اخبار و گزارشات کارگری ١٣ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 04, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 13 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- 3کارگر کارخانه کاغذ پارس دربازداشت بسر میبرند

- تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق مقابل استانداری خوزستان برای دومین روز متوالی

- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان کرمان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- سریال تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی  استان خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری خوزستان ادامه دارد

- تجمع مربیان پیش دبستانی شوشتردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل دفتر بهارستان نشین شوشتر وگتوند

- اعمال فشار شغلی به معلمان کنشگر استان خراسان شمالی:

محکومیت محمدرضا رمضانزاده به بازنشستگی پیش از موعد با تقلیل یک گروه

تبعید از محل خدمت و توبیخ کتبی 2معلم دیگر

- آزادی ناهید خداجو،حسن سعیدی وفرهاد شیخی از بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگربا تودیع وثیقه:

1- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

حسن سعیدی عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد امروز ۱۳خرداد  با قراروثیقه ۳۳۰میلیون تومانی بعداز ۳۳ روز ازبند۲۰۹زندان اوین آزاد شد

2- اتحادیه آزاد کارگران ایران:ناهید خداجو و فرهاد شیخی آزاد شدند

- وخامت حال 4کارگر براثرسقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی ملاصدرای تهران

- مصدومیت شدید 2کارگر در شیراز در حادثه سقوط آسانسور در شیراز

- مصدومیت 4کارگر درحادثه انفجار ساختمان مسکونی در تهران

- له شدن یک کودک زیر آسانسور در محل کار مادرش

*3کارگر کارخانه کاغذ پارس دربازداشت بسر میبرند

تعداد کارگران بازداشتی کارخانه کاغذ پارس سه نفرند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بنقل از عدنان غزی فرماندارشوش 3نفر از کارگران کارخانه کاغذ پارس در بازداشت هستند.

درهمین رابطه:

*اعتصاب کارگران کارخانه کاغذسازی پارس در اعتراض به بازداشت یکی از نماینده هایشان

روز یکشنبه 12خردادماه، کارخانه کاغذسازی پارس در اعتراض به بازداشت نماینده شان دست از کار کشیدند و مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

این کارگران به اجرای من درآوردی طرح طبقه بندی مشاغل از طرف کارفرما و عدم پرداخت بموقع حقوق منجمله  پرداخت مساعده 500هزارتومانی بجای حقوق کامل اردیبهشت ماه معترضند  و روز گذشته(11خردادماه) یکی از نمایندگان کارگران با مراجعه به امور اداری این شرکت اعتراض کارگران با این مساعده  را اعلام و درخواست پرداخت  کامل حقوق اردیبهشت ما را کرد.

بجای پرداخت حقوق کارگران،صبح امروز نمایند ه کارگران توسط پلیس امنیت شوش بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

کارگران تمام قسمتهای کارخانه کاغذ پارس دراعتراض به بازداشت نماینده شان دست به اعتصاب زدند  و با خاموش کردن  تمامی خطوط تولید این کارخانه، مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

*تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق مقابل استانداری خوزستان برای دومین روز متوالی

روز دوشنبه 13خرداد ماه برای دومین روز متوالی در دور جدید اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حقوق،دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود 250نفر از کارگران فضای سبز و90 نفر از ماموران اجراییات شهرداری کوت عبدالله نسبت به پرداخت نشدن حقوق فروردین و اردیبهشت امسال خود اعتراض دارند.

وی ادامه داد: حقوق اسفند گذشته ما نیز به صورت کامل پرداخت نشده و تنها 10 میلیون ریال به صورت علی الحساب واریز شده است.

یکی دیگر از کارگران معترض گفت:پیمانکار بیمه برای ما رد نمی کند.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان کرمان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز دوشنبه 13خردادماه کارگران کارخانه سیمان کرمان درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی،دست به تجمع در محل کارشان زدند.

پیش ازاین یکی از کارگران کارخانه سیمان کرمان درهمین رابطه به خبرنگار رسانه ای گفته بود:با عبور لوله خط گاز و ممنوعیت انفجار در معدن سیمان عملا یک خط تولید متوقف شده و این باعث نگرانی کارگران این کارخانه شده است.

وی همچنین یادآورشده بود: کارگران این کارخانه سه میلیون تومان حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

*سریال تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی  استان خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری خوزستان ادامه دارد

روز دوشنبه13خرداد،جمعی از مربیان پیش دبستانی  استان خوزستان درادامه سریال اعتراضاتشان* نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

یکی از مربیان پیش دبستانی حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:در یک هفته گذشته 2 بار* در اعتراض به اینکه چرا مربیان با سابقه به حق التدریس تبدیل وضعیت نمی‌شوند اعتراض کردیم که متأسفانه تا کنون هیچ مسئولی پاسخگوی ما نبوده است.

