در محکومیت احکام قرون وسطایی علیه فعالان کارگری

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
September 09, 2019

در محکومیت احکام قرون وسطایی علیه فعالان کارگری
زنده باد تحصن! زنده باد اعتصاب!


 به دنبال ماها شکنجه و ترور و آدم ربائی چند کارگر و فعال حق طلب و از نمایندگان صدای اعتراض اکثریت جامعه ایران، سناریو یک نمایش مضحک به اسم "دادگاه" تدارک دیده شد تا در پوشش آن خشم و وحشت و در عین حال پیام تهدید و مجازات سیاسی یکی از هارترین نظامهای سرمایه داری به طبقه کارگر ایران اعلام گردد. بدینوسیله از دیروز شنبه١٦ شهریور خبر صدور احکام سنگین قرون وسطایی برای "متهمان" پرونده اعتراضات کارگران هفت تپه همه جا پخش شده است.
 
احکام صادره بدین قراراست:اسماعیل بخشی نماینده منتخب کارگران هفت‌تپه به ۱۴ سال زندان، محمد خنیفر کارگر هفت‌تپه به ۶ سال زندان، سپیده قلیان به ۱۸ سال زندان و اعضای تحریریه نشریه گام، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اللهیاری، عسل محمدی و امیر امیرقلی هر کدام به ۱۸ سال زندان در مضحکه ی به اسم "دادگاه" جمهوری اسلامی "محکوم" شده‌اند.
  ‌
این نوع اقدامات جنون آمیز و جنایتکارانه در برخورد به سازندگان یک جامعه اگر چه در ادامه جنایات سازمانیافته و خونین چهل ساله نظام وحشی و تا مغز استخوان فاسد و ضد کارگری حکومت بورژوا-اسلامی میباشد،  اما چنین احکامی در این دوره حاوی پیام روشن و چه بسا هشدار دهنده تری برای جنبش ما در بر دارد. در دوره ای که بیسابقه ترین یورش اقتصادی به کارگران و اکثریت جامعه در جریان است، در دوره که رژیم با عمیقترین بحرانها دست و پا میزند و نگران جدی خروش خشم طبقه کارگر است، در دوره ای که کارگران هم تحریمهای "قانونی" و قلدر مآبانه اقتصادی چهل ساله جمهوری اسلامی را  با صدها هزار قربانی دادن تحمل و تجربه نموده، و هم  بار سنگین تحریم اقتصادی وحشیانه دولت امریکا علیه جامعه ایران را، و مستمرا نیز هزینه هر روزه یک مشت انگل سرمایه دار و دولتی و اسلامی دزد "اختلاس گران" را عملا و از قبل کار خودش مجبور به تقبل شده، و گویا با این وجود صدای اعتراضش هم  نباید بلند شود، و در دوره ای که همزمان پراکندگی و بی تشکلی متاسفانه به زخم عمیقی بر پیگره طبقه ما تبدیل گردیده است، این رژیم فاسد دوباره و از نو بر این استراتژی استوارشده است که رکن اصلی عبور دادن خودش از این همه بحران و جدالهای داخلی و خارجی تنها از کانال تحمیل ریاضت کشی عمیقتر اقتصادی طبقه کارگر و توده های زحمتکش و سرکوب سیاسی و مطالباتی اولیه آنها ، و از این مجرا سرکوب و تحمیل عقب نشینی به کل جامعه را دنبال مینماید. آنها از سوی دم از حربه  دروغین و كثیف "کارگران حق دارند"میزنند و همزمان  و بطور هدفمند کارگران را در همه مراکز کنترل و سرکوب و گرسنه و تحقیقر میکنند و هر جای  نیز صدایش در بیاید و "پایش از گلیمش" بیرون بکشد با شدید ترین شکل ممکن سرکوب و مجازات میشوند. شکست این استراتژی ضد کارگری و ضد انسانی و اقدامات سرکوبگران جمهوری اسلامی با شعار دادن و بیانیه دادن صرف ممکن نمیشود! باید کل جنبش  بطور عملی متحدانه  و روشن و ملیتانت و در یک صف مستقل طبقاتی و سوسیالیستی به میدان بیاید! هر چقدر از این امر مبرم و فوری کوتاهی نمائیم جنبش ما با آسیبهای بیشتری مواجه خواهد گردید.

