یورش نیروهای گارد ویژه به کارگران هپکو را محکوم میکنیم

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 17, 2019

 کارگران هپکو امروز هم تجمع کردند

امروز ۲٦شهریورکارگران هپکو علیرغم حمله وحشیانه روز گذشته به صفوفشان، مجددا مقابل شرکت هپکو تجمع کردند.  کارگران هپکو روز گذشته برای دومین روز بعد از اتمام اولتیماتوم ده روزه ای که داده بودند، به خیابان آمدند. در این روز این کارگران در وسط شهر راهپیمایی کردند، به نشانه اعتراض مسیر قطار شمال به جنوب را بستند و با نشستن بر روی ریل قطار در زیر پل و شعار دادن  منتظر حضور استاندار و پاسخگویی وی شدند. تجمع روز گذشته کارگران هپکو با حمله گارد ویژه مواجه شد و به درگیری با نیروهای سرکوبگر حامی سرمایه داران دزد و چپاولگر تبدیل شد. در جریان حمله وحشیانه نیروی های گارد ویژه به صف اعتراض کارگران بیش از ۱۵ کارگر دچار جراحات شدید و یا سطحی شده‌اند که تعدادی از آنان به بیمارستان منتقل شده‌اند. بعلاوه تعدادی نیز بازداشت شده اند که شمار دقیق آنها هنوز روشن نیست اما از ارقامی بین ۲۸  تا٣٠   نفر خبر داده میشود.

در تجمع دیروز یکی از کارگران هپکو طی سخنانی از اینکه در پنج سال گذشته همه راه ها را رفته اند و فقط یک مشت دروغ تحویلشان داده اند و تنها راه باقیمانده برای آنها تجمع و اعتراض است، و از اینکه این مشکلات در کشور گریبان گیر کارگر است و در آینده های نه چندان دور گریبان خیلی ها را میگیرد، سخن گفت. با این سخنان او انتظارش را از حمایت مردم از اعتراضات هپکو اعلام داشت. اعتراض کارگران  هپکو به تعویق پرداخت ۵ ماه مزد، به دزدی های پشت پرده و به تعطیلی کشیده شدن کارخانه و بیکار شدن از کار و بی تامینی است. تجمع امروز  کارگران هپکو در اعتراض به حمله گارد ویژه به صف اعتراضشان و در اعتراض به دستگیریها با خواست آزادی فوری همه دستگیر شدگان و نیز پیگیری خواستهایشان صورت گرفت.

حزب کمونیست کارگری حمله وحشیانه به اعتراض بحق کارگران هپکو را شدیدا محکوم میکند. حکومت اسلامی با حمله به صف کارگرانی که حقوق انسانی و حقه خود را طلب میکنند، یک بار دیگر همدستی خود را با دزدان و چپاولگران در برابر چشم همه مردم نشان میدهد و نفرت و انزجار همه کارگران و مردم را بیش  از پیش علیه خود بر می انگیزد. با این تعرضات و وحشی گریها کارگران دست از دفاع از زندگی و معیشت خود بر نخواهند داشت بلکه بدون شک مصمم تر میشوند که خود را از شر حکومت اسلامی سرمایه داران خلاص کنند.

جمهوری اسلامی در هراس از گسترش اعتراض کارگران هپکو و به حرکت درآمدن شهر اراک که در آن کارخانجات کوچک و بزرگ بسیاری از جمله آذرآب و آوانگان و آلومنیوم با معضلات مشترکی روبرویند، چنین وحشیانه صف کارگرن را مورد حمله قرار داده است. این گستاخی رژیم باید با اعلام همبستگی گسترده کارگری در شهر اراک و از سوی همه مراکز کارگری پاسخ گیرد.  ما از همه مردم شهر اراک و از همه کارگران و تشکلهای کارگری میخواهیم که حمله وحشیانه به کارگران هپکو را محکوم کنند و از خواستهای کارگران هپکو فعالانه پشتیانی نمایند. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶  شهریور ٩٨،  ۱۷  سپتامبر  ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com