اخبار و گزارشات کارگری ٣١خرداد و ١ تیر ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 23, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٣١خرداد و ١ تیر ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- تجمع کارگران معترض اخراجی پالایشگاه آبادان برای اعتراض به پایمال شدن حقوقشان وبرای بازگشت بکار

- تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت ماهی کارون مقابل فرمانداری شوشتر

- اعتصاب کارگران فضای سبز شهرداری نورآباد دراعتراض به عدم بروزشدن حقوق  وپرداخت بموقعش

- اعتراض کارگران پروژه بزرگراه شیراز - اهواز نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و مطالبات

- آزادی ناهید شقاقی از زندان اوین با تودیع وثیقه 200میلیون تومانی

- یورش قاچاقچیان چوب مورد پشتیبانی برخی مسئولین به کارگران شرکت نکاچوب با قمه ونقش منفعل مراجع قضایی

- اخراج 9کارگر کارخانه فولاد اکسین خوزستان

- عدم پرداخت کامل مطالبات 130کارگرشاغل وبازنشسته کارخانه آونگان اراک

- پینگ پنگ با آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای پارتی بازی ولگد کوب کردن حق و حقوشان

- تجمع اعتراضی کارکنان اخراجی دانشگاه بناب مقابل دفتر ریاست

- تجمع اعتراضی تاکسی‌رانان تهران نسبت به فعالیت تاکسی‌های آنلاین

- تجمع اعتراضی برنج کاران حمیدیه نسبت به بی آبی مقابل شرکت آبفای کرخه شاوور

- تجمع اعتراضی حامیان محیط زیست اصفهان همزمان با سفر وزرای نیرو وخارجه نسبت به وضعیت زاینده رود و گاوخونی مقابل استاندری

- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین در اعتراض به کیفیت پایین غذای سلف سرویس

- تجمع اعتراضی دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نورنسبت به افزایش شهریه‌ها و تغییر آئین نامه پرداختش، مقابل سازمان مرکزی

- آخرین اخبار درباره علت حادثه معدن زغال سنگ سواد کوه وکارگران قربانیش

- جان باختن کارگر یک کارخانه سنگبری دلیجان براثر سقوط در حوضچه آب

- مرگ یک پرستار طرحی بیمارستان امام علی چرداول حین کار براثر ایست قلبی

*تجمع کارگران معترض اخراجی پالایشگاه آبادان برای اعتراض به پایمال شدن حقوقشان وبرای بازگشت بکار

روز شنبه 1تیرماه،کارگران معترض اخراجی واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان (شرکت سنا اندیشه) برای اعتراض ب پایمال شدن حقوقشان وبرای بازگشت بکار دست به تجمع مقابل درب ورودی پالایشگاه آبادان زدند.

برپایه گزارش رسانهای شده،پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان بعد از اعتراض کارگران این واحد برای دریافت مطالبات پایه سنوات خود 100 نفرشان را اخراج کرد.

این کارگران روز شنبه با تجمع مقابل درب ورودی پالایشگاه آبادان خواستار برطرف شدن مشکل خود و بازگشت به کار شدند.

یکی از این کارگران معترض گفت: شرکت سنا اندیشه پیمانکار واحد آب و برق، بخار وتعمیرات پالایشگاه آبادان به بهانه‌های مختلف قانون کار را اجرا نمی‌کند و قانون مصوب شورای عالی کار در خصوص پایه سنوات کارگران را زیرپای می‌گذارد.

وی افزود: این شرکت به کارگران خود اعلام کرده هر کارگری که قرارداد جدید را که برخی از قانون و مقررات کار در آن لحاظ نشده امضا نکند از کار بیکار و از شرکت اخراج است.

این کارگر پیمانکار پالایشگاه آبادان گفت: اکثر کارگران واحد آب و برق، بخارو تعمیرات پالایشگاه دارای بیش از10سال سابقه کار هستند و نادیده گرفتن حق و حقوق آنها در این وضعیت نادر ست است.

کارگران حاضر درتجمع گفتند:امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس از آبادان و مسئولان منطقه آزاد اروند درجریان وضعیتشان قرار دارند ولی تابه امروزجز وعده و وعید چیزی عایدشان نشده است.

* تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت ماهی کارون مقابل فرمانداری شوشتر

روز شنبه 1تیر، کارگران اخراجی شرکت ماهی کارون برای بنمایش گذاشت عزمشان برای بازگشت بکار دست به تجمع مقابل فرمانداری شوشتر زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،کارگران شرکت ماهی کارون بدنبال واگذاری به بخش خصوصی ازچند سال پیش در حال دست وپنجه نرم کردن با مشکل زیرپاگذاشتن مطالباتشان بیش از پیش هستد وتجمعات اعتراضی راهم برپاداشتند.

 اخیر 28کارگر این شرکت ازکار اخراج شدند وامروز دست به تجمع مقابل فرمانداری شوشترزدند.

*اعتصاب کارگران فضای سبز شهرداری نورآباد دراعتراض به عدم بروزشدن حقوق  وپرداخت بموقعش

روز شنبه 1تیر،کارگران فضای سبز شهرداری نورآباد ،مرکز شهرستان ممسنی دراستان فارس، دراعتراض به عدم بروزشدن حقوق  وپرداخت بموقعش،دست از کارکشیدند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی، کارگران فضای سبز شهرداری نورآباد با مشکل بروز نشدن حقوق،عدم پرداخت بموقع حقوق وکاهش اضافه کاری روبروهستند ودرهمین رابطه با اعتصاب اعتراضشان را نسبت به لگدکوب شدن حوقشان توسط پیمانکار بنمایش گذاشتند.

*اعتراض کارگران پروژه بزرگراه شیراز - اهواز نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و مطالبات

کارگران پروژه بزرگراه شیراز - اهواز(شرکت راه و ساختمان خانه گستر گیل)،اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 10ماه حقوق،حق سنوات سال های 96 و 97 وعیدی سال جدید،رسانه ای کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، چند روز پیش مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مورد پروژه بزرگراه شیراز - اهواز گفت: مسیر نورآباد تا پل فهلیان کامل شده و از پل فهلیان تا کوپن نیز عملیات ساخت با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و نیز عملیات اجرایی کوپن تا پل بریم نیز به زودی آغاز خواهد شد.

تکاور در پایان اذعان داشتند با جدیت تلاش می کنیم که در سال 99 این بزرگراه بطور کامل در بخش استان فارس به بهره برداری رسد.

کارگران شرکت خانه گستر گیل ( پیمانکار محور فهلیان به کوپن) واقع در روستای بابامیدان شهرستان رستم ، خلاف گفته های مدیر کل راه و شهرسازی فارس را بیان مینمایند.

این کارگران ضمن رد پیشرفت فیزیکی اعلامی توسط تکاور، عنوان نمودند یکی از مشکلات اساسی که در محور فهلیان به کوپن وجود دارد،مسئله عبور این جاده از چهار راه استراتژیک بابامیدان یا از زمینهای زراعی پشت این روستا به عنوان کمربندی می باشد. در صورتی که این جاده از زمینهای زراعی(کمربندی) عبور نماید علاوه بر پرداخت مبالغ هنگفت و مشکلات زیر ساختی زمینهای کشاورزی باعث از رونق افتادن چهار راه مهم بابامیدان و در پی آن کاهش درآمد و بیکار شدن جمع کثیری از مغازه داران این روستا می شود.

مشکل دیگرعدم پرداخت مطالبات کارگران این پروژه در طول چند ماه و یا چند سال گذشته می باشد. این کارگران از عدم دریافت حقوق و سنوات خود در سالهای گذشته خبردادند.

آنها گفتند:حق سنوات سال 1396 خود را هنوز دریافت ننموده اند!! عیدی سال 96 خود را در تاریخ 27 اسفند 97 یعنی 1 سال بعد دریافت نموده اند!! حال از اینها مهمتر شرکت خانه گستر گیل حقوق کارگران خود را از برج 5 سال 97 تا کنون را نیز پرداخت ننموده است!! یعنی کارگران این شرکت با این وضعیت تورم نزدیک به 10ماه حقوق دریافت نکرده اند.

 بعد از بیان این موراد وقتی از آنها در مورد پیگیری مطالبتشان سئوال شد همه آنها یک جواب را از مدیریت شرکت خانه گستر گیل شنیده اند: اگر نمی خواهید بروید حسابداری تسویه کنید!

