اخبار و گزارشات کارگری ١٩ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 09, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 19 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- اذیت وآزار 4کارگر معترض کارخانه سیمان کارون  وعدم پرداخت ماه ها مطالبات کارگران شاغل وبازنشسته این واحد تولیدی

- تجمع اعتراضی کارگران پروژه کارخانه پتروشیمی لردگان نسبت به از دست دادن کار وبرای اشتغال مقابل فرمانداری لردگان

- از سرگیری اعتراضات کارگران سد چمشیرنسبت به عدم پرداخت یک سال حقوق و وعده های توخالی با تجمع مقابل فرمانداری گچساران

- تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خوزستان ادامه دارد

- اعتراض کارکنان حفاری شمال نسبت به عدم پرداخت 2ماه حقوق

- بیانیه کانون نویسندگان ایران در باره تشدید قشار بر نویسندگان و روزنامه نگاران

آزادی بیان در تنگنای محاکمه

- عثمان اسماعیلی:جهت اطلاع دوستان و جنبش کارگری

- پروین محمدی برای آخرین دفاعیات به دادسرا احضار شد

- کار کردن کارگران کارگاه‌های سنتی ماهی خشک در جزیره هرمزباحقوق 200تا500هزارتومانی وبدون بیمه

- تجمع اعتراضی اهالی روستاهای بهارلو و داشکسن نسبت به عدم پاسخگویی به خواسته هایشان و وعده های توخالی مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشور همزمان با بازدید معاون رئیس جمهوری از معدن طلای ساریگونی قروه

- تجمع اعتراضی تاکسی داران بی سیم رشت نسبت به قطع  شدن سامانه بی سیم مقابل سازمان تاکسیرانی

- تجمع اعتراضی اهالی روستاهای روستای مورنان، بهاران و جلمرزازتوابع اصفهان نسبت به بوی نامطبوع یک واحد دامداری مقابل فرمانداری

- مرگ کودک 6ساله یکی از کارکنان شورای شهر همدان در محل کار پدرش

* اذیت وآزار 4کارگر معترض کارخانه سیمان کارون  وعدم پرداخت ماه ها مطالبات کارگران شاغل وبازنشسته این واحد تولیدی

کارگران کارخانه سیمان کارون ضمن تایید اذیت وآزار 4نفر از همکارانشان به اتهام رهبری تجمعات دو سال گذشته،از عدم پرداخت ماه حقوق وحق بیمه کارگران رسمی و قراردادی ونیز مطالبات همکاران بازنشسته شان خبر دادند.

کارگران کارخانه سیمان کارون:این واحد صنعتی حدود ۳۸۰ کارگر رسمی قراردادی و روزمزد دارد که در این میان؛ کارگران رسمی و قراردادی معادل ۴ ماه مزد معوقه و کارگران روزمزدی حدود ۷ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

در میان کارگران روزمزد، کارگرانی هستند که معوقات مزدی آنها به ۱۷ ماه می‌رسد. در عین حال حدود ۴۰ نفر از همکاران‌مان که از دی ماه سال گذشته بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند مطالبات سنواتی خود را از کارفرما دریافت کنند.

غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی کارگران وجود دارد چندین ماه حق بیمه کارگران که مربوط به سالهای گذشته می‌شود به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. به همین دلیل در سوابق بیمه‌ای کارگران این کارخانه مشکلاتی ایجاد شده است.

علاوه بر تاخیر در پرداخت مطالبه مزدی و بیمه‌ای کارگران، ۴ نفر از کارگران رسمی و قراردادی کارخانه به اتهام رهبری تجمعات دو سال گذشته کارگران کارخانه مرتبا به مراجع قضایی احضار می‌شوند که این موضوع باعث ایجاد تنش در میان کارگران این واحد صنعتی شده است.

