اخبار و گزارشات کارگری ٢ مهر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
September 25, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢ مهر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- دومین روزاعتصاب وتجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه  برای بازگشت بکار 20نفرازهمکارانشان:

1- سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه: ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

2- گزارش رسانه ای شده

- دور جدید اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مدیران ومسئولان شهرستان ماهشهر برای دومین روز

- دومین روزاعتصاب کارگران سایت بینالود کارخانه رینگ سازی مشهد در اعتراض به کاهش حقوق،نداشتن امنیت شغلی واخراج همکاران معترض - اخراج 9 کارگر اعتصابی

- تجمع اعتراضی کارکنان موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران نسبت به اخراج از کارمقابل شورای شهر

- فراخوان کارکنان مرکز علمی کاربردی یاسوج برای تجمع نسبت به انحلال این مرکز

- اخراج 8 کارگر شعبه سنندج شرکت لبنیاتی میهن

- حکم ۱۸ ماه حبس فرشته طوسی عینا تایید شد!

- احضار ناهید خداجو به دادگاه و ادامه برخوردهای غیر قانونی به ایشان

- پیام شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران  به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۱۳۹۸

- یورش نیروهای انتظامی به اهالی معترض روستاهای منطقه چهاردانگه ساری نسبت به دفن زباله در منطقه

- تجمع  اعتراضی نسبت به دفن مجدد زباله در شمال مهدی‌شهر مقابل استانداری سمنان

- تجمع اعتراضی ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس نسبت به واگذاری سالن ورزشی به بخش خصوصی مقابل فرمانداری

- اجتماع اعتراضی ‌ایثارگران سراسر کشور‌مقابل ‌سازمان‌ برنامه ‌وبودجه

- جان باختن یک راننده جرثقیل در قزوین حین  جابجایی تابلوی تبلیغاتی براثر برق گرفتگی

*دومین روزاعتصاب وتجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه  برای بازگشت بکار 20نفرازهمکارانشان:

1- سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه: ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

امروز سه شنبه دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از همکاران اخراجی .

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از خواست های  بحق کارگران نیشکر هفت تپه، خواستار بازگشت به کار بی قید وشرط تمامی کارگران اخراجی بوده هرگونه تعرض و دست درازی به حقوق کارگران را  شدیدا محکوم می کند.

اتحاد و همبستگی طبقاتی ما کارگران، رمز پیروزی ما  کارگران و شکست صاحبان سزمایه و استثمارگران می باشد.

با اتحاد و همبستگی به مبارزه خود ادامه دهیم.

۲ مهر ۹۸

2- گزارش رسانه ای شده:

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، صبح امروز در دومین روز از اعتراض خود خواستار لغو تعدیل ۲۰ همکار خود شدند.

برخی منابع کارگری گفتند: دو روز از تعدیل ۲۰ کارگر مجتمع کشت وصنعت هفت تپه می‌گذرد و کارگران معترض که شمار آنها به حدود ۳۰۰ نفر می‌رسد، هنوز منتظرند تا کارفرمای مجتمع همکارانشان را به کار سابق آنها بازگرداند.

روز گذشته مسئولان اداره کار شهرستان شوش با وعده رسیدگی به وضعیت کارگران بیکار شده، به میان کارگران معترض آمدند و کارگران درنهایت به اعتراض خود پایان دادند با این‌حال کارگران می‌گویند تاکنون هیچ اقدامی برای بازگشت کارگران تعدیلی صورت نگرفته است.

به گفته یکی از کارگران، بعداز ظهر روز گذشته معاون اجرایی شرکت در جمع کارگران حاضر شد و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای تعدیل این تعداد کارگر به معترضان ارائه نکرد.

این کارگر با تاکید بر اینکه مسئولان از خواسته‌های به حق کارگران هفت تپه مطلع هستند، افزود: مسئولان شهرستان شوش به همراه کارفرمای مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هنوز توجهی به خواسته‌های ما نکرده‌اند.