این کارگران خطاب به تکاورگفتند: اگر 1 ماه حقوق خود را دریافت ننمایید با چه مشکلاتی روبرو می شوید؟ آیا وقتی توان تامین مایحتاج اولیه خود را نداشته باشید در برابر خانواده خود شرمنده نمی شوید؟!

آنها خطاب به فرهاد کریمی مدیر شرکت خانه گستر گیل گفتند: عدم دریافت صورت وضعیت بهانه درستی برای نپرداختن حقوق کارگران زحمتکش نمی باشد!

*آزادی ناهید شقاقی از زندان اوین با تودیع وثیقه 200میلیون تومانی

روز شنبه 1 تیر،ناهید شقاقی فعال "ندای زنان ایران" با تودیع وثیقه 200میلیون تومانی از زندان اوین درمیان استقبال خانواده ،همرزمان ودوستانش آزاد شد.

*یورش قاچاقچیان چوب مورد پشتیبانی برخی مسئولین به کارگران شرکت نکاچوب با قمه ونقش منفعل مراجع قضایی

مسئول یگان حفاظت شرکت نکاچوب گفت: کارگرانی که سه ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، صبح روزجمعه 31خرداد با دستان خالی در مقابل چند قاچاقچی مسلح ایستادند، مقاومت کردند تا از محیط زیست و جنگل‌ها محافظت کنند.

این قاچاقچیان به دلیل داشتن پشتوانه محکم از سوی برخی مسئولین بدون نقاب و با ماشین خود سعی در حمل این مقدار چوب قاچاق بودند.

در کل مراجع قضایی تابه امروز در این مورد عملا کاری نکردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، ساعت ۴ صبح دیروز جمعه ۳۱ خرداد در بخش حفاظت از جنگل شرکت نکاچوب در قاضی کلاه اتفاقی رخ داد که از حمله وحشیانه ۳ نفر از قاچاقچیان چوب با شمشیر و قمه، به چند تن از نگهبانان جنگل شاغل در این شرکت حکایت داشت. در این حملات چند تن از نگهبانان نیز زخمی شدند.

علی قدبنان، مسئول یگان حفاظت شرکت نکا چوب در این باره گفت: اتفاقی که دیروز ساعت ۴ صبح رخ داده مربوط به یکی از روستا‌های جاده ساری به کیاسر می‌باشد. این ایستگاه نگهبانی تعدادی نیرو دارد که به صورت شیفتی از محدوده‌های جنگل حفاظت می‌کنند. این افراد همان کارگرانی بودند که علاوه بر عدم تمدید قرارداد، سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند و می‌توانستند آنجا نمانند، اما بخاطر وجدان کاری و عرقی که نسبت به جنگل و محیط زیست داشتند در آن‌جا ماندند، دقیقا چیزی که آقایان مسئول شعار آن را می‌دهند، اما عمل نمی‌کنند، تا از سوی دیگر کارگران این حوادث را متحمل شوند.

قدبنان در ادامه مطرح کرد: قاچاقچیان با خودوری سواری پراید درصدد خارج کردن چوب‌های قاچاق از محدوده جنگل و عبور از گیت نگهبانی بودند که با مقابله نگهبانان مواجه شدند. زمانی که نگهبانان گیت را باز نکردند، قاچاقچیان به طور وحشیانه با قمه و شمشیر و بدون نقاب با خیال راحت به نگهبانی حمله ور شدند و شیشه، صندلی و وسایل دیگر موجود در آنجا را خرد و خسارت زیادی به نگهبانی وارد کردند.

مسئول یگان حفاظت شرکت نکا چوب افزود: نگهبانان به دلیل نداشتن اجازه حمل سلاح برای محافظت از خود، در این اتفاق زخمی شدند با این وجود با دست خالی مقاومت کردند و جلوی آن‌ها را گرفتند. اما پس از آن که ماشین از آنجا فاصله می‌گیرد برای بار دیگر دوباره به سمت درب نگهبانی حمله ور می‌شوند. اما نگهبانان با تمام قوا و تلاش خود با وجود صدماتی که دیده بودند تا لحظه آخر مقاومت می‌کنند و با دستان خالی چوب‌ها را از ماشین خالی می‌کنند و نمی گذارند که قاچاقچیان موفق شوند. اما متاسفانه پس از این اتفاق قاچاقچیان با ماشین خود متواری می‌شوند.

