اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 30, 2019

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

اخراج و احضار کارگران را محکوم میکنیم

امروز دوشنبه هشتم مهرماه علیرغم اعلام لیست بزرگی از اخراجها از سوی مدیریت و احضار ۴۰ نفر از کارگران بخاطر اعتراضات چند روزه اخیر اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد هشتمین روز خود شد.

سربلند کردن دوباره اعتراضات در نیشکر هفت تپه بعد از موج دستگیرکردن ها و دادگاهی کردنها و فضای تهدید و احضار و اخراج، آنهم با شعار "ما همه بخشی هستیم"، پاسخ محکمی به حکومت اسلامی و سیاست سرکوب آنست. اعتراضات اخیر کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج بیست نفر از همکارانشان، تعویق پرداخت پنج ماه دستمزد و به بحران کشیده شدن تولید بخاطر دزدی های پشت پرده و خصوصی سازی و خطر از دست دادن کارشان آغاز شد. در دل همین اعتراضات کارگران با صراحت اعلام کردند که خواست اول و آخرشان آزادی بدون قید و شرط اسماعیل بخشی است.

در تقابل با به حرکت در آمدن دوباره نیشکر هفت تپه تمام  مقامات کارخانه و دست اندرکاران دولتی و نیروی سرکوب حکومت به خط شده اند تا نگذارند بار دیگر این سنگر مهم جنبش کارگری سر بلند کند. و جدالی سخت بین کارگران و مقامات کارخانه و دست اندرکاران دولتی در جریان است. در این چند روز با ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه مقامات کارخانه و مزدورانشان به هر دری زده اند تا فضای اعتراض را قبضه کنند. بنرهایی با عکس جانیان منفوری چون خامنه ای و رئیسی و سلیمانی را جلوی صف کارگران و سردر مجتمع قراردادند. تلاش کردند کارگران رابه اینکه رئیسی جلوی دزدان را خواهد گرفت متوهم کنند و چشم انتظار نگاهدارند، درحمایت از ولی فقیه شان شعار سر دادند. اما کارگران با جدا کردن صف خود و با تاکید محکم بر خواستهایشان مقابل همه این تشبثات ایستادند.

اکنون حکومت اسلامی با مواجهه با شکست تلاشهایش برای قبضه کردن فضای شرکت، مجددا به سیاست اخراج و احضار و تهدید روی آورده است. بنا بر آخرین خبر ها با حضور پلیس اطلاعات و امنیت در حراست شرکت و همکاری شکوهی مسئول حراست تا کنون ۴۰ نفر از آنان برای ساعت یازده صبح امروز احضار شده اند و کارفرما لیست ۱۵۰ نفری دیگری  از کارگران را تحت عنوان "عدم نیاز"  برای اخراج ازکار  انتشار داده است.  گفته میشود که همراه با این احضارها و تهدیدات اسدبیگی یکی از کارفرماهای شرکت درخواست مذاکره با کارگران اخراجی را داشته است که کارگران با پافشاری بر روی بازگشت به کار همکاران اخراجی و دیگر مطالباتشان مذاکره با او را رد کرده اند.

براساس خبرهای دریافتی اسامی تعدادی از کارگران اخراجی عبارتند از:  فریدون هاشمی محمودی، محسن حیدری راد۳، جاسم بنی چعب، توفیق حیدری الکثیر، عظیم کثیر و پیمان نوروزی از کارگران شاغل در کارخانه، بشیر الکثیر، فواد الکثیر، موسی الکثیر، هدی الکثیر،احمد الکثیر،بدوی، مهدی صحناوی، سمسام الکثیر، حمید چنانی، سید قاسم پرواز،احمد کرد، هادی مجدیان نسب، عباس عقابی، سید ایوب تفاخی، منصور سعده  از بخش کشاورزی.  یعقوب سعدی، سید اسماعیل جعاوله از بخش زیر بنایی. عدنان منصوری، حسین حمدانی،  یوسف خانه شیر از بخش تجهیزات.

کارگران نیشکر هفت تپه ایستاده اند و به وسیعترین حمایت ها نیاز دارند. حزب کمونیست کارگری همه مردم شوش و تمام کارگران و تشکلهای کارگری و انسان دوست را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخواند. شرکت فعال خانواده های کارگری در اعتراضات بسیار مهم است. با اتحاد سراسری خویش این تعرض کثیف حکومت اسلامی و دزدان سرمایه دار را نیز میتوانیم عقب برانیم و حقوق بدیهی کارگران را به کرسی بنشانیم.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۸  مهر  ٩٨،  ۳۰   سپتامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com