تجمع معلمان بازنشسته مقابل سازمان برنامه و بودجه

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 11, 2019

تجمع معلمان بازنشسته مقابل سازمان برنامه و بودجه

"تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم"

روز ۱۷ مهر جمعی از معلمان بازنشسته در ادامه اعتراضات قبلی خود و برای پیگیری خواستهایشان در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. معلمان در این تجمع بر خواستهای خود تاکید کردند و اعتراض خود را به حقوقهای نازل و فقر و دزدیها اعلام کردند. در این تجمع ابتدا چند تن از معلمان از معضلات معیشتی و شرایط نابسامان آموزش و پرورش سخن گفتند. سپس جمعیت حاضر با شعارهای اعتراضی خود خواستهایشان را فریاد زدند. شعارهای تجمع کنندگان در این روز عبارت بودند از:  "معیشت،  منزلت، سلامت، حق مسلم ماست"، "خط فقر ۸ میلیون،  حقوق ما ٢ میلیون"، "سازمان، مجلس، دولت، بس است فریب ملت"، "تورم، گرانی، جواب بده مسئولین"، "دزدی های نجومی  مارا بیچاره کرده"، "دولت ورشکسته رو پول ما نشسته"، "نوبخت بیا پائین"، "ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه"، "تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم"، "فریاد فریاد از این همه بیداد"، "  معلم زندانی آزاد باید گردد"، "معلمان بازنشسته، اتحاد، اتحاد"، "معلم، کارگر، دانشجو، اتحاد اتحاد"،  "معلم، کارگر دانشجوی،÷          زندانی ، آزاد باید گردد"، "لردگان، لردگان، سینما رکس ایران".

بدنبال بالا گرفتن صدای اعتراض معلمان بازنشسته در فضای خیابان مقابل سازمان برنامه و بودجه، ناگزیر چند نفر از دفتر نوبخت رئیس این سازمان به جمع آنان آمدند و معترضین با بیان اعتراض و خواستهای خود، کپی نامه ای که قبلا برای "دیوان عدالت" ارسال شده و در آن موضوع اعتراض کارگران توضیح داده شده بود را به آنان دادند. دست اندرکاران دفتر نوبخت بعد از ساعتی دوباره به میان معلمان آمدند و سعی در توجیه کردن بی پاسخی اعتراضات معلمان را داشتند که بازنشستگان به آنها محکم پاسخ دادند. 

این تجمع بعد از یکساعت پایان یافت و معلمان بازنشسته بر ادامه اعتراضاتشان و پیگیری خواستهای خود تاکید کردند. بدین ترتیب معلمان بازنشسته بار دیگر صدای اعتراض خود را علیه فقر، گرانی، تبعیض و نابرابری و بساط دزدی و چپاول حاکم بلند کردند. یک وجه مهم این حرکت اعتراضی معلمان بازنشسته به نمایش گذاشتن همبستگی مبارزاتی با بخش های دیگر جامعه از جمله با کارگران، دانشجویان و آسیب دیدگان لردگان بود. معلمان بازنشسته با شعار "لردگان،  لردگان، سینما رکس ایران" از مردم لردگان که در آنجا بخاطر بکارگیری سرنگ های آلوده نزدیک به دویست و پنجاه نفر به ایدز مبتلا شده و هم اکنون در اعتراضند، اعلام حمایت و پشتیبانی کردند. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند و شایسته وسیعترین حمایتند. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸    مهر  ٩٨،  ۱۰   اکتبر ۲۰۱۹



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com