وی گفت: فهرست افرادی برای تبدیل وضعیت اعلام شده که سابقه کاری ندارند این در حالی است که ما سال‌ها در شرایط سخت کار می‌کنیم و انتظار داریم اولویت تبدیل وضعیت به ما داده شود.

این مربی پیش دبستانی ادامه داد: ماخواستار تبدیل وضعیت خود هستیم و تا زمان پاسخگویی مسئولان به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم.

*ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اهواز

صبح روز شنبه 11خرداد برای باری دیگر،جمعی از مربیان پیش دبستانی استان خوزستان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اهوازتجمع کردند.

یکی از مربیان پیش دبستانی حاضر درتجمع از شهرستان هویزه به خبرنگار رسانه ای گفت : بسیاری از مربیانی که در این تجمع شرکت دارند چندین سال سابقه کار در دوره پیش دبستانی دارند، من هم به مدت چهار سال است که در این دوره مشغول به کار هستم.

وی افزود: فهرست افرادی که قرار است برای دوره پیش دبستانی تبدیل وضعیت و حق التدریس شوند منتشر شده است.

این مربی پیش دبستانی معترض ادامه داد: ما به این موضوع اعتراض داریم که چرا مربیانی که چندین سال سابقه کاری دارند تبدیل وضعیت نمی شوند و افرادی جدید با فشارنمایندگان مجلس از  خوزستان قرار هست تبدیل وضعیت شوند.

بنا به گزارش همین منبع،این مربیان یک هفته گذشته نیز درهمین رابطه مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

*تجمع مربیان پیش دبستانی شوشتردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل دفتر بهارستان نشین شوشتر وگتوند

روزدوشنبه 13خرداد،جمعی از مربیان پیش دبستانی شوشتردراعتراض به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل دفتر بهارستان نشین شوشتر وگتوند زدند.

درهمین رابطه رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان شوشتر خبرنگار رسانه ای گفت: این مربیان حدود 260 نفر هستند که از سال 96 در پیش دبستانی‌های شهرستان شوشتر به کار گرفته شده اند.

وی افزود: به تازگی طرح استخدامی جدیدی با عنوان خرید خدمات در وزارت آموزش و پروش در حال اجراست اما این مربیان خواستار تبدیل وضعیت به حق التدریسی هستند.

وی گفت: تبدیل وضعیت نیروها به حق التدریسی نیاز به مجوز وزارت آموزش و پرورش و مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد که هنوز در این زمینه بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است.

اعمال فشار شغلی به معلمان کنشگر استان خراسان شمالی:

محکومیت محمدرضا رمضانزاده به بازنشستگی پیش از موعد با تقلیل یک گروه

تبعید از محل خدمت و توبیخ کتبی 2معلم دیگر

محمدرضا رمضانزاده رییس انجمن صنفی فرهنگیان استان خراسان شمالی از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بخاطر فعالیت های صنفی و قانونی به بازنشستگی پیش از موعد با تقلیل یک گروه محکوم شده است.

لازم به ذکر است آقای رمضانزاده در بامداد ۲۲ مهرماه ۹۷ روز تحصن صنفی فرهنگیان   دستگیر و بعد از ۹ روز آزاد شد. مجددا وی در ۲۱ آبان بازداشت و ۳۵ روز در بازداشت بود.

از مجموع این دوبازداشت ۳۸ روز در سلول انفرادی بوده اند.

  اینک با وثیقه ۱۳۰ میلیون تومانی آزاد هستند و منتظر برگزاری دادگاه میباشند.

بجز آقای رمضانزاده ۶ نفر دیگر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در آبان ماه بازداشت شدند که همگی با سپردن وثیقه های سنگین ازاد هستند.

دونفر از آنها با احکامی از سوی هیات تخلفات اداری از جمله تبعید از محل خدمت و توبیخ کتبی روبرو شده اند.

 وزارتخانه و شخص وزیر همسو با نیروهای امنیتی در حال سرکوب فعالان صنفی هستند اما معلمان برای احقاق حقوق خود نمی ترسند و عقب نشینی نمی کنند.

منبع خبر:کانال تلگرام شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*آزادی ناهید خداجو،حسن سعیدی وفرهاد شیخی از بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگربا تودیع وثیقه:

1- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

حسن سعیدی عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد امروز ۱۳خرداد  با قراروثیقه ۳۳۰میلیون تومانی بعداز ۳۳ روز ازبند۲۰۹زندان اوین آزاد شد

حسن سعیدی ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد که درروزجهانی کارگر۱۱اردیبهشت توسط عوامل امنیتی درتجمع اعتراضی مقابل مجلس بهارستان به همراه تعدادی ازرانندگان شرکت واحد و تعدادی ازدیگرفعالین کارگری ومدنی  بازداشت شده بودند که بجز ۷نفرهمگی با قرارکفالت ووثیقه اززندان آزادشدند که امروز ۱۳خرداد ناهید خداجو دیگر بازداشتی روز جهانی کارگر با قراروثیقه اززندان اوین آزادشد .

