اخبار و گزارشات کارگری ٢٤ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
May 14, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 24 اردیبهشت ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر وروز معلم آزاد باید گردند

- مراجعه خانواده های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به مجلس

- تجمع معلمان مریوان در حمایت از معلمان زندانی و اعتراض به دستگیری معلم مهابادی یاسر امینی اذر

- عدم موافقت با آزادی ناهید خداجو

- بازداشت یک کارگرمجتمع نیشکر هفت تپه وآزادی 4کارگر

- بازرسی،احضار وبازجویی 3معلم  عضو کانون صنفی معلمان  استان مازندران بدلیل شرکت در تجمع روزمعلم و تشویق همکاران به تحصن

- جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر لیلا حسین زاده دانشجوی بازداشتی اعتراضات دی ماه 96برگزارشد

- ادامه اعتراضات دامنه دار کارکنان بیمارستان خمینی کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

- اعتراض کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی  نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق اضافه کاری فروردین ماه وقطع اضافه کاری

- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر به بازداشت‌های پی‌در‌پی کارگران و دانشجویان و اضافه شدن بند برخورد با تخلفات دانشجویان در شبکه های مجازی به آیین نامه‌ی انضباطی دانشگاه‌ها

- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه کاشان نسبت به کیفیت نامناسب غذا

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن شهرداری منطقه 18 نسبت به عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز مقابل ساختمان شورای شهر تهران

- کشته وزخمی شدن 4کارگرکارخانه ذوب آهن نگين البرز

- جان باختن کارگر شرکت کشت و صنعت مغان براثر برق گرفتگی

- جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش چاه فردیس

- مصدومیت 2کارگر یک اغذیه فروشی ساوه درحادثه ریزش سقف

*مراجعه خانواده های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به مجلس

امروز بیست و چهارم اردیبهشت خانواده های دستگیرشدگان روز جهانی کارگر که هنوز در بازداشت بسر میبرند با در دست داشتن عکس بازداشتی ها به مجلس شورای اسلامی مراجعه نموده و خواهان آزادی دستگیرشدگان شدند.

این خانواده ها با امضای نامه ای در اعتراض به ادامه بازداشت دستگیرشدگان خواستار پیگیری نمایندگان مجلس شدند. نامه خانواده ها در کمیسیون فرهنگی مجلس ثبت گردید و همچنین از سوی کمیسیون اصل نود مجلس قول مساعد داده شد که بزودی این خانواده ها بتوانند با رئیس کمیسیون اصل نود دیداری داشته باشند و مسئله بازداشتی ها را نمایندگان مجلس پیگیری نمایند.

همچنین خانواده های بازداشت شدگان اعلام داشته اند چنانچه عزیزانشان بزودی آزاد نگردند در مقابل مجلس دست به تجمع خواهند زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۴ اردیبهشت ۹۸

*تجمع معلمان مریوان در حمایت از معلمان زندانی و اعتراض به دستگیری معلم مهابادی یاسر امینی اذر

 شماری از معلمان شهر مریوان با برگزاری تجمع و متینگی اعتراضی در مسیر دریاچه  زریوار، به حمایت از معلمان زندانی برخاستند و خواهان آزادی آنان و یاسر امینی آذر معلم دستگیر شده در مهاباد شدند.

منبع:کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

*عدم موافقت با آزادی ناهید خداجو

امروز صبح خانواده ناهید خداجو به همراه وثیقه گذار به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای اوین مراجعه نمودند تا قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی که پیشتر برای ناهید صادر شده بود را تأمین نمایند. اما بازپرس پرونده با عدم اخذ وثیقه اعلام کرد که ناهید خداجو فعلاً در حال تحقیقات و بازجوئی است و آزاد نمیگردد.

این در حالیست که چند روز پیش اعلام کرده بودند که قرار وثیقه پانصد میلیونی برای ناهید صادر شده و بعد از اخذ وثیقه آزاد میگردد که قرار وثیقه مورد اعتراض ناهید قرار گرفته بود. اما خانواده ناهید علیرغم مخالفت ناهید درصدد تأمین وثیقه برای آزادی ایشان بودند که قاضی پرونده به بهانه ادامه بازجویی حاضر به آزادی ایشان نگردید.

دستگیری ناهید خداجو و دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر کاملاً غیرقانونی است. کارگران حق دارند که در روز جهانی کارگر در مقابل مجلس تجمع کنند و به بیحقوقی های مفرط و تعرض همه جانبه به زیست و معیشتشان اعتراض نمایند و مطالبات شان را مطرح کنند.

ناهید خداجو کارگر سابق بیمارستان و عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران میباشد. اکنون که سیزده روز از بازداشت ایشان میگذرد مرجع قضایی و نهادهای امنیتی به خانواده ایشان حتی اجازه ملاقات با ناهید نمیدهند.

ناهید خداجو، نسرین جوادی و فرهاد شیخی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به همراه تعداد دیگری از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر هنوز در بازداشت بسر میبرند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم نمودن ادامه بازداشت این عزیزان خواهان آزاد بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان روز یازده اردیبهشت میباشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۲۴ اردیبهشت ۹۸

*بازداشت یک کارگرمجتمع نیشکر هفت تپه وآزادی 4کارگر

4کارگربازداشتی مجتمع نیشکر هفت تپه آزاد شدند ویک کارگردیگر این مجتمع بازداشت شد.

