اخبار و گزارشات کارگری ٧ مرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
July 30, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٧ مرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- ادامه دور جدید اعتصاب وتجمعات کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن کشور:

1- اعتصاب کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن بندر عباس وتجمعشان روی خط ریلی

2- تجمع اعتراضی کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن ناحیه زاگرس نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

- تجمع اعتراضی کارگران پخش فرآورده های نفتی ماهشهر نسبت به عدم جذب مقابل فرمانداری

- شاپور احسانی راد دستگیر شد

- آخرین خبر از ندا ناجی بنقل از همسرش

- انتقال آنیشا اسدالهی به بند زنان زندان اوین

- "شبکه سندیکایی جهانی همبستگی و مبارز" متشکل از هشتاد سندیکا و تشکل کارگری، بازداشت و آزار و اذیت بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و زندانیان هفت‌تپه را محکوم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنان شد

- عدم پرداخت 3ماه حقوق وعیدی کارگران فصای سبز شهرداری منطقه 2 شیراز

پرداخت حقوق فروردین ماه این کارگران مطابق حداقل حقوق رسمی سال 1397

- بلاتکلیفی معیشتی وشغلی کارکنان موسسه مالی و اعتباری کاسپین

- اخراج 20نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اهر

- تجمع اعتراضی کشاورزان خشمگین اصفهان نسبت به ساخت نیروگاه اصفهان در حریم و بستر رودخانه زاینده رود

- غرق شدن یک دانش‌آموز آموزشگاه متوسطه قلم‌چی شهرکرد و یکی از کارکنان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در زاینده‌رود

- جان باختن کارگرراه آهن نکا حین کار براثر سقوط از واگن

*ادامه دور جدید اعتصاب وتجمعات کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن کشور:

1- اعتصاب کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن بندر عباس وتجمعشان روی خط ریلی

روز دوشنبه 7مرداد ماه کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن بندر عباس (شرکت تراورس) -ناحیه هرمزگان- دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق دست از کارکشیدند وبرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان دست به تجمع روی خط ریلی این ایستگاه زدند.

2- تجمع اعتراضی کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن ناحیه زاگرس نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روز شنبه 5مرداد، کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن ناحیه زاگرس دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست به تجمع زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران پخش فرآورده های نفتی ماهشهر نسبت به عدم جذب مقابل فرمانداری

روز دوشنبه 7مرداد،جمعی از کارگران پخش فرآورده های نفتی ماهشهر دراعتراض به عدم  جذب دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،این کارگران که تعدادشان به حدود 30نفر میرسید نسبت به  بکار نگرفتن نیروی بومی دارای بیش از چهار سال سابقه در انبار پخش فرآورده های نفتی بندر ماهشهر، معترض شدند.

این کارگران گفتند: ما سالهاست در این انبار مشغول به کار هستیم اما در کمال تعجب مدیران شرکت اقدام به جذب نیروی غیر بومی کردند.

آنها اظهار داشتند: اولویت برای جذب نیرو باید به کارگران بومی منطقه داده شود ولی مدیران شرکت نوربخش این اصل را نادیده گرفتند.

انبار نوربخش ماهشهر سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های سنندج، کرمانشاه،BOT  شیراز، حافظ شیراز، سیکل ترکیبی کازرون، افق ماهشهر، گناوه و عسلویه را تامین می کند.

*شاپور احسانی راد دستگیر شد

امروز دوشنبه هفتم مرداد حدود ساعت ۱۲ ظهر  نیروهای امنیتی با یورش به محل کار شاپور احسانی راد وی را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

شاپور احسانی راد از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، نماینده سابق کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی ( بستا) می باشد.

شاپور احسانی راد بعد از بازنشستگی با توجه به سطح نازل مستمری بازنشستگی از روز ششم اردیبهشت ماه در بخش مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود که مأمورین امنیتی در همان محل کار وی رادستگیر کرده و با خود برده اند.