وی افزود: این قاچاقچیان به دلیل داشتن پشتوانه محکم از سوی برخی مسئولین بدون نقاب و با ماشین خود سعی در حمل این مقدار چوب قاچاق بودند. همچنین به دلیل اطلاع کامل از وضعیت دوربین ها، چراغ ماشین را تا لحظه آخر به صورتی روشن کرده بودند که دوربین نتواند چهره و پلاک ماشین آن‌ها را ضبط کند.

قدبنان به پرونده‌های ناتمام قاچاقچیان اشاره کرد و افزود: در مواردی که چنین اتفاقاتی رخ داده است، پس از اینکه معرفی و تحویل قاچاقچیان به مراجع قانونی از سوی ما صورت گرفت، مشاهده شد که دیگر از آن‌ها خبری نیست و بار دیگر آن‌ها را در امر قاچاق مشاهده کردیم و در کل مراجع قضایی در این مورد عملا کاری نکردند؛ اما این‌بار با فیلم موجود شاید بتوان کاری از پیش برد.

مسئول یگان حفاظت شرکت نکا چوب درخصوص وضعیت زخمی شده‌ها و حمایت شرکت از آن‌ها گفت: به دلیل اینکه این اتفاق صبح جمعه رخ داده و در آن زمان شرکت تعطیل بوده است، امروز صبح نگهبانانی زخمی شده توسط شرکت به پزشکی قانونی فرستاده شدند تا مراحل قانونی جهت شکایت از قاچاقچیان مسلح طی شود.

بنابه همین گزارش، محمد حجازیان، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ساری از دستگیری ضاربان جنگبانان و تحویل آنان به مقامات قضایی خبر داد.

*اخراج 9کارگر کارخانه فولاد اکسین خوزستان

روز شنبه 1 تیر 9کارگر کارخانه فولاد اکسین خوزستان واقع در اهواز- کیلومتر ۱۰ جاده بندر امام-

از کار اخراج شدند.

این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما حدود 9 نفر هستیم که از 2سال به بالا در قالب نیروی شرکت یاوران فولاد جنوب، در بخش‌های مختلف شرکت فولاد اکسین مشغول به کار بودیم که از امروز، اخراج شدیم.

یکی از این کارگران گفت: ما در قالب شرکت یاوران فولاد جنوب که مجری پروژه سنگ‌زنی و برش‌کاری بود، در بخش‌های مختلفی ازجمله: آشپزخانه، کارگاه مرکزی و حراست مشغول به کار بودیم که امروز به دلیل اینکه قرارداد شرکت مذکور به اتمام رسیده است، از ورود ما به شرکت ممانعت به عمل آمد، هر چند شرکت مذکور، قرارداد جدیدی را در فولاد اکسین شروع نموده است.

*عدم پرداخت کامل مطالبات 130کارگرشاغل وبازنشسته کارخانه آونگان اراک

کارگران کارخانه آونگان با وجود واگذاری شرکت در اسفندماه سال گذشته هنوز مطالباتشان را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند.

1تیر،نماینده بازنشستگان شرکت آونگان به خبرنگار رسانه ای گفت: مطالبات 130 شاغل و بازنشسته شرکت آونگان در قالب "حقوق معوقه، سنوات و   4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور" 6 میلیارد تومان بوده است که به گفته مدیرعامل شرکت این رقم قبل از تحویل شرکت به مدیریت جدید، جهت پرداخت به کارگران، به صورت نقد به حساب دادگستری واریز شده است.

وی تصریح کرد: آنچه توسط دادگستری به حساب 130 کارگر و بازنشسته شرکت واریز شد، در واقع 90 درصد مطالبات بود و هنوز 10 درصد آن که رقمی بین 100 هزار تومان تا 14 میلیون تومان برای هر کارگر و بازنشسته است، هنوز پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: براساس اسناد موجود و لیست حسابداری، 600 میلیون تومان از طلب کارگران و بازنشستگان شرکت آونگان با وجود پرداخت نقدی کل مطالبات توسط خریدار شرکت، هنوز به حساب کارگران واریز نشده است.

