اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 16, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 25 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

 

در تظاهرات مقابل سازمان جهانی کار در ژنو شرکت کنیم

زمان:دوشنبه، ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲ بعدازظهر

مکان:میدان ناسیون، ژنو، سوئیس

 

فراخوان تجمع اعتراضی بازنشستگان سراسر کشور مقابل مجلس

زمان:28خرداد 1398- ساعت 10

مکان:مقابل مجلس – میدان بهارستان

- هیجدهمین روز اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

- تجمع اعتراضی کارگران نانوایی های دزفول نسبت به سطح پایین حقوق،اتحادیه نانوایان و وعده های پوچ مسئولان مقابل اداره کار

- اعتراضات دامنه دار هزاران کارگر کارخانه های چوب و حفاظت جنگل نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

- اعتراض کارگران گنبد سلطانیه زنجان نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق وعیدی سال جدید

- اعتراض کارگران شرکت نامی طیور گلستان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان وبی تفاوتی مسئولان اداره کار

- تعیین تاریخ برگزاری دادگاه دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه  ازبازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر

- آخرین اخبار از کارگران قربانی حادثه سقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی ملاصدرای تهران+:

جان باختن 2کارگر مصدوم این حادثه

- جان باختن  یک کارگر ساختمانی حین کار در فردیس براثر سقوط ازداربست

- یک کارگر معدن همصفا آمل براثر ریزش آوارخفه شد

*هیجدهمین روز اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

روز شنبه 25خردادماه برای هیجدهمین روز،اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه ادامه پیداکرد وبرای باری دیگرباتجمع مقابل استانداری خوزستان اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله  از روز7خرداد دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه دست به اعتصاب زده اند ودرخلال این هیجده روز بارها دست به تجمع زده اند.

یکی از این کارگران حاصر درتجمع روز شنبه درگفتگو با خبرنگار رسانه ای با اشاره به اینکه از هفتم خرداد دست از کار کشیده ایم بیان کرد: پیمانکار حقوق بهمن پارسال را پرداخت و از حقوق اسفند تنها 10 میلیون ریال علی الحساب برای ما واریز شده اما ما خواستار پرداخت تمام حقوق معوقه هستیم.

وی با بیان اینکه حقوق پرداختی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد اما همین حقوق نیز به موقع پرداخت نمی‌شود گفت: هیچ فیش حقوقی به ما داده نشده است که بدانیم مبلغ حقوق ما چه میزان است از سویی دیگر از اسفند پارسال تاکنون حق بیمه کارگران هم پرداخت نشده است.

این کارگر معترض خاطر نشان کرد: از عید نوروز تاکنون منتظر پرداخت حقوق هستیم اما هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است؛ شرایط اقتصادی سخت است و این تاخیر در پرداخت حقوق بیشتر ما را زیرفشار قرار می‌دهد.

قابل یاد آوری است که روز دوشنبه 20خرداد،یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله بدلیل فشارهای عصبی ناشی از عدم پرداخت حقوق بطورناگهانی جانش را ازدست داد:

مرگ ناگهانی کارگرمعترض شهرداری کوت عبدالله بدلیل فشارهای عصبی ناشی از عدم پرداخت حقوق

روز دوشنبه20خرداد،یک کارگر معترض شهرداری کوت عبدالله بدلیل فشارهای عصبی ناشی از عدم پرداخت حقوق بی حال وبه بیمارستان منتقل شد

یکی ازکارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگاررسانه ای گفت: این کارگرفرد همانند سایر کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله از اسفندماه تاکنون حقوقی دریافت نکرده و حق بیمه آن نیز واریز نشده است.

وی با اشاره به اینکه این کارگرهیچ‌گونه سابقه بیماری نداشت افزود: کارگر شهرداری چند روزی بود که به دلیل فشارهای عصبی ناشی از مشکلات مالی بی‌حال و روانه بیمارستان می‌شد اما به دلیل نداشتن بیمه قادر به درمان نبود.

این کارگر یادآور شد: روز گذشته وی بار دیگر دچار مشکل شد که به بیمارستان منتقل شد اما پس از آن به منزل رفت که با بدتر شدن حالش به بیمارستان رجوع کرد اما درمان نتیجه نداد و فوت کرد.

