اخبار و گزارشات کارگری ٩ مرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
August 01, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٩ مرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- تجمع اعتراضی کارگران بندر صادراتی ماهشهر نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل اداره کار

- تجمع مقابل زندان اوین برای آزادی بازداشتی های اعتراضات مجتمع نیشکر هفت تپه ومراسم روزجهانی کارگر مقابل مجلس

- فرزانه زیلابی  و سید جمال الدین حیدری منش:

جهت تنویر افکار عمومی و نظارت جامعه بر روند دادرسی ، خواهان برگزاری علنی جلسه محاکمه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان هستیم

- محمود صالحی:محاکمه کارگران را محکوم می کنیم

- پروین محمدی:متهمان واقعی اتهامات وارده برما، شمایید

- سندیکای کارگران نقاش استان البرز:شاپور احسانی راد و دیگر کارگران زندانی آزاد باید گردند

- علی اکبر باغانی عضو شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران:موج گسترده بازداشت معلمان

- برگزاری دادگاه خسرو صادقی بروجنی

- امیدواری وکیل شاپور احسانی راد برای آزادیش با تودیع وثیقه

- ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی جنگل بانان شمال علیرغم وعده و وعیدها

- افزایش 18 درصدی قربانیان حوادث کاری در سه ماهه اول سال جاری

*تجمع اعتراضی کارگران بندر صادراتی ماهشهر نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل اداره کار

روز سه شنبه 8 مرداد ماه،جمعی از کارگران بندر صادراتی ماهشهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل اداره کار دست به تجمع مقابل اداره کار ماهشهر زدند.

بندر صادراتی ماهشهر در فاصله 130 کیلومتری پالایشگاه آبادان و 11 کیلومتری بندر امام واقع گردیده است.

انواع فرآورده پالایشگاه آبادان بوسیله خطوط لوله به مخازن تاسیسات بندر صادراتی ماهشهر انتقال و سپس به بنادر داخلی و خارجی صادر می گردد.

علاوه براین این تاسیسات وظیفه تامین خوراک واحدهای آروماتیک شرکت پتروشیمی بندر امام را نیز بر عهده دارد .

بیش از 600 نفر در بخش‌های عملیات مخازن، عملیات، دریایی، اسناد کشتیرانی، آزمایشگاه، تعمیرات و نگهداری،HSE ، حراست، حمل و نقل، آتش نشانی و خدمات پشتیبانی این بندر صادراتی مشغول بکارند.

*تجمع مقابل زندان اوین برای آزادی بازداشتی های اعتراضات مجتمع نیشکر هفت تپه ومراسم روزجهانی کارگر مقابل مجلس

روز چهارشنبه 9مرداد ماه،خانواده ها وجمعی از دوستان بازداشتی های اعتراضات مجتمع نیشکر هفت تپه ومراسم روزجهانی کارگر مقابل مجلس با همراهی جمعی از از اعضای کانون نویسندگان ایران، معلمان و فعالین کارگری برای حمایت از امیرحسین‌ محمدی‌فرد  و اعلام همبستگی با زندانیان هفت‌تپه و بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر دست به تجمع مقابل زندان اوین زدند و خواهان آزادی آنان شدند.

*فرزانه زیلابی  و سید جمال الدین حیدری منش:

جهت تنویر افکار عمومی و نظارت جامعه بر روند دادرسی ، خواهان برگزاری علنی جلسه محاکمه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان هستیم

با توجه به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری ، محاکمات دادگاه علنی است .

با توجه به اینکه پرونده موکلین اینجانبان آقای اسماعیل بخشی و خانم  سپیده قلیان در  ۹۸/۵/۱۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی قرار  خواهدگرفت و از آنجا که قبلا برنامه تلویزیونی و یک سویه طراحی سوخته از تلویزیون پخش شده و اتهامات فراوانی به موکلین نسبت داده است؛ به جهت تنویر افکار عمومی و نظارت جامعه بر روند دادرسی ، خواهان برگزاری علنی جلسه محاکمه هستیم تا حداقل خبرنگاران اجازه حضور در جلسه را داشته و آحاد جامعه در جریان رسیدگی دادگاه قرار گیرند.