*تجمع اعتراضی کارگران پروژه کارخانه پتروشیمی لردگان نسبت به از دست دادن کار وبرای اشتغال مقابل فرمانداری لردگان

روز شنبه 18اردیبهشت ماه،جمعی از کارگران کارخانه در دست ساخت پتروشیمی لردگان واقع دربخش فلارد شهرستان لردگان- استان چهارمحال و بختیاری-  دراعتراض به از دست دادن کارشان وبرای اشتغال مقابل فرمانداری تجمع کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،فرماندارشهرستان با تایید تجمع کارگران این پروژه،افزود: بیشتر آنان کارگران ساختمانی و نیروهایی هستند که برای عملیات احداث پتروشیمی به کار گرفته شده بودند.

وی همچنین گفت: این افراد خواستار جذب در پتروشیمی و جلوگیری از تعدیل نیرو هستند.

به گفته وی، از سال گذشته با توجه به اتمام برخی فعالیت‌های ساخت و ساز این کارخانه تعدادی از نیروها در مراحل مختلف تعدیل شدند و این تعدیل همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با تعدیل این نیروها و فعال شدن پتروشیمی، نیروهای متخصص جذب خواهند شد که فرآیند استخدامی آنان نیز سپری شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲ هزار و ۱۶۰ نیرویی که از مراحل اولیه ساخت این واحد فعال بودند تاکنون یکهزار و ۶۰۰ نفر تعدیل شدند.

*از سرگیری اعتراضات کارگران سد چمشیرنسبت به عدم پرداخت یک سال حقوق و وعده های توخالی با تجمع مقابل فرمانداری گچساران

روزیکشنبه 19خردادماه،برای باری دیگر با تجمع مقابل فرمانداری گچساران اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت یک سال حقوق و وعده های توخالی بنمایش گذاشتند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،کارگران سدچمشیر حدود 12ماه حقوق معوقه خود را از دو شرکت سابیر و ژئوپولتیک بدهکار هستند.

اسفندماه سال 97 این کارگران با تجمعات خود توانستند حدود 2ماه از حقوق خود را از این شرکت بگیرند و در حال حاضر 12 ماه حقوق معوقه دارند.

این در حالی است که معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران پیش از این گفته بود اوایل اردیبهشت سال آینده عملیات مجدد سد بزرگ چم شیر آغاز خواهد شد.

یکی از کارگران حاضر درتجمع گفت: شرایط زندگی به ما فشار آورده و دستمان خالی است، نمی دانیم به کجا باید شکایت کنیم، چطور حقوق یک مدیر همیشه به موقع پرداخت می شود ولی هیچ کس به فکر کارگران نیست، ما شرمنده خانواده و بچه هایمان هستیم.

اواخر بهمن ماه 97نشست بررسی مطالبات کارگران سد و نیروگاه چم شیر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری گچساران برگزار شد که در این نشست هم نیک مرام،مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در بخشی از سخنانش از مدیران سد چم شیر پاسخ شفاف خواسته و گفت «مسئولانی که از دفتر مرکزی این شرکت و از تهران آمده اند در خصوص 12 ماه حقوق و مزایای کارگران سد چه اقداماتی انجام داده اند و پاسخ دهند که اگر خود شما 2 ماه حقوق نگیرید ،چکار می کنید؟».

حدود یک سال است که این کارگران پیگیر مطالبات خود از دو شرکت سابیر و ژئوپولتیک هستند و بارها جلوی فرمانداری، اداره کار، دفتر سدچمشیر، دفتر نماینده مجلس گچساران و باشت تجمع کرده اند اما فقط حقوق 2 ماه خود را دریافت کرده اند.

*تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خوزستان ادامه دارد

روزیکشنبه 19خرداد برای دومین روز متوالی در هفته جاری، کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه مقابل استانداری خوزستان اجتماع کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع در گفت و گو با خبرنگار رسانه ای با اشاره به پرداخت نشدن حقوق اسفند پارسالشان به صورت کامل بیان کرد: مبلغ ۱۰ میلیون ریال به صورت علی الحساب به ما پرداخت شد اما خبری از واریز بقیه حقوق  ماه نیست.

