اخبار و گزارشات کارگری ١٢ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
June 02, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 12 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- اعتصاب کارگران کارخانه کاغذسازی پارس در اعتراض به بازداشت یکی از نماینده هایشان

- تجمع اعتراضی کارگران پروژه البرز مال کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل ساختمان مرکزی بانک سامان درتهران

- از سرگیری تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت حقوق

- ادامه اعتصاب وتجمعات کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به خطرافتان آینده شغلی پس از واگذاری ها ، عدم تبدیل وضعیت،عدم پرداخت کامل حقوق ومطالبات وعدم شفافیت مالی صندوق ذخیره

- تجمع اعتراضی جمعی از معلمان کرمانشاه نسبت به زندانی کردن معلمان و حکم انفصال از خدمت محمد حبیبی

بیانیه ‍ انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه در حمایت از محمد حبیبی

- گزارش تصویری ازتجمع فرهنگیان مریوان برای همبستگی با معلمان زندانی واعترض به زمینه چینی جهت صدور حکم انفصال از خدمت برای محمدحبیبی

- آزادی اسحاق روحی از بازداشت شدگان روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر در سنندج با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی

- ادامه بیکاری 1600کارگر استان گلستان براثر سیل

- جان باختن یک کارگر فاز 2 پالایشگاه آبادان بر اثر سقوط از ارتفاع

- مرگ دلخراش 2نفر در حادثه آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در زاهدان

*اعتصاب کارگران کارخانه کاغذسازی پارس در اعتراض به بازداشت یکی از نماینده هایشان

روز یکشنبه 12خردادماه، کارخانه کاغذسازی پارس در اعتراض به بازداشت نماینده شان دست از کار کشیدند و مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

این کارگران به اجرای من درآوردی طرح طبقه بندی مشاغل از طرف کارفرما و عدم پرداخت بموقع حقوق منجمله  پرداخت مساعده 500هزارتومانی بجای حقوق کامل اردیبهشت ماه معترضند  و روز گذشته(11خردادماه) یکی از نمایندگان کارگران با مراجعه به امور اداری این شرکت اعتراض کارگران با این مساعده  را اعلام و درخواست پرداخت  کامل حقوق اردیبهشت ما را کرد.

بجای پرداخت حقوق کارگران،صبح امروز نمایند ه کارگران توسط پلیس امنیت شوش بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

کارگران تمام قسمتهای کارخانه کاغذ پارس دراعتراض به بازداشت نماینده شان دست به اعتصاب زدند  و با خاموش کردن  تمامی خطوط تولید این کارخانه، مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

درهمین رابطه:

پیام از طرف کارگران شرکت کاغذ پارس ارسالی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

شرکت کاغذ پارس شرکتی است در جوار شرکت نیشکر هفت تپه که همیشه از سوی مسوولین شهرستان شوش به عنوان یک واحد نمونه نام برده است ،این درحالی است که کارگران این کارخانه به اجرای ناعادلانه طرح طبقه بندی شکایت دارند ودر چندین ماه گذشته کوشیدند تا به دور از حاشیه  ودر تعامل با مدیریت کارخانه اقدام به اصلاح طرح طبقه بندی کنند و بی حاشیه دغدغه های کارگران را مرتفع کنند،اما مدیریت کارخانه  با اطلاع  شورای تامین شهرستان شوش دانیال از این اقدام خود داری میکند.

کارگران شرکت کاغذ پارس همچون برادران خود در شرکت نیشکر هفت تپه اقدام به انتخاب نماینده مستقل کرده اند اما متاسفانه به هرجا که مراجعه میکنند میگویند چون این نمایندگان وجاهت قانونی ندارند. هیچگونه همکاری با شما صورت نمیگیرد این درحالی است که مسولان اداره کار شهرستان شوش از تمام تخلفات مدیریت شرکت کاغذ پارس اطلاع داشته و تاکنون که کارگران متحدانه برای  اصلاح طرح طبقه بندی قدم برنداشته بودند،به روی خودشان هم نیاورده بودند که این طرح طبقه بندی ظالمانه و دارای ایرادات اشکار بوده است واعلام کرده اند درصورتی به مشکلات شما رسیدگی خواهد شد که نمایندگان خود را در قالب شورای اسلامی کار  انتخاب کنید!!!