قطعا انعکاس جریان دادگاه به عدالت قضائی و اعتماد جامعه به بی طرفی دستگاه قضاء کمک خواهد نمود.

*محمود صالحی:محاکمه کارگران را محکوم می کنیم

کارگران ، تشکلهای کارگری

همچنانکه اطلاع دارید مقامات امنیتی ایران نزدیک به 7 ماه است که تعدادی کارگر و دانشجو را به اتهام احقاق حق در استان خوزستان بازداشت و قرار است در تاریخ 12/5/98 آنان را در شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران محاکمه کنند.

در حقیقت کارگران و دانشجویان دستگیر شده در هفت تپه به استناد قانون هیچ گونه جرمی مرتکب نشده اند. اما مسئولان امنیتی برای آنان پرونده سازی کردند و کارگری که برای کار و نان اعتراض کرده بود، به اتهام امنیتی بازداشت کردند.

ما کارگران با توجه به تجربه ای که در 40 سال گذشته کسب کرده ایم می دانیم که کارگران هفت تپه ؛ دانشجویان نشریه گام، کارگران فولاد اهواز و دستگیر شدگان اول ماه مه تهران هیچ گونه جرمی مرتکب نشده اند. بنابراین نیروهای امنیتی برای مرعوب کردن طبقه کارگر و چراغ سبز نشان دادن به سرمایه داران و کارفرمایان اقدام به محاکمه کارگران می کنند. نظر به اینکه وزارت اطلاعات بازجویی کارگران را ( طراحی سوخته ) در رسانه عمومی پخش کردند و اذهان عمومی از آن اطلاع دارند. ما کارگران ضمن محکوم کردن محاکمه دستگیرشدگان هفت تپه در روز 12/5/98 به استناد اصل 165 قانون اساسی و ماده 352 قانون آئین دادرسی کیفری ، خواستار برگزاری علنی دادگاه کارگران هستیم.

ضمنا" از همه کارگران و افرادی که خود را با جنبش کارگری تداعی می کنند می خواهیم که درآن روز معین در دادگاه حضور بهم رسانند.

محمود صالحی 9/5/98

*پروین محمدی:متهمان واقعی اتهامات وارده برما، شمایید

روز جهانی کارگر امسال توانست بیش از پیش چهره مدافعان سرمایه را به نمایش بگذارد

روزی که کارگران بیش از صد سال است در دنیا و همه کشورها به خیابان می آیند و دردهایشان را فریاد میزنند و خواهان زندگی برابر برای انسانها میشوند.

اما در ایران مسئولین و دولتمردان و دستگاه قضا حتی از تحمل شنیدن درد عاجز هستند چه رسد به درمان درد.

نزدیک به سه ماه از روز جهانی کارگر امسال میگذرد اما کماکان تیتر هر روزه اخبار ، ادامه بازداشت و احضار و صدور احکام دادگاه برای شرکت کنندگان در  این تجمع است. کارگرانی که از سر درد بی حد تحمیل شده به زندگی شان از طرف دستگاههای مربوطه دولتی، این روز را مناسب دیدند و در جلوی به اصطلاح خانه ملت تجمع آرامی را برگزار کردند.

سه شمشیر بران قوه قضائیه برای سربریدن صدای اعتراض کارگران کماکان افراشته است و کارگران بیشتری را به تیغ میکشد

شمشیر اول :اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور

شمشیر دوم: اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی

شمشیر سوم: اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی

اتهاماتی که میتوانند طبق قانون  سالها محکوم به آن را از زندگی ساقط کنند و به زندان بیاندازند.

اتهاماتی که برای اکثر کارگران معترض بکارگرفته میشود تا بتوانند گلوی آنان را بیشتر فشار دهند تا جرات بیان درد را از آنان بگیرند.