وی ادامه داد: حدود ۲۵۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله نسبت به پرداخت نشدن حقوق فروردین و اردیبهشت امسال خود اعتراض دارند.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار بیمه برای ما رد نمی کند بیان کرد: وضعیت اقتصادی کارگران مناسب نیست.

درهمین رابطه، امروزشهردار کوت عبدالله به خبرنگار رسانه ای گفت: تلاش ما اینست که امروز تا فردا مبلغ ۲۰ میلیون ریال به صورت علی الحساب به کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله پرداخت شود.

وی بیان اینکه با واریز این مبلغ، کارگران ۲ ماه حقوق دیگر از شهرداری طلبکار خواهند بود افزود: کارگران فضای سبز خواستار پرداخت کل مطالبات به صورت یکجا هستند اما برای هیچکدام از کارگران شهرداری تاکنون حقوق اردیبهشت امسال واریز نشده است.

*اعتراض کارکنان حفاری شمال نسبت به عدم پرداخت 2ماه حقوق

کارکنان حفاری شمال اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 2ماه حقوق،رسانه ای کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ19خرداد، جمعی از کارکنان حفاری شمال از پرداخت نشدن ۲ ماهه حقوق خود خبر دادند.

این کارکنان می‌گویند هنوز تکلیف مطالبات ۲ ماه گذشته آن ها مشخص نیست.

  کارکنان این شرکت همچنین گفته اند ادامه این روند باعث خواهد شد تا برند شرکت حفاری شمال دچار مشکل شود و این شرکت به مرز نابودی برود.

*بیانیه کانون نویسندگان ایران در باره تشدید قشار بر نویسندگان و روزنامه نگاران

آزادی بیان در تنگنای محاکمه

محمد مقیسه؛ قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب: «شماها نفس کشیدنتان حرام است. الهی دست‌هاتون بشکنه. باروت باید ریخت در دهانتان و منفجرتان کرد. قلم‌هایتان را باید شکست».

(۱۲خرداد ۹۸،دادگاه یک خبرنگار)

پس از گذشت ۲۲ روز از تجمع شماری ازاعضای کانون نویسندگان ایران روبروی دادگاه انقلاب، در اعتراض به صدور مجموعاً ۱۸ سال حکم حبس برای سه نویسنده و عضو هیئت دبیران سابق و فعلی کانون: رضاخندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن امواج بازداشت، محاکمه و فشار بر نویسندگان و روزنامه‌نگاران ابعاد گسترده تری یافته است.عوامل تهدید و سرکوب، ارعاب و حمله به آزادی بیان، حیات و هستی ِ نویسندگان و فعالان ِ عرصه‌های گوناگون را هدف گرفته اند و از گوشه و کنار مملکت اخبار بازداشت‌های پی‌د‌ر‌پی با اتهام‌های نام‌آشنا و گاه ابداعی می‌رسد.

تشدید فشار در هفته‌ای که گذشت

امیرسالار داودی، وکیل دادگستری در تاریخ ۱۱ خرداد ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۳۰ سال زندان، ۱۱۱ ضربه شلاق، شش میلیون تومان جریمه نقدی و دو سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شد. ۱۵ سال از این حکم به دلیل تشکیل کانال تلگرامی با نام «بدون روتوش» است. مصاحبه با رسانه‌های برون مرزی از دیگر مصادیق "جرم"‌های او است. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم ۱۵ سال زندان درباره ی او اجرا خواهد شد.

