در حمایت از خیزش مردم عراق برای دستیابی به زندگی انسانی و علیه جمهوری اسلامی

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 10, 2019

در حمایت از خیزش مردم عراق برای دستیابی به زندگی انسانی و علیه جمهوری اسلامی

مردم عراق در جدال و مبارزه برای خلاص شدن از شر یکه تازی دستجات اسلامی و قومی و مرتجع بار دیگر بپا خاسته اند. اکنون بیش از یک هفته است که در هفت استان عراق شاهد خیزش جوانان خشمگینی هستیم که به مصاف باندهای اسلامی و قومی حاکم رفته اند. جوانان معترض علیه فقر، بیکاری، بی برقی، بی آبی، علیه فساد و دزدی و غارت ثروت کشور، علیه دستجات و باندهای اسلامی و قومی مرتجع حاکم که کشور را به قهقرا برده اند برخاسته اند و در خیابانها خطاب به حاکمین فریاد میزنند: "دزدان ما را غارت میکنند"، "حکومت باید برود"!

 

حکام وحشت زده عراق که وابسته به مجلس اعلای اسلامی هستند برای مقابله با مبارزه حق طلبانه مردم دچار سرگیجه و تشتت شده اند. باندهای مسلحشان را به جنگ معترضین گسیل میکنند و در عین حال وعده های پوچ میدهند و همزمان در خیلی جاها حکومت نظامی اعلام کرده اند. هیچکدام از این تلاشها و تقلاها نتوانسته است مردم را به خانه بازگرداند. خیزش مردم همچنین رهبران اسلامی را وحشت زده کرده است. مقتدا صدر و سیستانی بعد از چند روز سرگیجگی تلاش کردند خود را با اعتراضات همسو نشان دهند و سوار موج اعتراضی شوند. 

 

در کنار حکومت عراق، اعتراض و ابراز خشم و نفرت نسبت به جمهوری اسلامی و دستجات مزدور آدمکش وابسته به آن نظیر حشد الشعبی یک جنبه مهم از اعتراضات است. تظاهرکنندگان خواهان کوتاه شدن دست جمهوری اسلامی از زندگی شان هستند که مستقیما در ایجاد فضای ترور و ایجاد دستجات اسلامی و تروریست دست دارد. در اعتراضات قبلی مردم بپاخاسته عراق کنسولگری جمهوری اسلامی را به آتش کشیده بودند، این بار جوانان دفتر حزب الله، پرچم جمهوری اسلامی و عکسهای منحوس خامنه ای و خمینی را هم به آتش کشیدند و فریاد زدند: "بغداد حرة حرة،‌ إیران، برة برة" (بغداد آزاد آزاد، ایران بیرون بیرون").

 

سران جمهوری اسلامی حتی بیشتر از حکام عراق از اعتراضات گسترده مردم عراق به وحشت افتاده اند. دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی "دستهای خبیثی" را پشت این اعتراضات می بیند که "میخواهند ثبات عراق را بر هم بزنند"؛ قاضی القضات جلاد حکومت عصیان جوانان عراق را حرکتی برای خراب کردن "مراسم اربعین" میداند؛ بالاخره سران جمهوری اسلامی با بیشرمی تمام عصیان تهیدستان برای کار و سرپناه و آب و برق و کرامت انسانیشان را به اراذلی از جنس خودشان یعنی شیوخ میلیاردر حاکم در عربستان نسبت میدهند.

 

جمهوری اسلامی از اعتراضات گسترده مردم در عراق وحشت دارد چون با پیروزی مردم عراق هم دست حکومت اسلامی و باندهای تروریست اسلامی شیعی از عراق  کوتاه میشود و هم کل ارتجاع اسلامی در منطقه به لرزه مرگ می افتد و موج اعتراض و انقلاب در ایران را نیز تقویت خواهد کرد. 

 

مبارزه امروز جوانان عراق ادامه خیزش بزرگ قبلی است که زنان در پیشاپیش آن بودند و با شعار "نه شیعی نه سنی، مدنی مدنی" خواهان بیرون ریختن ارتجاع اسلامی از صحنه زندگیشان شدند. این خیزش و جنبشی است که مستقیما به خیزش مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی پیوند دارد و اینها بر یکدیگر تاثیر مستقیم دارند. جمهوری اسلامی و کل ارتجاع اسلامی باید از صحنه عراق و ایران و تمام منطقه جارو شود. این پیام خیزش مردم عراق و اعتراضات هرروزه مردم در ایران است. با اتحاد و همبستگی و هوشیاری میتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد جمع شدن بساط آدمکشان و دزدان اسلامی و مرتجع از زندگی مردم باشیم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران همبستگی عمیق خود با مبارزه حق طلبانه مردم عراق را اعلام میکند و مردم ایران و جهان را به همبستگی با مردم عراق فرامیخواند.

 

زنده باد خیزش حق طبانه مردم عراق

زنده باد اتحاد مردم آزادیخواه و برابری طلب ایران و عراق علیه دو حکومت فاسد

 

حزب کمونیست کارگری ایران

1۷ مهر 1398 – ۹ اکتبر 2019



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com