اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ شهریور ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
September 18, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ شهریور ماه ١٣٩٨(ویژه نامه همبستگی با کارگران کارخانه هپکو اراک)

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- یورش گارد ویژه ضد شورش ونیروهای انتظامی به کارگران معترض کارخانه هپکوومجروح کردن و بازداشت ده ها کارگر

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک علیرغم ضرب وشتم ها و بگیر وببندها

گسترده تر ومستحکم تر باد همبستگی کارگران

- همبستگی کارگران کارخانه آذرآب با کارگران هپکو

- پیام های همبستگی با کارگران کارخانه هپکو اراک:

1- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

ضرب وشتم و برخورد وحشیانه پلیس ضد شورش با کارگران معترض هپکو ، که فقط خواستار حقوق معوقه شان بودند محکوم است

2- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه :

حمله  وحشیانه به صفوف کارگران هپکو  اراک محکوم است !

3- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :

متحدانه به دفاع از کارگران هپکو برخیزیم

*یورش گارد ویژه ضد شورش ونیروهای انتظامی به کارگران معترض کارخانه هپکوومجروح کردن و بازداشت ده ها کارگر

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک علیرغم ضرب وشتم ها و بگیر وببندها

*همبستگی کارگران کارخانه آذرآب با کارگران هپکو

روز دوشنبه 25شهریور، کارگران خشمگین کارخانه هپکو اراک در دومین روز ازدور جدید اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حقوق و عدم تعیین تکلیف نهایی با سهامدار عمده شرکت با تجمع زیر پل بختیاری مسیر ریل راه‌آهن شمال - جنوب را مسدود کردند.

پس از گذشت چند ساعت از تجمع،سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی ومحسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی درجمع کارگران حاضر شدند وبا دادن وعده و وعید کارگران را تهدید کردند.

استاندار از جمله گفت:بیشتر مطالبات و خواسته‌های کارگران هپکو به حق است؛ اما این خواسته‌ها باید از مسیر قانونی پیگیری شود و مسئولان استان با برخی رفتارهایی که موجب سلب امنیت می‌شود، مخالف هستند و  انتظار است که کارگران از انجام اقدام‌هایی که به امنیت عمومی خدشه وارد می‌کند خودداری کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: انتقاد حق کارگران است ولی این انتقادها نباید بهانه ای  برای مغرضان شود و زمینه بهره‌برداری به دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کند.

کارگران کارخانه هپکو که گوششان از این وعده و وعیدها پراست وکارد به استخوانشان رسیده علیرغم این تهدیدها به تجمعشان برای انعکاس هر چه بیشتر صداشان در راستای احقاق حقوق برحقشان ادامه دادند.

بلافاصله فرمان حمله صادرشد و گارد ویژه ضد شورش ونیروهای انتظامی به کارگران یورش آوردند وبا ضرب وشتم قراردادنشان ده ها نفر را زخمی و وبازداشت کردند وبرای باری دیگرعلیرغم شعارها ماهیت ضد کارگری مسئولان طراز اول استان مرکزی را بنمایش گذاشتند.

روز سه شنبه 26 شهریور ماه، مسئولان طراز اول کشور از استاندارو آبایی هزاوه مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان مرکزی گرفته تا مسئولان قضایی استان مرکزی ازجمله دادستان ونیز وزیر کار سکوت اختیار کردند.

روز سه شنبه 26شهریور،کارگران کارخانه هپکو علیرغم ضرب وشتم ها و بگیر وببندها به تجمعشان مقابل این واحد صنعتی برای دست یابی به مطالباتشان ادامه دادند.

بعد از ظهر روز سه شنبه 26شهریور، کارگران کارخانه آذرآب با حضور در کارخانه هپکو همبستگیشان را با هپکویی ها بنمایش گذاشتند.

کارگران کارخانه آب  با شرکت چند ساعته شان درتجمع گارگران کارخانه هپکو حمایتشان را از اعتراضات کارگران کارخانه هپکواعلام کردند.

