اخبار و گزارشات کارگری ٦ و ٧ تیر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 28, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٦ و ٧ تیر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- اعتراضات کارگران اخراجی پروژه احداث فاز دوم پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان

- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شاهین شهر نسبت به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت بموقع مطالبات مقابل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه

- شکایت کارگران شرکت واحد در اداره کار برای دریافت سنوات خدمت با معیار آخرین حقوق

- اقدام به خودکشی یکی از کارکنان دانشگاه بناب

- تجمع اعتراضی  صدها نفر ازاهالی فیروزآباد نسبت به تعرض به آثار تاریخی

- جان باختن کارگر2 در خاش براثر ریزش آوار

- سوختگی 2کارگر نیروگاه رجایی قزوین بر اثر انفجار دیگ بخار آب

*اعتراضات کارگران اخراجی پروژه احداث فاز دوم پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان

روز پنج شنبه 6تیرماه،به تعدادی از کارگران پروژه احداث فاز دوم پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان که اکثریتشان ساکنین شهرستان بهمئیِ هستند،اجازه ورود به محل کارشان ندادند.اخراج این کارگران بدون اطلاع قبلی و به بهانه پایان بخشی از کارپروژه صورت گرفت.

این کارگران که بطور غافلگیرانه از کارشان اخراج شدند در مقابل این پروژه تجمع کردند وجمعی از آنها هم دست به تجمع مقابل دفتر امام جمعه شهر لیکک+زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کارمندان شرکت پالایشگاه بید بلند در این باره گفت:این کار باید روزی اتفاق می افتاد، این کارگران کارگران نیروهای پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت بودند و با پایان بخشی که در آن بکارگیری شده بودند قرارداد آنها هم تمام می شود و طبیعی است که ممکن است شرکت در ادامه نیازی به همکاری آنها نداشته باشد.

این فرد که خواست نامش فاش نشود افزود:کوبیدن بر طبل بومی و غیر بومی بودن فرزندان بهمئی در این پروژه دردی را دوا نمی کند، باید مسئولان شهرستانی و استانی سال گذشته که شرکت آگهی استخدام سراسری زده بود، با پیگیری و تلاش سهمیه بومی تعدادی از فرزندان بهمئی را می گرفتند اما این کار نشد.

وی در ادامه گفت:در حقیقت کم کاری از مسئولان بهمئی بود و در حال حاضر جو سازی ها فایده ندارد اما باز هم مسئولان می توانند با توجه به سابقه ای که همین کارگران فصلی بهمئی در شرکت بزرگ جهان پارس به عنوان یک شرکت بزرگ در حوزه نفت و گاز کشور، کسب کردند، با پیگیری جدی آنها را در شعبه های دیگر این شرکت در نقاط مختلف کشور بکارگیری کند.

تصاویر بهمراه لینک ویدئو:

https://www.aparat.com/v/0NKRa

+ لیکَک یکی از شهرهای شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویر احمد ایران است.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شاهین شهر نسبت به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت بموقع مطالبات مقابل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه

روز پنج شنبه 6تیر،جمعی از کارگران      شهرداری شاهین شهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت بموقع مطالبات مقابل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه تجمع کردند.

بدنبال دخالت سازمان بازرسی استان اصفهان در جزئیات قرارداد کارگران خدمات شهری وفضای سبز شهرداری شاهین شهربا شرکت پیمانکاری پسماند و خواستار برگزاری مناقصه و گرفتن نیرو به‌صورت حجمی یا قرارداد معین شدن  یعنی بدون در نظر گرفتن تعداد کارگران،آینده شغلی کارگران خدمات شهری وفضای سبز شهرداری شاهین شهر درابهام قرار گرفته است.

درهمین چارچوب روز پنج شنبه 6تیر،کارگران خدمات شهری وفضای سبز شهرداری شاهین شهربرای دفاع از امنیت شغلیشان ونیز پرداخت بموقع مطالباتشان دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه زدند.

*شکایت کارگران شرکت واحد در اداره کار برای دریافت سنوات خدمت با معیار آخرین حقوق

تعدادی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در روزهای چهارم و پنجم تیر با مراجعه به اداره کار شمالغرب تهران از شرکت واحد به دلیل محاسبه سنوات خدمت شان بامعیار "مزد مبنا" شکایت کردند. کارگران شکایت کننده در دادخواست خود خواهان محاسبه حق سنوات خود با معیار "حقوق دریافتی" هستند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به مواد ۲۴، ۲۷، ۳۱، ۳۵ قانون کار و تبصره ۴ ماده ۴۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با صدور رای، تصریح بر محاسبه سنوات خدمت کارگران با معیار "حقوق دریافتی" کرده است.