سهامدار  شرکت کاغذ پارس از لحاظ کاری بشدت کارگران را تحت فشار گذاشته و  دلیلش هم این بوده که حقوق را سر موقع پرداخت نمیکرده ،۹۸/۲/۲۶موعد مقرر شده برای پرداخت حقوق اردیبهشت ماه کارگران زحمت کش کاغذ پارس هفت تپه بوده است

  اما تاکنون پرداخت حقوقی صورت نگرفته  اما در مقابل کارفرما با سو استفاده از مناسباتی همچون عید فطر اقدام به پرداخت ۵۰۰هزارتومان مساعده  کرده که با اعتراض شدید پرسنل این شرکت مواجه شده

بطوریکه دیروز یکی از نمایندگان کارگران  اقای علی کلانتر با مراجعه به امور اداری این شرکت  مراتب شدید اعتراض کارگران با این مساعده  را اعلام و درخواست پرداخت حقوق اردیبهشت ما را کرده است  که  متاسفانه اقای علی کلانتر نماینده کارگران کاغذ پارس امروز ساعت  ۱۰توسط پلیس امنیت شوش بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

در پی این اقدام وحشیانه وبه دور از انتظار پلیس امنیت شوش  در بازداشت کردن نماینده کارگری،کارگران تمام قسمتهای کارخانه کاغذ پارس اعتصاب کرده و تا زمان تنظیم این خبر تمامی خط تولیدهاوتمام قسمتهای این کارخانه  خاموش میباشد.

*تجمع اعتراضی کارگران پروژه البرز مال کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل ساختمان مرکزی بانک سامان درتهران

ظهر روز یکشنبه 12خرداد، کارگران پروژه البرز مال کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل ساختمان مرکزی بانک سامان واقع درخیابان ولی عصرتهران تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،پروژه البرز مال که در زیربنای ۲۳۳ هزار متر مربع در شهر کرج در حال ساخت بوده، حدود ۴ ماه است که توسط بانک سامان پلمپ و متوف شده است. در این میان پرسنل فعال در این پروژه، چندین ماه است که به دنبال حق و حقوق خود از بانک سامان هستند، زیرا به گفته یکی از این پرسنل، بانک سامان در این پروژه با یک شرکت خصوصی به صورت مشارکتی قرارداد داشته و به دلیل مشکلات مالی آن شرکت، بانک سامان شکایت کرده و در تاریخ دوم اسفندماه سال گذشته، به پلمپ این پروژه اقدام کرده است. اما در این میان تکلیف پرسنلی که در این پروژه فعالیت داشته، نامعلوم است، این افراد از شرکت قبلی طلب داشته و حال که بانک سامان مالک این پروژه می‌باشد، برای وصول مطالبات این افراد اقدامی نکرده است.

یکی از پرسنل این پروژه در تجمع امروز مقابل بانک سامان بیان داشت: پروژه البرز مال  اولین پروژه بزرگ تجاری در استان البرز حصارک می‌باشد که بانک سامان نیز از سهامدارن بزرگ این پروژه بوده و به دلیل بدهی بالای پروژه به بانک سامان در تاریخ دوم اسفند نود و هفت این پروژه به صورت کامل در اختیار بانک سامان قرار گرفت و لازم به ذکر است کارکنان این پروژه به مدت یک سال و نیم حقوق‌های خود را دریافت نکرده‌اند. وی تاکید کرد طبق قانون پاسخ گوی بدهی‌های پروژه بانک سامان می‌باشد که متأسفانه رسیدگی نمی‌کنند.

یکی دیگر از پرسنل و مهندسین این پروژه با بیان اینکه بیش از یک سال است که حق و حقوقی دریافت نکرده است اظهار داشت: بنده شکایت این موضوع را به وزارت کار هم ارجاع داده‌ام تا بلکه از این کانال پیگیر حق و حقوق ما باشند.

وی همچنین اظهار داشت: امروز ظهر به همراه جمعی از پرسنل در مقابل بانک سامان تجمع کرده و خواستار پیگیری مطالبات و معوقات مالی خود بودیم، ولی با رفتاری نامناسب حراست بانک سامان و به دور از اخلاق مداری با ما برخورد کردند و در نهایت به داخل سالن غذاخوری بانک هدایت کردند و نگذاشتند به بیرون از بانک برگردیم تا با این کار از ما وقت خریدند تا بازهم پاسخی نداشته باشند و در نهایت پس از وعده‌های بدون برنامه و بی حاصل، اجازه خروج از بانک را دادند.

