اخبار و گزارشات کارگری ١٨ ، ١٩ و٢٠ مهر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 13, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ١٨ ، ١٩ و٢٠ مهر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) در محکوم کردن حمله‌ی ارتش ترکیه به روژآوای کردستان

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه آذرآب با تجمع در میدان ماشین‌سازی شهر اراک وتعیین ضرب الاجل یک هفته ای برای تعیین تکلیف با سهامدار عمده شرکت

- ادامه تجمعات جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

- ادامه اعتصاب کارگران شهرداری سی سخت دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق علیرغم تهدیدها واقدامات اعتصاب شکنانه

- تجمع اعتراضی کارگران بخش حراست متروتهران نسبت به جابجایی شغلی ودرگیر شدن رئیس هیئت مدیره شرکت با یکی ازتجمع کنندگان

- تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری منطقه یک اهواز نسبت به سطح نازل حقوق و عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه

- ادامه کنش های کارگران بیکارشده کارخانه آزمایش مرودشت برای احقاق حقوقشان

- عدم پرداخت چند ماه حقوق کارگران پالایشگاه آبادان

- محکومیت شاپور احسانی راد به ۶ سال زندان و ۲ سال تبعید

- حکم یکسال حبس تعزیری پروین محمدی در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد

- مخالفت دادستان تهران با آزادی مشروط محمود بهشتی لنگرودی از زندان

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی پرونده سازی و صدور احکام ظالمانه برای اعضای سندیکا را محکوم می کند

- بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون صدور حکم شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای ناهید خداجو

- تجمع اعتراضی رانندگان سرویس مدارس گچساران نسبت پرداخت حق عضویت 240هزارتومانی به حساب سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی های بی‌سیم تربت حیدریه مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری

- کشته و زخمی شدن دو کارگر معدن کرومیت زواره بر اثر ریزش آوار

- جان باختن یک کارگرمقنی حین کار در لوشان براثر گاز گرفتگی

- مصدومیت شدید 2کارگر جوان درحادثه انفجار یک اغذیه‌فروشی در تهران

*بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) در محکوم کردن حمله‌ی ارتش ترکیه به روژآوای کردستان

ما آینده‌ی تاریخ بشری را از زبان صاحبان علم و معرفت گونه‌ی دیگری فهم کرده و انتظار داشتیم. این اعتماد سبب شد بپنداریم که همه‌ی تضادها و تفرق ملل بشری می‌تواند در سایه‌ی آرمان‌های سترگی همچون عدالت، حریّت، همزیستی و مدارا التیام پذیرند. گویا که همەی این شعارها از دید تمامیت‌خواهان جهانی رنگ و لعابی بر نظام پوسیدەی خودخواهانه‌شان بوده است و تحقق این شعارها را برای ما پنداری بیش فرض نکرده‌اند. ملت کرد را از دید و زبان خود در طول این تاریخ طولانی هم چون تکه‌ای الصاق شده به خود نگریسته‌اند و هر گاه فریاد حق‌خواهی و گسست از یوغ این بهره‌کشی را از گلوی جمعیِ خویش برآورده باشیم به جای گفتگو و حل این تضاد، از درِ سرکوب با مشت آهنین و شلیکِ سرب در مقابل جان درآمده‌اند.

فاجعه‌ی این بارِ تاریخ بسیار عذاب‌آور و عفونی‌تر از تکرار این حق‌سوزی علیه ملت کورد است. دولت‌هایی به نمایندگی از ملت‌هایشان که داعیه‌ی پرچمداری دموکراسی و رسیدن به آرمان‌هایی را دارند که انسانِ زیسته و زخم خورده در طول تاریخ خوابِ به حقیقت پیوستنشان را دارند؛ در برابر جنایت جدیدی بر پیکر زخم خورده ی ملت کورد سکوت اختیار کرده‌اند.

