اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ تیر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
July 17, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ تیر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- گزارشاتی درباره تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار بمناسبت 25تیر روزتامین اجتماعی:

1- تجمع بازنشستگان در مقابل وزارت کار برگزار شد

2- گزارشی از تجمع اعتراضی باز نشستگان: کشوری؛ لشکری و تامین اجتماعی

- اعتصاب وتجمع کارگران ارگ بم دراعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوق

- آخرین خبرها در باره وضعیت مرضیه امیری از بازداشت شدگان مراسم روزجهانی کارگرمقابل مجلس

- گزارشی درباره پیگیری اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی )برای باز پس گیری وسایلش پس از آزادی از زندان

- ادامه بلاتکلیفی شغلی و معیشتی صدها کارگر دفاتر سهام عدالت کشور

- اعتصاب وتجمع اتوبوسرانان زنجان دراعتراض به خطوط جدید اتوبوسرانی

- اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به افزایش قیمت غذا وتعطیلی 8روزه سلف سرویس

- جان باختن 3کارگرمقنی درروستای استربد میامی براثر سقوط درچاه

*گزارشاتی درباره تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار بمناسبت 25تیر روزتامین اجتماعی:

1- تجمع بازنشستگان در مقابل وزارت کار برگزار شد

طبق فراخوان قبلی امروز 25 تیر ماه ، بازنشستگان در اعتراض به رسیدگی نشدن مطالباتشان مقابل وزارت کار دست به تجمع زدند.

بازنشستگان امروز سه‌شنبه 25 تیرماه برای به کرسی نشاندن خواسته هایشان برای چندمین بار در چند ماهه اخیر هماهنگ ومنسجم، بار دیگر تجمع اعتراضی برپا کردند این درحالی است که بعد از این همه اعتراض و حق خواهی تا کنون به خواسته هایشان نرسیده اند.

شورای بازنشستگان ایران در بیانه‌ای اعلام کرد که تجمع امروز همزمان با روز تامین اجتماعی برگزار شده است و نوشت که «از تامین اجتماعی برای بازنشستگان جز نامی و عنوانی دیگر چه مانده است ؟

حقوق های بازنشستگی ناچیز در برابر غول گرانی وتورم، تمام زندگی بازنشستگان را که درآمدی جز حقوق اندک خود را ندارند تحت شعاع قرارداده و راهی جُز فریادخواهی وحق طلبی برای آنان باقی نگذاشته است. با این حال همین تجمع آرام ومسالمت آمیز هم به چشم سیستم امنیتی ودولت خطرناک می نمایاند و به هر شکلی که هست تجمعات رابرهم می زنند.

 امروز هم  مانند تمامی اعتراضات اخیر نیروی امنیتی ولباس شخصی ها سعی می کردند تجمع را برهم بزنند و نهایتا نیروهای اطلاعاتی یک فرد جوان که در حال فیلم برداری بود دستگیر و باخودبردند.

جمعیت حاضر در اعتراض به بازداشت ،  فرد مذکور با سردادن(بی شرف بی شرف ،  ولش کن ولش کن) سعی در جلوگیری از بازداشت وی شدند اما بازداشت شده آزاد نشد .

معترضان بازنشسته، بخشی از آنچه امروز بیرحمانه گلوی جامعه وفرودستان و کارگران وبازنشستگان را گرفته است در شعارهای خود فریاد زدند.

 فریاد فریاد  از این همه بیداد

حقوق های نجومی  فلاکت عمومی

درد ما درد شماست   مردم به ما ملحق شوید

کارگر، معلم ، دانشجو  اتحاد اتحاد.

هزینه ها دلار یه ،    حقوق ما ریالیه .

درمان  ، معیشت   حق مسلم ماست .

کارگر. معلم. دانشجوی زندانی  آزاد باید گردند.

اختلاس هم گر جمع بشه  مشکلا حل ما نمیشه 

خط  فقر 7 میلیون   حقوق ما 2 میلیون .

تشکل تجمع  سندیکا    حق مسلم ماست .

 این همه بی عدالتی   هرگز ندیده ملتی

تورم ، گرانی ، بیکاری،  این همه وعده تو خالی.

و همچنین زندان و تهدید فعالان را محکوم کردند و خواهان بیمه کار آمد همچنین بازگرداندن مدیریت صندوق‌های بازنشستگی به خود بازنشستگان شدند.