*دور جدید اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مدیران ومسئولان شهرستان ماهشهر برای دومین روز

روز سه شنبه 2مهرماه برای دومین روز متوالی ، کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مدیران ومسئولان شهرستان ماهشهر  از رفتن برسر کار خودداری کردند.

بنا به گزارش رسانه ای شده، این کارگران خواهان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که قبلا قول اجرای آن توسط مدیران این شرکت داده شده بود، هستند.

قابل یاد آوری است کارگران پتروشیمی فارابی واقع در بندرامام و زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو(شركت سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین) وابسته به شستا طی سال گذشته وجاری بارها برای اعتراض به اخراج همکاران ،عدم ایجاد نظام هماهنگ پرداختها واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست به اعتصاب وتجمع زدند که آخرین بارش به 5شهریورماه سال جاری +برمی گردد وهمواره با وقت کشی و وعده توخالی مدیران ومسئولان طراز اول شهرستان ماهشهر روبرو شده اند.

ازجمله بندبال اعتراضات دامنه دار کارگران پتروشیمی فارابی در اواخر آذرماه سال 97، اسماعیل طرفی (مدیر روابط عمومی پتروشیمی فارابی) 25 آذر 97در رابطه با تجمعات کارگرانبه خبرنگار رسانه ای گفته بود: پیش‌زمینه‌ی اجرای طرح طبقه‌بندی فراهم شده و مشاورانی برای این کار، برگزیده شده‌اند منتها این موضوع زمانبر است و نیاز به فرصت زمانی مناسب دارد؛

وی تاکید کرد: برای اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل نیاز به اخذ مجوزهای موردنیاز و تایید مراجع نظارتی‌ست و هم اکنون نیز کار در حال پیشرفت است.

درهمان مقطع زمانی،معاون فرماندارماهشهر با خود کارگران جلسه‌ای برگزار کرد و به آنها در ارتباط با پیشرفت کار، قول داد.

طرفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمام مقامات مسئول ازجمله فرماندار و دیگر ارگان‌ها، خواسته‌های کارگران به زودی محقق شود. 

+اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی فارابی دراعتراض به اخراج همکاران ،عدم ایجاد نظام هماهنگ پرداختها واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل

روز سه شنبه 5شهریور، کارگران پتروشیمی فارابی برای اعتراض به اخراج همکاران ،عدم ایجاد نظام هماهنگ پرداختها واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست از کارکشیدند ودراین واحد تولیدی تجمع کردند.

کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند:مدیران شرکت به وعده های خود و همچنین تصمیمات اتخاذ شده در سال گذشته با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مبنی بر ایجاد نظام هماهنگ پرداختها و همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، عمل ننموده اند.

تجمع کنندگان همچنین خواهان برگشت بکار کارگران اخراجی این شرکت که با اتهاماتی ثابت نشده از ابتدای سال جاری اخراج شده اند، هستند.

لازم به ذکر است، علیرغم تصمیمات کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان ماهشهر شرکت مذکور از بازگشت بکار 12کارگراخراجی این شرکت، سر باز می زند.

*دومین روزاعتصاب کارگران سایت بینالود کارخانه رینگ سازی مشهد در اعتراض به کاهش حقوق،نداشتن امنیت شغلی واخراج همکاران معترض - اخراج 9 کارگر اعتصابی

روز دوشنبه اول مهرماه برای دومین روز متوالی، کارگران سایت بینالود کارخانه رینگ سازی مشهد در اعتراض به کاهش حقوق،نداشتن امنیت شغلی واخراج همکاران معترض به اعتصابشان ادامه دادند.

این اعتصاب تاکنون منجر به اخراج 9نفر از کارگران شده است.

روز  اول مهریک منبع آگاه به خبرنگار رسانه ای گفت: پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، وضعیت کارگران این سایت از روزمرد به قراردادی (پیمانی) تغییر کرد. اما با این وجود باز هم به شیوه روزمزد با کارگران رفتار می‌شد. به این معنا که هر روزی که در کارخانه کار بود به کارگران اعلام میشد تا در محل کار خود حاضر شوند.

