اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ و ٢٧ و ٢٨ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 19, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 27،26 و28 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- اخراج کارگران پروژه خط انتقال آب رود ارس به تبریز‌ بدنبال اعتراض نسبت  به عدم پرداخت مطالبات

- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان خمینی کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای دومین روز متوالی

- ادامه  اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

- ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی استان خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت

- - تجمع اعتراضی کارگران کارخانه لوله سازی اهوازنسبت به تخلیه منازل سازمانیشان از سوی بانک ملی

- درباره احضار 4کارگر معترض  کارخانه سیمان کارون به دادگاه

- برگزاری دادگاه سیدرسول طالب مقدم ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به روز سه شنبه چهارم تیر ماه موکول شد

- آزادی کیوان صمیمی از زندان اوین با تودیع وثیقه

- اعتراض کارگران پروژه کارخانه سیمان ایرانشهرنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

- عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران کارخانه قند فسا علیرغم وعده و وعیدهای مسئولان

- عدم پرداخت بموقع حقوق کارگران دو جایگاه c.n.g سازمان اتوبوسرانی بوکان

- عدم پرداخت 8ماه حقوق کارگران شرکت جهاد نصر یزد

- تجمع اعتراضی دوباره دانش‌آموختگان حقوق نسبت به عدم تعیین تکلیف با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت مقابل مجلس

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن حوزه ستادی وزارت بازرگانی مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

- تجمع اعتراضی کشاورزان روستای شاه‌بهرام نسبت  به سازمان جهاد کشاورزی شهرستان باشت

- تجمع اعتراضی شلتوک کاران شهرستان هویزه نسبت به نبود آب برای کشت مقابل ساختمان فرمانداری

- کشته و زخمی شدن 3نفر درحادثه واژگونی خودرو حامل کارکنان شبکه بهداشت و درمان میانه

- جان باختن کارگر جوان معدن رزمجای غربی البرز شرقی براثر گازگرفتگی

- جان باختن یک کارگر معدن زغال سنگ نوربراثر سقوط از ارتفاع

- مرگ کارگر 40 ساله حین کار درتهران بر اثر سقوط از پشت بام

- مرگ یک کارگر ساختمانی حین حفر چاه در ساری

- جان باختن یک کارگر آجرپزی بویین زهرا بر اثر ریزش خاک دپو شده در کوره

- مرگ یک کارگر شهرداری تهران حین کار در بزرگراه آزادگان تهران براثر تصادف

*اخراج کارگران پروژه خط انتقال آب رود ارس به تبریز‌ بدنبال اعتراض نسبت  به عدم پرداخت مطالبات

بدنبال اعتراض روز 12خرداد ماه سال جاری، کارگران پروژه خط انتقال آب رود ارس به تبریز‌نسبت  به عدم پرداخت  ماه ها حقوق،عیدی سال جدید،حق سنوات واضافه کاری ،تمامی کارگران اخراج شدند.

چند روز بعد نیز به مهندسین ناظر این پروژه هم گفته شده تا آخر خرداد ماه این پروژه تعطیل واز کار بیکار خواهند شد.

*تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان خمینی کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای دومین روز متوالی

روز سه شنبه 28خرداد برای دومین روز متوالی، کارکنان بیمارستان خمینی کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز واقع دردر بلوار بلال تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ28خرداد،، حدود 100نفراز کارکنان بیمارستان خمینی کرج دیروز و امروز در اعتراض به بی‌نتیجه ماندن پنجمین مزایده بیمارستان و ادامه بلاتکلیفی آن مقابل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در بلوار بلال تجمع کردند.

*ادامه  اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

روز یکشنبه 26خرداد برای نوزدهمین روز متوالی، کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه به اعتصابشان ادامه دادند ومقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

*ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی استان خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت

روز یکشنبه 26خرداد برای چندمین بار،جمعی از مربیان پیش دبستانی استان خوزستان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه لوله سازی اهوازنسبت به تخلیه منازل سازمانیشان از سوی بانک ملی

روزیکشنبه 26خرداد،جمعی از کارگران کارخانه لوله سازی اهوازبرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان اهوازنسبت به تخلیه منازل سازمانیشان دست به تجمع مقابل بانک ملی در اهواز زدند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفتند:به علت عدم پرداخت بدهی وام از سوی شرکت لوله سازی اهواز، نود و سه منزل مسکونی سازمانی در عوض وام به بانک ملی واگذار شده است .