این مدعیان، شعار گفتگو و مدارا مابین ملت‌ها جهت تحقق صلح و آشتی سر می‌دادند اما گویا سکوت و مدارایی را که به عنوان یک مدال بر سینه‌ی فرهنگشان آویزان کرده‌اند در مقابل آن توحش علنی مصداق پیدا می‌کند که از جانب خشونت مداران ترکیە اعمال می‌شود.

گویا ریاست جمهوری از پوست ریاکاری و فریب عریان شده و پادشاه عثمانی در سودای احیای امپراطوری بی‌شوکت خویش خواهان سربرآوردن مجدد از زباله دان تاریخ است. قتل و عام زنان، کودکان و شهروندان کورد روژآوای کوردستان توسط ارتشی تا بن دندان مسلح مصداق بارز یک نسل‌کشی جدید و جنایتی نو علیه بشریت است. سکوت ننگین دولت‌های مدعی دموکراسی، شکاف این زخم را بر پیکر انسانیت صد چندان نمایان می‌کند. روزهایی را فراموش نکنید که پیاده نظام شما با دیدن ماشین جنگی متکی بر زور عریان داعش، یارای پا نهادن در میدان نبرد را نداشت. این دختران ما بودند که سینه های سپرشان آوردگاه رزمی عاشقانه در میدان نبرد عشق و تباهی بود. دیو سرمایه را راهنمای عمل خویش نسازید. تنهایی روژآوا زخمی به عمق وجدان ناسور تاریخ است. قضاوت تاریخ در آینده‌ای نه چندان دور بسیار بی‌رحمانه و بدون تعارف است. تعهد انسانی بزرگترین سرمایه جاویدان ملت ها خواهد بود. بدعهدی شما مدعیان و سکوت سرشار از ترس و بی عملیتان در مقابل جنایتی چنین آشکار و غیر قابل دفاع ما را همچون گذشته بر این مرامنامه‌ی ملیمان راسخ تر خواهد کرد که: "کوهستان بهترین رفیق شفیقمان است."

انجمن صنفی معلمان کردستان  (سقز و زیویه)

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه آذرآب با تجمع در میدان ماشین‌سازی شهر اراک وتعیین ضرب الاجل یک هفته ای برای تعیین تکلیف با سهامدار عمده شرکت

صبح روز شنبه 20مهر، کارگران کارخانه آذرآب در ادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع در میدان ماشین‌سازی شهر اراک وبرای مسئولان ضرب الاجل یک هفته ای جهت تعیین تکلیف با سهامدار عمده شرکت(بانک کشاورزی) معین کردند.

*ادامه تجمعات جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

روزهای پنج شنبه 18 مهر وشنبه20  مهر، جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به تجمعشان  برای بازگشت بکار همکاران اخراجی،آزادی اسماعیل بخشی ومختومه کردن پرونده قضایی تمام کارگران این مجتمع ولغوخصوصی سازی مقابل  دفتر مدیریت شرکت ادامه دادند.

براساس تصاویر و ویدئوهای منتشره در شبکه های اجتماعی، برای مقابله با اعمال فشار به کارگران بدلیل ایراد سخنرانی در سنگر،کارگران در سنگرتجمع کردند وایراد سخنرانی پای سنگرصورت گرفت.

در همین رابطه:

6کارگربازداشتی اخیر هفت تپه  با تودیع وثیقه 50تا 100میلیون تومانی بطور موقت آزادشدند

با آزادیمحمد خنیفر درآخرین ساعت روز چهارشنبه 17مهر،6کارگربازداشتی اخیر هفت تپه  با تودیع وثیقه 50تا 100میلیون تومانی بطور موقت آزادشدند.

روز چهارشنبه 17مهر شبکه های اجتماعی ورسانه ها ،خبری مبنی بر آزادی موقتی 6 کارگربازداشتی اخیر هفت تپه  با تودیع وثیقه 50تا 100میلیون تومانی منتشر کردند ولی در آخرین ساعات خبری مبنی بر عدم آزادی محمد خنیفررسانه ای شد.