متاسفانه هنوز  بعدازگذشت ۳۳روز، چهار‌ تن از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر همچنان در بازداشت وبلا تکلیفی بسر میبرند کیوان صمیمی و عاطفه رنگریز و ندا ناجی و مرضیه امیری ازبازداشتی های روزجهانی کارگر همچنان درزندان باقی مانده اند و از وضعیت قراربازداشت  های جدید آنها اطلاع کاملی دردسترس نیست.

سندیکای کارگران شرکت واحد خواستارآزادی بی قید وشرط تمامی بازداشت شدگان روزجهانی کارگر و دیگر فعالین صنفی دربند میباشد.

2- اتحادیه آزاد کارگران ایران:ناهید خداجو و فرهاد شیخی آزاد شدند

امروز ۱۳ خرداد ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و فرهاد شیخی دیگر عضو اتحادیه بعد از ۳۳ روز بازداشت به قید وثیقه موقتاً از زندان آزاد شدند.

ناهید خداجو و فرهاد شیخی که در مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس به همراه قریب به پنجاه نفر از کارگران، بازنشستگان و دانشجویان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند بیشتر از یکماه را در زندان های اوین و فشافویه در بازداشت به سر بردند.

ناهید خداجو با قرار وثیقه یکصدوپنجاه میلیون تومانی از زندان آزاد گردید. لازم به ذکر است که پیشتر برای ایشان قرار پانصد میلیون تومانی صادر کرده بودند که مورد اعتراض ناهید قرار گرفته بود. برای فرهاد شیخی نیز که پیشتر کفالت سی میلیون تومانی تأمین شده بود، دیروز اعلام کردند که قرار کفالت به قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی تبدیل شده است. اما امروز نیز این قرار به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و در نهایت با وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

حسن سعیدی دیگر کارگر دستگیرشده روز جهانی کارگر  نیز با قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی امروز و بعد از ۳۳ روز بازداشت از زندان اوین آزاد شد.

عاطفه رنگریز، ندا ناجی، مرضیه امیری و کیوان صمیمی دیگر دستگیرشدگان روز جهانی کارگر می باشند که هنوز در بازداشت به سر میبرند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه و فرهاد شیخی عضو اتحادیه و حسن سعیدی را به این دوستان و خانواده های شان و تمامی کارگران ایران شادباش میگوید و ضمن محکوم نمودن هر نوع پرونده سازی برای کارگران و امنیتی کردن فعالیت های صنفی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی کارگران زندانی بخصوص دستگیرشدگان روز جهانی کارگر می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۳ خرداد ۹۸

*وخامت حال 4کارگر براثرسقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی ملاصدرای تهران

یکشنبه شب012خرداد)،4کارگر در حادثه سقوط تاور کرین 30متری در یک کارگاه ساختمانی واقع درخیابان ملاصدرا تهران دچار مصدومیت شدید وبه بیمارستان منتقل شدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،کارگران در این محل در حال راه‌اندازی یک دستگاه جرثقیل تاورکرین بودند. این جرثقیل حدود 30 متر ارتفاع گرفته بود که در همین حین این دستگاه از قسمت اصلی دچار شکستگی شده و به پایین سقوط می‌کند.

در اثر این حادثه چهار نفر از کارگران در حال کار دچار مصدومیت شدند وسه نفر از این کارگران وضعیت وخیمی داشتند و یک نفر از آنها تقریباً دچار قطع عضو شده بود.

*مصدومیت شدید 2کارگر در شیراز در حادثه سقوط آسانسور در شیراز

صبح روز دوشنبه 13خرداد،2کارگر ساختمانی در حادثه سقوط آسانسور در ساختمان در حال ساخت در خیابان آزادگان شیرازبشدت مصدوم ودربیمارستان بستری شدند.

*مصدومیت 4کارگر درحادثه انفجار ساختمان مسکونی در تهران

یکشنبه شب(12خرداد)،4کارگر در حادثه انفجار ساختمان مسکونی در محله پامنار تهران مصدوم  وراهی بیمارستان شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،در یک ساختمان 2طبقه در طبقه اول انبار لوازم یدکی بود و طبقه دوم محل استراحت 6 کارگر تبعه افعانستان بود که بدلیل آشپزی و استفاده از کپسول گاز مایع 9کیلوگرمی ناگهان این ساختمان دچار انفجار شد.

*له شدن یک کودک زیر آسانسور در محل کار مادرش

یک کودک حدود 3ساله در یک رستوران تهران که مادرش در آنجا مشغول بکاردر آشپزخانه بود زیر آسانسورله شد وجانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com