*تجمع اعتراضی کارگران نانوایی های دزفول نسبت به سطح پایین حقوق،اتحادیه نانوایان و وعده های پوچ مسئولان مقابل اداره کار

روز شنبه 25خرداد،ده ها کارگر نانوایی های دزفول  دراعتراض به سطح پایین حقوق ،اتحادیه نانوایان و وعده های پوچ مسئولان،دست به تجمع مقابل اداره کاراین شهرستان زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،حدود 150 نفر از کارگران نانوایی دزفول صبح شنبه در اعتراض به بی توجهی اتحادیه در خصوص افزایش دستمزد کارگران مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول دست به تجمع زدند.

بنا بهمین گزارش بنقل ازیک منبع،از 19دیماه که نرخ نان افزایش یافته هیچ اقدامی برای افزایش دستمزد کارگران نانوایی صورت نگرفته و با وجود پیگیری‌های فراوان هیچ ارگانی پاسخگوی ما نیست.

این منبع با بیان اینکه حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی در این وضعیت گرانی را نمی‌دهد گفت: در نشستی در فرمانداری دزفول مقرر شد حقوق کارگران نانوایی طبق قانون اداره کار پرداخت شود و در این خصوص ضرب العجل 20 روزه‌ای به کارفرمایان داده شد ولی با گذشت زمان مقرر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: ابلاغیه فرمانداری به اداره کار ارسال شده و اداره کار نیز این ابلاغیه را به اتحادیه رسانده ولی هیچ اقدامی در این خصوص از سوی اتحادیه صورت نگرفته است.

وی درادامه گفت: کارگران تمایلی به شکایت از کارفرمایان ندارند ولی خواستار حل مشکل و افزایش حقوق و دستمزد هستند تا بتوانند مخارج زندگی را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه برخی کارگران نانوایی حدود 6 میلیون ریال کمتر از قانون اداره کار دستمزد دریافت می‌کنند گفت: کارفرمایان باید توجیه شوند و مشکلات کارگران را درک کنند و حداقل حقوق قانون اداره کار را برای کارگران درنظر بگیرند.

*اعتراضات دامنه دار هزاران کارگر کارخانه های چوب و حفاظت جنگل نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

اعتراضات هزاران کارگر کارخانه های چوب و حفاظت جنگل نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد.

روز سه شنبه 21خردادماه برای باری دیگر، صدها کارگرنکاچوب دست به تجمع مقابل این کارخانه واقع درشهرستان میاندورود،استان مازندران زدند.

هزاران کارگر کارخانه های چوب و حفاظت جنگل از اول خرداد ماه سال جاری بدنبال عدم تمدید قراردادشان از کار بیکارشدند.

قابل یادآوری است که پایان فروردین ماه هم این کارگران بامشکل عدم تمدید قرارداد روبروشدند که بدنبال تجمع اعتراضیشان+برای یکماه(تا پایان اردیبهشت ماه) قراردادشان تمدیدشد.

سرپرست امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران بدنبال تجمع 1خردادماه کارگران++به خبرنگاران گفت:قرارداد شرکت‌ها با نیروهای حفاظت از جنگل تا تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه امسال بوده و تمدید نشد‌‌، ما از روز گذشته آگهی کردیم تا هرچه سریع‌تر قراردادهای حفاظتی بسته شود.

علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز چند روز پس ازتجمع فوق و برگزاری مناقصه در سفری به استان مازندران با حضور در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری قول منعقد شدن تمامی قراردادها برابر مقررات جاری را داد و گفت: موظف هستیم همانند سایر سازمان‌ها، در پروسه مناقصه عقد قرارداد داشته باشیم، هر شرکتی که در مناقصه برنده شد می‌تواند حفاظت از جنگل را عهده‌دار باشد.

وی همچنین گفته بود: ما نه قصد داریم حفاظت جنگل را تضعیف کنیم و نه می‌خواهیم که از جای دیگری نیرو بیاوریم و قطعاً نیروهای موجود باید حفظ شوند، به همه نیروهایی که در عرصه در حال خدمت هستند نیاز داریم مگر کسی که سابقه تخلف یا اعتیاد داشته باشد.

عباس‌نژاد به 1290 کارگری که در ساری فعالیت دارند نیز اشاره کرد و گفت: 800نفر از آنان در حوزه نگهبانی مشغولند، برخی افراد در بخش‌های غیرحفاظتی مشغول فعالیت بودند، نیروی حفاظتی باید در داخل جنگل فعالیت کند برهمین اساس، شرکت مورد نظر تجهیزات موردنظر را در اختیار داشته باشند.

و اما اکنون که باید موعد تحقق این وعده باشد، خبری درمیان نیست.

