اخبار و گزارشات کارگری ١٢ تیر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
July 04, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ١٢ تیر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- تجمع اعتراضی مهمانداران شرکت مهتاب سیر جم نسبت به بلاتکلیفی شغلی درمسیر ریلی تهران - اهواز در اندیمشک

- تجمع اعتراضی رانندگان استیجاری مجتمع نیشکر هفت‌تپه نسبت به عدم پرداخت 4 ماه مطالبات مقابل ساختمان اداره کشاورزی

- تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم همسان سازی حقوق و ضعف خدمات درمانی مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

- اعتراض کارگران کارخانه زَر فنر گلپایگان نسبت به پایمال شدن حقوقشان

- اطلاعیه کمیته دفاع از محمد حبیبی پیرامون گزارش آخرین وضعیت پزشکی این معلم دربند

- جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی برگزار گردید

- دست کم 20کارگر پتروشیمی بندرامام اخراج شدند

- عدم پرداخت 4 ماه حقوق 300 کارگر مجتمع  گسترش فولاد تبریز

- برای چهارمین روز متوالی،اهالی روستاهای راسفند و نوترکی  با بستن جاده مانع از انتقال زباله‌های شهر ایذه به سایت دفع زباله راسفند شدند

- جان باختن یک کودک کار 15ساله دریک کارواش مهرستان براثر برق گرفتگی

- کشته و زخمی شدن 2کارگر در حادثه ریزش کانال استخر کشاورزی فردوس

- جان باختن یک کارگرحین کار در گنبدکاووس بر اثر انفجار گلوله های 40 میلیمتری

- قطع شدن چهاردست وپای یک کارگر وبه کما رفتن کارگری دیگر درقم براثر برق گرفتگی

*تجمع اعتراضی مهمانداران شرکت مهتاب سیر جم نسبت به بلاتکلیفی شغلی درمسیر ریلی تهران - اهواز در اندیمشک

ظهر روز چهارشنبه 12تیرماه، مهمانداران شرکت مهتاب سیر جم درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی+ دست به تجمع درمسیر ریلی تهران - اهواز در اندیمشک (در محدوده ریلی اداره راه آهن زاگرس)زدند وبمدت  45 دقیقه مانع تردد قطار مسافری شدند.

مدیرکل راه آهن جنوب درباره تجمع ظهر روزچهارشنبه مهمانداران شرکت مهتاب سیر جم شاغل در مسیر ریلی تهران- مشهد و ساکن در اندیمشک بر روی نقطه‌ای از خط آهن تهران - اهواز واقع در شهرستان اندیمشک،به خبرنگار رسانه ای گفت: پیش از این تعداد 2 رام قطار تهران- اهواز- تهران از سوی شرکت مسافربری مهتاب در مسیر جنوب فعالیت می‌کردند که بعد از آغاز فعالیت قطارهای فدک و پرستو، قطارهای این شرکت در دیگر مسیرهای ریلی شروع به تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از قطارهای با کیفیت و استاندارد مانند فدک و پرستو همواره خواسته مردم استان خوزستان و نیز مسئولان بوده است، گفت: با توجه به این موضوع قطارهای شرکت مهتاب در مسیر تهران - مشهد توسط همان نیروها بکار گرفته شد.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: این نیروها که نزدیک به 70 نفر هستند اغلب در شهرستان اندیمشک سکونت دارند که خواستار سیر در همان مسیر ریلی تهران- اهواز هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ فردی از این نیروها که شامل مهمانداران، ترمزبان و دیگر نیروهای فنی است برای بررسی و پیگیری خواسته‌هایشان به این اداره کل مراجعه‌ای نداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مدیرعامل شرکت مهتاب اعلام کرده که هیچکدام یک از نیروها اخراج نشده اند، یادآور شد: همچنین حقوق این نیروها بدون تأخیر به آنها پرداخت شده است و مطالبات عقب مانده‌ای ندارند.