قابل یادآوری است که عصر روز یکشنبه 14مهر 3نفر از این کارگران بهمراه 8نفر دیگرازکارگران مجتمع نیشکر هفت تپه عازم تهران جهت دیدار با نمایندگان مجلس بودند که توسط پلیس اطلاعات وامنیت در بزرگراه تهران- خرم آباد (عوارضی) بازداشت  وبه شوش منتقل شدند وهشت نفرشان آزاد  وسه نفر دیگرزندانی شدند.

3نفر دیگرشان هم روز یکشنبه 14مهر درمجتمع بازداشت  وزندانی شده بودند.

این 6کارگرگر روز دوشنبه 15مهردر شعبه دوم دادیاری دادگستری شوش تفهیم اتهام شدند وبرای آزادی موقتشان وثیقه های 40تا50میلیون تومانی تعیین شد.

اما به علت عدم موافقت دادستان و دخالت جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش وثیقه‌های آنها به 50 تا 100میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

*ادامه اعتصاب کارگران شهرداری سی سخت دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق علیرغم تهدیدها واقدامات اعتصاب شکنانه

کارگران شهرداری سی سخت،علیرغم تهدیدها واقدامات اعتصاب شکنانه در اعتصاب بسر میبرند وزباله ها را از سطح شهر جمع آوری نمی کنند.

برپایه گزارش رسانه ای شده ، در رابطه با ادامه اعتصاب کارگران شهرداری سی سخت جلسه ای در فرماندار شهرستان دنا برگزارشد.

در این جلسه فرماندار دنا خطاب به رئیس شورای شهر سی سخت گفت: احتمال می دهیم که این اعتصاب ادامه داشته باشد اما شما دستور دهید که ماشین آلات حمل زباله شهرداری سی سخت برای جمع آوری زباله ها از سطح شهردر اختیار جبهه مردمی قرار گیرد واگر کسی مانع کار گردد به مراجع قضایی معرفی می شود.

درهمین رابطه:

اعتصاب دامنه دار کارگران شهرداری سی سخت دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

کارگران شهرداری سی سخت دراعتراض به عدم پرداخت کماکان در اعتصاب هستند و از جمع آوری زباله ها از سطح شهرخودداری می کنند.

بنا به گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 7مهر،از حدود یک ماه پیش کارگران بخش خدماتی شهرداری سی سخت بارها برای وصول مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان شهرداری دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند. امروز نیز اعتراض کارگران ادامه داشت.

بنابه گفته کارگران معترض،دلیل برپایی تجمعات اعتراضی حدودا یک‌ماهه آنها، بی‌تفاوتی مدیران شهرداری سی سخت در قبال پرداخت مطالبات مزدی کارگران مناطق مختلف شهرداری است.

به گفته آنها،اعتراض کارگران واحد خدماتی (تنظیف و حمل زباله) گسترده‌تر شده است به طوری که طی روزهای گذشته کارگران تنظیف و حمل زباله از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر خودداری کرده‌اند.

این کارگران اظهار داشتند: با افزایش مشکلات مالی شهرداری، در روزهای گذشته سرپرست شهرداری سی سخت از مسئولیت خود در شهرداری کناره‌گیری کرده و این موضوع باعث تشدید مشکلات شده است.

کارگران سی سخت تصریح کردند: در نخستین روزهای اعتراض کارگران شهرداری سی سخت، فرمانداری شهرستان دنا با هماهنگی دهیاری اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها نمودند و با تشدید  مشکلات ناشی از جمع‌آوری نشدن زباله‌های شهری، در روزهای گذشته اعضای شورای شهر سی سخت نیز اقدام به جمع‌آوری زباله‌های شهر کردند.

علی یارعلیپور (سرپرست فرمانداری شهرستان دنا) پیش از این؛ با تایید اجتماع اعتراضی همه روزه کارگران خدماتی شهرداری سی سخت، وضعیت جمع‌آوری زباله در این شهر را به دلیل استمرار اعتراضات کارگران بخش خدماتی نامطلوب دانسته است.

به اعتقاد وی جمع آوری زباله های شهر توسط فرمانداری و دهیاران و یا اعضای شورای شهر یک مسکن است که فقط برای چند روزی جواب خواهد داد و می طلبد که مسئولان مربوطه این معضل را ریشه  ای حل کنند.

