اخبار و گزارشات کارگری ٢٣ تیر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
July 15, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢٣ تیر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- کارگران از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی شاکی هستند

- تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی سراسر کشور و معلمان حق‌التدریس نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

- تجمع خانوادگی کارگران آب و فاضلاب روستایی اهوازدراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق،کارکردن بدون قراردا د و بیمه و وعده های توخالی مسئولان

- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری اردل نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و وعده های پوچ مسئولین

- اعتراض کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهر نی‌ریزنسبت به عدم پرداخت حداقل حقوق رسمی

- اعتراض کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران نسبت به وضعیت نامشخص بیمه تکمیلی

- رحمان ابراهیم زاده:اخاذی به سبک جدید

- کارگران بیکارشده وطلبکارکارخانه کاشی گیلانا باحقوق معوقه:از فروش و مصادره زمین و سوله‌های خالی کارخانه جلوگیری کنید

- عدم پرداخت 5ماه حقوق کارگران شرکت حمل و نقل بار قزوین

- پرداخت قطره  ماه ها حقوق عقب افتاده کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر

- اهالی منطقه همت‌آباد مشهد در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی وکیفیت نامناسبش جاده سیمان رامسدود کردند

- جان باختن یک کارگر42 ساله درهمدان براثر سقوط

- مرگ یک کارگر ساختمانی در بروجرد درپی سقوط

- جان باختن یک کارگر درتهران حین جابجایی باربراثر نقص فنی لیفتراک

- مصدومیت شدید 2کارگر در تهران در 2حادثه جداگانه براثر سقوط آسانسور

*کارگران از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی شاکی هستند

درسال 1397 در مجموع 67 هزار و 900  شکایت توسط کارگران از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی  در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بنقل از رئیس دیوان عدالت اداری،درسال گذشته توسط کارگران 35هزار و 930 شکایت از سازمان تامین اجتماعی و 31 هزار و 970 شکایت از وزارت کار(در مجموع 67 هزار و 900 ) دردیوان عدالت اداری بثبت رسیده است .

*تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی سراسر کشور و معلمان حق‌التدریس نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روز یکشنبه 23تیر،جمعی از مربیان پیش دبستانی سراسر کشور برای باری دیگرراهی تهران شدند وبهمراه تعدای از معلمان حق‌التدریس دست به تجمع مقابل مجلس زدند تا اعتراضشان را برای چندمین بار نسبت به عدم تبدیل وضعیت بنمایش بگذارند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،مربیان پیش دبستانی خواستار اجرای مصوبه مجلس درباره‌ حق‌‌التدریس شدن مربیان پیش دبستانی از سال 92 تا 97 هستند.

معلمان حق التدریس نیز خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند و می‌گویند ظرفیت‌های جدید جذب، بایستی به ما که سالها سابقه تدریس داریم، اختصاص یابد.

*تجمع خانوادگی کارگران آب و فاضلاب روستایی اهوازدراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق،کارکردن بدون قراردا د و بیمه و وعده های توخالی مسئولان

روز شنبه 22تیر، کارگران آب و فاضلاب روستایی اهوازبا خانواده دراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق،کارکردن بدون قراردا د و بیمه ،کارکردن بدون قراردا د و بیمه و وعده های توخالی مسئولان اداره آب،استانداری،وزارت نیرو و نماینده های مجلس،مقابل این اداره تجمع کردند.

کارگرمعترض آب و فاضلاب روستایی اهواز: از اداره آب و فاضلاب روستایی، استانداری، وزارت نیرو با فرستادن نماینده های کارگری و جلسات متعدد پیگیر شدیم و جلسه های پی در پی با نماینده های مجلس هم در این مورد داشتیم.

وعده هایی که معمولا می دهند این است که تا دوهفته دیگه حقوق پرداخت می شود.

بخش های از گزارش 23تیرخبرنگار رسانه ای بشرح زیراست: وقتی به محل تجمع می رسم احساس می کنم مغزم در حال جوشیدن است گرمای هوا شدت زیادی دارد، این کارگران و حتی عده ای همراه با فرزندان کوچک خود زیر همین گرما ایستاده اند تا کسی پاسخی برایشان بیاورد.