*پیام های همبستگی با کارگران کارخانه هپکو اراک:

1- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

ضرب وشتم و برخورد وحشیانه پلیس ضد شورش با کارگران معترض هپکو ، که فقط خواستار حقوق معوقه شان بودند محکوم است

دیروز تعدادی ازکارگران هپکو اراک دراعتراض به حقوق معوقه شان دست به تجمع اعتراضی زدند و عدم پاسخگوئی مسئولین ، باعث شد کارگران با تجمع در محل تردد راه آهن اعتراض خودشان را ادامه دهند ، متاسفانه پلیس ضدشورش با بی رحمی وخشونت کم سابقه ای با کارگران برخورد کرد که تعدادی از کارگران دچار صدمات جسمی شدید شدند وتعدادی از معترضین هم توسط عوامل امنیتی بازداشت شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و برخورد وحشیانه پلیس ضدشورش با کارگران معترض را شدیدا محکوم میکند و خواستار آزادی بی قید وشرط تمامی بازداشت شدگان و  برخورد قاطع با ضاربین کارگران هپکو میباشد.

2- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه :

حمله  وحشیانه به صفوف کارگران هپکو  اراک محکوم است !

بر اساس خبر های منتشر شده روز  ۲۵ شهریور ۹۸ در حالی که کارگران هپکو اراک در راستای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زده بودند ، توسط نیرو های سرکوب مورد حمله وحشیانه قرار گرفته اند، که متاسفانه تعدادی از کارگران شدیدا زخمی و به بیمارستان انتقال داده  شده اند.

نظام سرمایه داری به دلیل ناتوانی در جوابگویی به خواست و‌مطالبه کارگران با اتکاه  به ضرب و شتم، سرکوب، تهدید ، زندان و احکام نجومی، می خواهد جلو خشم کارگران حق طلب را بگیرد،اما تاریخ تا کنونی نشان داده است که سرکوب جنبش کارگری ،تجربه ی شکست خورده ای است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه  این حمله وحشیانه را محکوم کرده و خود  را در کنار هم طبقه ایمان ، کارگران هپکو دانسته  و از خواست ها و مطالبات  به حق این کارگران حمایت میکنیم.

برقرار باد اتحاد وهمبستگی تمامی کارگران !

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۶ شهریور  ۹۸

3- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :

متحدانه به دفاع از کارگران هپکو برخیزیم

روز گذشته، 25 شهریور سرکوبگران یگان ویژه وحشیانه کارگران هپکو را مورد یورش قرار داده و بیش از 15 نفر را زخمی و بیش از 20 نفر نیز بازداشت نمودند.

کارگران هپکو که چندین روز متوالی اعتراض و اعتصاب و تجمع در مقابل ارگان های دولتی و حکومتی در اعتراض به وضعیت در حال تعطیلی شرکت و عدم پاسخ‌گویی به دیگر مطالباتشان براه انداخته بودند، در برابر وعده مسولین نسبت به رسیدگی فوری به خواستهایشان، قبول کردند که یک فرجه ده روز را بدهند و به سر کارشان برگردند و این بار نیز مطابق معمول، وعده مسئولین توخالی از آب در آمد که کارگران مجددا ناچار دست به اعتصاب زدند.

روز گذشته کارگران هپکو در ادامه دور جدید بعد از وقفه ده روزه مسیر راه آهن را بستند و دم و دستگاه سرکوب با توجه به شناختی که از مبارزات قهرمانانه این کارگران دارند و در وحشت از گسترش اعتراضات آنان و پیوستن مراکز کارگری دیگر مانند آذر آب و مردم اراک، از سر ناچاری و درماندگی در برآورده نمودن ابتدایی ترین حقوق کارگران (ادامه اشتغال) که معنایش چیزی غیر از فعال نگه داشتن صنایع تولیدی ای که اول باید سود آن به جیب مقامات دولتی و حکومتی برود تا کارگران هم بتوانند بخور و نمیری داشته باشند، حمله وحشیانه و دندانه ای را سازمان دادند.

کارگران هپکو همیشه فریاد کل طبقه کارگر و اکثریت انسانهایی که از فقر، گرانی و بیکاری در رنج هستند را بلند کرده اند و سال گذشته در اقدامی کم نظیر از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز حمایت خود را اعلام نمودند.

کارگران هپکو باید مورد حمایت سراسری قرار گیرند. کارگران هفت تپه و فولاد اهواز که امروز خود تحت فشار هستند، لازم است که از کارگران هپکو حمایت کنند و اعتراض خود را نسبت به بازداشت و ضرب و شتم آنان اعلام نمایند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ضمن اعتراض شدید به سرکوب و بازداشت کارگران هپکو، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان است و همه بخش های کارگری، معلمان، دانشجویان و اکثریت مردم به تنگ آمده از فقر، بیکاری و گرانی را فرا می خواند تا با خواست آزادی فوری بازداشت شدگان، در مقابل سرکوبگری های سرکوبگران بایستند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

26/6/1398

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com