تجمع در ساعت 12 با خواندن قطعنامه ای پایان گرفت .

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

25 تیر ماه 98

2- گزارشی از تجمع اعتراضی باز نشستگان کشوری؛ لشکری و تامین اجتماعی

در تاریخ  سه شنبه 25  تیر 1398 در مقابل وزرات کار در خیابان ازادی تهران براساس فراخوان های داده شده از ساعت ده صبح تعداد زیادی از بازنشستگان در هوای آلوده و گرم مقابل وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کردند.

وجود پلیس و لباس شخصی بسیار مشهود بود. حتی پلیس زن هم در محل حاضر بود. بازنشستگان با در دست داشتن پوستر و بنرهای اعتراضی خواسته های برحق خود را فریاد می زدند 

معیشت! سلامت! با بیمه کارآمد حق مسلم ماست 

نیاز ما این زمان معیشت است و درمان!

معلم زندانی آزاد باید گردد

کارگر زندانی آزاد باید گردد

مجلس؛ دولت ؛ بس است فریب ملت

فریاد فریاد از اینهمه بیداد

تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم

تجمع؛ تشکل؛ حق مسلم ماست

تشکل؛ سندیکا حق مسلم ماست

این همه بی عدالتی/ هرگز ندیده ملتی

معلم؛ کارگر  دانشجو/ اتحاد  اتحاد

معلم، کارگر، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

خط فقر  7 میلیون/ حقوق ما دومیلیون 

حقوق های نجومی/ فلاکت عمومی

دزدی و غارت / فلاکت عمومی

اختلاس نابود بشه/ مشکل ما حل می شه

فقر و بیکاری سفره های خالی

و چند شعار دیگر ۰۰

زمانی که قطعنامه این تجمع اعتراضی خواند می شد یکی از بازنشستگان توسط پلیس دستگیر شد که با شعار ولش کن ولش کن  آزاد شد. بعد از خواندن قطعنامه با شعار «تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم» پایان تجمع اعلام گردید.

منبع:کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

*اعتصاب وتجمع کارگران ارگ بم دراعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوق

هفته گذشته کارگران ارگ بم برای باری دیگردراعتراض به عدم پرداخت 4ماه حقوق  دست از کار کشیدند وتجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 25تیر، کارگران پایگاه میراث جهانی بم برای چندمین‌بار در طول سال‌های گذشته، چند روز قبل بار دیگر تحصن کردند تا اعتراض خود را نسبت به این بی‌توجهی‌ها نشان دهند.

بنابهمین گزارش،مدیر پایگاه‌های میراث جهانی می‌گوید: هر روز برای گرفتنِ پولِ حقوق و معوقه‌های چهارماهه کارگران همه‌ پایگاه‌های میراث جهانی به اداره دارایی می‌رود، اما هنوز موفق به گرفتن اعتبار مورد نیاز که سازمان برنامه و بودجه 13 و نیم میلیارد تومان آن را تخصیص داده، ولی دارایی این مبلغ را هم پرداخت نکرده، نشده است.

وی با تاکید بر این‌که هزینه‌های پروژه‌های میراث جهانی بیشتر از محل اعتبارات عمرانی است، اظهار می‌کند: این در حالی است که در شرایط بحرانی روی این اعتبارها تمرکز می‌کنند. در شرایط عادی، آخرین مرحله تخصیص بودجه به گونه‌ای‌ است که معمولا تا ۳۱ تیر که پایان سال مالی به حساب می‌آید، پول نگه می‌داریم و کار را پیش می‌بریم، اما امسال به دلیل وقوع سیل، آخرین مرحله پرداخت بودجه به پایگاه‌های جهانی باطل شد و به همین دلیل اکنون با این مشکل مواجه شده‌ایم.

عزیزی با تاکید بر انجام مکاتبات لازم با دارایی بیان می‌کند:  مبلغی حدود هشت و نیم میلیارد تومان به پایگاه‌های میراث جهانی و حدود پنج میلیارد تومان به میراث ملی اختصاص داده‌ شده که هر چند همه‌ آن‌چه می‌خواهیم نیست، اما آن هم همچنان در خزانه است و هنوز نتوانسته‌ایم آن‌چه را تخصیص یافته دریافت کنیم، یعنی از سمت خزانه پرداخت شود.