*درباره احضار 4کارگر معترض  کارخانه سیمان کارون به دادگاه

4 کارگر معترض کارخانه سیمان کارون بدنبال اعتراضات سال 95 کارگران این واحد تولیدی، روز 29 خرداد ماه سال جاری به شعبه‌ی 102 دادگاه کیفری مسجدسلیمان احضار شده‌اند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تعدای از کارگران در تشریح جزییات احضار کارگران معترض کارخانه سیمان کارون گفتند: به‌دنبال سلسله تجمعات بهمن و اسفند سال 95 کارگران کارخانه سیمان کارون در اعتراض به معوقات مزدی و نامشخص بودن وضعیت شرکت حدود 4کارگر با هویت «فرشاد خدادادیان»، «خرم آقابیگی»، «پیمان سلیمانی» و «امین حاتمی» با شکایت کارفرما به مراجع قضایی احضار و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

این کارگران اظهار داشتند: پرونده این کارگران در حالی اخیرا به شعبه‌ی 102 دادگاه کیفری مسجدسلیمان با شکایت کارفرما به اتهام «اخلال در نظم جامعه» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و جلوگیری از اجرای پروژه فاز دوم کارخانه ارجاع داده شده است که پیش از این کارگران 4بار با حکم مراجع قضایی تبرئه شده‌اند.

آنها افزودند: احضار کارگران کارخانه سیمان کارون درحالی‌ست که پیش از این کارگران سیمان کارون برای پیگیری مطالبات خود با نهادهای دولتی و مراجع قضایی همانند استانداری، فرمانداری‌ شهرستان مسجد سلیمان و چند نهاد امنیتی و نهاد قضایی نامه‌نگاری کرده‌اند.

پیش از این نیز (ده اردیبهشت ماه سال96) این کارگران از سوی پاسگاه شهر گلگیر احضار شده بودند که به قید وثیقه آزاد شدند.

*برگزاری دادگاه سیدرسول طالب مقدم ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به روز سه شنبه چهارم تیر ماه موکول شد

به گزارش کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه،دادگاه سیدرسول طالب مقدم ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد امروز ۲۷ خرداد برگزار نگردید.

ازآنجایی که وکیل پرونده دسترسی به پرونده این کارگر سندیکایی را نداشت با موافقت قاضی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب محاکمه این راننده سندیکائی به روز سه شنبه چهارم تیر ماه موکول شد.

سید رسول طالب مقدم ازبازداشتی های روز جهانی کارگر است که با قراروثیقه  ۲۸۰میلیون تومانی ازبند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد این کارگر قرار است به اتهامات  اقدام علیه امنیت ملی ازطریق فعالیت  تبلیغی علیه نظام و اتهام اخلال درنظم عمومی درشعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه شود.

*آزادی کیوان صمیمی از زندان اوین با تودیع وثیقه

عصر روز دوشنبه 27 خرداد،کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و سردبیر مجله ایران‌فردا از بازداشت شدگان مراسم روز اول ماه مه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

*اعتراض کارگران پروژه کارخانه سیمان ایرانشهرنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

کارگران پروژه کارخانه سیمان ایرانشهراعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق رسانه ای کردند.

کارگران پروژه ساخت کارخانه سیمان در سرباز ایرانشهر (بین ایرانشهر و چابهار در استان سیستان و بلوچستان)به خبرنگار رسانه ای گفتند: چند ماه‌ است حقوق نگرفته‌ایم.

این کارگران افزودند:در چند ماه گذشته، فقط چند بار علی‌الحسابِ ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند.