وی همچنین بیان داشت: بازگشت این نیروها به مسیر ریلی تهران - اهواز نیاز به پیگیری و بررسی دارد که به همین خاطر از مدیرعامل شرکت مهتاب درخواست شده به استان خوزستان سفر کند تا با هماهنگی‌هایی که با شرکت راه آهن کشور خواهیم داشت در این خصوص مذاکراتی صورت بگیرد.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: تحقق خواسته این نیروها امری سخت و زمان بر است با این وجود در تلاش هستیم که مشکلشان با برنامه ریزی، رفع شود ولی آنچه که اهمیت دارد بیکار نشدن این افراد است.

+ تجمع اعتراضی مهمانداران شرکت مهتاب سیر جم نسبت به نداشتن امنیت شغلی وبرای بازگشت بکار همکاران اخراجیشان مقابل ایستگاه راه آهن اندیمشک

روز دوشنبه 10تیرماه، مهمانداران شرکت حمل و نقل ریلی مهتاب سیر جم برای به نمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وبرای بازگشت بکار 6 همکار اخراجیشان دست به تجمع مقابل ایستگاه راه آهن اندیمشک (مرکز ناحیه راه آهن زاگرس) زدند.

بنابه گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی، شرکت مهتاب سیر جم بدنبال خارج شدن رام های قطارخوزستان قصد اخراج 57نفر از کارگران بخش های مختلفش با میانگین سابقه کاری 17ساله را داردواخیرا 6نفرشان منجمله دومهماندارو4نفرازکارگران بخش فنی اندیمشک را اخراج کرده است.

بنابهمین گزارشات،این شرکت حمل و نقل ریلی قصد انتقال تعدادی دیگراز کارگرانش را به خطوط ریلی دیگرمنجمله تهران را با هزینه شخصی خودشان دارد.تجمع کنندگان ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت خانوادگیشان پس ازانتقال به افتادن هزینه انتقال بدوششان هم اعتراض دارند.

*تجمع اعتراضی رانندگان استیجاری مجتمع نیشکر هفت‌تپه نسبت به عدم پرداخت 4 ماه مطالبات مقابل ساختمان اداره کشاورزی

روز چهارشنبه 12تیر،جمعی از رانندگان استیجاری مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه مطالباتشان دست به تجمع مقابل ساختمان اداره کشاورزی زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،صبح روز 12تیرماه بیش از 50 نفر از  رانندگان ماشین های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که مسئولیت جابجایی کارگران و برخی مدیران را در بین مزارع کشاورزی بر عهده دارند در اعتراض به4 ماه مطالبات پرداخت نشده مقابل ساختمان اداره کشاورزی دست به اعتراض زدند.

در همین رابطه، یکی از کارگران راننده گفت: ما بصورت مستقیم با کارفرما قرارداد کار داریم.

او با بیان اینکه طبق قرار داد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه اجاره بهای خودروها پرداخت کند، افزود: رانندگان استیجاری که قالبا وانت بار هستند روزانه 8 تا 12 ساعت در شرایط سخت در مزارع  به ازای دریافت 8500 تومان در هر ساعت کار می کنند .این در حالیست که راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره ‌بهای خودروهاست که آن هم  با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

*تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم همسان سازی حقوق و ضعف خدمات درمانی مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

روز چهارشنبه 12تیر،جمعی از بازنشستگان کشوری دراعتراض به عدم همسان سازی حقوق و ضعف خدمات درمانی دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: خواسته اصلی ما ارتقای معیشت و اجرای همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان است. در مرحله بعد ما خواستار بهبود کیفیت خدمات درمانی هستیم. نمی‌خواهیم هر ماه هزینه اضافی برای بیمه تکمیلی بپردازیم و خدمات مکفی دریافت نکنیم.

این بازنشستگان می‌گویند: اگر قانون مدیریت خدمات کشوری، کامل اجرا شود، مشکلات ما حل می‌شود.

*اعتراض کارگران کارخانه زَر فنر گلپایگان نسبت به پایمال شدن حقوقشان

کارگران کارخانه زَر فنر گلپایگان  اعتراضشان را نسبت به پایمال شدن حقوقشان منجمله قراردادهای فاقد تاریخ، عدم پرداخت سختی کار، لغو قرارداد با شرکت زرفنر و قرار گرفتن تحت پوشش نیروی یک پیمانکار، عدم  اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل رسانه ای کردند.