موج گسترده حمله به کارگران و فعالین سایر عرصه های اجتماعی در شرایطی صورت میگیرد که تعرض همه جانبه به معیشت و زندگی آحاد جامعه روز بروز افزایش یافته و نهادهای امنیتی و قضایی در مقابل هر نوع صدای حق طلبی کارگران و سایر مزدبگیران با برخوردهای امنیتی به سرکوب فعالین عرصه های مختلف اجتماعی می پردازند.

در ماه های اخیر و همزمان با سرکوب دیگر تشکل های کارگری و اجتماعی تعرض جدی به اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران صورت گرفته است که هم اکنون جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در زندان به سر میبرد و برای پروین محمدی، ناهید خداجو، نسرین جوادی، فرهاد شیخی، هادی سلیمانی و مهدی فخری نیز پرونده های قضایی در جریان است.

شاپور احسانی راد هیچ جرمی غیر از طرح مطالبات صنفی خود و دیگر کارگران مرتکب نشده است. نهادهای حاکمیتی با امنیتی کردن فعالیت های صنفی درصدد سرکوب هر نوع صدای حق طلبی ما کارگران هستند اما جنبش عظیم مطالباتی کارگران ایران در مقابل این همه بی حقوقی و سرکوب ساکت نخواهد نشست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم نمودن دستگیری شاپور احسانی راد و در اعتراض به تعرض همه جانبه به اعضای خود و سایر کارگران و مزدبگیران از هر طریق ممکن دست به اعتراض خواهد زد و از تمامی تشکل های کارگری داخلی و بین المللی میخواهد تا با اعتراض به دستگیری کارگران ایران خواهان آزادی تمامی کارگران بازداشتی شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- هفتم مرداد نودوهشت

*آخرین خبر از ندا ناجی بنقل از همسرش

پرونده ندا ناجی بالاخره به دادگاه انقلاب رسید.

جمال عاملی همسر ندا ناجی: بعد از گذشت 90 روز از بازداشت و بیش از 40 روز از پایان تحقیقات مقدماتی(بازجویی ها) اینبار که  به دادگاه انقلاب مراجعه کردیم گفتند پرونده آمده و تا آخر هفته تعیین شعبه خواهد شد.

*انتقال آنیشا اسدالهی به بند زنان زندان اوین

صبح روز دوشنبه 7مرداد،آنیشا اسدالهی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

علی اسدالهی از انتقال خواهرش آنیشا به بند زندان زنان اوین در روز دوشنبه هفتم مرداد ماه خبر داد.

*"شبکه سندیکایی جهانی همبستگی و مبارز" متشکل از هشتاد سندیکا و تشکل کارگری، بازداشت و آزار و اذیت بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و زندانیان هفت‌تپه را محکوم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنان شد

آيت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ايران

دفتر رهبری تهران، ايران 

پاريس ۲۵ژوئیه ۲۰۱۹ 

آقای رهبر 

با گذشت دو ماه از تجمع آرام روز کارگر در مقابل مجلس در تهران، اعمال فشار بر زنان و مردان دستگیر شده همچنان ادامه دارد. از پنجاه نفر دستگیر شده که اکثريت آنان با قرار وثیقه و کفالت به‌طور موقت آزاد شده بودند، اکثرا  به دادگاه احظار شده و دائما  تحت فشار قرار دارند. 

خانم‌ها آنیشا اسدالهی، عاطفه رنگريز و ندا ناجی از فعالین حقوق کارگری و همچنین مرضیه امیری روزنامه‌نگار، خودسرانه هفته‌ها است که بدون اجازه دسترسی به وکیل مدافع در بازداشت به سر می‌برند. آن‌ها متهم به «فعالیت علیه امنیت ملی» شده‌اند، آن هم به صرف شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز روز اول ماه مه. در روزهای اولیه آن‌ها را در سلول‌های انفرادی زندانی کردند و مورد اذيت و آزار و شکنجه واقع شدند. کمی بعد ندا ناجی در پی جراحت‌های ناشی از ضرب و شتم به بهداری زندان منتقل می‌شود. هم اکنون عاطفه رنگريز و ندا ناجی را به بند ويژه زندانیان شرور و خشن برده‌اند که در معرض خشونت قرار دارند. 

