اخبار و گزارشات کارگری ٢٠ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 10, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 20 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- آخرین اخباراز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر:

خودداری از پذیرش قرار کفالت عاطفه رنگریز و تمدید 30روزه بازداشت مرضیه امیری، ندا ناجی و کیوان صمیمی

- بازداشت امید شاه محمدی وانتقالش به زندان سنندج برای گذراندن یکسال زندان

- تجمع اعتراضی بازنشستگان کشور نسبت به عدم همسان سوزی حقوق وسطح پایین مستمریشان مقابل صندوق بازنشستگی

- اعتصاب وتجمع کارگران کارگاه ایرکست شاونبرگ ماهشهرمقابل فرمانداری دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق وحق بیمه

- پرداخت یک ماه حقوق کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نورآباد،شازند واراک پس از اعتصاب وتجمع

- ادامه اعتصاب و تجمعات سریالی کارگران شهرداری کوت عبدالله مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق

- اعتصاب تاکسی داران پیرانشهر دراعتراض به تغییر مرکزیت شهر

- تجمع اعتراضی اهالی روستای طولیان نسبت به کم آبی وقطعی برق مقابل فرمانداری کهگیلویه

- تجمع اعتراضی عکاسان یزد نسبت به اقدام پلیس 10+ مقابل استانداری

- جان باختن یک کارگر دردماوند براثرریزش آوار ساختمانی

آخرین اخباراز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر:

خودداری از پذیرش قرار کفالت عاطفه رنگریز و تمدید 30روزه بازداشت مرضیه امیری، ندا ناجی و کیوان صمیمی

روز گذشته قرار بازداشت عاطفه رنگریز را به دو قرار کفالت 50و 70 میلیون تومانی تبدیل کردند. با حضور کفیل‌ها هر یک را با بهانه‌هایی همچون فقدان فیشِ کسر از حقوق، بازنشستگی و … رد کردند.

صبح امروز با حضور خانواده‌های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، مقابل دادسرای اوین، از تمدید بازداشت موقت عاطفه رنگریز خبر دادند.

 مرضیه امیری، ندا ناجی و کیوان صمیمی نیز با تمدید بازداشت 30روزه‌ی دیگر در زندان اوین به سر می‌برند.

منبع اصلی اخبار:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

*بازداشت امید شاه محمدی وانتقالش به زندان سنندج برای گذراندن یکسال زندان

روز یکشنبه 19خرداد،امید شاه محمدی معلم کنشگر اهل دیوانداره بازداشت  وبه زندان سنندج برای گذراندن یکسال زندان،منتقل شد.

امید شاه محمدی در اعتصاب سراسری پاییز معلمان بازداشت و پس از 40 روز به اتهام تشویق معلمان به اعتصاب به یکسال زندان محکوم وبا تودیع وثیقه 100 میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

*تجمع اعتراضی بازنشستگان کشور نسبت به عدم همسان سوزی حقوق وسطح پایین مستمریشان مقابل صندوق بازنشستگی

روز دوشنبه 20خرداد ماه،جمعی از بازنشستگان کشوربدنبال فراخوان منتشره درشبکه های اجتماعی در اعتراض به عدم همسان سوزی حقوق وسطح پایین مستمریشان دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگی واقع در میدان فاطمی تهران زدند.

یکی از بازنشستگان تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفت: طبق قانون خدمات کشوری بین شاغلان و بازنشستگان نباید بیشتر از 20 درصد اختلاف حقوق وجود داشته باشد.اما امروز حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان بسیار پایین تر است و این اختلاف به 50 درصد نیز می‌رسد.

این قانون برای همسان سازی حقوق بیشتر از 10 سال مسکوت مانده و از جمله دلایل تجمع بازنشستگان درخواست برای اجرای این قانون است.

این بازنشسته معترض افزود: درخواست این تجمع را در قالب یک نامه به سازمان بازنشستگان کشوری ارایه دادیم اما پاسخی نگرفتیم  لذا امروز به صورت خودجوش تجمع کردیم.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که امروز در این مکان جمع شده اند از نقاط مختلف ایران جمع شده اند.

*اعتصاب وتجمع کارگران کارگاه ایرکست شاونبرگ ماهشهرمقابل فرمانداری دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق وحق بیمه

روز دوشنبه 20خرداد، کارگران کارگاه ایرکست شاونبرگ ماهشهرواقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام، دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق وحق بیمه دست از کار کشیده ومقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند.

کارگران این شرکت طراحی، ساخت و نصب سازه های سنگین فولادی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به خبرنگار رسانه ای گفتند: هفت ماه است این شرکت حقوق، حق بیمه و مزایای کارگران را پرداخت نکرده است.

آنها افزودند: مدیران شرکت بارها قول پرداخت حقوق کارگران را داده‌اند ولی تا کنون این وعده عملی نشده است.

این کارگران معترض افزودند: به تعویق افتادن حقوق کارگر به مدت هفت ماه در این شرایط دشوار اقتصادی، غیرقابل تحمل است.

کارگران کارگاه ایرکست شاونبرگ ماهشهردرپایان افزودند که از سال گذشته تاکنون 6بار در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان دست به اعتصاب و تجمع زده‌اند.

*پرداخت یک ماه حقوق کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نورآباد،شازند واراک پس از اعتصاب وتجمع

روز دوشنبه 20خرداد، کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نورآباد،شازند واراک(شرکت پیمانکاری جوشن گستر) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه های فروردین واردیبهشت دست از کار کشیدند ودر محل کارشان اجتماع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بنقل از کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نورآباد،شازند واراک،بدنبال اعتصاب وتجمع امروزشان ،واحد مالی شرکت پیمانکاری جوشن گستراز واریز حقوق فروردین ماه آنها خبرداده است.