یکی از کارگران به نمایندگی از طرف بقیه می گوید: باز هم بعد از تجمع مدیر قول داد که تا چند روز آینده حقوق پرداخت می شود.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم مدیرعامل قبلی که با استخدام بی رویه و خارج از عرف باعث این دردسر و بدهی بالای این اداره شده و مشمول طرح برکناری مدیران بازنشسته شده بود از کار برکنار شد و مدیر جدیدی سرکار اومد که بازم نتونست مشکلمون رو حل کنه".

چند کارگر می گویند: چندماه هست که پول نداریم یک کیلو گوجه بخریم و از زن و بچه هامون شرمنده ایم، تا این لحظه ما هنوز حقوق برج دوازده و عیدی و سابقه پارسال رو نگرفتیم از آخر اردیبهشت هم قراردادمون با پیمانکار قبلی تموم شده و الان دو ماه هست که بدون بیمه و قرارداد سر کار هستیم.

یک کارگرجوانتر در پاسخ اینکه چه اقداماتی کرده اید؛ عنوان می کند: از اداره آب و فاضلاب روستایی، استانداری، وزارت نیرو با فرستادن نماینده های کارگری و جلسات متعدد پیگیر شدیم و جلسه های پی در پی با نماینده های مجلس هم در این مورد داشتیم.

وی ادامه می دهد:  وعده هایی که معمولا می دهند این است که تا دوهفته دیگه حقوق پرداخت می شود.

وقتی می پرسم آخرین تجمع چه زمانی بوده یکی جواب می دهد:  الان نزدیک شش ماه هست که با اومدن مدیر هیچ تجمعی نداشتیم، او اضافه کرد: همین پارسال بود که یکی از همکارهامون به دلیل اینکه واسه بستری کردن زنش تو بیمارستان صدهزار تومان پول کم داشت و پیمانکار و اداره کمکش نکردن و مجبور شد زنش رو برگردونه خونه که موجب مرگ همسرش شد واین مسئله رسانه ای شد.

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری اردل نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و وعده های پوچ مسئولین

اعتراضات کارگران شهرداری اردل نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه و وعده های پوچ مسئولین کماکان ادامه دارد.

یکی از کارگران شهرداری اردل به خبرنگار رسانه ای گفت: از سال 96 تاکنون هیچ وقت ما به موقع حقوق دریافت نکرده‌‌ایم و از بهمن ماه سال گذشته هم اصلا حقوقی پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: برای ایام عید هم عیدی و سنواتی به ما پرداخت نشد و بعد از عید بخشی از حقوق را پرداخت کردند. برای پیگیری مطالبات فرماندار به در شهرداری حاضر و شهردار نیز جهت رفع مشکلات ما قول مساعد دادند اما شهردار هیچ اقدامی جهت رفع مشکلات ما انجام نداد.

وی گفت: ما اصلا فیش حقوقی نداریم و نمی‌دانیم چقدر اضافه کار داشته‌ و چقدر مرخصی طلب داریم!

وی بیان کرد: ما برای لباس فرم شهرداری هم مشکل داریم، حتی بیمه‌هایمان هم به طور ناقص رد می‌شود و دفترچه‌هایمان تمدید نیست و وقتی جهت تمدید به واحد مربوطه مراجعه می‌کنیم به ما می‌گویند بیمه رد نشده و شما قراردادهایتان نیامده یا  قرارداد ندارید که بتوانیم دفترچه را تمدید کنیم.

وی می افزاید: ما برای خرید حداقل مایحتاج زندگی خود دچار مشکل شده‌ایم.

یکی دیگر از کارگران معترض شهرداری اردل گفت: پیمانکار ما را فریب داد و بعضی مواقع تا 4 صبح ما را به کار می‌گرفت اما اضافه کاری‌هایمان را پرداخت نکرد و حقوقهایمان از بهمن 97 تاکنون پرداخت نشده است.

یکی دیگر از این کارگران نیز گفت: بنده دی ماه سال گذشته تسویه حساب کردم ولی تاکنون نه سنوات و نه عیدی و نه اضافه کار دریافت نکردم، اداره کار هم رفتیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم.

+تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اردل نسبت به عدم پرداخت 6ماه حقوق و وعده های دروغین

کارگران شهرداری اردل دراعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق و وعده های دروغین دست به تجمع مقابل شهرداری زدند.