همچنین روزنامه‌نگاران ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد از ۴ ژوئیه در اعتصاب غذا به سر می‌برند. اعتصاب غذای آن‌ها در اعتراض به پیگرد و تداوم بازداشت‌شان، علیه سرکوب جاری فعالین حقوق کارگران و علیه سرکوب روزنامه‌نگاران است. 

آن‌ها از ماه ژانويه ۲۰۱۹ خودسرانه و بدون دسترسی به وکیل مدافع در زندان به سر می‌برند. آن‌ها عمدتا به «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذيب» و «عضويت در يک گروه با فعالیت علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند. اين اتهامات علیه اين روزنامه‌نگاران صرفا به خاطر پوشش خبری تجمعات اعتراضی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه است.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان مبارزان حقوق کارگران بار ديگر در ۲۰ ژانويه دستگیر شدند. دستگیری مجدد آن‌ها در پی افشای شکنجه شدنشان در زندان در اواخر سال ۲۰۱۸ بود. خطر شکنجه مجدد شدن هر دو نفر بسیار جدی است. 

- اسماعیل بخشی سخنگوی سنديکای مستقل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه است. 

- سپیده قلیان يک دانشجوی مبارز مدافع حقوق کارگران است که مبارزات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را پیگیری کرده است. هر دو نفر شديدا تحت فشارند تا اظهارات‌شان در رابطه شکنجه شدنشان در زندان را پس بگیرند. 

ما سازمان‌های سنديکايی امضا کننده اين نامه اين اعمال سرکوب‌گرايانه و اذيت و آزارهای غیرقابل تحمل علیه سنديکالیست‌ها و فعالین مدافع حقوق کارگران را قويا محکوم می‌کنیم. 

از رژيم ايران می‌خواهیم که به پیمان‌های بین‌المللی که دولت ايران امضا کرده، از جمله حق ايجاد تشکل‌های مستقل، حق برگزاری تجمعات، حق اعتصاب، و حق قراردادهای جمعی، احترام بگذارد. 

ما قويا خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری همه سنديکالیست‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالین زندانی هستیم. 

سلام‌های محترمانه ما را بپذيريد. 

با تقديم احترامات  

رونوشت به: 

آقای حسن روحانی، رئیس جمهور

آقای ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه

- ترجمه و بازنشر از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*عدم پرداخت 3ماه حقوق وعیدی کارگران فصای سبز شهرداری منطقه 2 شیراز

پرداخت حقوق فروردین ماه این کارگران مطابق حداقل حقوق رسمی سال 1397

حقوق ماه های اردیبهشت،خرداد وتیروعیدی(معادل 2ماه حقوق) کارگران فصای سبز شهرداری منطقه 2 شیرازپرداخت نشده است.

حقوق فروردین ماه این کارگران بروز نشده و مطابق حداقل حقوق رسمی سال 1397 پرداخت شده است.

*بلاتکلیفی معیشتی وشغلی کارکنان موسسه مالی و اعتباری کاسپین

کارکنان موسسه مالی و اعتباری کاسپین در بلاتکلیفی معیشتی وشغلی روزگار می گذرانند.

یکی از کارکنان کاسپین: این موسسه نزدیک به دو سال است که حقوق کارمندان خود را پرداخت نکرده و حتی جمعی از کامندان از کار بیکار شده این موسسه برای دریافت حقوق از این موسسه شکایت کرده‌اند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 7مرداد،این موسسه 121 شعبه دارد که به جز شعبه مرکزی 18 شعبه دیگر آن در شهر تهران است.

این موسسه چند ماه است که از دستور کاری بانکی خارج شده، به نحوی که وضعیت اشتغال کارمندان آن نیز در وضعیت نامشخصی قرار دارد.