این وکیل دادگستری که وکالت شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله بهاییان را بر عهده داشته، از ۲۹ آبان ۹۷ با مراجعه ضابطین دادگستری به دفتر کارش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

حسین جنتی، شاعر روز شنبه۱۱خرداد به اطلاعات سپاه ورامین احضار و پس از مراجعه، تحت نظر به دادسرای اصفهان فرستاده شد. بازپرس شعبه سیزده شهر اصفهان به اتّهام تبلیغ علیه نظام، حکم به بازداشت موقت او داده و وی هم‌اکنون در زندان مرکزی اصفهان دربند است. شاکی این پرونده اطلاعات سپاهِ اصفهان و دلیل بازداشت او به نوشته‌ی برخی رسانه‌ها شعرهای انتقادی‌اش است.

مسعود کاظمی روزنامه‌نگار و سردبیر سابق ماهنامه صدای پارسی نیز روز ۱۲ خرداد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری دو سال، توهین به مقامات دیگر شش ماه و برای نشر اکاذیب حکم دو سال حبس را دریافت کرده و درمجموع به چهار سال و شش ماه زندان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم‌شده است.

به گفته‌ی علی مجتهدزاده وکیل کاظمی: قاضی دادگاه، محمد مقیسه بدون اینکه به وکیل و موکل اجازه ی دفاع دهد، در طول جلسه دادگاه به مسعود کاظمی توهین و نفرین‌هایی از این قبیل کرده است: «شماها نفس کشیدنتان حرام است. الهی دست‌هاتون بشکنه. باروت باید ریخت در دهانتان و منفجرتان کرد. قلم‌هایتان را باید شکست». و پس‌ازآن قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی او را به‌قرار وثیقه سنگین یک میلیارد تومانی افزایش داده است. مسعود کاظمی به علت ناتوانی از تهیه وثیقه از همان دادگاه انقلاب به زندان اوین منتقل و تاکنون در آنجا به سر می‌برد.

رحیم غلامی، شاعر، نویسنده و فعال اهل اردبیل روز دوشنبه ۱۳ خرداد جهت ارائه دفاعیات خود در شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب اردبیل حاضر و توسط قاضی خدادادی تفهیم اتهام شد

به گزارش برخی رسانه‌ها ریاست دادگاه اتهامات آقای غلامی را «عضویت در تشکیلات گاماج، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار مطالب غیر واقع در جلسات و فضای مجازی» عنوان کرده که اتهام عضویت در تشکیلات گاماج به تازگی به پرونده وی اضافه شده و غلامی آن را "سناریوی جدید اداره اطلاعات اردبیل" خوانده است.

رحیم غلامی پیش‌تر در نیمه‌ی اسفند ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در شهر اردبیل بازداشت و کتاب‌ها و کامپیوتر شخصی او به همراه نوشته‌هایش ازجمله «فرهنگ لغات زبان ترکی» که در حال نگارش آن بوده توقیف شد. وی سپس با وثیقه پنجاه میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

غلامی چند کتاب به زبان ترکی در زمینه شعر و ادبیات محلی منطقه آذربایجان نوشته و منتشر کرده و به روزنامه‌نگاری و همکاری با نشریات ترک‌زبان اشتغال داشته است.

روز ۱۴ خرداد قرار بازداشت کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا و از بازداشت‌شدگان تجمع روزجهانی کارگر نیز تمدیدشد. وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت به همراه حدود ۳۰ نفر از صدها تجمع‌کننده‌ی روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس اسلامی، بازداشت و هم‌اکنون دربند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.

تعدادی دیگری از این بازداشت‌شدگان ازجمله مرضیه امیری، کیوان صمیمی، عاطفه رنگریز و ندا ناجی کماکان تحت بازداشت هستند و عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه اکبری با تمدید قرار بازداشت ۱۲ روزه مواجه شده اند.