درهمین رابطه،يکي از کارگران شهرداري شهر اردل به خبرنگار یک رسانه ای محلی گفت: 6 ماه است که حقوق و مزاياي خود را دريافت نکرده ايم که در اين مدت فشارهاي سنگيني به ما و خانواده هايمان وارد شده و زندگي براي ما بسيار رنج آور و سخت است.

وی افزود: آيا مسئولان مي توانند خود را جاي ما قرار بدهند، ما شرمنده خانواده هايمان هستيم.ديگر اعتمادي به قول هاي شهردار نداريم چون بارها وعده هاي دروغين به ما داده اند .

يکي ديگر از کارگران شهرداري شهر اردل نیز گفت: نزديک به شش ماه است که حقوق نگرفتيم و هر بار که براي دريافت دستمزدمان اقدام مي کنيم به ما مي گويند که  اعتبار نيست و تا زماني که اعتبار ندهند، از حقوق خبري نيست!!

کارگر ديگري که خود را پدردو فرزند مدرسه معرفي مي کند،گفت: در طول شش ماه گذشته از بس که براي گذران زندگي از اين و آن قرض کرده است، ديگر روي مواجهه شدن با دوستان، آشناها و خانواده ام را ندارم!

وي افزود: هيچ کس به فکر کارگران شهرداري شهر اردل نيست و به هرجا که مراجعه کرديم به در بسته خورديم!

*اعتراض کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهر نی‌ریزنسبت به عدم پرداخت حداقل حقوق رسمی

جمعی از کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهر نی‌ریزباحضور در جلسه شورای شهر نی ریز نسبت به عدم پرداخت حداقل حقوق رسمی اعتراض کردند.

بنابه گزارش 23تیر یک منبع خبری محلی،این جلسه شورای شهر نی‌ریز با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، کارشناس اداره کار و جمعی از کارگران جهت بررسی مسائل حقوقی کارگران شهرداری در سالن شماره 2 شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه که بتاریخ 17تیرماه برگزار گردید، کارگران از پرداخت نشدن حقوقشان بر اساس مصوبه سال 1398 گلایه‌مند بودند و اعلام کردند: پیمانکاران فضای سبز و خدمات شهری زیر بار پرداخت اضافه حقوق سال 98نمی‌روند.

همچنین آنان اعلام کردند مطالباتی از پیمانکار فضای سبز گذشته دارند و هنوز پرداخت نشده است.

یکی از کارگران با بیان اینکه چرا پیمانکارانی می‌گیرید که صلاحیت لازم را ندارند؟ گفت: ما کارگر هستیم و حرفمان جایی شنیده نمی‌شود اما این هم درست نیست که پیمانکار امضاهای صوری از ما بگیرد و حق و حقوقمان را پرداخت نکند. برای ما فرقی نمی‌کند که پیمانکار بومی است یا غیربومی؛ ما حقوقمان را می‌خواهیم .

*اعتراض کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران نسبت به وضعیت نامشخص بیمه تکمیلی

کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران اعتراضشان را نسبت به وضعیت نامشخص بیمه تکمیلی رسانه ای کردند.

این کارگران معترض روز23تیر به خبرنگار رسانه ای گفتند: علیرغم گذشت 4 ماه از سال جدید، هنوز شرکت، موفق به عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای جهت پوشش بیمه تکمیلیِ کارگران پیمانکاری نشده است.

کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران افزودند: هزینه‌های دارو و درمان سنگین است و «بیمه پایه» به تنهایی جوابگو نیست؛ ما مجبوریم بیمه تکمیلی داشته باشیم تا بتوانیم خدمات بستری، کلینیکی و پاراکلینیکی را ارزان‌تر دریافت کنیم؛ چراکه با درآمد ما پرداخت هزینه‌های این خدمات بسیار دشوار است.