یکی از کارگران این واحد تولید کننده قطعات فنری سیستم تعلیق خودروهای سواری شامل فنر لول، میل موجگیر، تورشن بار، میل کششی، یوبولت برای گروه سایپا و وابسته به شركت فنرسازي زربه خبرنگار رسانه ای گفت:در این شرکت امنیت شغلی نداریم، به کار ما سختی کار تعلق می‌گیرد،  وحقمان را پرداخت نمی‌کنند و باید برای ما طبقه‌بندی مشاغل اجرا شود که این اتفاق نیفتاده است. می‌خواهند نیروهای قراردادی را تحت پوشش پیمانکار قرار دهند تا بتوانند آرام آرام اخراجمان کنند در حالی که سابقه کار کارگران اغلب بالای 10 سال است.

وی ادامه داد: مرخصی‌ها محدود شده است ضمن اینکه روزهای تعطیل در این شرکت کار کرده‌ایم، روزی 18 ساعت هم کار کرده‌ایم و هرچه گفته‌اند را انجام داده‌ایم، اما حاضر نیستند صحبت‌های ما را بشنوند تا متوجه شوند درد ما چه چیزی است.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه گفت: برخی از دستگاه‌های این شرکت فرسوده است، اما به اپراتور فشار می‌گذارند که آمار تولید را باید بالا ببرید در حالی که دستگاه‌ها فرسوده است و امکان چنین چیزی وجود ندارد. اگر نیروهای قراردادی تحت پوشش پیمانکار قرار بگیرند علاوه بر اینکه ممکن است تمام روزهای ماه بر سرکار نباشیم حدود 400 الی 500 هزار تومان نیز از حقوق و مزایایمان کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت زَر گلپایگان زیر مجموعه زَر تهران است، وقتی مدیرعامل زَر تهران به گلپایگان آمد درخواست کردیم که مزایایی که به کارگران زَر تهران می‌دهند را به کارگران گلپایگان هم پرداخت کنند، اما به ما گفتند کارگران گلپایگان با کارگران تهران فرق می‌کنند، حال سؤال ما این است که چه فرقی می‌کند؟

این کارگر شرکت فنرسازی زر گلپایگان افزود: اضافه کاری‌هایمان از 120 ساعت به 15 ساعت کاهش پیدا کرده است در حالی که کارگران این شرکت هیچ‌کدام با کار کردن مشکلی ندارند. گاهی پیش می‌آید که کارگران ساعت 3 بامداد با موتور به خانه خود می‌روند، حال اگر در آن ساعت شب و با خستگی که کارگر دارد اگر برای وی اتفاقی رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: شرکت، امسال طبق قانون کار 40 درصد به حقوق پایه ما اضافه کرد، اما در عوض اضافه‌کاری‌هایمان را کم کردند. وقتی نیروهای این شرکت زیر نظر پیمانکار قرار بگیرند و تعداد نیروهای قراردادی از 50 نفر کمتر شود طبقه‌بندی مشاغل و سختی کار به ما تعلق نخواهد گرفت و اینکه نیروی قراردادی زیر نظر پیمانکار برود یک نوع دور زدن قانون است.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه با بیان اینکه معلوم نیست مدیر شرکت زَر فنر بازنشسته است یا خیر؟ گفت: از سال 95 که نیروی شرکتی جذب کردند دیگر نیرویی گرفته نشد و تمام کارگران را به صورت پیمانکاری جذب کردند و از آن روزی که ایشان مدیریت این شرکت را برعهده گرفته مزایای ما به حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، ضمن اینکه قول اجرای طبقه‌بندی مشاغل را به ما داد اما اجرا نکرد.

این کارگر کارخانه فنرسازی زر گلپایگان با بیان اینکه بیمه تکمیلی ما قطع شده است، یادآور شد: در حالی که قانون کار این نیست اما 18 ساعت دلسوزانه پای کوره کار کردیم، ولی مدیر شرکت اصلاً نمی‌آید صحبت‌های ما را گوش کند چه برسد به اینکه حتی یکی از آن‌ها را عملی کند و فقط حرف خود را می‌زند.

