اخبار و گزارشات کارگری ١٤ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 05, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 14 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- آخرین خبرها حاکی از بازداشت 4کارگر کارخانه کاغذ سازی پارس است

- حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در سازمان امور دانشجویان در اعتراض به عدم پیگیری وضعیت مرضیه امیری توسط مسئولین دانشگاهی

- تمدید قرار بازداشت کیوان صمیمی  برای یک ماه دیگر

- بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به عدم صدور حکم مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی و احکام هیات رسیدگی به  تخلفات اداری برای فعالان صنفی خراسان شمالی

- عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران شهرداری مشکین دشت

- تجمع اعتراضی اولیای دانش آموزان هنرستان آزادی فلسطین نسبت به وضعیت نامناسب آموزشی و مالی این واحد تحصیلی

- پیام تسلیت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در ارتباط با غرق شدن سه دخترِ دانش‌آموزِ بلوچ

- سوختگی شدید 2کارگر حین کاردر شهرک صنعتی شیراز براثر برق گرفتگی

- سوختگی یک کارگردرحادثه آتش‌سوزی تانکر حمل سوخت درجاده اهواز- خرمشهر

- مصدومیت یک کارگر حمل زباله شهرداری منطقه یک اهوازبراثر سقوط در منهول فاضلاب بدون درب

*آخرین خبرها حاکی از بازداشت 4کارگر کارخانه کاغذ سازی پارس است

روز یازدهم خرداد پلیس امنیت شوش علی کلانتر نماینده کارگران کارخانه کاغذ سازی پارس را بازداشت کرد.

روز دوازدهم خرداد،کارگران کارخانه کاغذسازی پارس در اعتراض به بازداشت نماینده شان دست از کار کشیدند و مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

درخلال اعتصاب کارگران سه کارگر بنام های رضا شوهانی ،حمید نعامی وحسین  کرد توسط پلیس امنیت بازداشت شدند .

بدنبال وعده فرماندار شوش مبنی به رسیدگی به خواسته های کارگرن ظرف 15روز وآزادی کارگران بازداشتی وفشار نیروهای امنیتی ،روز 13خرداد کارگران به اعتصابشان پایان دادند.

اما 4کارگرکارخانه کاغذ سازی پارس کماکان دربازداشت بسر می برند.

درهمین رابطه:

پیام از طرف کارگران کاغذ پارس هفت تپه ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

بنام خداوند جان وخرد

سهامدار کاغذ پارس هفت تپه نیز ریگی  به کفش دارد طی اطلاعاتی که از پیگیری های کارگران ستمدیده کاغذ پارس در مورد شرکت مولایار خوزستان که قراردادهای کارگران کاغذ پارس هفت تپه به صورت غیر قانونی با ان بسته شده  مشخص شده است  که این شرکت دارای وجود خارجی نیست و نه رییس دارد،نه مهری ،ونه هیچگونه ادرسی ،قراردادهای ۷۰۰نفر کارگر کاغذ پارس دوسال است که با شرکت مولایار خورستان  بسته میشود،خدا میداند تاکنون چه پولشویی هایی از طریق این شرکت یا شرکت ها ی سوری صورت گرفته  و موضوع همینجا ختم نمیشود وکارگران کاغذ پارس از حق بدی اب و هوا و حق عاعله مندی محروم هستند همچنین  از ابتدای ورود سهامدار فاسد کاغذ پارس ماهانه ۴۰ ساعت از اضافه کاری کارگران کسر میشود ودر ماه تنها ۴۸ ساعت برای کارگران  محاسبه میشود.

از ابتدای ورود بخش خصوصی به شرکت کاغذ پارس تمامی مسولیت های کلیدی به همشهری های سهامدار رسیده و "قومی ها" پست های کلیدی همچون مدیریت تولید،مدیر شب،مدیریت قسمت تکمیل کاغذ،مدیریت انبار ومدیریت قسمت باگاس را در اختیار خود گرفته اند جالب اینجاست که اکثر این افراد غیر متخصص هستند وطبق گزارشات همکاران شاغل در کاغذ پارس این افراد خود سرانه اقدام به گرفتن کارت ورود خروج افراد و حتی اقدام به اخراج کارگران میکنند در صورتی که به صراحت در قانون امده که در صورت تخلفات کارگران این موضوعات باید به کمیته انضباطی ارجاع شده وتا سه بار تذکر و تصمیم نهایی با کمیته انضباطیست همچنین دیده شده که دریافتی این مدیران ، از حقوقی که بر روی فیش حقوقی انها ثبت شده بیشتر بوده و بعضا فردای پرداخت حقوق مبلغ ۳میلیون تومان علاوه بر حقوق مندرج در فیش حقوقی دریافت کرده اند و مدارک تحصیلی انها با سمت های داده شده همخوانی ندارد برای مثال مدیریت قسمت باگاس شرکت کاغذ پارس هفت تپه به فردی داده شده است که مدرک تحصیلی کلاس پنجم ابتدایی را دارد.

