختن یک کارگر 50ساله در چادگان براثر انفجار انشعاب گاز

6- سوختگی شدید 2کارگردر حادثه آتش سوزی یک گاراژصافکاری ماشین در تهران و وخامت حال یکنفرشان

*ادامه تجمع جمعی از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکردر راه دست یابی به مطالباتشان

روز پنج شنبه 25 مهر، جمعی از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکردرادامه راهشان برای دست یابی به مطالبات مبنی بر بازگشت بکار همکاران اخراجی،آزادی اسماعیل بخشی، مختومه کردن پرونده قضایی تمام کارگران این مجتمع ولغوخصوصی سازی به تجمعشان مقابل  دفتر مدیریت شرکت ادامه دادند.

در همین رابطه فیلم سخنرانی یکی از کارگران در سنگردرشبکه های اجتماعی منتشر شد.

خاطر نشان می شود که تا آخرین ساعات روز پنج شنبه 25مهر،از دیدارهای چهار کارگر این مجتمع در تهران گزارشی کتبی ویا شفاهی  جهت آگاهی افکار عمومی از طرف دیدارکنندگان ویا شبکه های اجتماعی منتسب به «هفت تپه» علنی نشده واطلاعات از این دیدارها درحد گزارشات رسانه ای شده در روزهای گذشته باقی بر جا ماند.

*از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوچ مسئولان با تجمع مقابل استانداری قزوین

روز پنج شنبه 25مهر، کارگران کارخانه کنتورسازی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوچ مسئولان برای باری دیگر دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران شرکت کنتورسازی باتجمع مقابل استانداری قزوین، خواستارتسریع در پرداخت مطالبات خود و علمی شدن وعده ها از سوی مسئولان استان شدند.

با توجه به برگزاری چندین تجمع در مقابل استانداری قزوین، مسئولان و نمایندگان مجلس قول‌ها و وعده‌هایی را به کارگران برای رفع مشکلات‌شان داده‌اند اما تاکنون هیچ وعده‌ای عملی نشده و همچنان مشکلات کارگران پابرجاست.

یکی از کارگران حاضر درتجمع امروزگفت: از صبح اول وقت مقابل استانداری پیگیر تحقق وعده‌های مسئولان هستیم.

وی افزود: یکی از مسئولان استان قزوین سه راه حل برای رفع مشکل کارگران پیشنهاد داده بود که نخستین راهکار را قرار دادن یک سرپرست برای شرکت با هماهنگی مسئولان استانداری، دادگستری و نهاد دیگر ذکر کرده بود.

این کارگر ادامه داد: دومین راه حل مسئول استانی، تعیین سرمایه‌گذار و رسیدن به توافق با وی بوده که اسم سرمایه‌گذار را ذکر نکرد و سومین راهکار را هم بیان نکرده که چه بوده است.

کارگر شرکت کنتورسازی اضافه کرد: چند روز پیش این مسئول استانی در صدا و سیما مصاحبه‌ای در این زمینه داشت و اعلام کرد که کارگران به حق و حقوق خود می‌رسند؛ اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

بنابهمین گزارش، در حال حاضر حدود هفت ماه است که کارگران شرکت کنتورسازی حقوق دریافت نکرده‌اند و حتی حقوق شب عید هم به آنان پرداخت نشده است؛ در حالی که کارگران 24 ماه حقوق معوقه از سالهای قبل هم دارند.

جالب اینکه مدیرعامل شرکت کنتورسازی که در زندان به سر می‌برد و فردی بازنشسته را به عنوان مدیر کارخانه معرفی کرده است.

درهمین رابطه کارگران معترض می پرسند: چرا فردی که با 400 تا 500 میلیون تومان از شرکت بازنشسته شده،باید دوباره به کار بازگردد.

یکی از کارگران شرکت کنتورسازی نیزگفت: فردی که به عنوان مدیر جدید شرکت کنتورسازی تعیین شده، بیان کرده که 15 هزار جنس در شرکت وجود دارد و دو هفته از آبان ماه که بگذرد یک ماه حقوق به کارگران این شرکت پرداخت می‌شود.