متصدی یکی از شعب این موسسه، در خصوص وضعیت اشتغال کارمندان این موسسه ضمن اشاره به این موضوع که هنوز در شرایط بلاتکلیفی هستند می‌گوید: همه چیز دست سرپرستی است و هر شخصی را که صلاح بداند نگه می‌دارد؛ همچنین مدت قرارداد برخی از کارمندان را کم کرده است.

به گفته وی پروسه تعلیق فعالیت‌های بانکی این موسسه طولانی به نظر می‌رسد و نمی‌شود تاریخ مشخصی را تعیین کرد. اما اپراتور یکی دیگر از شعبات این موسسه سخنان دیگری بیان می‌کند: تیم جدیدی که روی کار آمده، پرقدرت کار می‌کند تا سریع‌تر مشکلات حل شود. احتمالا تا شش ماه آینده موسسه به روال عادی برگردد.

یکی از کارمندان این موسسه گفت: این موسسه نزدیک به دو سال است که حقوق کارمندان خود را پرداخت نکرده و حتی جمعی از کامندان از کار بیکار شده این موسسه برای دریافت حقوق از این موسسه شکایت کرده‌اند.

*اخراج 20نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اهر

20نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اهراخراج شدند.

به گزارش7مرداد یک منبع خبری محلی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر 46 نیروی قراردادی دارد که سابقه فعالیت‌شان بعضاً به 8 تا 12 سال می‌رسد و امنیت شغلی‌شان با هر تغییر و تحول به مخاطره می‌افتد حال از 46 نیروی قراردادی، 20 نفر به دلیل عدم تامین حقوق و نبود منابع مالی از کار بیکار شدند.

یکی از کارکنان اخراجی دانشگاه آزاد اهر ، با اشاره به این‌که رئیس دانشگاه گفته است قرارداد تابستان را تمدید نمی‌کند اظهار کرد: 8 سالی می‌شود که در دانشگاه آزاد اهر شاغل هستم و در طول این مدت بر ما فشار می‌آوردند که بدون مجوز فعالیت می‌کنید و رئیس جدید دانشگاه گفت سه ماه تابستان را لغو قرارداد می‌کند که کرد.

این کارمند دانشگاه آزاد واحد اهر ادامه داد: ما به امید این‌که به صورت قراردادی در دانشگاه آزاد اهر شاغل هستیم خانواده تشکیل دادیم و وام گرفتیم در حال حاضر نیز با لغو قرارداد از نظر مالی و معیشتی شرایط بحرانی داریم و در خانواده سرافکنده هستیم.

وی گفت: وقتی کسی عمرش را در دانشگاه آزاد اهر صرف کرده و بیش از 45 سال سن دارد و دوران جوانی را سپری کرده دیگر امکان اشتغال در جای دیگری را ندارد بلکه فقط امیدمان به شغل‌مان بود که آن را از ما گرفتند با آن‌که گفتند فقط سه ماه تابستان را لغو قرارداد کرده‌اند باز هم شبهه دارد تا بعد از تابستان قراردادهایمان را تمدید می‌کنند یا خیر.

یکی دیگر از کارکنان اخراجی دانشگاه آزاد اهرگفت: سال‌هاست ما به این بهانه که جزو نیروهای قراردادی هستیم در دانشگاه آزاد اهر فعالیت می‌کنیم و اگر نظر کاری منصفانه نگاه کنید فشار کاری ما بیش از نیروهای رسمی است ولی با لغو قرارداد در دانشگاه اهر نه تنها فرصت شغلی گیرمان نمی‌آید بلکه احتمال حفظ زندگی خانوادگی‌مان نیز مبهم شده است چراکه خانواده خرج دارد.

وی افزود: متاسفانه در شهرستان اهر نه کارخانه‌ای داریم تا در آن مشغول شویم و نه فرصت شغلی وجود دارد.

