احضار ۴۱ کارگر فولاد اهواز به بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم

سازمان فدائیان (اقلیت)
September 07, 2019

احضار ۴۱ کارگر فولاد اهواز به بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم

براساس خبر منتشره در برخی از رسانه‌ها و هم‌چنین توئیتر میثم آل مهدی از کارگران سابق فولاد اهواز که بدنبال اعتصاب و اعتراضات خیابانی کارگران فولاد در سال گذشته توسط کارفرما و مقامات دولتی از کار اخراج شده است، شعبه ۲۰ "دادگاه انقلاب" اهواز با ارسال نامه و پیام تلفنی ۴۱ نفر از کارگران فولاد اهواز را به اتهام "اخلال در امنیت کشور"، "اعتراضات غیرقانونی" و سردادن برخی از شعارها، احضار کرده است.

 

احضار کارگران مبارز فولاد اهواز به بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی، بیدادگاه‌هایی که اسماعیل بخشی، علی نجاتی، سپیده قلیان، ساناز اللهیاری، امیرحسین محمدی فرد و امیر امیرقلی را به جرم دفاع از خواست‌ها و منافع کارگران هفت‌تپه به محاکمه کشیده‌اند، بیدادگاه‌هایی که احکام سنگین زندان به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه روز جهانی کارگر برای مرضیه امیری، عاطفه رنگریز، حسن سعیدی و دیگران صادر کرده‌اند، در راستای سیاستی‌ست که در روزهای گذشته ابراهیم رئیسی برای سرکوب جنبش کارگری به صراحت اعلام کرده است، جنایتکاری که دست‌اش به خون هزاران زندانی سیاسی در دهه ۶۰ آلوده است.

 

"دادگاه انقلاب" اهواز مانند "دادگاه کیفری" شوش که تعدادی از کارگران هفت‌تپه را محاکمه و ۹ کارگر مبارز را به هشت ماه حبس و سی ضربه شلاق محکوم کرده است، در خدمت طبقه حاکم و حفظ نظم ظالمانه موجود است. هیچ فرقی بین دستگاه‌های دولتی از قوه قضاییه گرفته تا کابینه، مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای زیرنظر خامنه‌ای وجود ندارد. همه در خدمت حفظ منافع سرمایه‌داران هستند.

 

بدون هیچ تردیدی احضار ۴۱ کارگر مبارز فولاد اهواز از ترس گسترش موج جدید اعتراضات و اعتصابات کارگری‌ست که بسیاری از مراکز کارگری از جمله هفت‌تپه، آذرآب و هپکو را فرا گرفته است. دشمنان کارگران براین فکر عبث هستند که با سرکوب و اخراج و به بند کشیدن کارگران می‌توانند جنبش کارگری را سرکوب و بهشت سرمایه‌داران را تداوم بخشند. اما کارگران ایران با تداوم و حتا گسترش و تعمیق مبارزات خود که از جمله در تعداد، اشکال و شعارهای کارگران هویداست، نشان دادند که جنبش کارگری ایران با گام‌هایی استوار به پیش می‌تازد.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) احضار ۴۱ کارگر فولاد اهواز را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به تمامی محاکمات نمایشی علیه کارگران و حامیان طبقه کارگر است.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) از تمامی کارگران می‌خواهد تا از حق اعتراض و اعتصاب کارگران فولاد اهواز حمایت کرده و هرگونه پیگرد قضایی آن‌ها را محکوم کنند.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و برچیدن دستگاه‌های شکنجه و تفتیش عقاید است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۵ شهریور ۱۳۹۸

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com