وی ادامه داد: با این شرایط حقوق کارگران بسیار افت کرده و به حدود یک میلیون ۱۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان رسید و با وجود بازگشایی مدارس بسیاری از کارگران مشکل تامین هزینه دارند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه پس از تغییر وضعیت کارگران از روزمزدی به قراردادی، مدیران کارخانه اشتغالزایی را عنوان می‌کردند، گفت: با این تغییر وضعیت و به اسم اشتغالزایی وام‌های کلانی از بانک‌ها گرفته اند، اما در مقابل با کارگران چنین رفتاری دارند.

وی افزود: پس از مشکلات بوجود آمده برای ایران خودرو، تولیدات قطعات توسط کارخانه رینگ سازی کاهش پیدا کرد و یا ایران خودرو از شرکت‌های ثالث دیگری قطعات خود را تامین می‌کرد و با این وجود مدیران رینگ سازی پیگیر این وضعیت نبودند تا جایی که تعدادی از کارگران تعدیل شده و مابقی روزی ۱۲ تا ۱۳ روز در ماه در کارخانه کار می‌کنند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه آمار قطعاتی که توسط سایت بینالود رینگ سازی تولید می‌شود مبنای مشخصی ندارد، گفت: ایران خودرو روزانه تعداد ۱۲۰ قطعه از گلگیر عقب ۴۰۵ را تولید می‌کرد که تولید آن به رینگ سازی واگذار شد، اما اکنون تعداد تولید آن روزانه به ۲۷۵ قطعه افزایش یافته است. یا رکاب پایین ۴۰۵ در ایران خودرو روزانه ۹۰ قطعه تولید می‌شد و حالا در رینگ سازی روزانه به ساخت ۴۵۰ مورد از آن رسیده؛ این استثمار کامل کارگران است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ نفر از کارگران به دلیل اعتصاب اخراج شده اند، تاکید کرد: در اعتصاب امروز(1مهر) نیز سه نفر از کارگران را به شرکت اصلی در مشهد ارجاع داده اند که در صورتی که شرایط را بپذیرند می‌توانند به کار خود بازگردند و در غیر اینصورت اخراج خواهند شد.

 این منبع آگاه با تاکید بر اینکه اعتصاب کارگران تا مشخص نشدن وضعیت آن‌ها ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: برای مدیران کارخانه اخراج یک یا همه کارگران فرقی نمی‌کند و هیچ ابایی از این کار ندارند.

سایت شهر بینالود(استان خراسان رضوی) شرکت رینگ سازی مشهد دارای سه خط تولید شامل خط مونتاژ کامل رام پژو ۴۰۵، ۳۵ درصد بدنه پژو ۴۰۵ و مونتاژ رینگ و لاستیک ۴۰۵ است که بنا به گفته یک منبع آگاه سودآوری روزانه این سه خط تولید در سال ۹۶ روزانه به ترتیب ۱۸ میلیون تومان، ۲۴ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان بوده است. دارای سه خط تولید شامل خط مونتاژ کامل رام پژو ۴۰۵، ۳۵ درصد بدنه پژو ۴۰۵ و مونتاژ رینگ و لاستیک ۴۰۵ است که بنا به گفته یک منبع آگاه سودآوری روزانه این سه خط تولید در سال ۹۶ روزانه به ترتیب ۱۸ میلیون تومان، ۲۴ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان بوده است.

*تجمع اعتراضی کارکنان موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران نسبت به اخراج از کارمقابل شورای شهر

روز سه شنبه 2مهرماه، کارکنان موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به اخراج از کار دست به تجمع مقابل شورای شهر در خیابان بهشت مقابل پارک شهر زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده، کارکنان متخصص موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران با تجربه کاری 5تا15ساله از کاراخراج شدند.

مدیر موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران پیروز حناچی شهردار تهران می باشد.