پیش بینی می شود در روزهای آینده صدها تن از کارگران شرکت واحد با شکایت از شرکت واحد در ادارات کار خواهان محاسبه سنوات خدمت شان با معیار "حقوق دریافتی" گردند. همچنین با توجه باینکه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بر خلاف قانون و با پایمال کردن حقوق کارگران سنوات خدمت شان را در چند قسط و پس از حدود یکسال پرداخت می کند، کارگران در دادخواست های خود خواهان دریافت سنوات خدمت شان بلافاصله پس از بازنشستگی شده اند.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*اقدام به خودکشی یکی از کارکنان دانشگاه بناب

طی روزهای گذشته یکی از کارکنان دانشگاه بناب اقدام به خودکشی کرد که با دخالت بموقع همکارانش قضیه بخیر گذشت.

بنابه گزارش رسانه ای شده بنقل ازیک منبع آگاه، مدتی است کارکنان دانشگاه شهرستان بناب به دلیل ضعف مدیریت و ساختار اداری این دانشگاه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و با شرایط کاری دشواری در این مرکز فعالیت می‌کنند.

چند روز پیش نیز ۱۲ نفر از کارمندان قراردادی این دانشگاه با وجود اوضاع سخت اقتصادی به دلایل واهی از کار اخراج شدند که تقریبا همه این افراد متاهل و دارای چندین فرزند هستند.

وی افزود: متاسفانه رفتار مسئولان دانشگاه با کارکنان نیز در شان یک مرکز علمی و دانشگاهی نیست و این شرایط تمامی کارکنان دانشگاه را تحت فشار روحی قرار داده است.

این منبع آگاه اضافه کرد: در خصوص این مشکلات نیز چند روز پیش تعدادی از کارکنان دانشگاه مقابل وزارت علوم تحصن کردند که متاسفانه هیچ توجهی به خواسته آنها نشد.

درهمین رابطه:

ادامه تجمعات اعتراضی کارکنان اخراجی دانشگاه بناب مقابل دفتر ریاست

حمله نیروهای حراست به یکی از کارکنان معترض

تجمعات اعتراضی کارکنان اخراجی دانشگاه بناب مقابل دفتر ریاست که از روز شنبه 1تیرماه آغاز شده است،امروز(4تیرماه)ادامه پیدا کرد.

امروزنیروهای حراست به یکی از این کارکنان اخراجی معترض که مشغول جمع آوری امضا در چارچوب اعتراضاتشان بودحمله ور شدند.

به گزارش 4تیرماه یک منبع خبری محلی،تا به امروز تجمع کارمندان اخراجی در محوطه دانشگاه ادامه داشته است و این امر موجب درگیری فیزیکی حراست دانشگاه با یکی از تجمع کنندگان در حال جمع آوری امضا در چارچوب اعتراضات شد.

*تجمع اعتراضی  صدها نفر ازاهالی فیروزآباد نسبت به تعرض به آثار تاریخی

صبح روز پنج شنبه 6تیر،بیش از 500نفر از اهالی شهر فیروزآباد و دوستداران میراث فرهنگی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به به احداث و راه‌اندازی کارخانه سنگ‌شکن و ماسه شویی در حاشیه کوه پادنا و دهانه تنگ مهرک این شهرستان دست به تجمع در حوالی این منطقه زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تجمع‌کنندگان معتقدند این کارخانه در مجاورت و نزدیکی شهرک جدید فاز سه و مجتمع ۶۹۳ واحدی مسکن مهر در حال احداث است که در صورت راه‌اندازی موجب ایجاد گردوغبار و آلودگی‌های زیست‌محیطی برای ساکنین نزدیک به این کارخانه می‌شود.

تنگ مهرک جزء یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی شهرستان فیروزآباد و از خاطره‌انگیزترین تنگه‌های شهرستان است.

تنگه‌ای که برای هر گروه از مردمان این دیار کوهنوردان و بومیان آن جزء جدایی‌ناپذیر منطقه شان است؛ که نام‌آشناترین پدیده طبیعی فیروزآباد است.

به اعتقاد تجمع‌کنندگان اثرات مخرب واحدهای سنگ‌شکن و ماسه شویی، آلودگی هوا، ایجاد گردوخاک، ایجاد پدیده ریز گرد، بیماری‌های ریوی و تنفسی، بیابان‌زایی، از بین بردن پوشش گیاهی و جانوری منطقه، کاهش ارزش ملکی مسکن در منطقه و از بین رفتن اثر ملی طبیعی و تاریخی مهرک  است.

بنابهمین گزارش،این اثر ملی به شماره ۷۱۹۵ در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است.

*جان باختن کارگر2 در خاش براثر ریزش آوار

صبح روز پنج شنبه 6تیر،دوکارگرحین کار دزیک ساختمان نیمه کاره در شهرستان خاش شهر براثر ریزش آوار جانشان را ازدست دادند ویک کارگردیگر زخمی وبه بیمارستان‌خاتم الانبیاءزاهدان‌منتقل شد.

*سوختگی 2کارگر نیروگاه رجایی قزوین بر اثر انفجار دیگ بخار آب

2کارگر35 و 47 ساله نیروگاه رجایی قزوین بر اثر انفجار دیگ بخار آب بر اثر انفجار دیگ بخار آب دچار سوختگی 15تا50درصدی وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com