همانطور که میبینید اکثر شرکت هایی که در شهرستان شوش به بخش خصوصی واگذار شده اند فقط در حال تغذیه مافیای اقتصادی وافراد رانت خوار هستند و با کارگران این شرکت ها همچون برده برخورد میشود و سود حاصل از کارخانه ها و زور بازوی هفت تپه ای ها به  استانهای دیگر سرازیر میشود  و  هیچ درصدی از این پول به ابادانی منطقه هفت تپه اختصاص پیدا نمیکند که این ظلم اشکار در حق مردم منطقه است   که همه روزه  دود سمی حاصل از فعالیت این واحدها را استنشاق میکنند ..

بدنبال اعتصاب کارگران در اعتراض به مشکلات موجود شرکت کاغذ پارس بخصوص اجرای صحیح  طرح طبقه بندی در تاریخ۹۸/۳/۱۱ پلیس امنیت شوش اقدام به بازداشت علی کلانتر نماینده کارگران کرده و در پی این اقدام کارگران تمام خطوط تولید و قسمتها را خاموش کردند همچنین در تاریخ۹۸/۳/۱۲ سه تن دیگر از کارگران به نامهای رضا شوهانی ،حمید نعامی وحسین  کرد توسط پلیس امنیت بازداشت شدند .

طی جلسه ای که نمایندگان کارگران با شورای تامین در تاریخ ۹۸/۳/۱۲ بعد از بازداشتها در محل فرمانداری داشته اند،فرماندار قول پیگیری مطالبات و به ثمر نشستن پیگیری ها در ۱۵روز را داد همچنین گفت که در صورت استارت خطوط تولید بازداشتی ها آزاد میشوند که متاسفانه ۹۸/۳/۱۳با فشار نهادهای امنیتی به کارگران خطوط تولید روشن شده اما تاکنون همکاران بازداشتی آزاد نشده اند و میبینیم که فرماندار شهرستان شوش جز دروغ به کارگران چیزی نگفته است و از روشهایی که برای سرکوب اعتصابات کارگران رنجدیده هفت تپه استفاده شده برای سرکوب اعتصاب  بحق شرکت کاغذ پارس هفت تپه نیز استفاده کرده است.

نکته ای که در این روزها مشهود است خبرگزاری هایی  حکومتی واطلاعتی وکانال های خبری  حکومتی  مانند صدای کرخه  هیچگونه اطلاع رسانی در مورد وضعیت کارگران بازداشتی کاغذ پارس  و شرایطی که طی این دوسال خصوصی سازی بر سر کارگران این مجموعه امده است به جامعه منعکس نکرده به نقل از  یکی از دوستان فرماندار  در جلساتی که در دوران اعتصابات هفت تپه در فرمانداری برگزار میشده پی در پی  به خبرنگاران حکومتی میگفته  این حرفهای من را در خبرهایتان نیاورید و شروع میکرده به تهدید کارگران ،اذعان به تخلفات سهامدار هفت تپه ،تهدید نمایندگان کارگران هفت تپه و وعده دادن های زیاد که همگی توخالی بودند .

کارگر زندانی ازاد باید گردد.

*حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در سازمان امور دانشجویان در اعتراض به عدم پیگیری وضعیت مرضیه امیری توسط مسئولین دانشگاهی

ظهر امروز(13خرداد) جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در سی و سومین روز از بازداشت مرضیه امیری* در اعتراض به بی خبری از وضعیت ایشان، در سازمان امور دانشجویان حضور پیدا کردند.

در این راستا عَلَم( معاون سازمان امور دانشجویان) وعده ی پیگیری وضعیت این دانشجو را به واسطه ی غفاری( معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) را داده است.

*از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس

منبع:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*تمدید قرار بازداشت کیوان صمیمی  برای یک ماه دیگر

قرار بازداشت کیوان صمیمی سردبیر مجله ایران فردا و از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس،برای یک ماه دیگر تمدید شده است.