*پینگ پنگ با آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای پارتی بازی ولگد کوب کردن حق و حقوشان

گزارشی درباره تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز سه شنبه 21خرداد ماه،جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری تجمع کردند.

 آموزش یاران نهضت سواد آموزی که با کمترین امکانات، رفاهیات و با حقوقی ناچیز در حال با سواد کردن افرادی هستند که به هر دلیلی از تحصیل باز مانده‌اند. اما اکنون آنها بعد از سال‌ها خدمت انتظار دارند که دولت و مسئولان برای شرایط بهتر وضعیت استخدامی‌شان کاری انجام بدهند. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم اینکه کاری برایشان انجام نگرفته حتی سوابقشان را قبل از سال 92 به اسم دیگران که بنا به گفته خودشان یا فامیل‌های مسئولان هستند و یا هم معلمان رسمی که از نفوذ بیشتری برخوردار هستند، به ثبت رسیده است.

بنا به گفته تجمع کنندگان؛ 200 نفر از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد تکلیفشان با آموزش و پرورش استان و نهضت سواد آموزی مشخص نیست. آن‌ها بعد از سال‌ها خدمت و فعالیت به عنوان آموزشیار نهضت، اما نه بیمه‌ای دریافت می‌کنند و نه سوابقشان به نام خودشان به ثبت می‌رسد و نه بعد از 5، 10، یا 18 سال خدمت،استخدام هستند.

یکی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بیان می‌کنند که ما انتظار داریم که مسئولان در خصوص ثبت سابقه‌شان در سامانه مربوطه اقدام کنند تا حقی از آنها اجحاف نشود. او ادامه می‌دهد که ما مدارک لازم را داریم و به همین دلیل خواهش می‌کنیم که سوابقمان را به نام خودمان به ثبت برسانند نه به نام کسان دیگری.

یکی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی می‌گوید: در ثبت سوابق در سامانه پارتی بازی شده است و سوابق ما را به نام فامیل‌های خودشان به ثبت رسانده‌اند. فردی با من هم دوره بود، اسم من نیست اما نام آن فرد هست. همواره پیگیر بودم که سوابقمان را به مرکز و سامانه ارسال کنند. و از سال 85 به دنبال این کار بودم و روزی  طی دیاداری خواهش نیک،معاون سواد آموزی آموزش و پرورش من گفت: اسم شما ردیف 10 بود که به نهضت سواد آموزی شهرستان بویراحمد ارسال کردم اما علی رغم پیگیری‌ها به دلیل سهل انگاری و پارتی بازی سوابقمان و اسممان در سامانه ثبت نشده و به مرکز برای دریافت ردیف استخدامی ارسال نشده است.

 یکی دیگر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از وضعیت اسفبار نهضت سواد آموزی پرده بر می‌دارد و می‌گوید: باید برای مدیریت اصولی آن چاره اندیشی شود تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

فرد دیگری که از شهر دهدشت برای تجمع در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آمده بود، گفت: مسئول ثبت کننده سوابق آموزشیاران نهضت سوادآموزی دهدشت تا مارگون سوابق ما را ثبت نمی‌کرد و یا به اسم کسی دیگری به ثبت می‌رساند. و هر وقت از او درخواست می‌کردیم جواب سر بالا می‌داد و یا می‌گفت که از فلانی دستور می‌گیرم.

یکی دیگر از تجمع کنندگان می‌گوید: که سوابق ما را قبل از سال 92 به اسم کسان دیگری یا فامیل‌های خودشان و یا هم به نام معلمان رسمی ثبت شده‌اند. و ما خواستار این هستیم که سوابقمان را به اسم خودمان به ثبت برسانند.