آیا شما مسئولین در جلسات تصمیم گیری برای کشور در همه ارگانها به این جرایم متهم نیستید؟!!!

شما که با تصمیمات ضدکارگری تان زندگی و امنیت را برای ۹۹ درصد جامعه به جهنم تبدیل کرده اید.

شما که با مصوباتتان سیاهی را برای سفره ها و سرنوشت تک تک اعضای خانواده های ما به بار آورده اید.

آیا دستمزد سالانه را شما تصویب نمی کنید که خفت از آن میبارد؟!!

آیا قیمت گوشت ، لبنیات، میوه، مسکن، ماشین، درمان،آموزش و ... را شما تعیین نمی کنید که یکی یکی از زندگی اکثریت کارگران در حال حذف شدن هستند و کشف آمار کودکان دچار سؤتعذیه دستاورد تصمیمات اقتصادی اتان میشود؟!!!!

آیا شما شرکتها را با واگذاری و خصوصی سازی و رانت خواری به ورشکستگی نکشانده اید که عوارض آن همچون خانه خرابی و بیکاری و بی افقی زندگی جوانان و ...مستقیما خانواده های اکثریت مزدبگیر جامعه را به خطر انداخته است؟!!

آیا شما با رشد شرکتهای پیمانکاری و واگذاری آنان به نورچشمی هایتان  سعی در ارزان تر و بی حقوق تر کردن کارگران سراسر کشور نکردید؟!!!

آیا با رشد قرارداد موقت بگونه ایی که ۹۷ درصد کارگران شاغل را دربرمی گیرد

سعی در نابودی و بی حقوقی آینده این انسانها نکردید؟!!!

آیا با فرش قرمز پهن کردن برای جذب سرمایه گذاران، مناطق ویژه اقتصادی را  برای به بردگی کشاندن و دررفتن از حمایتهای ناچیز قانون از کارگران ایجاد نکردید ؟!!!

و هزاران سیاست و تصمیم دیگر که در طی این سالها زندگی و امنیت و آرامش و آسایش اکثریت خانواده های مزدبگیران را نه تنها به خطر انداخته بلکه به نابودی کشانده است.

اکنون بگوئید شما متهم به اجتماع و تبانی بر علیه امنیت داخلی میلیونها خانواده در کشور هستید یا ما؟!!!!

شما با تحمیل چنین شرایطی به زندگی کارگران اخلال در نظم و آسایش عمومی ایجاد کرده اید یا ما؟!!!!

ما فقط جرأت کرده ایم زبان به ابراز دردهایی باز کنیم که مسبب ایجاد آن شما هستید.

ما مجرم ایجاد درد نیستیم

خود دردمندانی هستیم که تحمل ادامه این درد را نداریم.

پروین محمدی نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران  و عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران

۹ مرداد ۹۸

*سندیکای کارگران نقاش استان البرز:شاپور احسانی راد و دیگر کارگران زندانی آزاد باید گردند

بازداشت فعالان کارگری و سیاسی چنان اپیدمی شده که اگر روزی خبر دستگیری تازه‌ای نشنویم، باید به شک و تردید بیفتیم!

هفتم مردادماه هم باز به این فهرست اضافه شد. اینبار نیروهای امنیتی شاپور احسانی راد از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را در محل کارش دستگیر کردند.

و این در حالی اتفاق می‌افتد که جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه در زندان به سر می‌برد و برای شش نفر دیگر از اعضای این تشکل (پروین محمدی، ناهید خداجو، فرهاد شیخی، هادی سلیمانی، نسرین جوادی و مهدی فخری) پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

سه نفر از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر به نام‌های ندا ناجی، مرضیه امیری و عاطفه رنگریز پس از گذشت سه ماه هنوز در زندان به سر می‌برند و وضعیتشان بسیار ناروشن است. آنیشا اسداللهی هم که همان روز و به همان بهانه بازداشت و موقتاً آزاده شده بود، مجدداً ۲۸ خرداد بازداشت شد.

امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی از اعضای نشریه گام و اسماعیل بخشی و سپیده قلیان پس از چندین ماه هنوز در بازداشتند و به همراه علی نجاتی و عسل محمدی در انتظار

محاکمه‌ی روزهای آتی. امیرحسین محمدی فرد و سپیده قلیان در اعتصاب غذا هستند و سلامتی‌شان در خطر جدی.

علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر که قبل از روز جهانی کارگر امسال به همراه دیگر کارگران دستگیر شده بودند، به دادگاه احضار شده و با اتهامات امنیتی روبرو هستند.

ده‌ها تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه که در جریان اعتصاب سال گذشته دستگیر شده بودند، با پرونده‌های قضایی مفتوح روبرو هستند و احتمال صدور احکام قضایی برایشان بالاست.

دامنه سرکوب و دستگیری تنها به کارگران ختم نمی‌شود. فعالان سایر عرصه‌های اجتماعی هم این مدت زیر یورش بوده‌اند. مریم محمدی و اسرین درکاله از اعضای تشکل ندای زنان ایران دستگیر شده و در زندان اوین تحت بازجویی‌اند؛ در چند ماه اخیر اکرم نصیریان و ناهید شقاقی از دیگر اعضای همین تشکل نیز دستگیر شدند و اکنون به قید ضمانت آزادند.

محمد حبیبی، اسماعیل عبدی و محمود بهشتی از فعالان برجسته معلمان نیز در زندان به سر می‌برند و تعداد زیاد دیگری از معلمان نیز تحت پیگرد قضایی هستند.

لیلا حسین‎زاده دستگیر شده و احکام حبس قطعی دیگری نیز برای دیگر فعالان دانشجویی دانشگاه تهران صادر شده‌است.

این‌ها بخشی از «کارنامه درخشان» دولت امنیتی است که فقط زبان سرکوب را می‌فهمد. اگر از این همه پیگیری‌های امنیتی و قضایی و بودجه سرکوب، فقط بخش ناچیزیش صرف رفع نیازهای عمومی شده بود، قطعاً با چنین سطح فاجعه‌باری از فلاکت جامعه روبرو نبودیم. حاکمیت در یک دور باطل گیر افتاده: هر اعتراضی را سرکوب می‌کند و با هر دورِ سرکوب، اعتراض را بیشتر می‌کند. اگر سرکوب می‌توانست صدای کارگران را خفه کند، قطعاً در این همه سال کرده بود. اما تجربه نشان می‌دهد در این سرکوب‌های مضاعف، حکومت فقط دارد بر بحران‌ها و تناقض‌های لاینحل خود می‌افزاید.

اعتصابات شکوهمند کارگران هپکو، فولاد اهواز، هفت تپه، معلمان، بازنشستگان و ... به عنوان پیشتازان جنبش کارگری به همراه ده‌ها و صدها اعتراض دیگر نشان داده‌اند که با سرکوب، سرِ ایستادن ندارند. برعکس، سرکوب اگر یک کارکرد برایمان داشته باشد، آنست که زبان‌هایمان را صریح‌تر، اراده‌هایمان را جسورتر و صفوفمان را متحدتر می‌کند و اتفاقاً به یُمن همین شرایط ویژه است که شکاف‌ها و افتراق‌های پیشینمان در برابر دشمن واحد رنگ می‌بازد.

گواهش اتحاد طبقاتی کم‌نظیری است که در هفته‌های گذشته رقم زدیم: از سندیکاهای کارگری جهان تا فعالان کارگری تهران و کردستان. از فعالان زن تا خبرنگاران. از دانشجوی کم سن و سال تا بازنشستگان.

سرمایه‌داران و نمایندگان سیاسی‌شان بدانند نه ما سرِ ایستادن و خاموش شدن داریم و نه میلیون‌ها خانواده کارگری تسلیم شرایط جهنمی اقتصادی کنونی خواهند شد.