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به عدم صدور حکم مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی و احکام هیات رسیدگی به  تخلفات اداری برای فعالان صنفی خراسان شمالی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به عدم صدور حکم مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی و احکام هیات رسیدگی به  تخلفات اداری برای فعالان صنفی خراسان شمالی بیانیه ای بتاریخ 14خردادماه صادر کرد.

متن بیانیه:

بیش از یک سال از بازاشت غیرقانونی محمد حبیبی می گذرد. ۲۰ اردیبهشت ۹۷ روزی که نیروهای لباس شخصی با بی‌رحمی تمام وی را مجروح و بازداشت نمودند در خاطره جمعی فرهنگیان یک نقطه تاریک برای نهادهای حاکمیتی است.

بعد از آن همسر آقای حبیبی و کانون صنفی معلمان تهران با فراهم نمودن تمام مدارک برای اخذ مرخصی بدون حقوق آقای حبیبی اقدام نمودند و حاصل یک سال دوندگی، عدم موافقت با مرخصی بدون حقوق است.

مرخصی که حق قانونی وی است و این عدم موافقت توسط هیات رسیدگی تخلفات اداری به معنای صدور حکم انفصال از خدمت برای این معلم زندانی است.حکمی ظالمانه که درصورت صدور  نشانه ظلم مضاعف به محمد حبیبی است.

  شورای هماهنگی با روند فعلی در هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارتخانه به شدت مخالف است و این روند را مصداق بارز سرکوب معیشت و زندگی محمد حبیبی می‌داند و خواهان صدور حکم مرخصی بدون حقوق بدون حقوق برای این معلم زندانی است.

اما احکام ظالمانه توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری محدود به تضییع حقوق آقای حبیبی نیست. در اقدام غیرقانونی دیگر هیات در استان خراسان شمالی برای آقای محمدرضا رمضان‌زاده ، نماینده انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در شورای هماهنگی به عنوان رییس دوره ای و دو عضو انجمن صنفی خراسان شمالی احکام ننگینی صادر نموده‌است:

در حکم آقای رمضان‌زاده، وی به بازنشستگی پیش از موعد همراه با تقلیل یک گروه محکوم شده است و آقای حسین رمضانپور به یک سال تبعید و آقای سعید حق‌پرست به توبیخ درج در پرونده محکوم شده اند.

 در حالی هیات رسیدگی به تخلفات اداری در استان های کشور به مرکز فشار بر فعالان صنفی همچون آقای رمضان‌زاده تبدیل شده است که خواسته معلمان بهبود معیشت و رفاه زندگی خود‌ و کیفیت بخشی به آموزش و حق فعالیت صنفی آزادانه است و حاکمیت به جای به رسمیت شناختن حق تشکل‌یابی و اعتراض، به دنبال سرکوب فعالیت صنفی و مدنی است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن عملکرد هیات تخلفات در سراسر کشور، نسبت به عواقب این همه ظلم و بی‌تدبیری به وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه هشدار می دهد.

ما معتقدیم معلمان زندانی باید سریعاً آزاد گردند و روند پرونده‌سازی برای فعالان صنفی متوقف گردد و حراست و هیات رسیدگی به تخلفات اداری، به فساد روزافزون مدیران و مسئولان فاسد در آموزش و پرورش رسیدگی کنند.

چگونه است در جریان تاراج سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره خبری از سرعت عمل حراست و هیات رسیدگی به تخلفات نیست اما آنها برای اخراج محمد حبیبی سرعت عمل نشان می دهند؟!

چگونه است در منطقه محروم سیستان بلوچستان و شهر کوچکی چون سرباز مدیر اداره به اتفاق همدستانش پنج میلیارد تومان اختلاس می کند اما تا فساد عمومی نمی شود حراست و هیات از آن خبری ندارد اما در بازنشست نمودن یک فعال صنفی چون محمدرضا رمضان‌زاده نهادها از هم پیشی می گیرند و نهاد زیرمجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش و دولت نسبت به سایر نهادها سرعت عمل نشان می دهد؟!

 واعجبا از این همه تناقض!

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تاکید می کند ما انتظار داریم وزارتخانه از حقوق فعالان صنفی دفاع نماید نه اینکه زمینه سرکوب فراهم کند.

