مردم مبارز کردستان! به حمایت از کارگران زندانی، زندانیان سیاسی و علیه دستگیری ها برخیزیم!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
September 04, 2019

مردم مبارز کردستان!

به حمایت از کارگران زندانی، زندانیان سیاسی و علیه دستگیری ها برخیزیم!

 

 

در چند هفته گذشته چندین نفراز فعالین کارگری، زنان، معلمان، فعالین زیست محیطی و دانشجوها در کردستان دستگیر و در زندان هستند.  در سنندج؛ آرام زندی فعال کارگری ششم شهریور ساعت یازده شب هنگامی که در حال بازگشت از سر کار به خانه بود، توسط ماموران لباس شخصی درحضور مادر پیرش "دایه مریم" با ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده. "دایه مریم" مادر آرام با دیدن ضرب و شتم و دستگیری فرزندش به حمله قلبی دچار شد و به بیمارستان تامین اجتماعی سنندج انتقال یافت که هم اکنون به دستور پزشک بستری می‌باشد. در سنندج خه بات شکیبا، دستگیر شده است.  یاسر امینی آذر، معلم ساکن شهر مهاباد از سوی دادگاه ضد انقلابی شهر مهاباد بە اتهام شرکت در اعتصاب معلمین در تاریخ١٢ اردیبهشت ماه بە ١٥ ماه حبس محکوم شدە است.  اسکندر لطفی، بازرس «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» در دو ابلاغیه جداگانه به دادگاه کیفری و انقلاب شهرستان سنندج احضار شده است. در ابلاغیه‌ اولی که برای این عضو هیات مدیره «انجمن صنفی معلمان استان کردستان» (مریوان) ارسال شده، وی باید در روز ٢٦ شهریورماه سال جاری به شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سنندج مراجعه و خود را معرفی نماید. در ابلاغیه دوم وی باید برای پاسخ به اتهامات «نشر اکاذیب در فضای مجازی» و «تبلیغ علیه نظام» روز ششم مهرماه سال جاری به شعبه ١٠٤ دادگاه کیفری شهرستان سنندج مراجعه نماید. ٣٠ مرداد ماه، آخرین جلسه دادگاهی اسحاق روحی فعال کارگری، در شعبه ١ دادگاه سنندج برگزار شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید. در مریوان تعدادی از اعضای «انجمن سبز چیا» و فعالان اجتماعی، علی رضایی، امید صالحی، یادگار دلجو، فاتح هوشمند و گوران قربانی بازداشت شده اند.  در دیواندره، امید شاه محمدی معلم ١٩ خرداد بازداشت وبه زندان سنندج منتقل شد. امید شاه محمدی به اتهام تشویق معلمان به اعتصاب به یکسال زندان محکوم گردیده است.

 

مردم کردستان! با اعتراضات متحدانه علیه دستگیری ها دست بکار شوید.

جمهوری اسلامی در منگنه فشار اعتراضات کارگران، معلمان و بازنشستگان و توده ناراضی مردم قرار دارد. جمهوری اسلامی به هدف امنیتی کردن اعتراضات و حضور گسترده  فعالین کارگری و اجتماعی میخواهد مردم را مرعوب کند!. اما سیاست مرعوب و در منگنه قراردادن اعتراضات سالها است توسط کارگران، زنان و مردم ناراضی و عاصی از حکومت اسلامی کنار زده شده است. فضای تهدید، فشار و ارعاب توسط اعتراضات مردم در شهرها، کارگران در مراکز کارگری و در زندانها با ارسال پیامهای کوبنده در هم شکسته شده است. مردم نشان دادند که تسلیم نمیشوند، مرعوب نمیشوند!

ما مردم کردستان و  تمامی مدافعین آزادی و برابری  را به سازماندهی اعتراض و حمایت گسترده از کارزار آزادی کارگران و زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان چند هفته گذشته  فرا میخوانیم!.

خانواده های دستگیر شدگان، کارگران و زندانیان سیاسی نیز در شرایط کنونی میتوانند نقش بسیار مهمی در دامن زدن به مبارزه برای آزادی  دستگیر شدگان ایفا کنند. اقدامات فردی و جمعی تاکنونی آنها، بیانیه ها و نامه های اعتراضی و مصاحبه ها و کلیپ هایی که تهیه میکنند، همه اینها بیانگر روحیه عمومی جامعه است که کوتاه نمی آید و در مقابل هر بگیر و ببندی دست به کاری میزند. با توجه به ابعاد وسیع دستگیری ها این اقدامات میتواند شکل سازمانیافته تر و قوی تری بخود بگیرد.

 

برای آزادی تمامی فعالین دستگیر شده، و لغو احکام زندانی بهنام ابراهیم زاده، عمر کریمی، امید شاه محمدی، آرام زندی، یاسر امینی آذر و ده ها فعال گارگری و معلمان و زیست محیطی  و تمامی کسانی که در تجمع اول ماه مه دستگیر شدند، دست به اعتراض سازمانیافته بزنید!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ شهریور ١٣٩٨

٣ سپتامبر ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com