*عثمان اسماعیلی:جهت اطلاع دوستان و جنبش کارگری

امروز طی احضارنامه متوجه شدم که اینجانب عثمان اسماعیلی به 3 ما حبس تعزیری محکوم شده ام

کارگران مردم آزادیخواه همینطور که در احضارنامه مشاهده میکنید بنده با رسانه های مربوطه در مورد زندانیان سیاسی و کارگران زندانی مصاحبه هایی داشتم.بنده در دادگاه انقلاب و اطلاعات شهرستان سقز و اماکن بدون هیچ تردید آنچیزی که دراین احضاریه آمده است بیشتر از آن دفاع کرده ام و به همه ی نهادهای نام برده اعلام کرده ام دفاع کردن از زندانیهای سیاسی و کارگران زندانی وظیفه ی من است وتا آخرین نفس کشیدنهایم از برابری،آزادی ،حکومت کارگری حمایت میکنم و بر علیه نظام سرمایه داری مبارزه کرده ام و خواهم کرد.ای اقایانی که در بالاترین مقامات جمهوری اسلامی قراردارید وگفته اید دموکراسی واقعی درکشور ما است از شما سوال دارم؟آیا ما کارگران معنی دموکراسی رانمیدانیم یا شماها جور دیگری معنی دموکراسی را خوردمردم میدهید؟ این همه فاصله طبقاتی ،این همه زندانیان سیاسی،این همه راند خاری، این همه گرانی که سر به فلک کشیده آیا این نشان از جامعه دموکراسی است؟من با 57سال سن با داشتن مریضیهایی از جمله آسم ،ناراحتی قلبی، مشکلات ریه،روماتیسم و....در شهرهای دور از خانواده ام مشغول به کار ام و درجامعه هزاران مانند من وجود دارد لااقل شماها اسم دموکراسی رانبرید

من نه تنها 3ماه زندان بلکه هیچ زندانی بلند مدتی من را از این باور دورنخواهد کرد

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقه ی کارگر

*پروین محمدی برای آخرین دفاعیات به دادسرا احضار شد

پروین محمدی نائب رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که برای اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱ کرج احضار شده بود، امروز با مراجعه به شعبه مذکور آخرین دفاعیات خویش را ارائه نمود.

در جلسه دادگاه امروز که همزمان برای پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده تشکیل شد اتهام تبلیغ علیه نظام برای این سه فعال کارگری صادر شده بود.

پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده که به همراه تعداد دیگری از کارگران روز ششم اردیبهشت در پارک جهان نمای کرج دستگیر شده بودند پس از ۱۵ روز بازداشت به قید کفالت موقتاً از زندان آزاد شدند.

در جلسه دادگاه، پروین محمدی به ارائه دفاعیات از خود پرداخت و با اعلام اینکه در طی بازداشت قبلی خویش به همین اتهام دادگاهی شده بود و شعبه ۷ بازپرسی دادسرای فردیس با توجه به مستندات پرونده و دفاعیات پروین محمدی ایشان را از این اتهام تبرئه نموده و قرار منع تعقیب برای وی صادر شده است، اتهام وارده به خویش را رد کرده و به بازپرس پرونده اعلام کرده است که اکنون چه اتفاق جدیدی روی داده که تنها با گذشت یکماه قصد دارند با پرونده ی جدیدی دوباره با همین مصداق ایشان را متهم نمایند.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه برای پروین محمدی در پرونده قبلی قرار منع تعقیب صادر شده است و بازپرس پرونده طی نامه ای به وزارت اطلاعات اعلام کرده که وسایل ضبط شده پروین محمدی شامل گوشی موبایل و لبتاپ ایشان را پس دهند اما وزارت اطلاعات همچنان از تحویل وسایل پروین محمدی امتناع می کنند.