بی‌شک در صورتی که روند فعلی ادامه یابد شورا در راستای دفاع از حقوق فعالان صنفی به اقدامات اعتراضی دست خواهد زد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۴ خرداد ۱۳۹۸

*عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران شهرداری مشکین دشت

خبرکوتاه:دوماه حقوق کارگران شهرداری مشکین دشت پرداخت نشده است.

*تجمع اعتراضی اولیای دانش آموزان هنرستان آزادی فلسطین نسبت به وضعیت نامناسب آموزشی و مالی این واحد تحصیلی

روز دوشنبه 13خردادماه،جمعی از اولیای دانش آموزان هنرستان نمونه دولتی آزادی دراعتراض به وضعیت نامناسب آموزشی و مالی این مدرسه دست به تجمع مقابل این  مدرسه واقع در میدان امام حسین،ابتدای خیابان دماوند زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،اعتراضات اولیا و دانش آموزان بارها به صورت مکتوب به گوش مسئولین رسید ولی ترتیب اثر داده نشد.تا اینکه روز دوشنبه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان دست به تجمع مقابل هنرستان زدند.

*پیام تسلیت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در ارتباط با غرق شدن سه دخترِ دانش‌آموزِ بلوچ

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بتاریخ 13خرداد پیام تسلیئتی در ارتباط با غرق شدن سه دخترِ دانش‌آموزِ بلوچ بقرار زیر صادر کرد:

متاسفانه در خبرها خواندیم سه کودک خردسال در بخش «پـــلان» شهرستان چابهار واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان هنگام برداشت آب از هوتگ ها (گودال‌های جمع آوری آب) غرق شده‌اند.

این سه کودک  به نام‌های منیره خدمتی، مریم خدمتی و یسرا دلشب  برای نوشیدن آب و نجات از گرما و آبتنی به هوتگ رفته بودند که غرق شده و جان خود را از دست دادند.

اگر در گذشته کمبود آب در این منطقه یک معضل بود اینک به علت بارندگی‌های اخیر و پُر شدن هوتگ ها، زمانی که این کودکان برای برداشت آب به آن مکان می‌روند در هوتگ غرق می‌شوند و متاسفانه این حادثه برای چندمین بار رخ داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن تسلیت به خانواده کودکان جان‌باخته، این حوادث را ناشی از بی‌مسئولیتی کاربدستان می‌داند. متاسفانه این فجایع در مناطق محروم بیشتر از سایر جاها رخ می‌دهد.

فقر و عدم دسترسی به امکانات اولیه یکی از علل مهم این حوادث است و تا وقتی سرمایه و ثروت عمومی توسط اقلیتی اختلاسگر و رانت‌خوار غارت می‌شود متاسفانه شاهد این نوع مصیبت‌ها خواهیم بود.

 با این وجود امیدواریم  با تخصیص بودجه عادلانه به مناطق محروم و فقرزدایی و گسترش عدالت آموزشی در آینده شاهد کاهش این فجایع باشیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۳ خرداد ۱۳۹۸

*سوختگی شدید 2کارگر حین کاردر شهرک صنعتی شیراز براثر برق گرفتگی

روز سه شنبه14خرداد،2کارگر حین ساختمان سازی در شهرک صنعتی شیراز درجریان انتقال میلگرد به طبقه بالا در ارتفاع هشت متری، به صورت همزمان دچار برق گرفتگی شدند.

این دو کارگرمصدوم به دلیل سوختگی شدید و وخامت حالشان برای مداوا توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

*سوختگی یک کارگردرحادثه آتش‌سوزی تانکر حمل سوخت درجاده اهواز- خرمشهر

صبح روزسه شنبه 14خرداد،یک کارگردرحادثه آتش وزی یک تانکر حمل سوخت تأمین‌کننده مایع سوخت یک کارخانه آجرپزی در کیلومتر 20 جاده اهواز به خرمشهر دچارسوختگی وبرای درمان به بیمارستان منتقل شد.

*مصدومیت یک کارگر حمل زباله شهرداری منطقه یک اهوازبراثر سقوط در منهول فاضلاب بدون درب

بامداد روز سه شنبه 14خرداد،یک کارگر حمل زباله شهرداری منطقه یک اهواز در زمان پیاده شدن از کامیون حمل زباله به درون منهول فاضلاب بدون درب سقوط کرد وبدلیل مصدومیت به بیمارستان گلستان این شهر منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com