او با بیان این‌که دارایی هر روز قول پرداخت این پول را می‌دهد و ما نیز پیگیری‌های لازم برای دریافت این پول را از دارایی انجام می‌دهیم، اظهار می‌کند: متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و این مبلغ هنوز پرداخت نشده است. این شرایط شایسته‌ کارگران و استادکارانِ پایگاه‌های جهانی نیست که در هر شرایطی کار خود را انجام می‌دهند.

مدیر پایگاه‌های میراث جهانی با تاکید بر این‌که باید سازمان‌های اقتصادی مانند برنامه و بودجه و دارایی به این نتیجه برسند که پایگاه‌های میراث جهانی ویترین کشورند، ادامه می‌دهد: بنابراین باید کانالی ویژه برای تامین بودجه‌ برای این پایگاه‌ها در نظر گرفته شود. وقتی این نوع  تنش‌ها رخ می‌دهد، تمام برنامه‌های پایگاه‌های میراث جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یک منبع خبری دیگر درهمین رابطه خاطرنشان کرد:از اسفند ماه سال گذشته (97) بود که اخبار عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و استادکاران فعال در پایگاه‌های میراث جهانی مطرح شد. این روند تاکنون که به اواخر چهارمین ماه سال (98) نزدیک می‌شویم، ادامه یافته و کارگران هنوز حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.

البته این عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارگران به اواسط سال 97 نیز می‌رسد چنانکه در بهمن‌ماه سال 97 شاهد اعتراض کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه به دلیل پرداخت نشدن 4ماه حقوق آنها بودیم.

این اعتراضات نه تنها در پایگاه جهانی چغازنبیل و هفت تپه بلکه در پایگاه میراث جهانی سلطانیه در زنجان نیز اتفاق افتاده است.

*آخرین خبرها در باره وضعیت مرضیه امیری از بازداشت شدگان مراسم روزجهانی کارگرمقابل مجلس :

+ اکانت توییتر سمیرا امیری خواهر مرضیه امیری:امروز(25تیر) وی برای انجام برخی آزمایشات گوارشی از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده و فردا نیز در بیمارستان بستری خواهد بود.

+وکیل مرضیه امیری:دادگاه مرضیه امیری 12مردادماه برگزار خواهد شد وجرایمی که به وی نسبت داده شده عمدتا مطبوعاتی و سیاسی است . این روزنامه نگار بازداشتی از بیماری صرع رنج می‌بردو نیاز به درمان درخارج از زندان  بدلیل کمبود امکانات دارد.

آرش دولتشاهی روز سه شنبه 25تیردر گفت‌وگو با خبرنگاررسانه ای ، در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود از جمله گفت: متاسفانه در مرحله تحقیقات مقدماتی مرضیه امیری از دسترسی به وکیل محروم بود.

وی دلیل محرومیت امیری از وکیل را استناد دادسرا به تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری خواند و گفت:  در تبصره ماده ۴۸  آیین دادرسی کیفری گفته شده متهمان فقط می‌توانند از وکلای خاص استفاده کنند و این وکلا اصولا تعدادشان محدود است و در شهر تهران ۱۰۰ وکیل معرفی کرده اند که یا ارقام نجومی درخواست می‌کنند و یا تمایلی به ورود به این پرونده ها ندارند.

دولتشاهی افزود: از قوه قضاییه و مجلس انتظار داریم که ورود کنند و امکان بهره‌مندی متهم به وکیل را که تنها پناه متهم است فراهم کنند.

وی افزود:با مساعدت قاضی در مرحله دادگاه امکان دسترسی مرضیه امیری به وکیل تعیینی فراهم شد.

وکیل امیری خاطرنشان کرد: موکل بنده از بیماری صرع رنج می‌برد؛ او دانشجوی جامعه شناسی و مشغول به حرفه روزنامه نگاری با  سابقه روشن است و ده سال سابقه همکاری با رسانه ها را دارد. او کارنامه روشنی دارد و علی رغم اینکه امکان مهاجرت و همکاری او با رسانه های خارجی فراهم بوده به قوانین کشور پایبند مانده است!