*تجمع اعتراضی کارگران بخش حراست متروتهران نسبت به جابجایی شغلی ودرگیر شدن رئیس هیئت مدیره شرکت با یکی ازتجمع کنندگان

صبح روز شنبه 20مهر،جمعی از کارگران بخش حراست متروتهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به انتقالشان به یگان حفاظت شهرداری تهران دست به تجمع مقابل ساختمان اصلی شرکت مترو تهران زدند.

نعیمی‌پور رئیس هیئت مدیره شرکت مترو با حضور در میان کارکنان معترض با یکی از کارکنان مترو درگیر شد و او را نقش بر زمین کرد.

یکی ازکارگران معترض حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود 150نفر از کسانی که در شرکت مادر حراست هلدینگ مترو فعالیت می‌کنند و به طور رسمی کارمند مترو هستند، قرار است به یگان حفاظت شهرداری منتقل شوند. اگر قرار بود ما از ابتدا در یگان حفاظت کار کنیم، پس از 15 سال سرگرد بودیم نه اینکه تازه به عنوان نگهبان فعالیت خود را آغاز کنیم.

وی با اشاره به سخنان محسن هاشمی که اعلام کرده بود این تغییر وضعیت منتفی شده است، افزود: رئیس هیئت مدیره مترو به دلیل آنکه در این مدت به مترو نیرو اضافه کرده است، ما را مازاد اعلام کرده و می‌خواهد ما از مترو برویم.

*تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری منطقه یک اهواز نسبت به سطح نازل حقوق و عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه

طی روزهای گذشته، کارگران شهرداری منطقه یک اهوازبرای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق و عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه تجمعاتی را مقابل ساختمان این شهرداری برپاکردند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 20مهر،یکی از کارگران معترض شهرداری منطقه یک اهواز گفت: حدودا 400 نفر در بخش خدماتی شهرداری منطقه یک تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستیم که دست‌کم در سه ماه گذشته مطالبات مزدی‌مان به تاخیر افتاده است. جدا از دستمزد، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه از سال 96مطالبات مزدی کارگران خدماتی منطقه یک شهر اهواز با تاخیر پرداخت می‌شود، در ادامه گفت: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

به گفته وی، آنچه کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی قانون است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آنها را نمی‌دهد. از طرفی حقوق کارگران تنها یکبار در سال افزایش پیدا می‌کند و آن یکبار هم به گونه‌ای تعیین می‌کنند که به هیچ وجه با هزینه‌های زندگی و نرخ تورم واقعی همخوانی ندارد.

این کارگر در  خاتمه گفت: نداشتن احساس مسئولیت و بی‌توجهی برخی مسئولان به استیفای حقوق کارگران حوزه خدمت‌شان باعث شده مشکلات این کارگران همچنان پابرجا بماند و کارگران نتوانند به حقوق اولیه خود دست یابند.

*ادامه کنش های کارگران بیکارشده کارخانه آزمایش مرودشت برای احقاق حقوقشان

کنش های76کارگربیکارشده کارخانه آزمایش مرودشت برای احقاق حقوقشان ادامه دارد.

 روز پنج شنبه 18مهر،معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت به خبرنگار رسانه ای گفت: تمامی زیر ساخت های کارخانه آزمایش از بین رفته است و مطالبات 5 میلیاردی کارگران این کارخانه مغفول مانده است واین کارگران روزانه نسبت به مطالبه گری در این خصوص اقدام می کنند.

*عدم پرداخت چند ماه حقوق کارگران پالایشگاه آبادان

چند ماه حقوق کارگران پیمانکاری شرکت پالایش نفت آبادان پرداخت نشده است. حقوق کارگران فاز دو این پالایشگاه 5ماه پرداخت نشده است.

*محکومیت شاپور احسانی راد به ۶ سال زندان و ۲ سال تبعید

شاپور احسانی راد عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط قاضی افشاری رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و ۲ سال تبعید و منع عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی اجتماعی محکوم شد.