پروین محمدی هیچ جرمی مرتکب نشده است و تنها و تنها بخاطر دفاع از مطالبات صنفی خویش و هم طبقه ای هایش دستگیر شده و پرونده قضایی برایش مفتوح شده است. نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا نباید و نمیتوانند کارگران را برای دفاع از حقوق و مطالبات خویش زندانی کنند. نهادهای قضایی و اطلاعاتی باید به امنیتی کردن فعالیت های صنفی پایان دهند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم نمودن برخورد امنیتی به فعالیتهای صنفی خواهان پایان دادن به پرونده سازی علیه کارگران و نیز آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی کارگران زندانی و زندانیان اجتماعی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۹ خرداد ۹۸

*کار کردن کارگران کارگاه‌های سنتی ماهی خشک در جزیره هرمزباحقوق 200تا500هزارتومانی وبدون بیمه

کارگرکارگاه‌های سنتی ماهی خشک در جزیره هرمز: ما هیچ بیمه‌ای نداریم، سرمایه اصلی متعلق به صاحب کارگاه است که به وی ارباب می‌گوییم، درواقع ارباب برای خرید ماهی مبلغی را در اختیار ما قرار می‌دهد و درنهایت در ماه بین 200 تا 500 هزار تومان از سود فروش ماهی‌های خشک به ما تعلق می‌گیرد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ19خرداد، یکی از شغل‌هایی که هنوز به‌صورت سنتی در جزیره هرمز وجود دارد خشک‌کردن ماهی بوده و این در حالی است که این فعالیت در عصر کنونی نیاز به صنعتی شدن دارد.

کارگاه‌های ماهی خشک در نقاط مختلف و با پراکندگی در جزیره هرمز مشاهده می‌شود، این کارگاه‌ها درزمینهٔ خشک‌کردن ماهی‌هایی که ارزش غذایی ندارند فعالیت می‌کنند؛ در این کارگاه‌ها انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک به روشی کاملاً سنتی خشک می‌شود و پس‌ازآن به کارخانه‌ها خوراک طیور در سراسر کشور ارسال می‌شود.

بنا بهمین گزارش،یکی از کارگران کارگاه سنتی ماهی خشک در جزیره هرمزگفت: کار ما خشک‌کردن ماهی است، بستگی به صید روز بین سه تا پنج‌تن ماهی می‌آوریم و به روش سنتی خشک کرده، سپس ماهی‌های خشک‌شده را برای تولید پودر ماهی به کارخانه می‌فروشیم.

وی عنوان کرد: ماهی‌ها را سحرگاه با قیمت حدود هر گونی 15 هزار تومان می‌آوریم ماهی، میگو خرچنگ و سایر صیدهایی که قابل خشک‌کردن را جدا می‌کنیم و می‌فروشیم و باقی را روی زمین می‌ریزیم و بعد از پنج الی شش روز خشک می‌شوند و آن‌ها را جمع می‌کنیم و به قیمت منی 6 الی 7 هزار تومان به کارخانه می‌فروشیم.

زینب ذاکری با بیان اینکه 8 سال است در این عرصه فعالیت می‌کند، افزود: کار ما فصلی نیست و هر 12 ماه سال به کار خشک‌کردن ماهی مشغول هستیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه ما هیچ بیمه‌ای نداریم، با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، پنج پسر و سه دختر دارم، یکی از فرزندانم در زندان است و توانایی مالی برای آزاد کردنش را ندارم.

ذاکری بیان کرد: سرمایه اصلی متعلق به صاحب کارگاه است که به وی ارباب می‌گوییم، درواقع ارباب برای خرید ماهی مبلغی را در اختیار ما قرار می‌دهد و درنهایت در ماه بین 200 تا 500 هزار تومان از سود فروش ماهی‌های خشک به ما تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه 20 نفر مشغول به کار هستیم، ابراز کرد: نسبت به گذشته صید ماهی رونق کمتری دارد و تأثیرش را بر روی کار ما نیز گذاشته است.