دولتشاهی با اشاره به وضعیت سلامت مرضیه امیری گفت: بازپرس و مدیران زندان بارها تاکید کردند ایشان باید مرتبا تحت نظر پزشک متخصص باشد. در زندان اوین  امکانات پزشکی برای بیماران مطلوب نیست و امیدوارم با مساعدت مقامات قضایی و امنیتی، امکان تغییر قرار بازداشت موقت ایشان فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیچ سوءنیتی برای مرضیه امیری متصور نیست گفت: موکل من هیچ اقدام خشونت آمیزی نکرده است. او به برخی مسائل انتقاد دارد که شاید مورد تایید خیلی ها نیست ولی شایسته نیست دانشجوی ارشد جامعه شناسی با پیشینه درخشان روزنامه نگاری و فعال رسانه ای مسالمت آمیز به این وضع بیافتد.

وی تاکید کرد: جرایمی که به مرضیه امیری نسبت داده شده عمدتا مطبوعاتی و سیاسی است امیدواریم با قرار مناسبی آزاد شوند و در ادامه پرونده  هم با رافت اسلامی با او برخورد شود.

دولتشاهی در مورد دلیل عدم تغییر قرار مرضیه امیری تا امروز گفت: برای ایشان در ابتدا قرار کفالت صادر شده بود، بعد قرار کفالت به قرار وثیقه تبدیل شد و بعد همه اینها ملغی و قرار بازداشت موقت صادر شد. همان طوری که می‌دانید پرونده ایشان به تازگی به دادگاه ارجاع شده  است.

وی در مورد تاریخ برگزاری دادگاه مرضیه امیری گفت: ۲۲ مرداد مرضیه امیری محاکمه می‌شود و امیدوارم قبل از این تاریخ قاضی را مجاب کنیم که با لغو قرار بازداشت موقت و تبدیل آن به قرار وثیقه موافقت کند. قاضی هنوز فرصت نکرده پرونده را ببیند.

دولتشاهی در مورد اینکه آیا امکان تمدید قرار بازداشت موقت وجود دارد یا خیر گفت: بله؛ آنچه در قانون آمده این است که در مرحله دادسرا اگر بیش از بازداشت موقت طول بکشد باید دلیل موجهی وجود داشته باشد، اما ماده ۲۴۲ آیین دادرسی کیفری گفته تا حداقل میزان مجازات قانونی، بازداشت موقت می‌تواند تمدید شود.

وکیل امیری خاطرنشان کرد: این پرونده الان در اختیار دادگاه است و دادگاه باید تصمیم بگیرد بازداشت موقت را ابقا کتد یا با توجه به وضعیت پزشکی متهم این قرار را به قرار وثیقه تبدیل کند یا نه.

وی در مورد اقداماتی که برای درمان مرضیه امیری تا امروز انجام شده، گفت: بازپرس پرونده به مقامات زندان تاکید کرده که حتما پزشک متخصص برای دیدن او به زندان اعزام شود یا در صورت لزوم، مرضیه امیری به بیمارستان اعزام شود.

دولتشاهی افزود: در زندان دسترسی به خدمات پزشکی وجود ندارد و با توجه به اینکه تحقیقات تمام شده و بیم فرار موکل من به هیچ عنوان نمی‌رود، اعزام او به بیمارستان مانعی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مرضیه امیری در این ده سالی که کار روزنامه نگاری می‌کرده، در کشور حضور داشته و با اینکه امکانش را داشته از کشور خارج نشده گفت: اگر ایشان بتوانند خارج زندان درمان شوند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

دولتشاهی در خصوص دسترسی مرضیه امیری به خدمات درمانی داخل زندان گفت: مقامات زندان و دادسرا تاکید داشند که حتما ایشان تحت نظر پزشک متخصص باشد، ولی پزشک متخصص کم است و اعزام پزشک هم به زندان دشواری های خاص خود را دارد. در زمان اعزام پزشک باید یک مامور مرد و یک مامور خانم بیمار را همراهی کنند و اتاقش تحت نظر باشد. این اسباب زحمت است.

وی افزود: با توجه به اینکه امیری نه غارت بین الملل کرده، نه اختلاس و اتهام اصلی او «شروع به برهم زدن امنیت کشور» است  که بر اساس قانون یک تا پنج سال حبس دارد، به نظرم با توجه به وضعیت جسمانی ایشان، می‌تواند با قرار وثیقه به درمانش برسد.