وی تصریح کرد: قراردادهایمان یک تا سه ماهه است، اصلاً هرجوری دلشان بخواهد در قراردادهایمان اعمال می‌کنند، مهر و امضای کارفرما وجود ندارد و فقط کارگران امضا می‌کنند، ضمن اینکه قراردادها نیز بدون تاریخ است.

این کارگر گفت: سال 96 وارد این شرکت شدم، ماه اول حقوق، بیمه، سنوات و عیدی نداشتم. در فروردین 97 اجازه ندادند وارد شرکت شوم و گفتند اگر خواستیم تماس می‌گیریم، نمی‌دانستم بیکار هستم یا کار دارم. به امید حقوق این شرکت ازدواج کردم و وام گرفتم.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه اظهار کرد: اگر اعتراضی کنیم پیمانکار قرارداد یک ماهه جلوی ما می‌گذارد و تعهد می‌گیرد که آمار تولید را افزایش دهیم. وقتی وارد این شرکت شدم 23 سال سن داشتم اکنون بعد از ده سال و با 33 سال سن دیگر در چه جایی می‌توانم به عنوان نیروی کار جذب شوم.

وی گفت: یک دستگاه مگر چقدر ظرفیت دارد که می‌گویند آمار تولید باید افزایش یابد، این حرف مثل این است که بگویند با انگشت زمین را بِکنیم، مگر می‌شود! در این شرکت هر سه ماه یک‌بار تعدیل نیرو انجام می‌شود و نیروهای قراردادی به پیمانکاری تبدیل می‌شود. تعهد و قراردادی جلوی کارگر می‌گذارند و کارگر را تحت فشار قرار می‌دهند و کارگر هم به ناچار مجبور به امضا کردن است، اگر  امضا نکنیم اخراج می‌شویم و اگر امضا کنیم پیمانکاری می‌شویم.

این کارگر شرکت فنرسازی زر گلپایگان بابیان اینکه خط تولید کارخانه اکنون دو روز است که نیمه فعال است، ادامه داد: بین کارگران این شرکت دو دستگی ایجاد کردند. به مناسبت روز زن به کارگران خانم هدیه دادند و روز مرد به کارگران آقا هدیه‌ای ندادند. یک شب در ماه رمضان مراسم افطاری گرفتند که کارگران خانم با خانواده دعوت بودند، اما کارگران آقا باید بدون خانواده در این مراسم شرکت می‌کردند، این‌گونه رفتارها شایسته نیست.

کارگر دیگر این شرکت که زیر نظر پیمانکار کار می‌کند تصریح کرد: سال گذشته دو ماه بیکار بودم و زندگی خود را به سختی می‌گذراندم.

*اطلاعیه کمیته دفاع از محمد حبیبی پیرامون گزارش آخرین وضعیت پزشکی این معلم دربند

هموطنان عزیز

معلمان شریف ایران

انتشار گزارش آخرین وضعیت پزشکی محمد حبیبی موجب نگرانی تعدادی از هموطنان گردید ما با موجی از ابراز احساسات و تماس ها روبرو بودیم که هم وطنان بخاطر بازتاب عدم درمان و عدم تقبل هزینه درمان توسط سازمان زندان اعلام نگرانی و تعدادی از معلمان برای پراخت هزینه درمان اعلام آمادگی نمودند. 

کمیته دفاع از محمد حبیبی ضمن سپاس و قدردانی از ابراز محبت همکاران و هموطنان عزیز توضیحات زیر را برای رفع نگرانی و شفافیت ارایه می نماید. 

1.ضمن قدردانی از همه، از آنجایی که آقای حبیبی عضو تشکیلات صنفی و عضو هیات مدیره کانون تهران است و شورای هماهنگی و کانون تهران بارها آمادگی خود برای کمک به معلمان زندانی و آقای حبیبی را اعلام نموده اند در صورت نیاز به کمک مالی ایشان از تشکیلات صنفی درخواست کمک خواهند نمود. با تمام گرفتاری و مشکلات مالی که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند خوشبختانه خانواده آقای حبیبی می تواند هزینه جراحی وی را پرداخت نماید.  علت انصراف از درمان توسط محمد حبیبی در آبان ماه 97 بخاطر تخلف آشکار سازمان زندان ها در نپرداختن هزینه توسط مسئولان زندان بود محمد حبیبی به یک روند ناعادلانه معترض است که حق دسترسی به درمان زندانیان را به داشتن پول مشروط کرده است. 

