اخبار و گزارشات کارگری ١٧ و ١٨ مرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
August 09, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ١٧ و ١٨ مرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- حکم ٨ ساله ی سینا عمران در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد!

- پیام کمپین آزادی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به مرضیه امیری

- مرداس طاهری از بازداشت‌شدگان روز کارگر به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد

- احضار ناهید خداجو به دادگاه

- بی اطلاعی از وضعیت شاپور احسانی راد

- اعتراض کارگران شهرداری اردستان نسبت به عدم پرداخت حقوق

تهدید کارگران معترض شهرداری اردستان به اخراج از کار

- اعتراض کارگران  تخلیه بار شناورهای اسکله گناوه نسبت به نداشتن بیمه وشرایط کاری نامناسب با هوای گرم  50درجه

- اعتراض جمعی صاحبان وانت بارهای دهگلان نسبت به گرانی سرسام آورلوازم یدکی منجمله  لاستیک

- جان باختن 3کارگر ساختمانی در حادثه ریزش آوار خیابان ظفر تهران

- جان باختن 2کولبر در اطراف پیرانشهر و مریوان براثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

*حکم ٨ ساله ی سینا عمران در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد!

سینا درویش عمران دانش‌آموخته‌ی رشته ی مترجمی زبان آلمان دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان دی ماه ٩۶ در دادگاه تجدیدنظر خود به ٨سال حبس تعزیری محکوم شد!

وی که پیشتر در دادگاه بدوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، مجموعا به ٨ سال حبس تعزیری و همچنین ٢ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از فعالیت سیاسی، حضور در احزاب و دسته جات سیاسی و فضای مجازی، محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر خود، با تایید و عدم تخفیف در حکم مواجه گشت.

منبع:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*پیام کمپین آزادی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به مرضیه امیری

صدمین روز بازداشت مرضیه امیری در تقویم کشورمان مصادف با روز خبرنگار است. مرضیه امیری خبرنگار روزنامه شرق و دانشجوی دانشگاه تهران، در جریان تجمع مسالمت آمیز روز جهانی کارگر در تاریخ یازدهم اردیبهشت بازداشت شد و هنوز در بند است.

کمپین آزادی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، روز خبرنگار را به مرضیه امیری این خبرنگار حقیقی و در جستجوی حقیقت تبریک می‌گوید.

*مرداس طاهری از بازداشت‌شدگان روز کارگر به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد

مرداس طاهری، موزیسین و فعال هنری، یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر مقابل مجلس به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی به قید کفالت آزاد و در تاریخ ۱۵ تیر، دادگاه وی در شعبه ۱۰۶۰ کیفری برگزار شد. مرداس طاهری در این دادگاه محکوم شناخته شد و حکم یک سال حبس تعلیقی برای وی صادر و به وکیل ایشان ابلاغ شد. طبق قانون پس از تسلیم رای به قاضی یک چهارم این مدت مشمول عفو خواهد شد.

منبع:کانال تلگرام کمپین آزادی بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر

*احضار ناهید خداجو به دادگاه

روز گذشته طی تماسی تلفنی با وثیقه گذار ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام شده است که ناهید خداجو باید روز شنبه به شعبه دادسرا مراجعه نماید. در این تماس تلفنی که مشخص نیست از سوی چه نهادی بوده گفته شده که پیشتر به ناهید خداجو اعلام کرده اند که باید به دادگاه مراجعه کند اما ناهید در دادگاه حاضر نشده است. این درحالیست که پیشتر هیچ تماسی برای مراجعه به دادگاه با ناهید خداجو برقرار نشده است.

لازم به ذکر است که روال معمول و قانونی احضار به دادگاه به شکل رسمی و از طریق سامانه پیامکی و سیستم ابلاغ الکترونیکی ”ثنا” باید صورت گیرد که تاکنون هیچ پیامک و ابلاغیه الکترونیکی برای ناهید خداجو ارسال نشده است.

ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز یازده اردیبهشت در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر شد و پس از ۳۳ روز بازداشت به قید وثیقه موقتاً از زندان آزاد گردید.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز انزجار از پرونده سازی امنیتی برای ناهید خداجو خواهان خاتمه بخشیدن به پیگرد قضایی امنیتی از ناهید خداجو و دیگر کارگران بازداشتی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۷ مرداد ۹۸

*بی اطلاعی از وضعیت شاپور احسانی راد

شاپور احسانی راد عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز هفتم مرداد در محل کار خود دستگیر شد و تنها در تماسی تلفنی با خانواده اطلاع داده بود که در زندان اوین تحت بازداشت است. دیروز ۱۷ مرداد خانواده شاپور برای ملاقات با ایشان به زندان اوین مراجعه میکنند اما اجازه ملاقات به ایشان داده نمیشود.