دولتشاهی در پایان بار دیگر به تاکید بازپرس پرونده برای نیاز مرضیه امیری به بهره مندی از پزشک متخصص اشاره کرد و گفت: ایشان  بدلیل نبود امکانات نمی‌تواند داخل زندان درمان شود.

*گزارشی درباره پیگیری اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی )برای باز پس گیری وسایلش پس از آزادی از زندان

پس از بازداشت در روز جهانی کارگر در روز  ۱۱ خرداد ۹۸ و تحمل ۲۹ روز زندان،  انفرادی و زندان قرچک در تاریخ ۹۸/۴/۸ با وثیقه  از زندان  آزاد شدم اما وسایلم را تحویل ندادند تا اینکه

در تاریخ ۵ تیر ۹۸ مسئول تحویل  وسایل شخصی دادسرای شهید مقدسی طی تماس تلفنی برای تحویل وسایلم که در روز دستگیری در اختیار نهاد مربوطه بود قرار ملاقات برای تحویل گرفتن  وسایلم گذاشت .

قرار خارج از دادسرا و در خیابان بود گوشی و عینک طبی خود را تحویل گرفتم و امضا و اثر انگشت از من گرفت، گفتم پس بقیه وسایلم مانند داروها، کیفم چه میشود؟!،

 گفت دارو ها را اعلام میکنم به کارشناس  مربوطه ولی کیف دوشی مربوط به نهاد دیگریست  و به آنها ربطی ندارد.

امدم منزل دیدم که صفحه  ال سی دی گوشی شکسته و نیاز به تعویض دارد که مستلزم هزینه زیادی بود .

با توجه به اینکه وسایل ما امانت نزد واحد یا نهاد بوده!!حال خسارت وارد شده به گوشی بنده به عهده که میباشد؟!!

صبح روز سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸ به دادسرای شهید مقدسی رفتم پس از هماهنگی ماموران امکان ورود پیدا کردم .

 خدمت بازپرس شعبه مربوطه رفتم، نحوه  تحویل وسایل و شکستن ال سی دی گوشی خود را با ایشان در میان گذاشتم و بازپرس شعبه مربوطه به منشی خود اعلام پیگیری از مسئول تحویل وسایل را اعلام کردند و برای گرفتن کیفم نیاز به نامه از دادسرا میبود که  باز پرس شعبه مربوطه دستور  نامه را هم دادند و توانستم کیفم خود را از محل و نهاد دیگر تحویل بگیرم.

 و مورد داروها و شکسته شدن ال سی دی گوشی هم باز پرس محترم شعبه مربوطه به منشی جهت پیگیری اعلام کردند و ایشان هم گفتند پس از پیگیری   تماس تلفنی خواهند گرفت تا من مراجعه کنم ولی تا کنون تماسی از طرف ایشان نداشته ام.

اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی )

۹۸/۴/۲۵

برگرفته از کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

*ادامه بلاتکلیفی شغلی و معیشتی صدها کارگر دفاتر سهام عدالت کشور

بلاتکلیفی شغلی و معیشتی صدها کارگر دفاتر سهام عدالت کشورکماکان ادامه دارد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ25تیر،پس از سال‌ها اعتراضات صدها کارگر دفاتر سهام عدالت کشور با اتمام واگذاری «سهام عدالت» سرانجام 35 ماه از مطالبات معوقه حدود 600 نفر از کارکنان دفاتر تعاونی‌های سهام عدالت سراسر کشور پرداخت شد.

حسین امینی خواه (بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور) گفت: سرانجام پس از سال‌ها چالش کارگری با اتمام واگذاری «سهام عدلت» از سال ۹۴ تاکنون، حدود  ۳۵ ماه از مطالبات معوقه حدود ۶۰۰ نفر از کارکنان دفاتر تعاونی‌های سهام عدالت سراسر کشور بر اساس بودجه ۲۵ میلیارد تومانی هیات وزیران پرداخت شد.