برپایه حکم صادره شاپور احسانی راد به اتهام تبانی و اجتماع علیه امنیت کشور به پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و از باب مجازات تکمیلی به دو سال تبعید و اقامت اجباری در یکی از بخش های نیک شهر استان سیستان و بلوچستان و نیز منع عضویت در احزاب و دستجات اجتماعی و سیاسی محکوم گردیده است.

حکم صادره پنج صفحه ای علیه شاپور احسانی راد تماماً شاهد مکتوباتی واهی است که به هر نحوی سعی دارد فعالیتهای صنفی و کارگری را به مسائل امنیتی تبدیل نماید تا از این طریق کارگران و فعالین جنبش کارگری را به احکام طولانی مدت زندان محکوم نماید.

این نوع تلاش نهاد قضایی برای سرکوب و نابودی فعالیتهای صنفی تماماً محکوم است و همه احکام صادره علیه کارگران که بواسطه اتهامات واهی صادر میگردند باید ملغی گردند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۰ مهرماه ۹۸

*حکم یکسال حبس تعزیری پروین محمدی در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد

طبق دادنامه صادره از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز حکم دادگاه بدوی مبنی بر یکسال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام برای پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده تأیید شده است.

پروین محمدی نایب رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به همراه علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر در روز ششم اردیبهشت در پارک جهان نمای کرج دستگیر شده و پس از پانزده روز بازداشت به قید کفالت آزاد شده بودند.

*مخالفت دادستان تهران با آزادی مشروط محمود بهشتی لنگرودی از زندان

دادستان تهران با آزادی مشروط محمود بهشتی لنگرودی از زندان مخالفت کرد.

درهمین رابطه روز شنبه 20مهر،حسین تاج (وکیل محمود بهشتی لنگرودی)به خبرنگار رسانه ای گفت:این درخواست با موافقت مسئولان زندان و ضابطین به مرجع قضایی ارسال شده بود که از سوی دادستان تهران با آن مخالفت شد.

تاج تاکید کرد: این درخواست مجددا تقدیم خواهد شد و امیدوارم دادستان با توجه به وضعیت موکل، با آن موافقت نماید.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی پرونده سازی و صدور احکام ظالمانه برای اعضای سندیکا را محکوم می کند

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به بازپرسی شعبه دوم دادسرای اوین احضار شده است و روز شنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۹ صبح در بازپرسی شعبه دوم حضور خواهد داشت.

حسن سعیدی و سیدرسول طالب مقدم از دیگر اعضای سندیکا و چند تن از دیگر حامیان کارگر پس از بازداشت در جریان تجمع اعتراضی روز کارگر در مقابل مجلس به احکام سنگین زندان، شلاق و تبعید محکوم شده‌اند. آنیشا اسدالهی مدرس زبان انگلیسی که با قرار وثیقه موقتا آزاد می‌باشد یکم آبان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب فراخوانده شده است و عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری از حامیان حقوق کارگران که در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر بازداشت شده‌اند ظالمانه و بر خلاف رویه جاری قضایی با گذشت بیش از پنج ماه به رغم اینکه وثیقه سنگین خواسته شده را تامین کرده‌اند اما بصورت کاملا غیرقانونی دستگاه قضایی از پذیرش وثیقه و آزادی‌شان جلوگیری کرده است.

 سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه فشارهای پلیسی-امنیتی- قضایی علیه اعضای سندیکا را شدیدا محکوم می‌کند و خواستار توقف پرونده سازی علیه اعضای سندیکا و آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، کارگران زندانی نیشکر هفت تپه، معلمان زندانی و حامیان کارگران دربند می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون صدور حکم شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای ناهید خداجو

ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط قاضی افشاری قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام اخلال در نظم عمومی به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است. همچنین با عنوان مجازات تکمیلی به رونویسی دو جلد کتاب مشخص و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم گردیده است.

ناهید خداجو در روز یازدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر در مراسم مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شد و پس از ۳۳ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید و در روز دهم مهرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه گردید.

