بازنشستگان کردستان , به اعتراض سراسری بازنشستگان در ۴ شهریور بپیوندید!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
August 21, 2019

بازنشستگان کردستان

به اعتراض سراسری بازنشستگان در ۴ شهریور بپیوندید!

 

۱۶ تشکل و نهاد بازنشستگان از تهران و برخی شهرها برای ساعت ده صبح روز ٤ شهریور فراخوان تجمع در مقابل وزارت کار در تهران داده اند تا به دستگیری ها اعتراض کنند و خواست های بحث خود را پیگیری کنند. انجمن صنفی بازنشستگان کشوری این تجمع را اعلام کرده و گروههای مختلف بازنشستگان در مدیای اجتماعی به این فراخوان پیوسته اند.

 

هزاران بازنشسته در شهرهای مختلف کردستان با مشکلات مشابهی از فقر و گرانی و بیحقوقی دست و پنجه نرم میکنند. ما همه شما را فرامیخوانیم که تجمعات خود را در سنندج و مریوان، در بوکان و سقز و مهاباد و سایر شهرها سازمان دهید و با بیانیه و طومار و هر شکل که میتوانید از فراخوان ۴ شهریور حمایت کنید و صدای اعتراضتان را بلند کنید.

 

خواستهای شورای بازنشستگان کشوری عبارت است از: «حق ایجاد و به رسمیت شناخته شدن هر گونه تشکل مستقل و داشتن حق تشکل، حق تجمع، حق تحصن، حق اعتصاب و آزادی بیان، آزادی بدون قید و شرط و بدون وثیقه کارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی فعالین سیاسی زندانی، درمان رایگان و بیمه کارآمد برای بازنشستگان و شاغلین، اجرای قانون خدمات کشوری و برون رفت از خط فقر با دریافت حقوقی برابر با ٧میلیون تومان در ماه با تأکید بر افزایش سالانه حقوق متناسب با نرخ تورم واقعی، شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها و نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها، تأمین مسکن مناسب برای همه بازنشستگان،  تلاش برای ایجاد تسهیلات فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای همه بازنشستگان در شهرهای مختلف».

 

این خواست ها خواست های همه بازنشستگان و همه مردم معترض است و جا دارد شما نیز در سراسر کردستان با این خواست ها به میدان بیایید. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری شما و خانواده هایتان را فرامیخواند کانون ها و تشکل های خود را فعال کنید و برای احقاق حقوق خود همراه با سایر بازنشستگان در تهران و سایر شهرها دست به تجمع و اعتراض بزنید. مطمئن باشید که اعتراض شما با پشتیبانی معلمان و کارگران و دانشجویان و توده مردم در کردستان قرار خواهد گرفت.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ مرداد ١٣٩٨

٢١ اوت ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com