+تجمع اعتراضی کارگران حفاظت جنگل نسبت به بیکاری مقابل کارخانه نکاچوب

خاتمه موقت تجمع بدنبال دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی

صبح روزدوشنبه بیست وششم فروردین ماه، کارگران حفاظت جنگل شرکت نکاچوب(از جمله شرکت های بهره بردار جنگل های مازندران) دراعتراض به عدم تمدید قرارداشان از سوی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور وبیکارشدن از ابتدای اردیبهشت ماه دست به تجمع مقابل کارخانه نکاچوب واقع درشهرستان میاندورود،استان مازندران زدند.

این تجمع اعتراضی با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی و وعده مسوولان منابع طبیعی مازندران ( منطقه ساری) مبنی بر تمدید قراردادشان به طور موقت خاتمه یافت.

به گزارش یک مبع خبری محلی، یکی از کارگران حاضر درتجمع گفت: شرکت نکاچوب در حال حاضر حفاظت جنگل از شرق رودخانه تجن تا شرق شهرستان بهشهر که حدود 180 هزار هکتار است را برعهده دارد و اگر این کارگران بیکار شوند قرار است چه کسانی جلوی قاچاق چوب را بگیرند.

وی افزود: طرح تنفس جنگل که نفس کارگر، جنگل و شرکت‌ها را گرفته است قرار بود در آن فقط بهره‌برداری متوقف شود اما امروز نهال‌کاری، تولید نهال، عملیات راهداری، مرمت، حصارکشی و… تعطیل شده است و عملا قرقبانان بدون حصار در حال حفاظت از جنگل هستند.

این کارگر حفاظت از جنگل اظهار کرد: قبل از بارندگی اخیر در جنگل 700 هزار مترمکعب چوب شکسته و افتاده و ریشه کن وجود داشت و امروز آمار بسیار بیشتر شده و این سرمایه‌ای است که در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: این کارگران هر کدام سابقه طولانی دارند و بعضی‌ها چند سال دیگر بازنشسته می‌شوند و شایسته نیست در شرایط بد اقتصادی امروز بیکار شوند، هر یک از این افراد خانواده دارند و باید پاسخگوی آنها باشند.

یکی از کارشناسان جنگل در این باره،به خبرنگارهمین رسانه گفت: شرکت نکاچوب 630 نیرو دارد و با توجه به اینکه سازمان جنگل‌ها حقوق حدود 500 نفر را به این شرکت برای نیروهای حفاظت جنگل می‌داده است و با توجه به اینکه شرکت درآمد خاصی نداشت و صنعت آن تعطیل بود در نتیجه شرکت این مقدار حقوق را بین تمام کارگران خود تقسیم می‌کرد تا کسی بیکار نشود.

وی بیان کرد: سازمان جنگل‌ها از حدود 6 ماه قبل حقوق این افراد را به شرکت نداده است و شرکت برای پرداخت حقوق این کارگران مجبور شد با فروش ادوات و یا دریافت قرض حقوق این افراد را پرداخت کند.

این کارشناس با بیان اینکه قالب نیروهای شرکت بومی منطقه هستند و در واقع شرکت مشارکت مردمی را برای حفظ جنگل در پنجاه سال گذشته داشته و با استفاده از نیروهای بومی جنگل را حفظ کرده، خاطرنشان کرد: بسیاری از این نیروها دامدار بودند و در قالب خروج دام از جنگل وارد سازمان شدند تا از جنگل حفاظت کنند و اگر بیکار شوند یا دوباره با دام وارد جنگل می‌شوند و یا اره موتوری به دست می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با اجرای برنامه تنفس جنگل از سال 96 و تعطیلی طرح‌های جنگل‌داری، کلیه عملیات‌های نهال‌کاری، پرورش و مراقبت نهال‌های کاشته شده سال‌های قبل، مرمت و نگهداری جاده‌های جنگلی که هزاران میلیارد تومان سرمایه ملی است و بسیاری از فعالیت‌های ضروری حفظ جنگل تعطیل شده است.

وی افزود: با توجه به حضور دام در عرصه، قاچاق گسترده چوب به‌علت کمبود چوب و افزایش شدید قیمت چوب، جنگل به سوی نابودی بیشتر با سرعت بیشتری سوق پیدا کرده است.