یکی از این کارگران می‌گوید: در نقطه صفر مرزی مشغول خدمت‌رسانی هستیم؛ در کمپ‌های خارج از شهر در گرمای سوزان کار می‌کنیم اما دستمزدمان به موقع پرداخت نمی‌شود.

به گفته‌ی این کارگر، قرار بوده برای ۲۴ روز کار ماهانه، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کارگران پروژه‌ای پرداخت شود اما اکنون بیش از سه، چهار ماه است که دستمزدها عقب افتاده است.

این کارگران که کارگر شرکت‌های پیمانکاری پروژه هستند از نهادهای بالادستی درخواست دارند که صدای آنها را بشنوند و با تخصیص بودجه مناسب به پیمانکاران، کارگران را از این دشواری‌های معیشتی نجات بدهند.

*عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران کارخانه قند فسا علیرغم وعده و وعیدهای مسئولان

3ماه حقوق کارگران کارخانه قند فسا علیرغم وعده و وعیدهای مسئولان پرداخت نشده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ27خرداد،کارگران کارخانه قند فسا 3 ماه است که حقوق خود را دریافت نکردند و با وجود اعتراض‌های زیاد و تجمع در تاریخ 28 فروردین و وعده‌های مسئولان شهرستان هنوز مطالبات‌شان پرداخت نشده است.

یکی از کارگران قدیمی این کارخانه درباره وضعیت نامناسب کارگران گفت:کارخانه قند فسا از سال 95-96 به بخش خصوصی واگذار شده و پیش از آن متعلق به دولت بود. به گفته این کارگر تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی امنیت شغلی برای کارگران فراهم بود اما از دی ماه 95 که به بخش خصوصی واگذار شده، هر روز یک مشکل داریم.

براساس گفته‌های کارگران نظارتی بر فعالیت کارخانه نیست و صاحبان کارخانه نیز هر 2 تا 3 ماه دستمزد کارگر را پرداخت نمی‌کنند. کارگر با سابقه  دیگری نیز بر این امر صحه می‌گذارد و از عدم پرداخت حقوق از فروردین امسال سخن می‌گوید که با پایان یافتن خردادماه 3 ماه می‌شود که کارگران کارخانه قند فسا حقوقی دریافت نکردند.

براساس اظهارات کارگران در یک سال گذشته کارخانه با همه ظرفیت خود کار نکرده است. آنان می‌گویند: از سال 97 تولید نداشته‌ایم و یک ماه کامل کار نکردیم.

به گفته کارگر کارخانه قند فسا در مجموع کارخانه شاید 20 نفر واقعا کاری برای انجام دادن داشته باشند و صاحبان کارخانه برای اینکه به مسئولان شهرستان و استان بگویند، کارخانه فعال است آن را تعطیل اعلام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از کارگران تنها راه درآمدشان همین راه است، می‌افزاید: کارگران کارخانه قند فسا نه درآمدی دارند و نه راه چاره‌ای بارها هم اعتراض کردیم و حتی مقابل فرمانداری هم تجمع کردیم اما نتیجه نداشته است.

کارگران از عدم حمایت از سوی نماینده و فرماندار شهرستان به شدت گلایه دارند چراکه به گفته آنان این 2 مسئول نقش مهمی در واگذاری کارخانه به بخش خصوصی داشتند و در ابتدای این امر وعده دادند که اوضاع کارگران بهتر از گذشته می‌شود.

به گفته کارگر کارخانه قند فسا بسیاری از کارگران سن بالایی دارند و نزدیک به 20 سال است که در این کارخانه سابقه کار دارند و اگر بخواهند با اینجا تسویه کنند، نمی‌توانند شغل دیگری انجام دهند.

*عدم پرداخت بموقع حقوق کارگران دو جایگاه c.n.g سازمان اتوبوسرانی بوکان

حقوق کارگران دو جایگاه c.n.g سازمان اتوبوسرانی بوکان بموقع پرداخت نمی شود.

به گزارش یک منبع خبری محلی،کارگران جایگاه c.n.g واقع در مسکن مهر به همراه جایگاه ترمینال که متعلق به سازمان اتوبوس رانی هستند، حقوق خود را با تاخیرهای طولانی مدت دریافت می کنند.