*فراخوان کارکنان مرکز علمی کاربردی یاسوج برای تجمع نسبت به انحلال این مرکز

روز دوشنبه اول مهر،کارمندان دانشگاه علمی کاربردی یاسوج با انتشارپیامی فراخوان به تجمع در مرکز آموزش علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی استان در روز سه شنبه 2مهربرای اعتراض نسبت به تصمیم دولت مبنی بر انحلال دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی داد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،در این پیام اینگونه آمده است: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر انحلال مراکز علمی کاربردی های دولتی و حذف شغل بیش از ۴۰۰۰ نیروی کارآزموده با سوابق بالای ده سال و همچنین پیوستن به افراد جویای کار ، دولت هیچ گونه اقدامی در خصوص اشتغال این افراد انجام نداده، و این در حالی است که این مراکز آموزشی ، تحت نظر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی میباشد و نهادی که میبایست حامی و پشتیبان نیروی کار و کارگزار باشد، خود باعث و بانی بیکاری پرسنل تحت پوشش خود می باشد .

بنا بر این شده که اموال و تجهیزات دانشگاه فردا راس ساعت ۸ صبح به سازمان بهزیستی استان منتقل شوند ، و این بی عدالتی و حق کشی در روز روشن جلوی دیدگان بهترین سرمایه های این مرکز که همان نیروی انسانی میباشد، فردا صورت میپذیرد .

لذا از کلیه شما اساتید و عزیزان چنانچه دغدغه حق کشی و بی عدالتی دارید و طبق رسالت قلبی و وجدانی، خواهان مستند سازی و خبرگزاری جهت احقاق حق دارید فردا راس ساعت 8در مرکز آموزش علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی واقع در تلخسرو نرسیده به پلیس راه قدیم یاسوج شیراز ، کوچه پیشگامان فرهنگ حضور بهم رسانید.

پیش از این در رابطه با این تصمیم دولت وزیر علوم تحقیقات و فناوری  به خبرنگاران گفت: دستگاه‌های مختلف دولتی در کنار خود دانشگاه‌های علمی کاربردی ایجاد کرده بودند که با گذشت زمان از اهداف خود همچون ارتقا مهارت افراد شاغل در دستگاه، ماهر کردن افراد در زمینه شغلی فعلی خود خارج شد و اکنون این واحدها تعطیل‌شده‌اند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد این واحدهای دانشگاهی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی تعطیل و برخی مجموعه‌های باقی‌مانده نیز باید به تعطیلی واحد دانشگاهی خود پس از تعیین تکلیف نیروهای انسانی اقدام کنند.

محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در نشست با رؤسای مراکز علمی کاربردی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: تصمیم در این خصوص ارتباطی به دانشگاه جامع علمی کاربردی نداشته و این تصمیم از سوی سازمان اداری استخدامی کشور گرفته شده و به تصویب شورای عالی اداری رسیده و برگشت‌ناپذیر است و ما فقط مجری آن هستیم، البته باید توجه داشت که ارائه برخی رشته‌ها مانند رشته‌های کشاورزی، صرفه اقتصادی نداشت.

دکتر امید ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته به برخی مراکز دولتی رشته‌هایی دادیم، اما این اقدام نیز نتیجه نداد و مصوبه اجرا شد.

*اخراج 8 کارگر شعبه سنندج شرکت لبنیاتی میهن

طبق اخبار رسیده،شرکت لبنیاتی میهن ،شعبه سنندج  ۸ نفر ازکارگرانش را با سابقه کاری 4 تا 8 سال اخراج کرد.

 اسامی نفرات اخراج شده:

۱ -محمد لطفی

۲ -شهرام ضیایی نسب

۳-انور شریعتی

۴-عبدالله احمدی

۵ -رامیار احمدی 

۶ -پیمان هدایتی

۷-سیروان زندسلیمی

و مشخصات  نفر هشتم هنوز دقیق اعلام نشده

مدیر شعبه به بهانه کاهش هزینه این اخراج ها را انجام داده است.

منبع خبر:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

*حکم ۱۸ ماه حبس فرشته طوسی عینا تایید شد!