*ادامه اعتصاب و تجمعات سریالی کارگران شهرداری کوت عبدالله مقابل استانداری خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق

روزدوشنبه 20 خرداد، کارگران شهرداری کوت عبدالله به تجمعشان مقابل استانداری خوزستان ادامه دادند واعتراضشان را برای روزی دیگر نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه بنمایش گذاشتند.

کارگران تجمع کننده گفتند: از هفتم خردادماه سال جاری تابه امروز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست از کار کشیده اند.

یکی از کارگران تجمع کننده در گفت و گو با خبرنگار رسانه ای بیان کرد: کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند حقوق پرداختی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد اما همان حقوق نیز به موقع پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پیمانکار حقوق بهمن ماه سال گذشته را پرداخت کرده و از حقوق اسفندماه تنها ۱۰ میلیون ریال علی الحساب برای ما واریز شده اما ما خواستار پرداخت تمام حقوق‌ معوق هستیم.

این کارمعترض یادآور شد: هیچ فیش حقوقی به ما داده نشده است که بدانیم مبلغ حقوق ما چه میزان است از سویی دیگر از اسفندماه سال گذشته تاکنون حق بیمه کارگران هم پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در این خصوص گفت: فرزند یکی از کارگران تازه متولد شده است اما به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینه بیمارستان، شناسنامه وی و همسرش نزد بیمارستان باقی مانده است.

وی ادامه داد: از عید نوروز تاکنون منتظر پرداخت حقوق هستیم اما هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است، شرایط اقتصادی سخت است و این تأخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

*اعتصاب تاکسی داران پیرانشهر دراعتراض به تغییر مرکزیت شهر

روز دوشنبه20خرداد، تاکسی داران پیرانشهر دراعتراض به تغییر مرکزیت شهردست به اعتصاب زدند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،تغییر "مرکزیت شهر" برای تاکسی های گردشی درون شهری پیرانشهر از "چهار راه آزادی" به  "پنج راه استقلال" باعث نارضایتی عموم مردم و همچنین بروز مشکلاتی برای تاکسی داران گردشی در شهر پیرانشهر شده بود که در پی اعتصاب چند ساعته تاکسی های گردشی پیرانشهر و ورود مجموعه شورای شهر به این موضوع سرانجام با تغییر مرکزیت شهر از پنج راه استقلال به چهار راه آزادی موافقت و اعتصاب تاکسی داران به پایان رسید.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای طولیان نسبت به کم آبی وقطعی برق مقابل فرمانداری کهگیلویه

صبح روز دوشنبه 20خرداد، اهالی روستای طولیان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کم آبی وقطعی برق مقابل فرمانداری کهگیلویه تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،،صبح امروز جمعی از مردم روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه به علت بی توجهی مسولان اداره آب فاضلاب روستایی واداره برق مقابل فرمانداری این شهرستان اعتراض کردند.

با افزایش گرمای هوا نیاز مردم به آب هم بیشتر می‌شود ولی هرچه هوا گرم و نیاز مردم به آب بیشتر می‌شود، آب و منابع آبی هم بیشتر ناز می‌کنند و کمتر شده و تقریبا از دسترس خارج می‌شوند.

طولیان روستایی واقع در6کیلومتری شهر دهدشت بیش از 400خانوارسکنش هستند.

یکی از اهالی این روستا گفت: متاسفانه برق این روستا از شهرستان چرام تامین می شود و روزانه شاهد قطع و وصل های مکرر هستیم که بیشتر مواقع این قطع و وصل ها باعث سوختگی وسایل خانگی هم می شود.

متاسفانه بیش از چندین بار به بخشداری و اداره آب و فاضلاب روستایی مراجعه کردیم ولی جواب قابل قبولی  دریافت نکردیم.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت:روزانه شاهد بی آبی هستیم به صورتیکه مردم این اهالی در بعضی از روزها 10تا15 ساعت آب آشامیدنی ندارند.

اهالی این روستا با گلایه از رفتار و پاسخهای برخی از مسؤولان، گفتند : انتظار ما این است که فردی را رئیس یک اداره بگذارند که در قبال مردم احساس مسئولیت بکند حداقل پاسخ درستی به مردم بدهد.

*تجمع اعتراضی عکاسان یزد نسبت به اقدام پلیس 10+ مقابل استانداری

روز دوشنبه 20خرداد،عکاسان یزد دراعتراض به اقدام پلیس 10+مبنی برایجاد امکان تهیه عکس در دفاتر پلیس 10 + دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: تهیه عکس‌های پرسنلی یکی از مهمترین منابع مالی صنف عکاسی است که برای خدمات مختلف از جمله گذرنامه، سوء پیشینه و ... مورد نیاز شهروندان است. اما اکنون تهیه عکس پرسنلی در مراکز پلیس 10+ انجام می شود و این مسئله خسارت زیادی به فعالان صنف عکاسی وارد می‌کند.

تجمع کنندگان خواستار ممنوعیت تهیه عکس در مراکز پلیس 10+ شدند.

*جان باختن یک کارگر دردماوند براثرریزش آوار ساختمانی

عصر روز یکشنبه 19خرداد،بر اثر ریزش آوارحین گودبرداری در دماوند یک کارگر ساختمانی جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com