سندیکای کارگران نقاش استان البرز ضمن محکوم نمودن دستگیری اخیر شاپور احسانی راد خواهان آزادی ایشان و تمامی کارگران زندانی و حذف برخورد امنیتی به فعالیت‌های صنفی است و به خاطر شدت و گستردگی خیره‌کننده سرکوب‌های اخیر، تمامی کارگران و تشکل‌های کارگری را فرامی‌خواند تا برای مقابله با پرونده‌سازی‌های امنیتی برای کارگران و برای حمایت از هم‌طبقه‌ای‌ها و حامیان خود، از هر طریق ممکن دست به اعتراض متحدانه بزنند.

سندیکای کارگران نقاش استان البرز

8/5/98

*علی اکبر باغانی عضو شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران:موج گسترده بازداشت معلمان

 آقای فلاحی ۱۶ مرداد درَشعبه ۱۰۵۸ تهران دادگاهی خواهند شد تا پاداش خدمت به معلمان سراسر کشور را از قاضی شهر دریافت کند.

 همچنانکه دادگاه جناب سلامی در شعبه دوم انقلاب ساری مرکز استان مازندران برگزار خواهد شد. اقای دکتر آریا نوری نیز روز یکشنبه در دادگاه زاهدان حاضر و آخرین دفاع خود را انجام داد آقای دکتر آریا نوری حدود ۲۰ روز در سلول های انفرادی زاهدان بازداشت شده بودند.

 درروزهای گذشته (تیر ماه) تعداد زیادی از کانونی ها بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته ویا زندانی شده بودند ‌که از جمله اعضای کانون صنفی معلمان ایران در سراسر کشور بزرگ ایران ازهوشنگ کوشک از شهرهای معمولان و نجف آبادی از نجف آباد و اقای بهنام نژاد و خانم زیرک وسهیلازال بیگی از استان قزوین و اقای حمید رحمتی آموزگار فرهیخته با سابقه ممتاز وعضو ارشد کانون ها ی صنفی معلمان سراسر کشور ازشهرضا واقایان روزیخواه و دکتر حاجی ازجلفا آذربایجان و قبل ازآنها جناب حسین رضایی از بوشهر و شاه محمدی از دیواندره به زندان های ۶ و۳سال محکوم شده بودند  و اصغر امیر زادگان نیزدردادگاه کیفری ۱۰۱فیروزآباد محاکمه شدند

واقایان قریانی  ومحمد صادق وفایی نیز یه دادگاه انقلاب ساری رفته بود ند واقایان محمود بهشتی و اسماعیل عبدی و محمد حبیبی عبدالرضا قنبری وجناب روح الله مردانی ومحمدعلی زحمتکش از آن جمله کسانی هستند که در زندان رجایی شهر و اوین و َشیراز زندانی هستند

 و تعداد زیادی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان ها درانتظار بازداشت غیرقانونی ومحاکمه شدن وزندان رفتن هستند.

 گویا دولت و قوه قضائیه تابستان را بهترین ایام برای بازداشت غیرقانونی و محاکمه معلمان سراسر کشور ودستگیری  هیات مدیره شورای هماهنگی وکانون ها ورهبران ولیدرهای صنفی معلمان ایران می دانند اما غافل از اینکه مهر وباز گشایی مدارس ایران وروز ۱۳ مهرماه روز جهانی معلم فراخواهد رسید

*برگزاری دادگاه خسرو صادقی بروجنی

روز یکشنبه 6مرداد، در شعبه 28دادگاه انقلاب اتهامات خسرو صادقی بروجنی (روزنامه‌نگار و عضو هیات تحریریه ماهنامه قلمرو رفاه) به اتهامات مورد رسیدگی قرار گرفت ودرآینده حکمش صادر خواهدشد.

یاد آوری میشود که درتاریخ 19اردیبهشت سال جاری این روزنامه نگار فعال درامور کارگری واقتصادی در شعبه 2 دادسرای ناحیه 33زندان اوین، تفهیم اتهام شد و برایش ابتدا قرار بازداشت صادر شد و سپس به قرار وثیقه 300میلیون تومانی تغییرپیداکرد وبدنبال تودیع وثیقه آزاد شد.