او می‌گوید: من الان 15 سال سابقه کار دارم، بیلان کاری، فیش حقوقی و همه چیز دارم اما سوابق قبل از سال 92 ما به اسم دیگران به ثبت رسیده که این در واقع ظلم در حق ما است و برای ما مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

این آموزش یار نهضت سواد آموزی می‌گوید: که سوابقمان را به اسم خودمان بزنند تا بر اساس آئین نامه‌ها و قوانین برای ما ردیف استخدامی بیاید. و اگر این کار را انجام ندهند، استخدام ما کنسل می‌شود، از تهران تا استان و حتی پیش خواهش نیک رفتیم و خواهش نیک فقط برای ما بخشنامه می‌خواند و هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

فرد دیگری می‌گوید: سال 95 تا الان ما پیگیری این کار هستیم. اسمی از ما داخل سامانه نیست. کاری به اصلاحیه و بخشنامه نداریم، اصلاً کاری به استخدامی نداریم. فقط می‌خواهیم دانش آموزانمان و سوابقمان به اسم خودمان برگردند. مگر کسانی که الان اسمشان در سامانه هست، چیزی به اسم سوابق دارند.

او ادامه می‌دهد: قبل از سال 92 هیچ سوابقی را به اسم ما ثبت نکرده‌اند. قبل از سال 92 چیزی به اسم سامانه نبوده که اسم ما در این سامانه باشد. چرا خانمی که سال 89 کار کرده اسمش در سامانه هست، اما اسم ما نیست. دلیل این کار چیست؟ خواهش نیک هیچ همکاری با ما ندارد. ما همه جا رفتیم و کسی پاسخگو نیست. و شش مدارک را برای ثبت اسامی ما در سامانه گذاشته‌اند و این در حالی است که قبل از سال 92 چیزی به اسم قرارداد و یا بیمه نبوده است.

این آموزشیار تاکید می‌کند: ما فقط به دنبال برگشت سوابقمان به اسم خودمان هستیم. و خواهش نیک فقط ما را پاس می‌دهد، این طرف و آن طرف.

بعضی از آموزشیاران هم می‌گفتند که سوابقمان به اسم خودمان هست، اما اسممان در سامانه مربوط وجود ندارد. آن‌ها بیمه را برای ثبت در سامانه بهانه کردند که آن موقع اصلاً چیزی به نام بیمه نبوده است.

*تجمع اعتراضی کارکنان اخراجی دانشگاه بناب مقابل دفتر ریاست

روز شنبه 1 تیر،12نفر از کارکنان اخراجی دانشگاه بناب برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کار دست به تجمع مقابل  دفتر ریاست این دانشگاه زدند.

*تجمع اعتراضی تاکسی‌رانان تهران نسبت به فعالیت تاکسی‌های آنلاین

صبح روز شنبه 1تیر،جمعی از تاکسی‌رانان تهران در اعتراض به گسترده‌تر شدن فعالیت تاکسی‌های آنلاین  دست به تجمع زدند.

این رانندگان همچنین با انتشار بیانیه ای  واعتراض به نوع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بعنوان بخشی از موارد اعتراضشان، خواستار اجرای قانون در زمینه حقوق صنفی خود و نیز اجرای قوانین مشخص در زمینه فعالیت مسافربرهای اینترنتی شدند.

*تجمع اعتراضی برنج کاران حمیدیه نسبت به بی آبی مقابل شرکت آبفای کرخه شاوور

روزشنبه 1 تیر،جمعی از برنج کاران حمیدیه برای بنمایش گذاشت اعتراضشان نسبت به بی آبی

مقابل شرکت آبفای کرخه شاووردر حمیدیه تجمع کردند .

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:خواستار تامین حق آبه مورد نیاز برای شالیزارهای برنجشان هستند .

*تجمع اعتراضی حامیان محیط زیست اصفهان همزمان با سفر وزرای نیرو وخارجه نسبت به وضعیت زاینده رود و گاوخونی مقابل استاندری

روز پنج شنبه 30خرداد ماه همزمان با سفر وزرای نیرو وخارجه ،جمعی از حامیان محیط زیست اصفهان با تجمع مقابل استانداری وبرافراشتن پلاکاردهایی اعتراضشان را نسبت به وضعیت زاینده رود و گاوخونی دست به نمایش گذاشتند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 31خرداد، وزیر نیروبرای افتتاح پروژه هایی بمدت سه روز به اصفهان سفرکرد.

