فراخوان معلمان و اخباری از اعتراضات کارگری

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 01, 2019

فراخوان معلمان شاغل و بازنشسته برای تجمع در روز جهانی معلم

معلمان شاغل و بازنشسته طی بیانیه ای به تجمع برای ۱٣ مهر (۵ اکتبر) روز جهانی معلم در تهران در مقابل وزارت آموزش و پرورش فراخوان به تجمع داده اند. این تجمع در ساعت ده صبح این روز برگزار خواهد شد. فراخوان معلمان برای این تجمع خطاب به معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان آموزش و پرورش و همه مردم است و با اعلام اینکه این روز جهانی است بر گرامیداشت آن تاکید کرده اند. در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی معلمان به مناسبت این روز چنین آمده است: "ما معلمین، شاغل وباز نشسته در شرایطی بسوی روز جهانی معلم پیش میرویم که به هیچ کدام از مطالبات صنفی و عمومی خود، دست نیافته ایم  وبافقر وفلاکت وتبعیض سر در گریبان هستیم. با خصوصی سازی مدارس ودانشگاها و پولهای بی حساب وکتابی که  از فرزندان ما، دانش آموزان و دانشجویان میگیرند، هر روزه زندگی ما واکثریت  مردم  روبه فنا وقهقرا میرود. نظام آموزشی نا کارمد که نه آموزشی را دربر دارد ونه پرورشی، هر چه بیشتر  تدارک نا توانیهای  فردی و اجتماعی فرزندان ما را  به پیش میبرد ودر این موارد هیچگونه مسئولیتی را نپذیرفته ونمی پذیرند. این همه ناتوانی ونا کار آمدی را بدوش دانش آموزان ودانشجویان وخانوادهای آنها که  ماها هستیم می اندازد.". در ادامه این بیانیه بر ادامه مبارزه تا تحقق خواستهای فوری زیر تاکید میگذارد:

پایان دادن به خصوصی سازی مراکز آموزشی و کالایی شدن آموزش، تحصیل رایگان در تمام سطوح آموزشی و اجرایی شدن آن، اجرای  قانون مدیریت خدمات کشوری در حد برون رفت از خط فقر هفت میلیونی و داشتن معیشتی امن،   درمان رایگان با بیمه کارآمد و حذف بیمه های خصوصی، ترمیم صندوقهای باز نشستگی و بازگشت پولهای به سرقت رفته آن به این صندوق، آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات.

در تجمعات اخیر معلمان شاغل و بازنشسته بنرهایی با مضامینی چون حق تشکل، حق اعتصاب، حق تجمع، حق رسانه و آزادی بدون قید و شرط  و بدون وثیقه همه معلمان دربند، کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و خواست رفع تبعیض ها و لغو فاصله عظیم طبقاتی در سطح جامعه به چشم میخورد که جایگاه مهم و پیشتازی به اعتراضات معلمان در جامعه داده است.

معلمان برای تجمع سیزده مهر ۱٣ مهر (۵ اکتبر) با سه شعار محوری  "تحصیل رایگان اجرا باید گردد" ، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست" به استقبال روز جهانی معلم میروند. قبلا نیز از سوی معلمان در استانهای کرمانشاه، البرز، اصفهان ومشهد نیز به مناسبت روز جهانی معلم به تجمع در روز یازدهم مهر ماه فراخوان داده شده است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از تجمعات و خواستهای اعتراضی معلمان همه مردم خصوصا خانواده های دانش آموزان، دانشجویان و کارگران  را به شرکت فعال در این تجمعات فرامیخواند.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٩  مهر  ٩٨،  ١ اکتبر ٢٠١٩

اطلاعیه خبری: 

تجمع معلمان نهضت سواد آموزی در لرستان و چند خبر دیگر اعتراضات کارگری

ادامه اعتصاب کارگران شهرداری سی سخت

امروز نهم  مهر ماه اعتصاب کارگران شهرداری سی سخت بخاطر تعویق پرداخت دستمزدشان وارد یازدهمین روز خود شد. بنا برخبرها کارگران بخش خدماتی شهرداری سی سخت از حدود یک ماه پیش بارها برای وصول مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان شهرداری دست به اعتراض زده اند و پاسخی نگرفته اند.  

تجمع  اعتراضی معلمان نهضت سوادآموزی استان لرستان

روز ۸   مهر به نبال اعلام عدم نیاز به معلمان نهضت سواد آموزی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان این معلمان دست به تجمع زدند.  

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن کارگران تعاونی مسکن برق تهران

صبح روز ۸   مهر اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران مقابل دادگستری کل استان البرز واقع در حوالی بلوار  خامنه‌ای شهرستان هشتگرد تجمع کردند. به گفته این کارگران آنها بیست و هفت سال پیش اقدام به خرید زمین در فاز پنج هشتگرد کرده اند، اما تا کنون تعاونی قطعات زمین موردنظر را به خریداران تحویل نداده است. با شکایت کارگران در سالهای گذشته چند نفر از اعضای سابق این تعاونی به دادگاه کشیده شدند. اما پول این کارگران بالا کشیده شده و کسی جوابگو نیست و تازه بعد از اعتراضات پی در پی کارگران گفته میشود که قرار است که تنها ۱۶۰۰ واحد آپارتمان در ۳۸ قطعه تحویل داده شود. این درحالیست که این زمین ها به بیست هزار نفر فروخته شده است.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه متروی شیراز

روز دوشنبه ۸   مهر٤٠ کارگر پروژه متروی شیراز (شرکت بین المللی عمران سریر ) دراعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق دست از کار کشیدند ودر میدان ستاد شیراز تجمع کردند.    به گفته کارگران از اسفند ۹۷ تاکنون به آنها حقوقی پرداخت نشده است و پیمانکار پروژه هر بار به بهانه های مختلف از پرداخت مطالبات کارگران سرباز می‌زند.

اعتصاب کارگران پالایشگاه نفت سنگین قشم

روز ۷ مهر کارگران معترض پالایشگاە نفت سنگین قشم در اعتراض بە عدم دریافت چندین ماە حقوق معوقە خود دست به اعتصاب زدند.

کارگران شهرداری لوشان خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند

حدود ۸۰ کارگر در مجموعه شهرداری لوشان با سوابق بالای  ۱۵ سال بصورت قرارداد مستقیم مشغول کارند که هنوز بابت ۵ ماه مزد معوقه و ۸ ماه حق بیمه پولی دریافت نکرده اند. در اعتراض به این وضعیت این کارگران تجمعات متعددی بر پا کرده اند. خواست کارگران شهرداری لوشان پرداخت فوری طلبهایشان است.

ادامه بلاتکلیفی وضعیت کارخانه آذر آب و فضای اعتراضی کارخانه

بلاتکلیفی وضعیت سهامداری آذرآب اراک همچنان ادامه دارد. بانک کشاورزی یکی از سهامداران عمده این شرکت است که  قرار بود سهام خود را در بورس عرضه کند، اما  در روز گذشته (۶ مهرماه) اعلام انصراف کرد. بدین  ترتیب در این دزد بازار و رقابت بر سر بالا کشیدن سهام کارخانه و چوب حراج زدن به آن، معیشت و اشتغال کارگران زیر خطر است. این وضعیت به زمزمه های برپایی اعتراض در این  کارخانه شدت داده است. کارگران آذرآب خواستار امنیت شغلی، پرداخت بموقع حقوق ها و یک زندگی انسانی هستند.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۹  مهر  ٩٨،  ۱ اکتبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com