اعلامیه در باره شروع سال تحصیلی ١٣٩٨-١٣٩٩

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
September 22, 2019


اعلامیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران
در باره شروع سال تحصیلی ١٣٩٨-١٣٩٩

 ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه و جهان است. اما در سایه حاکمیت سیاه سرمایه داران اسلامی و شونیستی فقر و بیکارسازی و یورش گستاخانه به زندگی و منافع طبقه کارگرو اکثریت زحمتکشان جامعه، که والدین بخش اعظم دانش آموزان و دانشجویان کشور را تشکیل میدهند، همواره یک رکن اساسی سیاست نظام استبدادی حاکم را تشکیل داده است، بگونه ای که همه ثروت بدست آمده از قبل تلاش کارگران و زحمتکشان هزینه دستگاه سرکوب و بقایی حاکمیت بورژوائی و مذهبی و سود آفرینی و ثروت اندوزی روز افزون سرمایه داران از انسانیت تهی شده کشور میگردد. بدینوسیله با یورش به زندگی اقتصادی و دیگر آزادیهای اولیه کارگران و تودهای زحمتکش جامعه شاهد  عواقب آن در همه سطوح آموزش و پروش و محروم تر شدن صدها هزار دانش آموز از حق اولیه تحصیل و رفاه و امنیت هستیم.

هم اکنون در ایران تحت حاکمیت این نظام ظالمانه و دزد مذهبی حداقل ٩ میلیون نفربیسواد مطلق، یعنی کسانیکه اکیدا قادربه خواندن و نوشتن نیستند داریم. بیش از ١١ میلیون کم سواد، یعنی کسانیکه به سختی قادربه نوشتن وخواندن می باشند، و وجود صدها کلاس درس کپری در استانهای جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ودیگر نقاط، بیش ازهفت میلیون کودک کار و خیابانی، حتی بنا به خبر مراکزخبری جعل وسانسور خود حکومت اسلامی وجود دارد. وجود هزاران مدرسه فاقد استانداردهای لازم و بدون امکانات، که هر ساله شاهد آتش سوزی و فرو ریختن و آوار شدن این مدارس و فجایع دردناک و تلخ و مرگ و میر دانش آموزان هستیم. خصوصی سازی مدارس و تحصیل ورشد قارچ گونه انواع مدارس خصوصی، غیر انتفاعی و هیئت امنایی و...جهت اخاذی از جیب خالی خانواده های کارگران و زحمتکشان، افزایش سرسام آورشهریه وهزینه های دانشگاهی، خصوصا دانشگاه آزاد، که تا دیروز مایملک و دارایی خانواده رفسنجانی بود و اکنون دارایی و مایملک "رهبر"، باند فاسد و دزد خامنه ای جنایتکاراست.

 آپارتاید وجدا سازی جنسیتی در دانشگاهها و مراکز آموزشی بر اساس تعالیم قرون وسطایی و ضد انسانی مذهب اسلام وغیره یک رکن ارتجاع حاکم در نظام ضد انسانی در نظام آموزشی در کشور است. همه وجوه سیستم گواه بر وجود یک سیستم ویرانگر و ظالمانه و غیر قابل پذیرش و بدور از شان معلمان، دانش آموزان و دانشجویان مترقی و آزادیخواه است.  حذف بسیاری از رشته های علمی و تخصصی برای دختران وزنان، بعبارتی مردانه و زنانه نمودن امرتحصیل وآموزش، عدم امکانات خوابگاهی مناسب، حداقل خوابگاههایی که فاقد کمترین امکانات رفاهی و زندگی هستند، و درعین حال این مراکز عموما براساس قوانین اسلامی وبه شیوه فشاروارعاب سربازخانه ای اداره و کنترل میشوند. تهی سازی کتب آموزشی و درسی از مطالب علمی و ضرور و مورد نیاززندگی وجامعه از پیش دبستانی تا رشته های فوق دانشگاهی، و انباشتن انواع خرافات و خزعبلات عقب افتاده اسلامی در آنها، اعمال فضای امنیتی، خفقان وسانسورو سرکوب در کلیه مراکز تحصیل و آموزش، حاکمیت مزدوران پاسدار و بسیجی و اطلاعاتی درهیئت انجمنها و شوراها ی اسلامی و حراستیها در همه سطوح آموزشی، و در عین حال به حاشیه راندن معلمین و اساتید دلسوز و تحصیل کرده و مجرب و... فقروفلاکت سنگین و بیسابقه و روز افزونی که معلمان و خانواده هایشان را به ورطه تلاشی و نابودی کشانیده است.