با رای شعبه‌ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، فرشته طوسی که به تازگی از دانشگاه علامه طباطبائی تهران فارغ‌التحصیل شده است، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در ویژه‌ برنامه روز دانشجو این دانشگاه در سال ۹۵، به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

برگرفته ازکانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*احضار ناهید خداجو به دادگاه و ادامه برخوردهای غیر قانونی به ایشان

دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران طی تماسی با وثیقه گذار ناهید خداجو اعلام کرده اند که ایشان باید به این شعبه مراجعه نماید.

روال قانونی و مرسوم در پرونده های قضایی به این شکل است که احضار به دادگاه باید از طریق سامانه ثنا یا تماس با شخص متهم صورت گیرد اما این دومین بار است که بخاطر اعمال فشار روانی بر ناهید خداجو و وثیقه گذار ایشان بدون هیچ اطلاعی به ناهید با وثیقه گذار تماس گرفته و اعلام میدارند ایشان باید به دادگاه مراجعه نماید. پیشتر نیز همین روال از سوی شعبه ۴ بازپرسی درمورد پرونده ناهید خداجو اعمال گشته بود.

ناهید خداجو از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ۱۱ اردیبهشت در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر شده بود و پس از۳۴روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید. به این دلیل که تاکنون تعیین شعبه به ناهید خداجو اعلام نگردیده بود ایشان هنوز نتوانسته اند انتصاب وکیل نمایند که وکیل ایشان نیز بتواند پرونده را مورد مطالعه قرار دهد.

با این وجود روز چهارشنبه سوم مهر ناهید خداجو به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه می نماید.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۲ مهر ۹۸

‍*پیام شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران  به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۱۳۹۸

شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران  به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹ – ۱۳۹۸ بتاریخ اول مهر پیامی خطاب به دانش آموزان،اولیا وهمکاران بقرارزیرمنتشر کرد:

درفلسفه تعلیم و تربیت که تبلورآن را در توصیه های سازمان جهانی یونسکو مشاهده می کنیم، چهارماموریت اساسی و بسیار عمیق برای مدرسه و پروسه آموزش، ترسیم شده است که بدون تردید کمیت و کیفیت پردازش آنها توسط نهادهای آموزشی، بویژه وزارت آموزش و پرورش، رابطه و تاثیر مستقیمی در میزان و نوع تولید توانمندی های زندگی فردی و اجتماعی در نسل آینده خواهدداشت. این چهار وظیفه عبارتند از :

۱. آموختن را بیاموزد.

۲. کاربرد آموخته ها را آموزش دهد.

۳. زندگی کردن را تمرین کند.

۴. اجتماعی زیستن را بیاموزد.

کمترین انتظار از بخش های سیاست گذار و تصمیم ساز کشور آن است که در زلال ِ«عشق به تعالی و سرافرازی ایران و ایرانی»، چشم خرد را از غبار کج اندیشی و زنگار سیاست زدگی محض بشویند و بزدایند و با سرمایه گذاری اصولی و هوشمندانه در بخش تعلیم و تربیت و معطوف نمودن رویکرد اصلی برنامه های کلان کشور بر مدار آموزش رایگان، عادلانه، تربیت محور و منطبق با استانداردهای قابل اتکا برای همه مردم تلاش  کنند و با اصلاح معیشت، منزلت و جایگاه ویژه معلمان دراین فرآیند تعیین کننده،  زمینه های کافی و وافی برای پرورش زوال ناپذیرترین سرمایه های موجود یعنی کودکان، نوجوانان و جوانان این مرزبوم را فراهم نمایند چراکه اعتلا و توسعه پایدار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جز ازطریق  تربیت و تولید انسان های توانمند، ممکن و میسر نخواهدبود.

دانش آموزان عزیز،

اولیای گرامی،

ضمن شادباش آغاز سال تحصیلی و آرزوی شکوفایی غنچه های استعداد و قابلیت در گلستانِ وجود یکایک فرزندان آینده ساز وطن، توجه همه شما عزیزان را به این نکته بسیار مهم معطوف می داریم که :

سرنوشت هر ملتی در دستان اندیشه و اراده افراد همان ملت، رقم می خورد.

ازشما میخواهیم که احساس مسئولیت را بیش از پیش در خود تقویت نمایید.