در عین حال به عنوان یک تجربه و واقعیت  تلخ باید پذیرفت که  بخشی از ابعاد یورش گستاخانه و بی محابا اوباش جمهوری اسلامی به  کارگران و تحمیل این سطح از احکام جنایتکارانه گویایی بهره گیری رژیم از کمبودهای جنبش ما هم هست. از جمله تنها ماندن آن عزیزان در زمان اقدام بسیار تاریخی و جسورانه اعتصاب و اعتراض بر حقی که انجام دادند، چه در دوران پر شور مبارز کارگران ‌هفت تپه  و فولاد اهواز و هپکو و غیره و چه در دوره سرکوب کردنشان، و چه در دوره زندان  و اکنون"محاکمه"  کردن این عزیزان دستگیر شده، متاسفانه ما شاهد حمایت و اعتراض عملی و مستمرکه شایسته آنها و مبارزه شان بود از جانب بخشهای دیگر طبقه کارگر و جامعه نبودیم. در چنین موقعیتی جمهوری اسلامی توانست  ابتدا با ایجاد تفرقه و ارسال بسیج و مزدور و آخوند و کفن به صفوف آنها و دیگر شگردهای شناخته شده شان کارگران را به آسانی سرکوب و دستگیر نماید و به دنبال جرات کرده چنین احکامی علیه شریف ترین انسانها صادر کنند. و تا امروزهم متاسفانه بجز اقدامات محدودی ما نتوانستیم در سطح کشور و در دیگر مراکز کارگری اقدامات توده ای و اعتراضی ضروری در حمایت از آنها سازمان دهیم. مهمترین درس این واقعه این است که طبقه کارگر و پیشروان آن برای پیشروی و پیروزی و گرفتن حداقل حق و مطالبه اش باید متحد تر و سراسری تر به میدان بیاید و خود را سازمان بدهد. تحقق این مهم  وظیفه اولیه هر فعال کارگری و رهبران عملی و سوسیالیست جنبش طبقاتی ما است.

هم اکنون  نیز تردیدی نباید داشت که این احکام و یورش گستاخانه فقط "مجازات" رفقای اسیرمان در دست جمهوری اسلامی نیست! این اقدام حامل پیام تهدید آمیز و هدف تنبیه کردن کل طبقه کارگر ایران و جامعه معترض را نیز همراه خود دارد. جنبش ما نیز باید در همان بعد بتواند پیام متقابل پوچ اعلام کردن آن سیاستها و پاسخ گستاخی این نظام فاشیست ضد کارگری را بدهد. همزمان با پاره کردن آن احکام و انداختنش در داخل دستشوئی کارگران، موظف هستیم که حداقل بخش موثری ازنیروی جنبشمان را علیه آن بسیج کنیم. محکوم کردن شفاهی و کتبی این جنایت البته که کاری بجا و لازمی است که از هر سویی جاری گردد، اما به هیچ وجه نه جوابگو است و نه کافی!. چرا نباید بتوانیم از جانب دها و صدها فعال در سراسر کشور فراخوان اعتصاب و تحصن سراسری در روز و ساعات معینی داده شود. چرا نباید بتوانیم در چند شهر و چند مراکز کارگری ولو برای چند ساعت هم بوده اعلام تحصن و اعتصاب کرد. چرا نباید بتوانیم ماشینهای شهر در اعتراض به این جنایت با بوق و چراغ روشن کردن توجه همه را جلب کنند، چرا ممکن نیست موتورترانسپورت چند شهر و یا چند مراکز را از یک ساعت تا یک روز خواباند و چندین مراکز کار را خواباند، چرا نمیتوانیم فراخوان  تجمع گسترده و راهپیمائی بسوی زندان و برای آزادی همه آن عزیزان را سازمان داد و خواهان لغو فوری کلیه این احکام وحشیانه گردید. چرا در گروهای هزاران نفره و با آغوش پر از گل به درب منزل تک تک خانواده آن عزیزان نمیتوانیم برویم، و...

حزب سوسیالیست انقلابی ضمن حمایت از هر اقدام اعتراض آمیزی در خارج کشور و یا هر جای در داخل کشور، تاکید میکند که مهمترین مکان و راه موثر مبارزه و اعتراض و اعمال  فشار واقعی علیه این احکام قرون وسطائی و سیاستهای رژیم اسلامی، و اعلام حمایت فوری از رفقایمان اساسا مراکز کارگری و در شهرها، و از جانب تشکلها و نهادها و فعالین در داخل کشوراست.

حزب سوسیالیست انقلابی کارگران و فعالین کارگری را به تدارک سازماندهی فوری تحصن و اعتصاب سراسری علیه این احکام قرون وسطایی فرا میخواند. حزب همه نهادها و انسانهای آزادیخواه  در سراسر کشور را به اعتراض علیه جمهوری اسلامی و حمایت از اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اللهیاری، عسل محمدی و امیر امیرقلی و دیگر کارگران و فعالین زندانی شده فرامیخواند.

احکام صادره علیه فعالین هفت تپه باید فوری ملغا گردد!
کارگران و فعالین بازداشت شده بدون قید و شرط باید آزاد گردند

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
١٧ شهریور ١٣٩٨- ٨ سپتامبر ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com