در مراجعات پی در پی خانواده شاپور به دادسرای مقدسی نیز هیچگونه اطلاعی از وضعیت شاپور، اتهام و علت دستگیری وی و اینکه تا چه زمانی قرار است در بازداشت بماند به آنها نمی دهند و وضعیت ایشان همچنان در بی خبری و بلاتکلیفی است.

شاپور احسانی راد نماینده سابق کارگران کارخانه نورد پروفیل ساوه و از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) نیز می باشد.

آنچه که مسلم است دستگیری شاپور در ادامه بازداشت های گسترده کارگران و فعالین کارگری در ماه های اخیر صورت گرفته که اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز مورد هجوم بیسابقه نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

فعالیتهای شاپور احسانی راد تنها در راستای دفاع از مطالبات صنفی کارگران و اعتراض به بیحقوقی های مفرط علیه طبقه کارگر بوده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن اعتراض به ادامه بازداشت شاپور احسانی راد خواهان آزادی وی، جعفر عظیم زاده، بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و کارگران بازداشتی هفت تپه و اعضای نشریه گام و تمامی حامیان بازداشتی کارگران است و نیز خواستار خاتمه بخشیدن به برخوردهای امنیتی به فعالیت های صنفی و اجتماعی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۸ مرداد ۹۸

*اعتراض کارگران شهرداری اردستان نسبت به عدم پرداخت حقوق

تهدید کارگران معترض شهرداری اردستان به اخراج از کار

کارگران شهرداری اردستان با رسانه ای کردن اعتراضشان خواهان پرداخت بموقع حقوقشان شدند.

کارگران این شهرداری تهدید به اخراج از کار درصورت اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوقشان شدند.

*اعتراض کارگران  تخلیه بار شناورهای اسکله گناوه نسبت به نداشتن بیمه وشرایط کاری نامناسب با هوای گرم  50درجه

کارگران  تخلیه بار شناورهای اسکله گناوه با مراجعه به مسئولان شهرستان اعتراضشان را نسبت به نداشتن بیمه وشرایط کاری نامناسب با هوای گرم  50درجه رسانه ای کردند.

*اعتراض جمعی صاحبان وانت بارهای دهگلان نسبت به گرانی سرسام آورلوازم یدکی منجمله  لاستیک

صاحبان وانت بارهای دهگلان بطور جمعی دست به اعتراض نسبت به گرانی سرسام آورلوازم یدکی منجمله  لاستیک زدند.

به گزارش 17مرداد یک منبع خبری محلی،جمعی از رانندگان ماشینهای نیسان و وانت بار در اعتراض به گرانی لاستیک، لوازم یدکی و نیز برخی مشکلات دیگرضمن نگرانی و اعتراض از این وضعیت خواستار حل مشکل از سوی دستگاههای ذیربط شدند.

درهمین رابطه،یکی از رانندگان ماشین نیسان گفت:در زمانی که لاستیک دو حلقه 400 هزار تومان بود ما به زور قادر به خرید بودیم در حالیکه آلان دو حلقه لاستیک نیسان به 3 میلیون تومان رسیده  واقعا اصلا قادر به خرید آن نیستیم.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه تنها گرانی لاستیک نیست که زندگی را برما سخت نموده گرانی قطعات دیگر مشکلات ما رانندگان است.دیگربه خرج و مخارج زندگی خانواده نمی رسیم و بعضی مواقع 3 الی 4 روز بیکار هستیم.

یکی دیگر از رانندگان  ماشین نیسان دهگلان اظهار داشت: حدود یک هفته برای لاستیک سهمیه ای به ادارات مرتبط مراجعه کردم کسی جوابگو نبود.

راننده دیگری که در آمد زندگیش راا کار کردن با نیسان تامین می کند عنوان کرد:با توجه به وضعیت فعلی و بالا رفتن قیمت لاستیک این نگرانی وجود دارد که مصرف کننده از تعویض به موقع لاستیک‌ها خود داری کند که در نتیجه آمار تصادفات به مراتب بالا خواهد رفت.

*جان باختن 3کارگر ساختمانی در حادثه ریزش آوار خیابان ظفر تهران

عصر روز پنج شنبه 17مرداد،3کارگر ساختمانی در حادثه اثر ریزش آوار یک ساختمان در حال تخریب در خیابان ظفر تهران،جان باختند.

*جان باختن 2کولبر در اطراف پیرانشهر و مریوان براثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

چهارشنبه شب 16مرداد،یک کولبر 25ساله اهل پیرانشهر بنام فاخر عبداللهی در نواحی مرزی اطراف پیرانشهرهدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی قرار گرفت ودر دم جانش را ازدست داد.

روز پنج‌شنبه 17مرداد، نیروهای نظامی کولبر 16ساله اهل مریوان بنام اسماعیل ساوجی‌نژاد را در نواحی مرزی اطراف مریوان مورد هدف قراردادند وبا تیراندازی مستقیم بسویش جانش را گرفتند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com