وی افزود: به کارگران اعلام شده از شکایت صندوق‌های فروشگاهی شرکت کنتورسازی دست بردارند چرا که هشتم آبان ماه شرکت به مزایده گذاشته می‌شود و با تغییر و تحول در صندوق‌ها و فروش آنها با قیمت بالا، تا اردیبهشت ماه سال آینده حساب تمام کارگران تسویه می‌شود.

*ادامه اعتصاب غذای عاطفه رنگریزاز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس برای دومین روز متوالی

روز پنج شنبه 25مهر برای دومین روز متوالی، عاطفه رنگریزاز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس جهت اعتراض به روند رسیدگی به پرونده ودادرسیش ، به اعتصاب غذایش در زندان قرچک ادامه داد.

*جان باختن 6کارگر و سوختگی شدید 2کارگر براثر حوادث کاری:

1- جان باختن دو کارگر معدن زغال سنگ طبس در عمق 200متری براثرریزش تونل

ظهر روز پنج شنبه 25مهر،براثر ریزش تونل کارگاه شرکت سامان کاوش(مجری طرح)درعمق 200متری معدن زغال سنگ پروده طبس دو کارگرزیر آوار گرفتار و جانشان را ازدست دادند.

2- جان باختن یک کارگر کارخانه ایران رادیاتور رشت

عصر روز چهارشنبه 24مهر،یک کارگر کارخانه ایران رادیاتورواقع در شهر صنعتی رشت حین کار با دستگاه کات پرس پره های رادیاتور در سالن تولید دچار حادثه شد وجان باخت.

قابل یادآوری است این کارگرقربانی حوادث کاری  که یک فرزند از وی بجامانده حدود یکسال

بود که درسالن تولید کارخانه ایران رادیاتور رشت مشغول بکار بود.

3- جان باختن یک کارگر 62ساله زیر آوار حین کاردر پاسداران تهران

چهارشنبه شب(24مهر)، یک کارگر 62ساله حین کار در پاسداران تهران براثر ریزش ساختمان زیرآوار گرفتاروبه علت شدت جراحات وارده دردم جان باخت.

4- جان باختن یک کارگر شهرداری منطقه 6 اهواز در حین کاربراثر برق گرفتگی

روز چهارشنبه 24مهر، یک کارگر شهرداری منطقه 6 اهوازبنام مهدی فاضلی حین کار در پارک فدک دچار برق گرفتگی شد وجان خودرا ازدست داد.

5- جان باختن یک کارگر 50ساله در چادگان براثر انفجار انشعاب گاز

روز سه شنبه 23مهر،یک کارگر 50ساله حین کار ایزوگام در ساختمانی نیمه کاره واقع در شهر چادگان استان اصفهان به دلیل انفجار انشعاب گاز و شدت جراحات وارده ناشی از سوختگی در دم جان باخت.

6- سوختگی شدید 2کارگردر حادثه آتش سوزی یک گاراژصافکاری ماشین در تهران و وخامت حال یکنفرشان

چهارشنبه شب(24مهر)،2کارگر53 ساله و27 ساله درحادثه آتش سوزی یک گاراژصافکاری و نقاشی ماشین واقع در خیابان ری  تهران دچار سوختگی شدید شدند وبه بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش 25مهر پایگاه خبری 125، به گفته جواد خوش سیما فرمانده آتش نشانان اعزامی، محل حادثه گاراژی به وسعت 1150 مترمربع با تعداد زیادی مغازه و کارگاه تعمیرگاه خودرو بود که درجریان این حادثه آتش سوزی، یک مغازه صافکاری و نقاشی به مساحت 18 مترمربع پس از وقوع یک انفجار ناگهانی، آتش گرفت.

وی اضافه کرد: به دنبال وقوع این انفجار وآتش سوزی، مالک، تعمیرکار 53 ساله و یک کارگر 27 ساله به شدت دچار سوختگی و جراحت شدند که هر دو بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

خوش سیما با اشاره به وخیم بودن حال تعمیرکار 53 ساله، افزود: دراین حادثه یک کارگردیگر که مردی 50 ساله بود به طور سطحی دچار مصدومیت شد و با کمک امدادگران اورژانس در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com