وی همچنین تاکید کرد، آقای اسفندیاری معاونت حقوقی بانک سامان، در مقابل این حجم از اعتراض، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و تنها به دادن وعده‌های پوچ اکتفا می‌کند و هیچ برنامه برای پرداخت پول پرسنل این پروژه ندارند.

*از سرگیری تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت حقوق

روز یکشنبه 12خرداد برای باری دیگر،کارگران کارگران شهرداری کوت عبدالله بای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حقوقشان دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

یکی ازکارگران حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:باوجود گرمای هوا و قرار داشتن در ماه رمضان باید برای پرداخت حقوق خود زحمت های بسیاری را متحمل شویم؛ تاکنون هیچ جواب قانع کننده ای نیز از سوی مسئولان نشنیدیم.

وی گفت: تنها خواسته کارگران پرداخت حقوق در مقابل انجام کار است، نگرانی ما از پرداخت نشدن حقوق در شرایط اقتصادی سخت فعلی است.

*ادامه اعتصاب وتجمعات کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به خطرافتان آینده شغلی پس از واگذاری ها ، عدم تبدیل وضعیت،عدم پرداخت کامل حقوق ومطالبات وعدم شفافیت مالی صندوق ذخیره

اعتصاب وتجمعات کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به خطرافتان آینده شغلی پس از واگذاری ها ، عدم تبدیل وضعیت،عدم پرداخت کامل حقوق ومطالبات وعدم شفافیت مالی صندوق ذخیره کماکان ادامه دارد.

روز یکشنبه 12خرداد،مدیران نیروگاه بدنبال جلسه ای با نمایندگان کارگران در رابطه با یکی از خواسته های کارگران مبنی بر پرداخت مطالباتشان وعده حلش را طی هفته آینده دادند.

بنا به گزارشات رسانه ای شده،کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان  نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی‌شان مقابل دفتر مدیریت اعتراض کردند.

اعتراض کارگران سیکل ترکیبی به این موضوع است که پیمانکاری که اکنون عهده‌دار راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان است، حقوق و مزایای کارگران خود را با تاخیر پرداخت می‌کند.

بخش دیگری از اعتراض کارگران مربوط به تبدیل وضعیت قرارداد کارگران قراردادی است که علارغم اینکه شرایط لازم را برای تبدیل وضعیت دارند اما این مهم ازسوی مسئولان نیروگاه پیگیری نمی‌شود.

به گفته آنها، نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان ازجمله نیروگاه‌های استراتژیک منطقه است که در پایان خط شبکه قرار دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

آنها گفتند: تامین نشدن قطعه توسط شرکت مالک نیروگاه و شرکت بهره‌بردار از دیگر دلایل اعتراض کارگران است.

درهمین رابطه:

*گزارشی درباره اعتراضات کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان نسبت به پایمالی حقوشان از طرف شرکت های توبا از زیر مجموعه های هلدینگ  توسعه انرژی تدبیر و وابسته به گروه توسعه اقتصادی تدبیر- بازوی درآمدزایی ستاد اجرایی فرمان امام – و گروه مپنا

http://etehadbinalmelali.com/ak/5-6-03-98/

*تجمع اعتراضی جمعی از معلمان کرمانشاه نسبت به زندانی کردن معلمان و حکم انفصال از خدمت محمد حبیبی

بیانیه ‍ انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه در حمایت از محمد حبیبی

روز شنبه 11 خرداد جمعی از معلمان کرمانشاه دراعتراض به زندانی کردن معلمان و حکم انفصال از خدمت محمد حبیبی دست به تجمع زدند.

بیانیه ‍ انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه در حمایت از محمد حبیبی

 توطئه اخراج محمد حبیبی محکوم به شکست است.

براستی آیا محمد حبیبی پا را از شعار معروف (آهسته بیا آهسته برو)فراتر گذاشت.

محمد حبیبی آموزش پویای به دور از سیاست را برای فرزندان این مرز وبوم طلب می کند.

او بر لغو خصوصی سازی آموزش،برحفظ شأن و موقعیت اجتماعی فرهنگیان،بر رفع تبعیض از نظام آموزشی،بر اجرای درست قانون مدیریت خدمات کشوری برای شاغلین وبازنشستگان،بر بیمه ای کار آمد،بر لغو تبعیض وفرق بین مزد بگیران تأکید می کند.

تمامی این خواسته ها به صراحت در قانون اساسی بر روی آنها تأکید شده است.

پس چرا زندان با همه ی مصائبش،با کلیه ی محرومیتهایش(از نفس کشیدن،تا راه رفتن،تا محرومیت از دیدار با عزیزانش و....)