او با بیان اینکه حدود هزار و پانصد نفر در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سراسر کشور از ابتدای سال ۹۴ همزمان با اتمام واگذاری «سهام عدالت» به حال خود رها شده بودند و کارگران مرتبا برای وصول مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود دست به تجمع اعتراضی می‌زدند، افزود: سازمان خصوصی‌سازی مطالبات حدود  ۶۰۰ نفر (از هر دفتر تعاونی دو نفر) از کارکنان را  بر اساس بودجه ۲۵ میلیاردی که پیش از این از سوی هیات وزیران برای پرداخت مطالبات معوقه مزدی و سنواتی سالهای ۹۴ تا ۹۶ کارکنان در نظر گرفته شده بود را پرداخت کرد.

او گفت: هر کدام از کارکنان دفاتر سهام عدالت به صورت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون بابت دستمزد و سنوات از سازمان خصوصی‌سازی طلبکار بودند اما سازمان خصوصی‌سازی به اجبار مطالبات حدود ۵۰۰ نفر از آنها را که از مشکلات معیشتی رنج می‌بردند به صورت نیمه (حدودا ۳۵ میلیون تومان) پرداخت کرد اما مابقی کارگران (حدودا ۱۰۰ نفر) مطالبات معوقه خود را با حکم قضایی به صورت کامل دریافت کردند.

او با بیان اینکه بدین ترتیب کارکنان دفاتر شهرستانی ناچارا بایستی مبلغ دریافتی سهم خود را با سایر کارکنان دفاتر تقسیم کنند، در ادامه افزود: در هریک از دفاتر شهرستان دو تا شش نفر نیروی کار مشغول به کار هستند. درعین حال سازمان خصوصی‌سازی پرداخت هزینه‌های جاری دفاتر تعاونی‌ها را نپزیرفت که در نهایت همه این هزینه‌ها باید از جیب مدیر دفتر تعاونی‌ها پرداخت شود.

امینی خواه درباره وضعیت اشتغال کارکنان دفاتر سهام عدالت نیز گفت: همچنان کارکنان دفاتر سهام عدالت بعد از ۴سال از توقف واگذاری سهام در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برند اما این کارگران بر خلاف نظر سازمان خصوصی‌سازی همچنان در دفاتر سهام عدالت در سراسر کشور مشغول کارند و برای سامان دادن به وضعیت شغلی نیازمند حمایت سایر مسئولان هستند.

به گفته بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در حال حاضر عمده‌ترین مشکل کارکنان سهام عدالت بحث پرداحت حق بیمه تامین اجتماعی آنهاست که از سه سال قبل پرداخت آن به تعویق افتاده است. در عین حال  سازمان خصوصی‌سازی نیز به عنوان کارفرما پرداخت آن را برعهده نمی‌گیرد.

 

او در خاتمه گفت: کارکنان سهام عدالت کشور که در طول سالهای گذشته مرتبا برای وصول مطالباتشان در پایتخت مقابل سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی دست به تجمع می‌زدند همگی از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام هستند.

*اعتصاب وتجمع اتوبوسرانان زنجان دراعتراض به خطوط جدید اتوبوسرانی

روز سه شنبه 25تیرماه، اتوبوسرانان زنجان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به خطوط جدید اتوبوسرانی دست از کارکشیده وبا پارک کردن اتوبوس هایشان  دست به تجمع درمیدان ارتش این شهرزدند.

راننده یکی از اتوبوس‌ها در اعتراض به طرح جدید اتوبوس‌رانی مقابل شهرداری اتوبوس خود را آتش کشید.

*اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به افزایش قیمت غذا وتعطیلی 8روزه سلف سرویس

ظهر روز سه شنبه 25تیر،دانشجویان  دانشگاه تربیت مدرس دراعتراض به افزایش 50درصدی قیمت غذا در مرداد ماه وتعطیلی 8 روزه سلف جهت تامین کسری بودجه باتحریم غذا و چیدن سینی های غذایشان از سلف سرویس تا ساختمان ریاست دانشگاه،اجتماع کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،مسئولین دانشگاه با حضور در تجمع دانشجویان معترض تصمیمگیری نسبت به وضعیت پیش آمده را به جلسات هیئت رئیسه موکول کردند.

*جان باختن 3کارگرمقنی درروستای استربد میامی براثر سقوط درچاه

روز دوشنبه 24تیر،3کارگر مقنی حین کار در یک چاه آب واقع درروستای استربد شهرستان میامی(ا ستان خراسان رضوی)بدرون این چاه متری سقوط کردن وجانشان را ازدست دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com