وزیرنیرو در جریان سفرش گفت: جاری بودن زاینده رود طبق برنامه زمان بندی انجام می گیرد و توضیح داد: چگونگی جاری بودن آب زاینده رود در سال جاری بر اساس برنامه زمان بندی و محاسبات آب منطقه ای نسبت به ورودی مخزن سد انجام می شود. این یعنی دریچه های مخزن سد زاینده رود که از روزها قبل حجم خروجی آب از آنها کاهش پیدا کرده بود به حداقل میزان خود می رسد.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین در اعتراض به کیفیت پایین غذای سلف سرویس

ظهر روز شنبه 1 تیر،جمعی از دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین با تجمع وبه ردیف چیدن سینی‌های غذایشان ازسلف تا ساختمان ریاست دانشگاه،اعتراضشان را نسبت به کیفیت پایین غذای سلف سرویس،بنمایش گذاشتند.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نورنسبت به افزایش شهریه‌ها و تغییر آئین نامه پرداختش، مقابل سازمان مرکزی

روز شنبه 1تیر جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نوربرای اعتراض به افزایش شهریه‌ها و تغییر آئین نامه پرداختش ، مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

یکی از دانشجویان تجمع کننده در خصوص این تجمع اعتراضی به خبرنگار رسانه ای،گفت: دانشگاه در سال ۹۷ و ۹۸ آئین نامه‌ای را برای شهریه مقاطع مختلف ابلاغ کرد، اما این قوانین را عطف به ماسبق کرده که شامل این سه مورد دریافت شهریه ثابت برای آزمون جامع که قبلا در این آئین نامه نبوده، تسویه کامل شهریه رساله در ترم اول اخذ رساله که قبلا به صورت اقساطی بوده و تا قبل از جلسه دفاع رساله انجام می‌شد، اما الان قبل از جلسه دفاع پروتزال باید شهریه تسویه شود و دریافت شهریه ثابت در هر ترم پس از اخذ رساله که قبلا فقط یکبار به همراه شهریه متغیر در ترم اول اخذ می‌شد و در صورت اتمام پایان نامه در سنوات مجاز دیگر شهریه از سوی دانشجو پرداخت نمی‌شد در صورتی که در سنوات مجاز موفق به دفاع نمی‌شد هر نیم سال اضافه بر سنوات نصف شهریه ثابت را باید پرداخت می‌کرد.

وی افزود:، اما دانشگاه قانونی لحاظ کرده که ورودی‌های ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ را نیز شامل می‌شود و باید در این سه مورد شهریه تغییرات اساسی ایجاد شود. در صورتی که این بخشنامه‌ها بعد از سال ۹۵ صادر شده و نباید دوره‌های قبل را دربربگیرد.

*آخرین اخبار درباره علت حادثه معدن زغال سنگ سواد کوه وکارگران قربانیش

معاون معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : نبود تجهیزات هوارسانی علت مرگ 2 کارگر معدن سوادکوه بوده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار رسانه ای افزود: این کارگران برای گرفتن بخشی از وسایل و تجهیزات خود که در آن بخش از معدن قرار داشت رفته بودند که دچار کمبود اکسیژن شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در آن بخش از معدن، تجهیزات برای هوا رسانی وجود نداشت و کارگران به دلیل کمبود اکسیژن دچار خفگی شدند.

قابل یاد آوری است که درحادثه روز پنج شنبه 30خرداد معدن زغال سنگ سواد کوه ، 2کارگر بنام های ابراهیم غضنفری با42سال سن و رشید‌الله طاهری با 50سال سن جانشان را ازدست دادند و 2کارگر دیگر بنام های فرشاد معافی و سیدمهدی حسینی مجروح شدند که کماکان در بیمارستان شهدای زیرآب بستری هستند.

*جان باختن کارگر یک کارخانه سنگبری دلیجان براثر سقوط در حوضچه آب

روز جمعه 31خرداد،یک کارگر کارخانه سنگبری واقع در شهرستان دلیجان حین کار به داخل حوضچه آب سقوط و جانش را ازدست داد.

*مرگ یک پرستار طرحی بیمارستان امام علی چرداول حین کار براثر ایست قلبی

یک پرستار طرحی بیمارستان امام علی چرداول  دراستان ایلام بنام  شیدا گراوند حین کار براثر ایست قلبی جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com