‍ *رحمان ابراهیم زاده:اخاذی به سبک جدید

من رحمان ابراهیم زاده از فعالین کارگری و پدر کارگر و فعال کارگری اسعد معروف به بهنام ابراهیم زاده هستم. کسانی که دغدغه ی انسانیت، دفاع از حقوق بشر و کارگری را دارند  مطمئنا فرزندم بهنام را میشناسند. مگر میشود کسی که وقت، زندگی و جوانی اش را برای مردم آسیب دیده، کارگران، کودکان و کمک به همنوعانش به خصوص کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب بگذارد و نیز هشت سال از سالهای جوانی اش را برای دفاع از آزادی و برابری انسانها در زندان سپری کرده را نشناسد. همانطور که میدانید تنها فرزند بهنام، نیما به تازگی بعد از تحمل سالها بیماری سرطان، پیوند مغز استخوان شده است و این موضوع علاوه بر نگرانی، استرس و بار روانی آن، هزینه های مالی زیادی را بر دوش ما (خانواده ی نیما) گذاشته است.

بهنام را در شب بیست ویک آذر ۹۷ برای چهارمین باربعداز سپری کردن محکومیت هشت ساله وازادی اش در روزجهانی کارگر۹۶ با یورش نیروهای امنیتی به منزلش در تهران دستگیر کردند و تمام وسایل ارتباطی خود و تنها فرزند بیمارش را هم ضبط و با خود بردند. با وجود پیگیری های زیاد متاسفانه هنوز گوشی و خط بهنام را پس نداده اند و طبق گفته بهنام در همان روزهای قبل از دستگیری اش قبض گوشی خود را که خط همراه اول میباشد پرداخت کرده بوده وهیچ بدهی نداشته است و ما نیز بارها طی اطلاعیه هایی خطاب به دوستان، رفقایش و کسانی که به هر دلیلی با بهنام و با خط 09124208141 در تماس بودند اعلام کردیم که خط و گوشی بهنام دست اطلاعات سپاه میباشد و آنرا مسدود کرده اند. اما نکته جالب اینکه طی روزهای اخیر بازجویان سپاه به بهنام اطلاع داده اند که خط وگوشی اش را پس خواهند داد. بهنام به امور مشترکین مراجعه کرده و متوجه میشود خط ایشان بدهی کلانی دارد و نیز یکطرفه شده است و این در حالی است  که خط وگوشی اش ماهها است در اختیار آقایان بوده و تا اکنون هم پس نداده اند!

بهنام یک کارگر اخراجی است که هم اکنون برای امرار معاش و تامین هزینه های درمان فرزندش  با اسنب مسافر کشی میکند او در هزینه های دارو و درمان فرزند بیمارش واجاره ی خانه وزندگی اش مانده است حالا باید پول استفاده از خط و  اینترنت گوشی اش را که بوسیله ی آقایان اطلاعات سپاه استفاده شده و احتمالن تلاش کرده اند با آن خط با دوستان بهنام ارتباط بگیرند تا به خیال خود آنان را به دام بیندازند، را نیز باید پرداخت کند!

ما بار دیگر اعلام میکنیم  خط مذکور  و خط دیگری از خطهای بهنام که برای خارج از کشور میباشد در اختیار بهنام نیست و وی در فضای مجازی فسیبوک، تلگرام و اینستا و...  هیچ فعالیت مجازی ندارد!

بدین وسیله ما سوء استفاده از گوشی و خط یک کارگر رنج دیده را بشدت محکوم میکنیم و آن را عملی قبیح، غیراخلاقی، سواستفاده و اخاذی میدانیم!

حال من رحمان ابراهیم زاده پدر کارگر و فعال کارگری و کودک بهنام ابراهیم راده از شما وجدان های بیدار سوالی دارم و آن اینکه سالها درد و رنج تحمل حبس فرزندم بهنام ابراهیم زاده که تنها جرمش دفاع از آزادی و برابری انسانها بوده و بیماری نوه ام نیما بس نیست که اکنون باید شیوه ی جدیدی از فشار، ارعاب و تهدید نیروهای امنیتی را متحمل باشیم و تا کی این تهدیدات و فشارها ادامه دارد!؟

این در حالی است که بهنام نه دزد است و نه اختلاسگر و نه متجاوز به کودکان! بلکه وی  فقط یک انسان است که دغدغه ی رعایت حقوق بشر را دارد!