معلمان، دانشجویان و دانش آموزان گرامی !

مبارزات شما برای تامین خواسته های برحقتان درعین حال که برحق، حق مسلم و حقوق ابتدایی شماست وبایستی همچنان ادامه دارباشد اما اکیدا کافی نبوده و نیست، پراکنده و غیر متشکل است و بنیادهای خرافی، استبدادی و ناعدالتی حاکم برکلیت سیستم آموزش و پرورش را هنوز به اندازه کافی هدف نگرفته است. مبارزه و تلاش  مداوم برای تامین خواسته های صنفی و روزمره در پرتو مبارزه آگاهانه و متحد علیه  کلیت این حکومت و سیستم فساد و غارت و چپاول و جنایت اسلامی  میتواند چشم انداز پیروزی داشته باشد، بر بستر تعرض به کلیه قوانین و تبعیضات حاکم بر آموزش و پروش امکان تحقق کردن پیدا میکند، و تردیدی نباید داشت  که تنها با اتکا به سیاست و اهداف سوسیالیستی و آزادیخواهانه و همگام با کارگران و زحمتکشان برای گرفتن حق خود قادر خواهیم بود این نظام ضد تمدن و ضد آموزش و برابری و پیشرفت را از راه خود برداشت و حق خود را از حلقومش بیرون کشید. 


علیه سیستم ننگ آورجاسوس پروری و بسیجی کردن دانش آموزان و دانشجویان و امنیتی کردن فضای مدارس و دانشگاه لازم است به میدان آمد! با پرچم آموزش و پروش غیر مذهبی، در مخالفت با جداسازیهای جنسیتی وقیحانه ،و با بیرون کردن همه اوباش جمهوری اسلامی در مراکز آموزشی، ضروری است به میدان آمد. باید یکبار برای همیشه منشا اصلی این فساد وانحطاط و استبداد برچیده شود. وظیفه خانواده هاست که با همدلی و حمایت خود در کنارمبارزات معلمان و دانش آموزان و دانشجویان باشند و موجبات پشت گرمی و دلگرمی و پیشروی مبارزاتشان را فراهم نمایند. اعتراضات انفرادی و جسته و گریخته در اینجا و آنجا کافی و کار ساز نیست. در همه سطوح مدارس و دانشگاهها بایستی و ضروری است که دانش آموزان، دانشجویان و معلمین آگاه و مبارز مجامع عمومی و شوراهای واقعی ومستقل خودشان را برپا نمایند . مجامع عمومی و شوراهای مستقل از دولت و سیستم ارتجاعی شوراهای اسلامی و بسیجیهای مزدور باید در سطح مدارس و دانشگاهها، در سطوح منطقه ای و سراسری به همت همه ما فرا روید .

دوستان و رفقای عزیز !

برای گسترش مبارزه، برای تامین پیشروی و پیروزی، برای تامین خواسته های برحق وانسانی ، برای آموزش مجانی وهمگانی، برای زدودن ارتجاع و مذهب وخرافه و اسلام از کلیه مظاهرزندگی، برای لغوآپارتاید جنسی، برای سکولاریسم و برابری وآزادی، برای تامین یک جامعه سوسیالیستی و مرفه وخوشبخت وانسانی به صفوف حزب سوسیالیست انقلابی ایران بپیوندید. این حزب شماست برای پیکار، برای پیروزی.
با این امید که سال تحصیلی جدید را به شروع مبارزه متحد سوسیالیستی علیه نظام اسلامی تبدیل کنیم!

زنده باد  مبارزات بر حق فرهنگیان کشور!
زند باد سوسیالیسم!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
٣١ شهریور ١٣٩٨
٢٢ سپتامبر ٢٠١٩

منبع: نشریه سوسیالیسم امروز،  شماره ١٠٩
١ مهر ١٣٩٨- ٢٣ سپتامبر ٢٠١٩
Iransocialist2017@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com