دستگاه قضایی به همراه نهادهای امنیتی به شکلی فاحش شمشیر به روی طبقه کارگر ایران می کشند. تمام کشور را به زندانی بزرگ برای کارگران و فعالین صنفی تبدیل کرده اند. برای هر کارگر و مزدبگیری که در مقابل سطح گسترده فقر و فلاکت و بیحقوقی دست به اعتراض بزند و مطالبه گری کند احکام حبس طولانی مدت و حکم غیرانسانی و قرون وسطایی شلاق صادر می کنند. کارگران در مراکز مختلف صنعتی که برای دریافت حقوق معوقه و پیگیری مطالبات صنفی شان دست به اعتصاب بزنند را مورد هجوم وحشیانه قرار می دهند و با زندانی کردن کارگران معترض در اقصی نقاط کشور جنگی بی امان را با طبقه کارگر به پیش میبرند.

همه ی این تعرض ها و سرکوب کارگران و مزدبگیران ایران برای این صورت میگیرد تا هم راه را برای غارت بیشتر سرمایه های اجتماعی که دسترنج کارگران است توسط چپاولگران و رانتخواران هموار کنند و هم بحران اقتصادی موجود را که حاصل حاکمیت خودشان است بر گرده طبقه کارگر سرشکن نمایند.

سردمداران حاکم بیش از چهار دهه است که شیره جان کارگران و عموم مردم جامعه را مکیده اند و تمامی منابع و سرمایه های اجتماعی را به یغما برده اند و در دوره اخیر نیز مراکز عمده تولیدی و صنعتی دولتی که سهم آحاد جامعه و طبقه کارگر ایران است را از طریق خصوصی سازی به ثمن بخس به افراد خاص واگذار کرده اند و از این طریق زمینه فنای این مراکز صنعتی و نیز نابودی صدها و هزاران موقعیت شغلی و به تبع آن افزایش گسترده بیکاری کارگران را باعث شده اند.

طبقه کارگر و کل جنبش عظیم مطالباتی مردم ایران با سرکوب و زندان و شلاق نمی تواند از زمینی ترین و بدیهی ترین خواسته های معیشتی خویش دست بکشد و بمیرد.

نهادهای مسئول وسیستم قضایی به جای برخورد امنیتی با هرگونه فعالیتهای صنفی و سرکوب فعالین، به تأمین خواست و مطالبات کارگران و مزدبگیران ایران اقدام نمایند وگرنه با ادامه سیاست سرکوب در مقابل خواست معیشتی جامعه، قطعاً باد خواهند کاشت و توفان درو خواهند کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران تمام کارگران و تشکل های کارگری در سطح کشور و اتحادیه ها و نهادهای کارگری بین المللی را فرامیخواند تا ضمن محکوم نمودن صدور حکم حبس و شلاق برای ناهید خداجو، خواهان لغو احکام صادره علیه کارگران از جمله ناهید خداجو، پروین محمدی، نسرین جوادی، عاطفه رنگریز، مرضیه امیری، حسن سعیدی و ده ها کارگر دیگر و نیز آزادی تمام کارگران زندانی شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۱۸ مهرماه ۹۸

*تجمع اعتراضی رانندگان سرویس مدارس گچساران نسبت پرداخت حق عضویت 240هزارتومانی به حساب سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی مقابل فرمانداری

روز شنبه 20مهر، رانندگان سرویس مدارس گچساران برای اعتراض نسبت پرداخت حق عضویت 240هزارتومانی به حساب سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی مقابل فرمانداری اجتماع کردند.

یکی از رانندگان حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: سالهاست که سرویس مدارس گچساران هستیم و با اداره آموزش و پرورش قرارداد می بندیم و 5 درصد از مبلغ قرار داد را از ما کسر می کنند  و ما دارای کارت صلاحیت از پلیس راهنمایی و رانندگی می باشیم.

اکنون سازمان تاکسیرانی در اقدامی عجیب و قوانین سلیقه ای، رانندگان سرویس مدارس گچساران راملزم به پرداخت 240 هزار تومان حق عضویت سالیانه به حساب سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی کرده است .

