محاکمات فرمایشی، کارگران مبارزشرکت نیشکر هفت تپه را مرعوب نخواهد کرد

سازمان فدائیان (اقلیت)
August 15, 2019

محاکمات فرمایشی،

کارگران مبارزشرکت نیشکر هفت تپه را مرعوب نخواهد کرد

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی که وظیفه‌ای جز پاسداری از نظم ستمگرانه سرمایه‌داری و حمایت از سرمایه‌داران استثمارگر، دزدان و غارتگران ندارد، سرکوب و فشار بر کارگران را افزایش داده است. رسوایی این رژیم به‌جایی رسیده که گروه، گروه، کارگران را در بیدادگاه‌های خود به محاکمه می‌کشد و به حبس و شلاق محکوم می‌کند.

 

درحالی‌که دادگاه فرمایشی اسماعیل بخشی و علی نجاتی از رهبران کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه به همراه اعضای تحریریه نشریه گام در جریان است، یک دادگاه فرمایشی دیگر درشوش تعداد دیگری از کارگران نیشکر هفت‌تپه را به جرم دفاع از خواست‌های برحق خود به محاکمه کشیده است. چند روز پیش ۸ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه که در تجمع ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال، شرکت کرده بودند، در بی دادگاه شوش محاکمه شدند و در ۲۱ مرداد حکم ارتجاعی و ضد انسانی این به‌اصطلاح دادگاه اعلام شد. کارگران به هشت ماه حبس  تعلیقی و تحمل  ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

 

بر طبق خبری که سندیکای نیشکر هفت‌تپه انتشار داد، امروز ۲۳ مرداد نیز ۱۴ تن دیگر از کارگران مبارز این مجتمع ، در یک دادگاه فرمایشی شوش محاکمه شدند. اتهام این کارگران تجمع غیرقانونی برای تغییر مدیریت و آزادی اسماعیل بخشی، عنوان شد. کارگران از حق خود به اعتراض و تجمع برای تحقق مطالباتشان دفاع کردند.

 

جمهوری اسلامی بر این پندار است که  با این محاکمات فرمایشی و محکوم کردن کارگران به حبس و شلاق می‌تواند، کارگران را مرعوب و سیل خروشان جنبش کارگری را که برای برافکندن نظم ارتجاعی حاکم بر ایران به حرکت درآمده است، مهار کند. اما این جنبش، دیگر مهار شدنی نیست. میلیون‌ها کارگری که تحت شدیدترین استثمار، در فقر، گرسنگی و بی حقوقی به سرمی‌برند، چیزی برای از دست دادن ندارند.

 

کارگران مبارز نیشکر هفت‌تپه که با مبارزات قهرمانانه خود و طرح شعار، نان- کار- آزادی و اداره شورایی،  پرچم سرخ آلترناتیو کارگری را به اهتزاز درآورند و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به جمهوری اسلامی و تمام دار و دسته‌های طرفدار نظم سرمایه‌داری وارد آوردند، با این دادگاه‌های فرمایشی نه مرعوب می‌شوند و نه از خواست‌های خود دست برمی‌دارند. مبارزه به‌رغم تمام سرکوب و فشار رژیم ادامه خواهد یافت.

 

سازمان فدائیان(اقلیت) محاکمه و محکوم کردن کارگران مبارزه شرکت نیشکر هفت‌تپه را شدیداً محکوم کند و از کارگران سراسر ایران می‌خواهد این محاکمات فرمایشی و ضد انسانی رژیم را محکوم کنند و خواستار آزادی بی‌قیدوشرط تمام کارگران زندانی شوند. 

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۳ مردادماه ١٣٩۸

 

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com