این کارمند دانشگاه آزاد اهر تاکید کرد: متاسفانه در طی یک‌ماه که بیکار شده‌ایم به جمع کارگران فصلی پیوستم تا شاید کارگری کنم و مخارج خاناوده تامین نمایم اما حتی یک‌روز هم کار پیدا نکردم و به کارگران هم حق می‌دهم که آنها هم بیکار باشندچون ساخت و سازی وجود ندارد تا شغل ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده دو فرزند دارم که در طول یک‌ماه گذشته نتوانسته‌ام نیازهایشان را تامین کنم و افرادی به سن من دیگر فرصت شغلی پیدا نمی‌کنند امیدوار بودم دکتر سلیمی به وعده‌های خودشان در روزهای ابتدایی که گفتند قصدی برای تعدیل نیروهای قراردادی ندارند پایبند می‌بودند.

*تجمع اعتراضی کشاورزان خشمگین اصفهان نسبت به ساخت نیروگاه اصفهان در حریم و بستر رودخانه زاینده رود

روز شنبه 5مرداد،جمعی از کشاورزان خشمگین اصفهان با تجمع مقابل نیروگاه اصفهان (نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد- درچه) در حاشیه زاینده رود، نسبت به ساخت و ساز این نیروگاه در حریم و بستر رودخانه اعتراض و بخشی از دیوار احداث شده نیروگاه در بستر رودخانه را تخریب کردند.

زندگی کشاورزان در حال از بین رفتن است. آنها از این رودخانه حقابه دارند، وقتی چاهی حفر می شود یعنی از حقابه کشاورزان برداشت می شود وقتی که دادگاه و آب منطقه ای در عمل نمی توانند کاری کنند کشاورزان مجبورند خودشان از حقشان دفاع کنند.

بنابه گزارش 7مرداد یک منبع خبری محلی،در پی تجمع و تخریب بخشی از دیوار نیروگاه، با ورود نیروی انتظامی تجمع پایان یافت و ظهر همان روز جلسه ای با حضور کشاورزان اصفهان، مدیر نیروگاه اسلام آباد و نماینده شرکت آب منطقه ای برگزار شد.

 در همین ارتباط دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان با اشاره به دلایل تجمع و اعتراض کشاورزان در مقابل نیروگاه، اظهار کرد: شرکت نیروگاه برق اسلام آباد حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود را با ایجاد تاسیسات غیرمجاز مسدود کرده است و اجازه تردد برای ساماندهی رودخانه را نمی دهد. 

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه ای و نیروگاه اسلام آباد با شکایت شرکت آب منطقه ای اصفهان در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ از سوی دستگاه قضایی به عنوان متصرف عدوانی و متجاوز به رودخانه شناخته شد و دادگاه حکم به تخلیه حریم و بستر رودخانه زاینده رود توسط شرکت نیروگاه داده و این حکم در تاریخ ۲۰ تیرماه ۸۸ در شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان طی دادنامه شماره ۶۴۸ تائید و قطعی شده است.

وی افزود: به دلایل نامعلوم در طول ۱۰ سال گذشته این حکم اجرا نشده و حریم و بستر رودخانه آزاد نشده است، نه تنها در این سال‌ها حریم رودخانه آزاد نشده بلکه بنا به گفته عوامل تیم ساماندهی رودخانه، نیروگاه برق هم اکنون نیز در حال حفر چاه در اطراف رودخانه است.

 وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ نیز شرکت آب منطقه ای بار دیگر برای تخلیه بستر رودخانه به نیروگاه اخطار داد، افزود: به رغم اخطارهای قانونی مکرر به استناد تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب متاسفانه نیروگاه برق تاکنون توجهی نکرده و به اقدامات غیرقانونی ادامه داده است.

وی اظهار کرد: آخرین اخطار شرکت آب منطقه ای به نیروگاه برق چهارم خردادماه سال جاری بود که طی آن به این نیروگاه اعلام شد روز ۱۱ خرداد ماه تیم ساماندهی رودخانه برای آزاد سازی بستر رودخانه اقدام خواهند کرد با این وجود بازهم نیروگاه مقاومت کرد و به تیم ساماندهی اجازه این کار را نداد تا اینکه روز شنبه پنجم مردادماه تیم ساماندهی در راستای اجرای حکم قضایی و به صورت قانونی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه اقدام کردند که با مقاومت عوامل نیروگاه مواجه شدند.