انتطار میرود وزیر جدید آموزش و پرورش با تکیه بر پشتوانه ۱۴ میلیون دانش آموز و حدود دو میلیون فرهنگی بازنشسته و شاغل، اراده خود را بر اصلاح نگرش های معیوب، ناکارآمد و آموزش ستیز کنونی درحوزه تحت تصدی خود و تلاش درجهت ترمیم وضعیت معیشت فرهنگیان، با یاری گرفتن از همکاران شایسته و خلاق و فراهم نمودن بستر مشارکت تشکل های صنفی فرهنگیان در این پروسه دشوار و چالشی، بتواند در تغییر شرایط نامطلوب کنونی به سمت رویکردهای مثبت و سازنده، قدم هایی عملی و غیرشعاری بردارد و همت خود را بر سیاست زدایی دراین حوزه، مقصور گرداند.

امیدواریم دستگاههای حاکمیتی و اجرایی با حذف نگاههای قهری امنیتی و رعایت حقوق صنفی و شهروندی، بر مدار عدالت اجتماعی گام بردارند و با جلوگیری از پرونده سازی برای کنشگران صنفی فرهنگی و مجاب نمودن مسئولان امر برای اجابت پاره ای از مطالبات در کوتاه مدت، امید و آرامش رابه خانواده بزرگ آموزش وپرورش بازگردانند.

ازهمکاران شریف فرهنگی که همواره دوش اراده و بازوان همت شان، عاشقانه متحمل بار گران تبعیض های ناروا بوده است، انتظار داریم علی رغم تمام کج اندیشی هایی که عوارض آنها بر زندگی حرفه ای و اجتماعیشان  تحمیل شده است، ضمن پیگیری مستمر و هوشمندانه مطالبات صنفی برحق خود، درجهت اعتلا و سرافرازی کشور و جایگاه آموزش وپرورش ، بیش از پیش توان و اراده خود را بر شکوفایی ظرفیت های دانش آموزان متمرکز و معطوف نمایند زیراکه عدالت و دمکراسی جز در پرتو وجود انسان های توانمند، میسر نخواهدشد.

بامید فرداهای بهتر در پرتو سعادتمندی تک تک ایرانیان.

*یورش نیروهای انتظامی به اهالی معترض روستاهای منطقه چهاردانگه ساری نسبت به دفن زباله در منطقه

بامداد روز سه شنبه 2مهر همزمان با هفدهمین روز تجمع اهالی معترض روستاهای منطقه چهاردانگه ساری برای جلوگیری از دفن زباله در منطقه،نیروهای انتظامی به معترضین در روستای تلمادره یورش آورد و با آنها درگیر شد تا به تجمعشان خاتمه بخشد.

درهمین رابطه:

آغاز سومین هفته تجمع اهالی منطقه پشتکوه چهار دانگه ساری برای جلوگیری از دفن زباله درمنطقه

تجمع اهالی منطقه پشتکوه چهار دانگه ساری برای جلوگیری از دفن زباله درمنطقه وارد سومین هفته شد.

به گزارش 31شهریور یک منبع خبری محلی،بخشدار چهاردانگه در خصوص آخرین وضعیت تجمع اعتراض آمیز اهالی منطقه پشتکوه چهاردانگه در ساری اظهار کرد: این تجمع همچنان با حضور تعدادی از اهالی منطقه ادامه دارد.

مرتضی جعفری با بیان اینکه هیچ تنشی در منطقه وجود ندارد و اوضاع به هر لحاظ امن و طبیعی است، گفت: فعلا هیچ کامیون حمل زباله‌ای در منطقه چهاردانگه تخلیه نمی‌شود.

*تجمع  اعتراضی نسبت به دفن مجدد زباله در شمال مهدی‌شهر مقابل استانداری سمنان

روز سه شنبه 2مهر،جمع از اهالی منطقه برای اعتراض به دفن مجدد زباله در شمال مهدی‌شهر دست به تجمع مقابل استانداری سمنان زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، تجمع کنندگان نسبت به آغاز مجدد فرایند دفن زباله در منطقه گَویچاله (منطقه مرزی استان های سمنان و مازندران) اعتراض کردند.