ذاکری اضافه کرد: از پودر ماهی استفاده‌های متعددی می‌شود ازجمله اینکه از آن به‌عنوان کود درختان و غذای دام و طیور استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری از مسئولین و هیچ‌کس نداریم و تنها چیزی که می‌خواهیم این است که بتوانیم تکه نانی برای معیشت خود به دست آوریم، انتظار ما تنها از خداست، مسئولین که برای ما کاری نمی‌کنند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستاهای بهارلو و داشکسن نسبت به عدم پاسخگویی به خواسته هایشان و وعده های توخالی مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشور همزمان با بازدید معاون رئیس جمهوری از معدن طلای ساریگونی قروه

روز شنبه 18خرداد همزمان با بازدید معاون رئیس جمهوری از معدن طلای ساریگونی قروه، اهالی روستاهای بهارلو و داشکسن   دراعتراض به عدم پاسخگویی به خواسته هایشان و وعده های توخالی مسئولان با تجمع اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

اهالی این روستاها بارها برای تحقق خواسته هایشان مبنی بر کمک به مردم روستا از محل عام المنفعه 4 درصدی تعیین شده، رفع آلودگی منطقه و تعیین وضعیت ساکنین روستا، تأمین آب آشامیدنی سالم، هزینه کرد 15 درصد مطروحه در قانون برای پروژه های عمرانی، رفاهی و بهداشتی ،استفاده کامل از نیروی بومی روستا و جذب نیرو توسط شورا، واگذاری پیمانکاری سبک به بومیان و کمک درصدی از درآمد پیمانکاران غیربومی، پایش سلامت محیط آب و مردم و اعلام نتایج به روستا به صورت ادواری،دست به تجمع واعتراض زده اند وچیزی جز وعده های تخالی مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشور عایدشان نشده است.

به گزارش 19خرداد یک منبع خبری محلی،در ادامه بازدید همین که استاندار کردستان قصد داشت نشست را خاتمه دهد صدای اعتراض اعضای شورای بهارلو بلند شد و هنوز اصل مطلب را بیان نکردند که «بهمن مرادنیا» گفت مشکلات شما داخل استانی بوده و اینجا جای عنوان کردن آن ها نیست و در وقت مناسب به استانداری بیایید تا در این زمینه بررسی ها انجام شود!

این در حالی است که این مشکلات حتی با اعتصاب و تحصن و حضور عوامل استانی و کشوری و تکرار وعده های همیشگی نه تنها حل نشد بلکه در حال افزایش هم است.

همچنین هنگام بیرون آمدن هم یکی از اعضای شورای داشکسن که اجازه نداده بودند در نشست باشد، جلوی استاندار را گرفت و گفت که برای چه آمدید؟ وقتی اجازه نمی دهید نمایندگان مردم حضور داشته باشند چه فایده دارد؟! فقط آمده اید عکس بگیرید و بازدید کنید و بروید؟! وقتی حاضر نیستید حرف مردم را بشنوید چرا سخن از دفاع از حق مردم می گویید؟! کدام حق و حقوق، تا بوده فقط آسیب به مردم وارد شده است.

همین طور این عضو شورا در برابر رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت که شما چه کرده اید برای مردم روستاهای اطراف این معدن؟ غیر از این است که تمام فامیل و دوست و آشنای خود را سر کار آورده اید؟ چرا وقتی برای مردم کاری نکرده اید مدام می گویید کار انجام شده؟! حقیقت را بگویید که چه تعداد از آشنایان خود را در این شرکت استخدام کرده اید؟! «محمد دره وزمی» هم در واکنش به این اعتراض اعلام کرد شما فکر کنید صد نفر از آشنایانم اینجا مشغول به کار شده اند! چرا انصاف ندارید؟ کجا کار نشده! درست است مشکلات وجود دارد اما باید جانب انصاف را هم داشت.

