از مبارزات و مطالبات کارگران هپکو حمایت کنیم

سازمان فدائیان (اقلیت)
August 27, 2019

از مبارزات و مطالبات کارگران هپکو حمایت کنیم

 

اعتراض کارگران مبارز هپکو به پرداخت نشدن چندین ماه دستمزد و نیز مطالبات معوقه سال‌های گذشته، برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت. پس از گذشت ۵ ماه از سال جاری، کارگران تنها دستمزد کامل یک ماه و علی‌الحساب ماه‌های فروردین و اردیبهشت را دریافت کرده‌اند. کارگران از سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز معوقات دستمزدی دارند و مشکلات بیمه‌ای آن‌ها حل‌نشده است. اکنون، تعدادی از کارگران نیز به مرخصی اجباری  بدون حقوق فرستاده‌شده‌اند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 

وضعیت هپکو پس از خصوصی‌سازی همچنان با ابهام مواجه است. گفته شد که از خریدار خلع‌ید شده است، اما ابهام و بلاتکلیفی همچنان پابرجاست. دولت کارخانه را که یکی از مؤسسات صنعتی مهم کشور است به حال خود رها کرده است.

 

روز گذشته کارگران با راهپیمایی در خیابان‌های اراک عزم خود را به ادامه مبارزه تا تحقق مطالباتشان به نمایش گذاشتند و از مردم شهر خواستند به حمایت از آن‌ها برخیزند. کارگران با تجمع در مقابل استانداری خواستار تحقق مطالبات خود شدند.  سرمایه‌داران و دولت پاسدار منافع آن‌ها اما پاسخی به مطالبات کارگران ندادند. بنابراین کارگران هپکو امروز ۵ شهریور در ادامه تجمع‌ها و راهپیمایی‌های خیابانی سه روز گذشته،  محور راه‌آهن شمال به جنوب اراک را به مدت چند ساعت بستند و تهدید کردند چنانچه به مطالبات آن‌ها توجهی نشود، این مبارزات ادامه خواهد یافت.

 

اکنون چندین سال است که کارگران مبارز هپکو درگیر مبارزه‌ای سخت برای جلوگیری از نابودی هپکو و تحقق مطالبات خود هستند. کارگران هپکو همانند تعداد دیگری از کارخانه‌هایی که درنتیجه خصوصی‌سازی با وضعیتی مشابه روبه‌رو هستند، خواستار نه‌فقط تحقق هرچه سریع‌تر مطالبات مزدی خود هستند، بلکه خواهان آن هستند که به خصوصی‌سازی پایان داده شود. دولت مسئولیت کارخانه را مستقیماً بر عهده گیرد. بودجه لازم را برای ادامه فعالیت هپکو تأمین کند و مانع از واردات محصولاتی گردد که هپکو تولید‌کننده آن هست. جمهوری اسلامی که با خصوصی‌سازی‌ها ، فقر و بیکاری برای کارگران به بارآور ده،  همچنان بر سیاست اقتصادی شکست‌خورده اصرار می‌ورزد وزندگی کارگران را تباه کرده است. کارگران راهی جز تشدید مبارزه ندارند. آن‌ها در این مبارزه چیزی برای از دست دادن ندارند و تهدیدات سرکوبگرانه رژیم ازجمله تهدیدات اخیر رئیسی، جلاد و آدم کش شهره رژیم، این  قاتل هزاران تن از مردم ایران علیه کارگران، نیز نمی‌تواند مانع از ادامه مبارزه و تشدید آن گردد.

 

سازمان فدائیان( اقلیت) با حمایت از مبارزات کارگران هپکو، خواستار تحقق هرچه فوری‌تر کلیه مطالبات آن‌هاست.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ شهریورماه ١٣٩۸

 

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com