وی افزود: ما در طول سال فقط 8 ماه مشغول به کار ( سرویس مدارس )هستیم و 4 ماه از سال را عملا بیکار هستیم که با توجه به شرایط بد اقتصادی، گرانی سرسام آور لوازم یدکی،لاستیک  و استهلاک ماشین و بیکاری.... با مشکلات زیادی روبرو هستیم و قادر به پرداخت  اینگونه هزینه ها نیستیم چون عملا در آمدی نداریم  که بتوانیم اینگونه هزینه ها را پرداخت کنیم.

*تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی های بی‌سیم تربت حیدریه مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری

روز پنج شنبه 18مهر، رانندگان تاکسی های بی‌سیم تربت حیدریه مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری برای اعتراض به قطع شدن سامانه ارتباطی بی سیم شان دست به تجمع مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،حدود 90 تاکسی بی سیم 133 در تربت حیدریه مشغول بکارند که سامانه ارتباطی بی سیم شان از صبح روز پنج شنبه ساعت 6:30 قطع شده بود.

در همین رابطه نماینده رانندگان معترض گفت: ما مشکلات زیادی داریم که عمده آن از جایی شروع شد که اسنپ و 1870 شروع به ارائه سرویس در تربت حیدریه کردند و از همان زمان مداوم خط ارتباطی قطع می شود و هیچ کس پاسخ گوی ما نیست.

وی افزود: در طول چند روز گذشته که با اختلال در سامانه ۱۳۳ روبه رو بودیم، با مراجعه به مخابرات، شهرداری و سازمان حمل و نقل هیچ پاسخ قانع کننده ای را دریافت نکرده ایم.

یکی دیگر از رانندگان 133 شهر تربت حیدریه نیز گفت: اکثر این ماشین ها اقساطی خریداری شده اند و باید سر ماه رانندگان قسط آن را پرداخت کنند و از سوی دیگر تمام دخل و خرج زندگی این 90 نفر از همین مسیر فراهم می شود و لذا اینجا بعنوان معترض حاضر شدیم تا مشکلمان برطرف شود.

*کشته و زخمی شدن دو کارگر معدن کرومیت زواره بر اثر ریزش آوار

روز شنبه 20مهر، دو کارگر معدن کرومیت روستای گوجی از توابع شهرستان زاوه در حادثه ریزش آوار کشته وزخمی شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت حیدریه گفـت: ریزش آوار معدن کرومیت در روستای گوجی از توابع شهرستان زاوه، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه زمان وقوع این حادثه صبح امروز بوده،  افزود: در این حادثه یکی از کارگران بر اثر برخورد سنگ از ناحیه سر دچار مصدومیت شدید شد که به علت شدت جراحت وارده در دم جان باخت و یک کارگر دیگر نیز مصدوم  وبه بیمارستان تربت حیدریه منتقل شد.

*جان باختن یک کارگرمقنی حین کار در لوشان براثر گاز گرفتگی

روز پنج شنبه 18مهر،یک کارگرمقنی حین کار در عمق 10متری زمین در باغی واقع در جمال آباد لوشان براثر گازگرفتگی جانش را ازدست داد.

درهمین رابطه فرمانده انتظامی رودبار امروز گفت: امروز(18مهر) یک کارگر تبعه افغانستان هنگام حفر چاه در باغی در جمال آباد لوشان به علت گاز گرفتگی در عمق متری زمین درگذشت.

وی افزود: کارفرمای این کارگر که از شهروندان لوشانی بود قصد نجات او را داشته که وی نیز به دلیل گاز گرفتگی در چاه جانش را از دست داد.

مصدومیت شدید 2کارگر جوان درحادثه انفجار یک اغذیه‌فروشی در تهران

ظهرروز جمعه 19مهر،2کارگر 18 و19 ساله یک اغذیه‌فروشی در مجتمع تجاری بوستان در میدان پونک تهران ،براثرانفجار بدلیل نشت گاز از سیلندر گاز مایع در این مغازه به شدت مصدوم شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com