رحمان ابراهیم زاده فعال کارگری

تیر ماه ۹۸

*کارگران بیکارشده وطلبکارکارخانه کاشی گیلانا باحقوق معوقه:از فروش و مصادره زمین و سوله‌های خالی کارخانه جلوگیری کنید

کارگران بیکارشده وطلبکارکارخانه کاشی گیلانا،خواهان جلوگیری از فروش و مصادره زمین و سوله‌های خالی کارخانه شدند.

جمعی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا در گفتگو باخبرنگار رسانه ای، از مصادره و فروش زمین و سوله‌های خالی این واحد تولیدی ازسوی طلبکاران مالی کارخانه خبر دادند.

کارگران کاشی گیلانا درباره مطالبات معوقه خود گفتند: مجموع مطالبات کارگران این کارخانه حدود ۳۰ تا ۴۰ ماه مزد معوقه و سنوات پایان خدمت است که تعداد کمی از کارگران توانستند با بخشودن نیمی از طلب خود بخشی از معوقات مزدی خود را وصول کنند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که این کارخانه به تعطیلی کشیده شده، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شده‌ایم، افزودند: سالها با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه را حفظ کنیم اما چند سالی است این کارخانه تعطیل شده و کارفرما برای پرداخت بدهی‌های خود اموال کارخانه را به فروش رسانده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه هر چند وقت یکبار تعدادی کامیون و تریلی وارد کارخانه می‌شوند و بخش زیادی از ماشین‌آلات قصد بار زدن ماشین‌آلات کارخانه را دارند، در ادامه گفتند: این وضعیت درحالی تداوم دارد که در حال حاضر ۶ دستگاه پرس ۲۰ تنی و ۵۰ تنی، سه کوره یک طبقه، یک کوره یک طبقه، سه خط تولید کاشی، سه دستگاه بسته‌بندی، دستگاه تولید خاک، دستگاه تولید لعاب، دستگاه سنگ شکن، سه دستگاه لیفتراک، لودر، دو دستگاه تراکتور، دو منبع بزرگ هوایی آب، سه دستگاه بویلر، چهار دستگاه ژنراتور برق، سه دستگاه پمب باد بزرگ و کلیه ماشین‌آلات و دستگاهای سالن تراشکاری و تعمیرات و ده‌ها ابزار کوچک بزرگ این کارخانه بابت بدهی طلبکاران با حکم قضایی از کارخانه خارج شده و فقط سوله‌های خالی آن در شهر منجیل باقی مانده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به مصادره سایر اموال و دارایی‌های تحت تملک کارخانه کاشی گیلانا گفتند: در حال حاضر  ۱۵ هکتار زمین کارخانه در جوار شهر منجیل که موقعیت تجاری دارد از سوی یکی از بانک‌ها مصادره شده و سوله‌های خالی کارخانه نیز از سوی یکی دیگر از طلبکاران مالی کارخانه توقیف شده است.

به گفته کارگران کاشی گیلانا، متأسفانه در این کارخانه که تنها محل درآمد اهالی یک منطقه بوده و کارگران آن سالها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای فروش زمین و سوله‌ای که امکان بازگشایی مجدد آن کارخانه وجود دارد، شده است.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه  این روند مصادره زمین و سوله‌ها به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.

*عدم پرداخت 5ماه حقوق کارگران شرکت حمل و نقل بار قزوین

جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل بار قزوین واقع در 17کیلومتری شهر بویین زهرا ازعدم پرداخت 5ماه حقوقشان خبردادند.

این کارگران روزیکشنبه 23تیر،به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:حدود پنج ماه است که حقوق آنها توسط مسئولان شرکت پرداخت نشده است.

این کارگران معترض اذعان کردند: طی این مدت روزهای سختی را با جیب خالی سپری می کنیم، اجاره ی خانه و قسط هایمان به تعویق افتاده و کسی پاسخگو نیست.

*پرداخت قطره چکانی ماه ها حقوق عقب افتاده کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، گفت: معوقات کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر از 17ماه که از سالهای گذشته وجود داشته به پنج ماه رسیده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 334 کارگر شامل 309 نیروی پیمانکاری و 25 نیروی شرکتی در این معدن مشغول به کار هستند.