2.روز یکشنبه پزشکان ضعف بینایی را ناشی از خشکی چشم تشخیص داده و پس از تجویز دارو و تعویض شیشه عینک وی را به زندان برگرداندند حال عمومی آقای حبیبی خوب است. 

3.وجود تومور دست چپ این معلم زندانی به قبل از زندان بر می گردد این تومور سرطانی و خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد اما از آنجایی که در طول زندان رشد داشته است پزشکان معالج خروج تومور و پاتولوژی را تجویز نموده اند. 

4.محمد حبیبی در طول این 15 ماه حبس تنها سه بار به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده است بار اول از زندان تهران بزرگ که درمان ناقص ماند . بار دوم از اوین که بخاطر تومور دست بود و درمان متوقف شد و بار سوم که بخاطر ضعف بینایی چشم بود و معاینه شدند. 

هر نوع ادعای مسئولان مبنی بر اعزام و رسیدگی پزشکی خارج از این سه نوبت ادعای کذب است.  کمیته دفاع از محمد حبیبی تاکید می کند دسترسی به درمان رایگان و مناسب حق هر زندانی با هر اتهام است و یادآوری می کند فرهنگیان وضعیت معلمان زندانی را با دقت زیر نظر داشته و سازمان زندان ها را مسئول جان و سلامت زندانیان سیاسی می دانند و نسبت به هر نوع کم کاری به مسئولان هشدار می دهد لذا ضروری است هر چه سریعتر شرایط مرخصی و درمان این معلم زندانی فراهم گردد. 

کمیته دفاع از محمد حبیبی

١١ تیر ٩٨

*جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی برگزار گردید

اولین جلسه دادگاه هفت نفر از اعضا و هیات مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که در جریان تحصن معلمان در مهر و آبان سال گذشته دستگیر شده بودند؛ صبح روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان بجنورد برگزار شد.

کانال تلگرام شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*دست کم 20کارگر پتروشیمی بندرامام اخراج شدند

 دستکم 20 کارگر شاغل در پتروشیمی بندرامام‌ واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از 20 روز پیش از ورود به این‌مجتمع صنعتی منع شده اند.

یکی‌‌ازاین کارگران بهخبرنگار یک رسانه محلی گفت: همه ما نیروهای بومی هستیم که در این شرایط سخت اقتصادی توان اداره زندگی را نداریم.

او با اعلام اینکه قصد تجمع مقابل فرمانداری و این پتروشیمی را داشته‌ایم،افزود: از سوی شرکت به ما اعلام شده مجوز ورود ما نیاز به تائید برخی مدیران داشته که متاسفانه تا کنون هیچ‌کدام از وعده‌های آنها محقق نشده و همچنان اجازه بازگشت به محل کار به ما داده نمی‌شود.

*عدم پرداخت 4 ماه حقوق 300 کارگر مجتمع  گسترش فولاد تبریز

4 ماه حقوق 300 کارگر مجتمع  گسترش فولاد تبریزپرداخت نشده است.

به گزارش 10تیر یک منبع خبری محلی،یکی از این کارگران عنوان کرد: از اسفند ماه سال گذشته حقوق نگرفته‌ایم و کسی هم جوابی به ما نمی‌دهد، ما در بخش تولید کار می‌کنیم و زمانی نبود تولید را دلیل عدم پرداخت حقوق عنوان می‌کردند اما امروز که تولید داریم نمی‌دانم چرا حقوق نمی‌گیریم.

وی ادامه داد: مگر می‌شود به بچه‌هایمان بگوییم مریض نشوید و یا دلتان میوه نخواهد چون ما حقوق نگرفتیم؟ خودتان فرض کنید که چهار ماه بدون دریافت حقوق چطور می‌شود زندگی کرد؟

وی افزود: نزدیک به 300نفر هستیم که از اسفند گذشته حقوق نگرفته‌ایم، خیلی‌ها از ترس بیکاری و اخراج حرفی نمی‌زنند البته شاید در مرام مدیران هم بحث اخراج و تنبیه نباشد اما بدون حقوق زندگی امکان پذیر نیست چون ما در آمد دیگری نداریم.

زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز:

کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز (تولید کننده انواع میلگرد و پروفیل)

گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز (تولید کننده انواع سازه های فلزی سنگین و سبک و جرثقیل سقفی)

شرکت فروآلیاژ شهریار پارسا

مجتمع فولاد صائب تبریز ( تولید کننده انواع محصولات فولادی)

*برای چهارمین روز متوالی،اهالی روستاهای راسفند و نوترکی  با بستن جاده مانع از انتقال زباله‌های شهر ایذه به سایت دفع زباله راسفند شدند

روزچهارشنبه 12تیر برای چهارمین روز متوالی، اهالی روستاهای راسفند و نوترکی  با بستن جاده مانع از انتقال زباله‌های شهر ایذه به سایت دفع زباله راسفند شدند.

سرپرست شهرداری ایذه به خبرنگار رسانه ای  گفت: از حدود چهار روز پیش اهالی روستاهای راسفند و نوترکی، از انتقال زباله‌های شهر ایذه به سایت دفع زباله راسفند ممانعت کرده بودند که این امر موجب انباشت زباله در سطح این شهر شده بود.

وی افزود: چندین جلسه بین مسئولان شهرستان واهالی این روستاها برای ساماندهی این موضوع برگزار شد اما نتیجه بخش نبود و مردم با دفع زباله در این محل مخالفت کردند.

سرپرست شهرداری ایذه از دفع زباله در محل کوره‌های حاشیه قبرستان روضه‌الزهرای ایذه خبر داد و گفت: مقرر شده تا اخذ تصمیمات جدید برای ساماندهی مدیریت پسماند شهرستان، زباله‌های ایذه در این نقطه تخلیه شود.

وی ادامه داد: از سه شنبه شب  پیمانکار به صورت شبانه روزی و با تمام امکانات و نیرو در حال جمع‌آوری زباله‌ها هستند و انتظار می‌رود تا امشب تمام زباله‌های سطح شهر جمع‌آوری و به مکان مورد نظر منتقل شود.

*جان باختن یک کودک کار 15ساله دریک کارواش مهرستان براثر برق گرفتگی

روز سه شنبه 11تیر، یک کودک کار 15ساله دریک کارواش  شهرستان مهرستان در استان سیستان و بلوچستان براثر برق گرفتگی جانش را ازدست داد.

*کشته و زخمی شدن 2کارگر در حادثه ریزش کانال استخر کشاورزی فردوس

روز چهارشنبه 12تیر،2کارگر حین کار حفاری کانال استخر کشاورزی در حاشیه میدان گلشن فردوس به عمق هشت متری زمین  سقوط کردندو یکی از کارگران در دم جان باخت وکارگر دیگر به بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگرحین کار در گنبدکاووس بر اثر انفجار گلوله های 40 میلیمتری

درحین تخریب مغازه ، بر اثر انفجاردو گلوله 40 میلیمتری یک کارگر وپسر صاحب مغازه جانشان را ازدست دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،سه نفر از جمله پسر صاحب مغازه در حال  تخریب مغازه بودند که شی به زمین می افتد و ضربه ای که فرزند صاحب مغازه به خاطر کنجکاوی به شی می زند موجب انفجار می شود.

با بررسی های انجام شده دو عدد پوکه 40 میلیمتری قدیمی در محل کشف شد که در سقف مغازه باقی مانده و براثر تخریب و ضربه عمل کرد.

*قطع شدن چهاردست وپای یک کارگر وبه کما رفتن کارگری دیگر درقم براثر برق گرفتگی

2کارگرساختمانی حین  در قم دچار برق گرفتگی شدند وچهار دست و پای یک کارگرقطع شد ویک کارگر دیگر هم به کما رفت.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ 12تیر،اخیرا یک کارگر ساختمانی آرماتوربند در قم، در حال کار بوده که به علت گیر کردن سیم برق به میلگرد، چهار دست و پای او از ناحیه زانو و آرنج، قطع شده است و کارگر دیگر هم به حالت کما رفته است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com