تجمع سیزدهم مهر ماه روز معلم، معلمان شاغل و بازنشسته، هفت تپه‎

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 05, 2019

تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در روز جهانی معلم ۱٣مهر

نه تبعید نه زندان دیگر اثر ندارد!

امروز سیزدهم مهر ماه معلمان شاغل و بازنشسته بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده به مناسبت روز جهانی معلم و برای اعلام خواستها و اعتراضاتشان در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. در این تجمع معلمان با سخنرانی و شعار دادن و پلاکاردهای  متعددی اعتراض خود را به کالایی بودن آموزش، محرومیت کودکان از تحصیل رایگان، محرومیت از درمان رایگان، تبعیض، اختلاسها و زندگی زیر خط فقر خود و مردم در جامعه اعلام کردند. معلمان همچنین به فضای امنیتی و فشار و تهدید اعتراض خود را بیان میکردند.  شعارهای معلمان از جمله عبارت بودند از: "خط فقر هفت میلیون، حقوق ما یک میلیون"،  "حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی"، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، "درمان رایگان اجرا باید گردد"، "تحصیل رایگان اجرا باید گردد"، "معیشت، منزلت، سلامت، حق مسلم ماست" "مجلس، دولت، بس است فریب ملت"، "اختلاسها کم بشه، مشکل ما حل میشه". معلمان در سخنرانی هایشان با اعلام این خواستها هشدار داده و شعار میدادند"تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم".

در این تجمع بنرهای متعددی در دست معلمان معترض بود که بر روی آنها نیز خواستهایشان را نوشته بودند. از جمله بنرهایی با مضامین زیر در دست شرکت کنندگان توجه ها را بخود جلب میکرد: "جای معلم زندان نیست"، "معلمان زندانی را آزاد کنید"، "نه دزدی نه ذلت اینست شعار ملت"، "خط فقر ۷ میلیون حقوق ما ۲ میلیون"، "نه تبعید نه زندان دیگر اثر ندارد"، "لغو خصوصی سازی‌ها لغو فساد و رانت‌خواری خواسته بازنشستگان"، "حق ایجاد و به رسمیت شناخته شدن تشکل مستقل"، "تجمع، اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی"، "دست از خصوصی سازی مدارس بردارید"، "درمان رایگان خواسته بازنشستگان"، "قطع عائله‌مندی بانوان مجرد غیرقانونی است"، "ما خواهان بیمه کارآمد و جامع هستیم"، "تامین مسکن مناسب برای همه بازنشستگان"

شعارهای معلمان در واقع بندهای قطعنامه اعتراضی این روز آنان بود که در جمع خوانده شد و شرکت کنندگان با فریاد آنرا تایید کردند. معلمان شاغل و بازنشسته خواهان منزلت و زندگی انسانی هستند و بارها بارها دست به اعتراض و راهپیمایی و تجمع زده اند. اعتراضات معلمان و خواستهای آنان توجه کل جامعه را به خود جلب کرده است و بر فضای سیاسی جامعه تاثیر غیرقابل انکاری دارد. اعتراضات و خواستهای معلمان بازنشسته شایسته بیشترین حمایتها و پشتیبانی است. صدای بازنشستگان را به همه جا بازتاب دهیم و آنرا تقویت کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱٣ مهر  ٩٨،  ۵ اکتبر  ٢٠١٩

 

اطلاعیه خبری شماره ۱٣  مهرماه:

ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

امروز سیزدهم مهر ماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه یافت و این کارگران بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید نمودند. علیرغم ایجاد فضای امنیتی در شرکت و تهدیدات نیروی انتظامی و فرماندهانش در روز گذشته، این تجمع بر پا شد و کارگران بخش کشاورزی نیز با کارگران بخش داخلی مجتمع اعلام همبستگی کرده بودند. در تجمع این روز کارگران اعلام کردند مساله آنها صرفا پرداخت دستمزدهای معوقه نیست بلکه باید این دزدبازی ها تحت عنوان خصوصی سازی پایان یابد. کارگران اعلام کردند که یک موضوع مهم اعتراض آنها اخراج بیست نفر از همکارانشان بوده است و تاکنون موفق شده اند هفده نفر از آنان را به کار بازگردانند. سه نفر دیگر نیز باید به کار بازگردند. همچنین یک تاکید کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان آزادی اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران است.

در شرایطی که تحت عنوان "تعدیل نیروی انسانی" موجی از بیکارسازی ها در مراکز مختلف کارگری در جریان است و با این کار از یکسو فشار کار برگرده کارگران شاغل تشدید میشود و از سوی دیگر هیچگونه امنیت شغلی برای کارگران باقی نمانده است، اعتراضات متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه الگوی خوبی از اتحاد کارگران شاغل با کارگران اخراجی را در برابر کل مراکز کارگران قرار داده است. بعلاوه عزم کارگران برای آزاد کردن همکاران در بندشان ستودنی و شایسته پشتیبانی بسیار وسیع است. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

 

پیش بسوی ایجاد شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱٣ مهر  ٩٨،  ۵ اکتبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com