یکی دیگرازاین کارگران به خبرنگار رسانه ای دیگر گفت: با توجه به اینکه سازمان جنگل‌های کشور قراردادش را با ما تمدید نکرده، مدیریت شرکت به ما اعلام کرد که از یک اردیبهشت دیگر سر کار نیاییم چراکه نه چوبی برای شرکت می‌آید و نه قرارداد حفاظتی تمدید شده است و درآمدهای شرکت قطع می‌شود. بنابراین، شرکت به طور کامل تعطیل می‌شود.

وی افزود: بیش از 600 نفر در این شرکت به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند که از این میان حدود 500نفر در جنگل‌ها به حفاظت از درختان می‌پردازند و بقیه نیز در محل شرکت و در کارخانه‌اش اشتغال به کار دارند. جدا از اینها، در زمان فعالیت، حدود دو هزار نفر به شکل‌های مختلف درآمدشان مرتبط به نکاچوب است.

این کارگر خاطرنشان ساخت: اگر این قرارداد تمدید نشود، نه فقط کارگران این شرکت بلکه کارگران شرکت‌های دیگری که فعالیت مشابه دارند و جمعیت آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، از کار بیکار می‌شوند.

وی در پایان، اشاره کرد: خبر تعطیلی شرکت باعث تشویش و نگرانی کارگران شده و آنها را به شدت نگران کرده است.

++تجمع اعتراضی کارگران حفاظت جنگل  استان مازندران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

صبح روز چهارشنبه اول خرداد، کارگران حفاظت جنگل  استان مازندران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

تجمع کنندگان خواستار تمدید قراردادهای خود برای ادامه کار و پرداخت مطالبات هفت ماهه خود هستند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،  براساس اعلام رئیس سازمان جنگل‌ها، شرکت‌ها قرارداد با نیروی بخش حفاظت جنگل را از اول خردادماه لغو کرده‌اند.

بدنبال تجمعات اعتراضی فروردین ماه سال جاری کارگران حفاظت جنگل  استان مازندران ،رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری وزارت جهاد کشاورزی تلویحا قرارداد شرکت های بهره بردار را در سال 98 یک ماه تمدید کرد اما خبرها حاکی از آن است این قرارداد بار دیگر تمدید نشد تا استان مازندران با بیکاری 3 هزار و 500 نفر کارگر مواجه شود.

نکته قابل تامل تصمیم دیگر سازمان جنگل ها در اعلام دیرهنگام زمان برگزاری مناقصه طرح حفاظت از جنگل است. این سازمان به تازگی مناقصه واگذاری طرح حفاظت از جنگل را اعلام کرده که برگزاری و سیر اداری آن بیش از یک ماه طول می کشد و این به معنی بلاتکلیفی کارگران شرکت های بهره بردار است. سازمان جنگل ها همچنین پایه قیمت مناقصه واگذاری طرح حفاظت جنگل را به ازای هر هکتار 4 هزار تومان اعلام کرده که این مقدار سال قبل 12 هزار تومان بوده است!

متاسفانه این سازمان نه تنها اجازه برداشت چوب های شکسته و برزمین افتاده را به شرکت های بهره بردار که طبق بند 6 طرح تنفس جنگل اجازه این برداشت را دارند نمی دهد بلکه با عدم تمدید قرارداد طرح حفاظت جنگل این شرکت ها، کمر به نابودی و بیکاری بیش از 3 هزار و 500 نفر از کارگران استان کرده است.

*اعتراض کارگران گنبد سلطانیه زنجان نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق وعیدی سال جدید

کارگران گنبد سلطانیه زنجان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق وعیدی سال جدید رسانه ای کردند.

بدنبال اعتراض کارگران گنبد سلطانیه زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان درتاریخ25خرداد به خبرنگار رسانه ای گفت: حقوق و معوقات کارگران گنبد سلطانیه تا آخر خرداد پرداخت می‌شود.

*اعتراض کارگران شرکت نامی طیور گلستان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان وبی تفاوتی مسئولان اداره کار

کارگران شرکت نامی طیور گلستان واقع در غرب گرگان،اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان وبی تفاوتی مسئولان اداره کار رسانه ای کردند.

جمعی از کارگران شرکت نامی طیور که در راسته مرغداری و تولید گوشت مرغ فعالیت می کند به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند:ما فقط حقوق می گیریم و از عیدی ، پاداش ، سنوات و ... خبری نیست و بعضا حقوق ماه اسفند که برای خرید شب عید است را یک ماه بعد عید می گیریم .

برخی از آنها گفته اند که 10 سال است بجز حقوق چیز دیگری نگرفته اند و  به اداره کار هم گفته اند اما هنوز جواب قانع کننده ای دریافت نکرده اند.