آیا سزای انسانی شایسته که بر اجرای بی کم وکاست قانون اساسی تأکید می کند؟

زندان است؟

وحالا نیزاخراج؟!

محمد حبیبی رسالت انسانیش را همانند بزرگان این آب وخاک انجام داده است ،که اینچنین دچار مصیبت شده است.

پس چرا مدیران وکار بدستانی که اجرای قانون اساسی وظیفه انسانی آنها است،وکوتاهی می کنند،وخود را به خواب خرگوشی میزنند.

دچار چنین مصائبی نمی شوند؟

آیا حق آنانی که به کلیه حقوق اجتماعی افراد واقف هستند،ولی حفظ منافع فردی خود را بر قانون ترجیح می دهند اخراج نیست؟

آیا با اخراج محمد حبیبی مطالبات اجتماعی (که هر روز در گوشه ای از این مملکت فریاد زده می شود) مطالبه نمی شود؟

به‌ راستی تا به کی می خواهید در مقابل خواسته های به حق و انسانی جامعه شانه خالی کنید؟

یادتان باشد محمد حبیبی‌ها بیدارند.و از تبعیض بیزار.

انجمن صنفی شاغلین وبازنشستگان کرمانشاه خواهان آزادی کلیه معلمان زندانی می باشد و توطئه اخراج محمد حبیبی را به شدت محکوم کرده ، خواهان آزادی او وبازگشتش به کار می باشد.

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

*گزارش تصویری ازتجمع فرهنگیان مریوان برای همبستگی با معلمان زندانی واعترض به زمینه چینی جهت صدور حکم انفصال از خدمت برای محمدحبیبی

حمایت فرهنگیان مریوان از معلمان زندانی و اعتراض به زمینه چینی جهت صدور حکم انفصال از خدمت برای محمدحبیبی

*آزادی اسحاق روحی از بازداشت شدگان روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر در سنندج با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی

روز یکشنبه 12خرداد، اسحاق روحی از بازداشت شدگان روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر در سنندج با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی،آزاد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دوازدهم اردیبهشت نودوهشت:

اسحاق روحی کارگری که روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر در سنندج دستگیر شده بود و در بازداشت اداره اطلاعات بود امروز پس از ۳۲ روز بازداشت به قید وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شد.

آزادی اسحاق روحی را به خانواده ایشان و دیگر کارگران تبریک گفته و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دیگر کارگران زندانی و زندانیان اجتماعی هستیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دوازدهم اردیبهشت نودوهشت

*ادامه بیکاری 1600کارگر استان گلستان براثر سیل

بیکاری 1600کارگر استان گلستان براثر سیل کماکان ادامه دارد.

بنابه گزارش رسانه ای شده،سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به بازگشت به کار بخشی از کارگران در واحدهای خسارت دیده استان گفت: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ کارگر در اثر سیل اخیر بیکار هستند که تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

وی افزود: در سیل اخیر 75 واحد تولیدی بخش کشاورزی دچار خسارت شد که شامل دامداری، واحدهای پرورش طیور، صنایع تبدیلی، واحدهای آبزی‌پروری بوده که 184 نفر در این واحدها شغل خود را از دست داده‌اند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به خسارت‌های سیل به بخش صنعت استان نیز گفت: در این بخش 25 واحد صنعتی و معدنی دچار خسارت‌های بیشتری شدند که از تعطیلی این واحدها 486 نفر بیکار شده‌اند.

در بخش صنایع دستی و گردشگری نیز یک‎‎هزار و 808 نفر شغل خود را از دست دادند که بخشی از آنان فعالیت خود را آغاز کردند و در حال حاضر نیز 506 نفر همچنان بیکار هستند.

وی با اشاره به بازگشت به کار بخشی از کارگران در واحدهای خسارت دیده استان ادامه داد: حدود یک‌هزار و 600 کارگر در اثر سیل اخیر بیکار هستند که تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

*جان باختن یک کارگر فاز 2 پالایشگاه آبادان بر اثر سقوط از ارتفاع

روز یکشنبه 12 خرداد،یک کارگر32ساله فاز 2 پالایشگاه آبادان بر اثر سقوط از ارتفاع  در دم جان خود را از دست داد.

*مرگ دلخراش 2نفر در حادثه آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در زاهدان

ظهر روز یکشنبه 12خرداد،2نفر از مصدومان حادثه آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در زاهدان براثر شدت سوختگی در بیمارستان جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com