*امیدواری وکیل شاپور احسانی راد برای آزادیش با تودیع وثیقه

محمدعلی جداری فروغی از امیدواری برای آزادی با وثیقه‌ی شاپور احسانی راد خبر داد.

روز چهارشنبه 9مرداد،محمدعلی جداری فروغی وکیل شاپور احسانی راد به خبرنگار رسانه ای گفت: موکلم در چند ماه گذشته در یک مجتمع مسکونی به عنوان مدیر به صورت شبانه‌روزی مشغول به کار بوده که ظهر روز دوشنبه در همان محل بازداشت می‌شود اما خوشبختانه همان شب با خانواده تماس می‌گیرد و عنوان می‌کند که پرونده‌اش در شعبه 4 بازپرسی دادسرای اوین است و به گفته مسئولین ظرف چند روز با وثیقه آزاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های موکلم همگی در دفاع از کارگران و بازنشستگان بوده، ابراز امیدواری کرد او در چند روز آینده آزاد شود.

*ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی جنگل بانان شمال علیرغم وعده و وعیدها

علیرغم وعده و وعیدها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی جنگل بانان شمال کماکان ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 9مرداد،ابتدای امسال بود که سازمان جنگل‌ها اعلام کرد که قصد برگزاری مناقصه بین شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل‌های شمال را دارد تا از بین آن‌ها نیروهای حفاظتی متعهد را انتخاب کند اما برگزاری این مناقصه و انتخاب برنده آن ماه‌ها طول کشید و این سبب شده که نگهبانان جنگل و قرق‌بانان از هشت ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌ باشند.

درهمین رابطه،نگهبان ورودی جنگل منطقه چمن مکارود می گوید: از دی ماه پارسال تاکنون دستمزدی نگرفته‌ایم و منبع درآمدی به جز این کار نداریم.

*افزایش 18 درصدی قربانیان حوادث کاری در سه ماهه اول سال جاری

طی سه ماهه بهار سال جاری، 421 کارگر براثرحوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند 417 نفر از این کارگران مرد و 4 نفر زن بودند.

به گزارش 7مرداد ماه اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، طی ماه های فروردین تا پایان خرداد سال 1398، 421 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.9 درصد رشد را نشان می دهد.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیشترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار در استان های تهران با 110، اصفهان با 27 و خراسان رضوی و مازندران هر یک با 25 نفر فوتی ثبت شده است.

همچنین استان های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هر یک با 2، سیستان و بلوچستان با 3 و ایلام با 4 مورد متوفی کمترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را در این مدت داشته اند.

بر اساس این گزارش طی سال گذشته بیشترین آمار تلفات با 424 فوتی مربوط به استان تهران و کمترین آن با سه فوتی مربوط به استان ایلام بوده است. همچنین بر اساس میزان مرگ ها در مقایسه با جمعیت هر استان، استان های بوشهر با 4.4 و پس از آن یزد با 3.6 و تهران با 3 متوفی در هر صدهزار جمعیت بیشترین و استان کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی با 0.8، چهارمحال و بختیاری با 0.9 و سیستان و بلوچستان با 1.2 متوفی در هر صدهزار جمعیت کمترین میزان مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار به نسبت جمعیت در سال 1397 را داشته اند.

طی این مدت در حوادث ناشی از کار عمده ترین علت مرگ را سقوط از بلندی تشکیل داده است. بر اساس آمارهای موجود طی این مدت 154 نفر از متوفیات حوادث کار بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که 5.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

پس از آن برخورد جسم سخت با 113، برق گرفتگی با 60، سوختگی با 43 و کمبود اکسیژن با 17 فوتی در رتبه های بعدی علل مرگ بر اثر حوادث کار قرار می گیرند. همچنین 34 نفر دیگر نیز به دلایلی دیگر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com