*تعیین تاریخ برگزاری دادگاه دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه  ازبازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر

کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه :

برگزاری تعیین روز دادگاه دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد که در روز ۱۱ اردیبهشت  (روزجهانی کارگر) مقابل مجلس بهارستان در اعتراض به وضعیت معیشت کارگران بازداشت شده اند .

سید رسول طالب مقدم که با دوقرار وثیقه و کفالت به ارزش ۲۸۰میلیون تومان از بند۲۰۹ زندان اوین آزادشده است برای روز۲۷خرداد باید درشعبه ۲۶ دادگاه انقلاب جهت برگزاری دادگاه حاضر شود . همچنین دیگر عضو این سندیکا وحید فریدونی که با قرارکفالت اززندان آزاد شده است،  باید درروز ۵تیرماه دردادگاه کارکنان دولت حاضرشود .

درحال حاضر ۴تن از بازداشتی های روزجهانی کارگر بنامهای کیوان صمیمی و مرضیه امیری ، ندا ناجی و عاطفه رنگریز همچنان با گذشت بیش از۴۴روز اززمان بازداشت درزندان بصورت بلا تکلیف میباشند .

سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت وزندانی کردن اعضای سندیکا ودیگر فعالین کارگری وصنفی را محکوم میکند وخواستار آزادی بی قید وشرط تمامی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ودیگر فعالین صنفی وکارگری درزندان میباشد.

*آخرین اخبار از کارگران قربانی حادثه سقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی ملاصدرای تهران+:

جان باختن 2کارگر مصدوم این حادثه

اصغر نوروزی یکی از کارگران مصدوم قربانی حادثه سقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی ملاصدرای تهران بعد از 11روز دست وپنجه نرم کردن با درد شکستگی‌های مختلف در قفسه سینه ،دست‌ها و پاها و آسیب دیدگی ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر،جانش را ازدست داد.

محمد کاظمی کارگر قربانی دیگر این حادثه،روز چهارشنبه 15خرداد با رضایت پدرش، از بیمارستان فیروزگر به بیمارستان رسول اکرم منتقل شد تا با اهدای اعضای بدنش ، زندگی‌بخش بیماران در نوبت باشد.

پدر محمد کاظمی با چشمانی گریان و کمری شکسته و با نایی از رمق افتاده، جان جانانش را با دستان خود، در آمبولانس گذاشت تا اعضای بدنش، به بیماران دیگر اهدا بشود.

کارگر دیگری در این حادثه دستش قطع شده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ25خرداد،بازرسی انجام شده، دالّ بر این است که پیمانکاران اصلی و فرعی و مالک پروژه، به طور کامل مقصرند.

+وخامت حال 4کارگر براثرسقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی ملاصدرای تهران

یکشنبه شب012خرداد)،4کارگر در حادثه سقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی واقع درخیابان ملاصدرا تهران دچار مصدومیت شدید وبه بیمارستان منتقل شدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،کارگران در این محل در حال راه‌اندازی یک دستگاه جرثقیل تاورکرین بودند. این جرثقیل حدود 30 متر ارتفاع گرفته بود که در همین حین این دستگاه از قسمت اصلی دچار شکستگی شده و به پایین سقوط می‌کند.

در اثر این حادثه چهار نفر از کارگران در حال کار دچار مصدومیت شدند وسه نفر از این کارگران وضعیت وخیمی داشتند و یک نفر از آنها تقریباً دچار قطع عضو شده بود.

*جان باختن  یک کارگر ساختمانی حین کار در فردیس براثر سقوط ازداربست

یک کارگر ساختمانی 39 ساله حین کار در فردیس ازداربست  سقوط  کرد وبدلیل شدت جراحات درمسیرانتقال به مراکر درمانی جان خود را از دست داد.

*یک کارگر معدن همصفا آمل براثر ریزش آوارخفه شد

عصر روز شنبه 25خرداد، یک کارگر 65ساله معدن همصفا واقع در جاده چمستان به آمل براثر ریزش آوار بر روی سرش دچار خفگی شده بود که توسط افرادحاضر از داخل معدن خارج شد و تیم اورژانس هم پس از ورود به صحنه و ارزیابی مصدوم دریافتند که مصدوم فاقد هرگونه علائم حیاتی است و بلافاصله اقدامات پیشرفته احیا قلبی ریوی را آغاز کردند و این اقدامات در مرکز درمانی هم ادامه یافت ولی فایده ای نداشت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com