این کارگران که اکثریت آنها عائله مند و مستاجر هستند هنوز حقوق اردیبهشت خود را دریافت نکرده اند و حقوق فروردین را نیز 26 اردیبهشت دریافت کرده اند.

*عدم پرداخت 8ماه حقوق کارگران شرکت جهاد نصر یزد

 8ماه حقوق کارگران شرکت جهاد نصر یزد پرداخت نشده است.

*تجمع اعتراضی دوباره دانش‌آموختگان حقوق نسبت به عدم تعیین تکلیف با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت مقابل مجلس

روز دوشنبه27خرداد دوباره،جمعی از دانش‌آموختگان حقوق دراعتراض به عدم تعیین تکلیف با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت مقابل مجلس تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن حوزه ستادی وزارت بازرگانی مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

روز دوشنبه 27خرداد،جمعی از اعضای تعاونی مسکن حوزه ستادی وزارت بازرگانی مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تجمع کردند.

تجمع کنندگان که از کارکنان و بازنشستگان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بودند خواهان تامین زمین برای ساخت مسکن در قالب پروژه های مسکن مهر هستند.

تجمع کنندگان پلاکاردی با این مضمون«سال 93 مبلغ 2 میلیارد تومان به حساب اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واریز شده اما واگذاری زمین به تعاونی مذکور انجام نشده است» حمل می کردند..

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای با اشاره به واریز مبلغ مذکور به حساب این اداره کل گفت: در ازای پرداخت هزینه زمین واگذار شده دارای معارض بوده و هنوز مشکلات حقوقی آن نیز در دادگاه حل نشده است.

وی افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران باید مبلغ واریزی ما را به نرخ روز پس دهد یا زمین مناسب واگذار کند.

این تجمع کننده ادامه داد: وزیر سابق راه و شهرسازی بارها اعلام کرده که از انبوه سازان حمایت می‌کنیم و در قبال این زمین‌هایی که مشکل حقوقی داشته‌اند زمین رایگان می‌دهیم؛ باتوجه به حل نشدن مشکل ما، اکنون اینجا جمع شده‌ایم تا مشکلمان حل شود و به اندازه پولمان زمین دریافت کنیم.

یکی دیگر از تجمع کنندگان نیز گفت: پنج سال است که متولیان، امروز و فردا می‌کنند ولی مشکل ما حل نشده است.

وی بیان کرد: اگر همان زمان به ما زمین را واگذار کرده بودند اکنون صاحب خانه بودیم ولی الان نه تنها مالک نیستیم بلکه با این تورم از پس بهای اجاره خانه هم بر نمی آییم.

*تجمع اعتراضی کشاورزان روستای شاه‌بهرام نسبت  به سازمان جهاد کشاورزی شهرستان باشت

روز سه شنبه 28خرداد،جمعی از کشاورزان روستای شاه‌بهرام دراعتراض  به سازمان جهاد کشاورزی شهرستان باشت دست به تجمع زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی بتاریخ 28خرداد،جمعی از کشاورزان روستای شاه‌بهرام شهرستان باشت در اعتراض به بی‌توجهی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان تجمع کردند.

سیلاب اخیر باعث خسارت به زمین‌های زراعی در روستای شاه بهرام شهرستان باشت شده که این کشاورزان خواستار رسیدگی به خواسته‌های خود شدند.

یکی از کشاورزان گفت: امسال با توجه به سیلاب و تخریب کانال‌های آب حدود 30 هکتار از اراضی برنج‌کاری انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این روستا دارای رودخانه بوده و قطب کشاورزی استان نیز هست و حدود هشتادوپنج خانوار از این زمین‌ها ارتزاق می‌کنند امسال به علت بی‌توجهی مسئولین شهرستان باشت هیچ‌گونه محصولی برداشت نمی‌شود.