در حالی که اعتراض اعضای شوراهای بهارلو و داشکسن ادامه داشت، فرماندار قروه خطاب به متولیان معدن خواستار تعامل و پیگیری برای رفع مشکلات مردم شد. درخواستی که گویا چندان به مذاق «محمد فاضلی» یکی از سهامداران شرکت زرکوه خوش نیامد چرا که با ادبیاتی نامناسب خطاب به «موحد امان اللهی» گفت که مردم با ما مشکلی ندارند و اصل مشکل آنان با شماست! این رفتار به اعتقاد فرماندار قروه راه چاره نبوده و نمی توان با این ادبیات گفتاری نادرست مشکلات منطقه را حل کرد.

این رفتار و برخورد نشان می دهد که همه مسئولان دولتی و خصوصی در وهله نخست منافع خودشان اهمیت دارد و بعد از آن به جای اینکه کمی فقط کمی حس مسئولیت پذیری را در خود ایجاد کنند با مقصر دانستن دیگران، خود را جدا و به نوعی از ماجرا کناره گیری می کنند.

*تجمع اعتراضی تاکسی داران بی سیم رشت نسبت به قطع  شدن سامانه بی سیم مقابل سازمان تاکسیرانی

روزیکشنبه 19خرداد،جمعی از تاکسی داران بی سیم رشت دراعتراض به قطع  شدن سامانه بی سیم مقابل سازمان تاکسیرانی واقع در خیابان چمران مرکز  گیلان زدند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در بعدا از نشست با تاکسی داران به خبرنگار رسانه ای گفت : مساله قطع سامانه تاکسی های بی سیم امروز برطرف و ارتباط تاکسی داران با شهروندان برای خدمات رسانی مطلوب شد.

پیمان پارسای محمودی با اشاره به اینکه شماره 3 رقمی موجود در ماه های آینده برای واحد بازرسی اختصاص می یابد افزود : تاکسی داران بی سیم در آینده نه چندان دور با شماره 4 رقمی و مدیریت بخش خصوصی که از اعضای تاکسی رانان تشکیل می شود اداره خواهد شد.

*تجمع اعتراضی اهالی روستاهای روستای مورنان، بهاران و جلمرزازتوابع اصفهان نسبت به بوی نامطبوع یک واحد دامداری مقابل فرمانداری

روزیکشنبه 19خرداد،اهالی روستاهای روستای مورنان، بهاران و جلمرزاز توابع بخش مرکزی اصفهان دراعتراض به بوی نامطبوع یک واحد دامداری ومشکلات بهداشتی ناشی از آن مقابل فرمانداری اصفهان تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان روز یکشنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی، دلیل اصلی اعتراضشان را انتشار بوی نامطبوع و ازدیاد حشرات ناشی از آن اعلام داشتند.

آنان گفتند:بوی بد و حشرات ناشی از این واحد گاروداری مشکلات بهداشتی برای اهالی منطقه ایجاد کرده است که ادامه این روند با توجه به آمدن فصل تابستان خیلی سخت تر خواهد شد.

یکی از اجتماع کنندگان خاطرنشان کرد: استقرار واحدهای دامداری باید اصولی و فنی باشد و مسوولان بدانند در هر مکانی در شهر و روستا نمی‌شود برای ایجاد یک واحد تولیدی صنعتی و دامپروری مجوز صادر کرد.

روستاهای مورنان، بهاران و جلمرز واقع در دهستان قهاب شمالی از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارند.

*مرگ کودک 6ساله یکی از کارکنان شورای شهر همدان در محل کار پدرش

در عصر روزشنبه 18خرداد،، فرزند یکی از کارکنان شورای شهر همدان، درحادثه برخورد وزنه آسانسور حین تعمیرات بسرش درداخل دریچه آسانسور جانش را از دست داد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 19خرداد، رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با بیان اینکه روز گذشته با توجه به تعطیل بودن ساعات اداری، تعمیرات موتورخانه ساختمان شورای شهر در دست انجام بود،افزود: هنگام انجام تعمیرات، فرزند یکی از کارکنان شورا، سر خود را داخل دریچه آسانسور برده بود که متأسفانه به دلیل برخورد وزنه آسانسور به سرش، این کودک جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com