معترضان توقف همیشگی فرایند دفن زباله در این منطقه و بازگرداندن زباله‌های موجود دفن شده از محدوده گویچاله را خواستار شدند.

یکی از افراد حاضر در این تجمع با اشاره به لزوم برخورد مدیران استان سمنان با دفن مجدد زباله در منطقه مرزی این استان با مازندران گفت: تبعات زیست محیطی این اقدام به حدی است که حتی یک روز دفن این زباله‌ها می‌تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد.

*تجمع اعتراضی ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس نسبت به واگذاری سالن ورزشی به بخش خصوصی مقابل فرمانداری

روز سه شنبه 2مهر،جمعی از ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس برای اعتراض به واگذاری به واگذاری سالن ورزشی به بخش خصوصی دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،دراین تجمع که روز سه شنبه برگزار و حدود نیم ساعت طول کشید، ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که در بین آنها برخی قهرمانان کشوری و بین‌المللی نیز حضور داشتند، خواستار واگذار نشدن تنها سالن ورزشی و محل تمرین آنها به برنده مزایده (بخش خصوصی) شدند.

نماینده ورزشکاران معترض و دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس در این خصوص گفت: سالن ورزشی محله چای بویین این شهر از زمان افتتاح در ۱۳ یا ۱۴ سال گذشته به صورت اختصاصی و در قالب اجاره در اختیار این هیات و ورزشکاران آن قرار داشت.

وی افزود: متاسفانه امسال یک فرد از بخش خصوصی که گفته می‌شود، حوزه فعالیت آن در صنف معاملات خودرو است، بدون کار کارشناسی رقمی بالاتر از مبلغ پیشنهادی هیات ورزش جانبازان و معلولان در مزایده شرکت کرده و برنده شد و اکنون به دنبال تحویل گرفتن سالن است.

وی اضافه کرد: سالن ورزشی چای بویین گنبدکاووس تنها امید و مکان تمرین ورزشکاران جانباز و معلول این شهرستان است که در بین آنها تعداد قابل توجه‌ی ملی پوش در رشته‌های مختلف از جمله والیبال نشسته آقایان و بانوان، بستکبال با ویلچر مردان، دو و میدانی و تنیس روی میز و یا مربی هستند که همه آنان در مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک برای کشور و استان گلستان و این شهرستان افتخار کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چندین بار موضوع را از طریق رییس ورزش و جوانان و فرمانداری ویژه پیگیری کردیم و قرار شد این مشکل رفع شود اما متاسفانه امروز برنده مزایده برای تحویل سالن آمده بود که ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان از ورود آنان ممانعت کردند.

*اجتماع اعتراضی ‌ایثارگران سراسر کشور‌مقابل ‌سازمان‌ برنامه ‌وبودجه

صبح روزسه شنبه 2مهر، صد ها نفر از ایثاراگران سراسر کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه اجتماع اعتراضی برپا کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،  تعدادی از این ایثارگران که از شهرستان های دور به تهران آمده بودند از شب گذشته در مقابل درب ورودی سازمان برنامه و بودجه چادر زده بودند و خواستار دیدار با مسئولان این سازمان و حل مشکل ایثارگران بودند.

شنیده ها حاکی از این است که سازمان برنامه و بودجه هزینه معوقات ایثارگران را به نهادهای مسئول پرداحت نکرده و همین عدم خدمات رسانی صحیح به ایثارگران را موجب شده است.

پیش از این نیز نمایندگان مجلس وعده هایی برای حل مشکل ایثارگران داده بودند که تا امروز محقق نشده است!

*جان باختن یک راننده جرثقیل در قزوین حین  جابجایی تابلوی تبلیغاتی براثر برق گرفتگی

روز دوشنبه اول مهر، یک راننده جرثقیل حین  جابجایی تابلوی تبلیغاتی در خیابان نوروزیان قزوین

دچار برق گرفتگی شد و در دم جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com