*تجمع اعتراضی شلتوک کاران شهرستان هویزه نسبت به نبود آب برای کشت مقابل ساختمان فرمانداری

روز سه شنبه 28خرداد،جمعی ازشلتوک کاران شهرستان هویزه به نمایندگی از سایر کشاورزان این شهرستان در اعتراض به نبود آب به دلیل خشک شدن رودخانه کرخه نور ( از شاخه های رودخانه کرخه در هویزه) ، دست به تجمع مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان زدند.

یکی از کشاورزان حاضر دراین تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:کشاورزان این شهرستان همچون سایر شهرستان ها اقدام به کشت شلتوک کردند؛ این محصول نیاز به آب فراوان دارد اما نزدیک به سه روز است که رودخانه کرخه نور خشک شده و امکان آبیاری زمین های خود را نداریم.

وی با بیان اینکه رفع ممنوعیت کشت در تابستان امسال از سوی استاندار خوزستان اعلام شده بود گفت: روستاهای قیصریه اولیا، عتابی شمالی، عتابی جنوبی و بخشی از شهر هویزه در این شهرستان در کنار رودخانه کرخه نور قرار دارند، که با خشک شدن این رودخانه ضرر و زیان زیادی به کشاورزان این منطقه وارد می شود.

این کشاورز با بیان اینکه  اهالی این شهرستان بیشتر از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند ادامه داد: حدود 110 هکتار شلتوک کاری در حاشیه رودخانه کرخه نور انجام شده است.

وی افزود: کشاورزان خواستار جاری شدن آب در این رودخانه پیش از نابودی شلتوک های کاشته شده هستند.

*کشته و زخمی شدن 3نفر درحادثه واژگونی خودرو حامل کارکنان شبکه بهداشت و درمان میانه

ظهر روز سه شنبه 28خرداد،بدنبال واژگونی خودرو حامل کارکنان شبکه بهداشت و درمان میانه یکی از کارکنان زن شبکه بهداشت و درمان میانه با 25سال سن وراننده 45 در دم جانشان را ازدست دادند و یک کارشناس مامایی مرکز سلامت شیخدر آباد مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن کارگر جوان معدن رزمجای غربی البرز شرقی براثر گازگرفتگی

ظهر روز یکشنبه26خرداد،یک کارگر 31ساله معدن رزمجای غربی از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی واقع در منطقه معدنی طزره در بنام مجتبی گیلان

حین کاردچار گازگرفتگی شده بود،  ودر مسیر انتقال به بیمارستان ولایت دامغان جان باخت.

*جان باختن یک کارگر معدن زغال سنگ نوربراثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر معدن زغال سنگ نورحین کار دربالای کوه به پایین سقوط کرد وبه علت شدت صدمات و جراحت های وارده در دم جانش را ازدست داد.

*مرگ کارگر 40 ساله حین کار درتهران بر اثر سقوط از پشت بام

روز شنبه25خرداد،یک کارگر نظافت چی حین کار در ساختمان 5 طبقه مسکونی واقع در کوی شهران پایتخت به علت نامعلومی از پشت بام به پایین سقوط کرد و در دم جان سپرد.

*مرگ یک کارگر ساختمانی حین حفر چاه در ساری

یک کارگر ساختمانی حین حفر چاه دریکی از روستاهای ساری به علت پاره شدن طناب حامل و سقوط سطل حاوی گل بر روی وی دچار حادثه شد و به علت شدت صدمات و جراحت‌های وارده در حین انتقال به بیمارستان جان باخت و جسد وی تحویل سردخانه شد.

*جان باختن یک کارگر آجرپزی بویین زهرا بر اثر ریزش خاک دپو شده در کوره

جان باختن یک کارگر آجرپزی واقع در روستای کله دره شهرستان بوئین زهرا بر اثر ریزش خاک دپو شده در کوره آجر پزی بوئین زهرا جانش را ازدست داد

*مرگ یک کارگر شهرداری تهران حین کار در بزرگراه آزادگان تهران براثر تصادف

عصر روز سه شنبه 28خرداد،یک کارگر شهرداری تهران حین کاردر مسیر شمال به جنوب بزرگراه آزادگان تهران درپی برخورد یک خودرو با وی به دلیل شدت جراحات وارده  در دم جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com