وی تصریح کرد: اخطاریه ها توسط آب منطقه ای صادر شده است، اتحادیه تعاونی تولید؛ پیمانکار طرح ساماندهی رودخانه،  صنف کشاورزان؛ مدیر طرح حفاظت ساماندهی و بهره برداری رودخانه است که در قالب قراردادی با آب منطقه‌ای است.

وی افزود: به رغم احکام دستگاه قضایی برای آزاد سازی حریم و بستر رودخانه اما برخی سازمان ها قانون گریزند و تمکین نمی کنند و وقتی کشاورزان با این وضعیت مواجه می شوند، مجبور هستند خودشان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: زندگی کشاورزان در حال از بین رفتن است. آنها از این رودخانه حقابه دارند، وقتی چاهی حفر می شود یعنی از حقابه کشاورزان برداشت می شود وقتی که دادگاه و آب منطقه ای در عمل نمی توانند کاری کنند کشاورزان مجبورند خودشان از حقشان دفاع کنند.

وی گفت: به دلیل مقاومت عوامل نیروگاه، کشاورزان نیز تجمع کردند که با ورود نیروی انتظامی در نهایت جلسه ای برگزار و در آن مقرر شد که طی ۷۲ ساعت سه نماینده از کشاورزان، شرکت آب منطقه ای و نیروگاه این کار را مدیریت کنند و حریم و بستر آزاد سازی شود که باید برای نتیجه آن منتظر بود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه شرکت آب منطقه ای و نیروگاه برق اصفهان هر دو زیرمجموعه وزارت نیرو هستند برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه طی ۱۰ سال گذشته با هم به توافق نرسیده اند؟، اظهار کرد: مدیران ما خودشان را در مقابل تخلف مصون می دانند و مشخص نیست که چرا یک حکم قضایی پس از ۱۰ سال هنوز اجرا نشده است درحالی که اگر این حکم در مورد محکومیت یک کشاورز بود همان هفته اول اجرا شده بود.

، نیروگاه برق حرارتی اصفهان در حاشیه زاینده رود و دامنه تپه های قائمیه قرار گرفته است. این نیروگاه در جنوب غربی شهر اصفهان و در فاصله دو کیلومتری بزرگراه ذوب آهن، به وسعت تقریبی۷۴ هکتار واقع شده است. درحال حاضر نیروگاه اصفهان با پنج واحد بخار به قدرت اسمی ۸۳۵ مگاوات شامل دو واحد ۳۷.۵ ، یک واحد ۱۲۰ و دو واحد ۳۲۰ مگاواتی به شبکه سراسری برق کشور متصل است. این نیروگاه از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

*غرق شدن یک دانش‌آموز آموزشگاه متوسطه قلم‌چی شهرکرد و یکی از کارکنان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در زاینده‌رود

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان استان چهارمحال و بختیاری از غرق یک دانش‌آموز و یک نیروی خدماتی آموزشگاهی در رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، بیکار گفت: «ظهر روز یک‌شنبه 6 مرداد 98 یکی از دانش‌آموزان دختر آموزشگاه متوسطه غیردولتی دوره دوم قلم‌چی شهرکرد که در قالب اردوی سیاحتی به اردوگاه کوثر سامان اعزام شده بود، به دنبال حادثه‌ای در رودخانه زاینده‌رود سقوط کرد.

به گفته شاهدان عینی بلافاصله یک از نیروهای خدماتی که همراه دانش‌آموزان به اردوگاه اعزام شده بود به قصد کمک و نجات این دانش‌آموز داخل رودخانه می‌پرد که به علت جریان شدید آب هر دو نفر در رودخانه غرق می‌شوند».

*جان باختن کارگرراه آهن نکا حین کار براثر سقوط از واگن

یک کارگر 36ساله راه آهن نکا حین جابجایی واگن های بین خطوط از روی واگن سقوط و بر اثر شدت جراحات وارده در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com