وی در خصوص معوقات کارگران، گفت: کارگران معدن زمستان یورت از سال‌های گذشته 17 ماه معوقات داشتند و به مرور این معوقات کمتر شده و به 5 ماه رسیده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، با اشاره به اینکه این معوقات مربوط به دو ماه از سال 96 و سه ماهه نخست امسال است، تصریح کرد: امسال پرداخت به کارگران در هر ماه صورت گرفت اما این پرداخت مربوط به مطالبات قبلی آنها بوده است. بر اساس قول‌هایی که داده شده تا پایان تیرماه مطالبات دو ماه سال 96 و فروردین امسال نیز پرداخت خواهد شد و معوقات به دو ماه کاهش می‌یابد.

*اهالی منطقه همت‌آباد مشهد در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی وکیفیت نامناسبش جاده سیمان رامسدود کردند

روز یکشنبه 23تیر، اهالی منطقه همت‌آباد مشهدواقع درحاشیه  منطقه 3شهر مشهد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کمبود آب آشامیدنی وکیفیت نامناسبش باتجمع جاده سیمان رامسدود کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،اهالی منطقه همت‌آباد نسبت به قطع شدن آب، سوختن کولرها و دستگاه‌های تصفیه آب خود معترضند.

خاطرنشان میشود که همت‌آباد  منطقه ای حاشیه‌نشین با جمعیتی بالغ بر بیست هزار نفر در مشهداست

وجاده سیمان درناحیه شهرداری 3مشهد با وسعت حدود 650 کیلومتر مربع واقع شده است.این ناحیه از لحاظ جغرافیایی در شمال شرقی مشهد واقع شده و از شمال به روستای فرخد، از شرق به روستای قصرآباد ، از غرب به روستای مقصود آباد واز جنوب به روستاهای دهرود و همت آباد محدود می گردد.

*جان باختن یک کارگر42 ساله درهمدان براثر سقوط

روز یکشنبه 23تیر، یک کارگر42 ساله  حین کاربتن ریزی  درطبقه دوم یک ساختمان نیمه کاره در شهر همدان به پایین سقوط کرده و جانش را ازدست داد.

*مرگ یک کارگر ساختمانی در بروجرد درپی سقوط

روز یکشنبه 23تیر،یک کارگر 55ساله ساختمانی حین کار در ساختمان در حال احداث  از راه پله سقوط وبدلیل شدت جراحات درناحیه سر جانش را ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر درتهران حین جابجایی باربراثر نقص فنی لیفتراک

روز شنبه 22تیر،یک کارگرشرکتی در تهران حین هدایت لیفتراک برای تخلیه باریک تریلی بدلیل نقص فنی لیفتراک  وپاره شدن تسمه این لیفتراک، وبارها سقوطش بهمراه چنگک روی سر این کارگرجانش را ازدست داد.

 مصدومیت شدید 2کارگر در تهران در 2حادثه جداگانه براثر سقوط آسانسور

روز شنبه 22تیر،سقوط ناگهانی کابین آسانسور در یک ساختمان تجاری واقع در خیابان ری، مصدومیت بسیار شدید یک کارگر سرویس کار 26ساله را به همراه داشت.

روزیکشنبه 23تیر، سقوط یک دستگاه بالابر داخل رستورانی در محله نارمک تهران، مصدومیت شدید یک کارگررا در پی داشت.

به گزارش23تیر پایگاه خبری 125، علی عباس زاده افسر آماده منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: دریک ساختمان دردست ساخت سه طبقه با سه طبقه منفی، یک کارگر جوان 26 ساله(نصاب و سرویس کار آسانسور) به دلیل سقوط ناگهانی کابین آسانسور بر روی سر وی و ماندن در زیر کابین، دچار آسیب دیدگی بسیار شدید شد.

عباس قاسمی رییس ایستگاه 71 آتش نشانی تهران گفت: یک دستگاه بالابر یک رستوران که در وضعیت تعطیل و در حال جمع آوری وسایل قرار داشت، به هنگام استفاده از آن به علت نامعلومی دچار نقص فنی شد و از ارتفاع حدودا پنج متری به پایین سقوط کرد.

وی اضافه کرد: درجریان این حادثه، کارگری که با این وسیله در حال جابجایی بین طبقات بود براثرسقوط ناگهانی و شدت ضربه کابین این بالابر، دچار مصدومیت شدید از ناحیه دست و پای چپ شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com