براساس گزارش رسانه ای شده،عصر روزدوشنبه 23اردیبهشت، 4کارگر بازداشتی مجتمع نیشکر هفت تپه (امید آزادی، صاحب ظهیری ، ناصر نعامی و  کیانی نژاد) آزاد شدند.

به گزارش کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،روز سه شنبه24اردیبهشت،یکی دیگر از کارگران این مجتمع بنام حسین انصاری به پلیس امنیت احضار و بازداشت شد.

*بازرسی،احضار وبازجویی 3معلم  عضو کانون صنفی معلمان  استان مازندران بدلیل شرکت در تجمع روزمعلم و تشویق همکاران به تحصن

صبح روز سه شنبه24اردیبهشت، مأموران امنیتی و لباس شخصی با ارائه حکمی از سوی شعبه دو دادیاری ساری واردمنازل حسین سلامی ، محمدصادق وفایی وعلیرضا قربانی شدند و ضمن تفتیش منازلشان، تبلت، تلفن همراه و کامپیوتر این معلمان کنشگررا ضبط کردندو و برای ساعت 11 آنان را به اماکن امنیتی احضار نمودند.

این سه عضو کانون صنفی معلمان  استان مازندران به پلیس امنیت ساری و بابل احضار وبدلیل شرکت در تجمع روزمعلم و تشویق همکاران به تحصن موردبازجویی قرارگرفتند وآزادشدند.

همچنین قرارشد که طی هفته آینده بعد از دریافت احضاریه الکترونیکی برای باری دیگر به شعبه مربوطه مراجعه کنند .

قابل یادآوری است که وسایل شخصی ضبط شده  آنها کماکان دراختیار نهادهای امنیتی قرارداد.

بدنبال این اقدام، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد:این شورا در بیانیه‌های متعدد ضمن محکوم نمودن روند سرکوب معلمان، بنابر اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی تحصن و تجمع را حق مسلم خود می داند و با هیچ توجیهی نمی‌توان حقوق قانونی را از افراد یا تشکل‌ها سلب نمود.

*جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر لیلا حسین زاده دانشجوی بازداشتی اعتراضات دی ماه 96برگزارشد

صبح روزسه شنبه بیست وچهارم اردیبهشت ماه، جلسه دوم  دادگاه تجدید نظر لیلا حسین زاده دانشجوی بازداشتی اعتراضات دی ماه در شعبه ی 35 دادگاه انقلاب برگزار شد.

براساس گزارش رسانه ای شده،امیر رئیسیان، وکیل وی درباره جزئیات جلسه امروز گفت:جلسه دادگاه چندان امیدوارکننده نبود. باید منتظر بمانیم تا مشخص شود تصمیم قضات در این باره چیست.

وی ادامه داد: ما امیدواریم روند رسیدگی به پرونده خانم حسین‌زاده و دیگر دانشجویان به‌گونه‌ای باشد که مشکل آن‌ها حل و به شیوه آکادمیک‌تری با آن‌ها برخورد و شرایط دانشگاهی نیز در نظر گرفته شود.

این وکیل دادگستری همچنین تأکید می‌کند: در جلسه اول دادگاه، رویکرد، حل مشکل بود و ما نیز امیدوار بودیم این رویه در جلسه دوم نیز ادامه یابد، اما علائم آن، در جلسه امروز دیده نشد. امیدوارم این نشانه‌ها را ما درک نکرده باشیم و نیت همچنان همان باشد.

*ادامه اعتراضات دامنه دار کارکنان بیمارستان خمینی کرج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

دراول هفته جاری برای باری دیگر، کارکنان بیمارستان خمینی کرج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان مبنی بربازگشایی وپرداخت مطالباتشان دست به تجمع زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ24اردیبهشت،وعده بازگشایی بیمارستان فوق تخصصی خمینی کرج و پرداخت بخشی ازیکسال حقوق معوقه شان بازهم متحقق نشد.

بدنبال این تجمع اعتراضی برای باری دیگروعده داده شد تاپایان خردادماه وضعیت این بیمارستان تعیین تکلیف خواهد شد وبخشی از مطالبات این کارکنان تا پایان هفته پرداخت خواهد شد.

*اعتراض کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی  نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق اضافه کاری فروردین ماه وقطع اضافه کاری

کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی  نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق اضافه کاری فروردین ماه وقطع اضافه کاری اعتراض کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ24اردیبهشت،بدنبال اعتزاض این کارگران،حقوق وحق اضافه کاری فروردین ماه شان پرداخت شد.

اعتراض این کارگران نسبت به حذف اضافه کاری از اول اردیبهشت ماه وکاهش دریافتیشان پابرجاست.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر به بازداشت‌های پی‌در‌پی کارگران و دانشجویان و اضافه شدن بند برخورد با تخلفات دانشجویان در شبکه های مجازی به آیین نامه‌ی انضباطی دانشگاه‌ها

روز دوشنبه 23اردیبهشت ماه،جمعی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در اعتراض به بازداشت‌های پی‌در‌پی کارگران و دانشجویان و اضافه شدن بند برخورد با تخلفات دانشجویان در شبکه های مجازی به آیین نامه‌ی انضباطی دانشگاه‌ها دست به تجمع زدند.

منبع:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه کاشان نسبت به کیفیت نامناسب غذا

روزدوشنبه 23اردیبهشت، دانشجویان دانشگاه کاشان دراعتراض به کیفیت نامناسب غذا دست به تجمع زدند.

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن شهرداری منطقه 18 نسبت به عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز مقابل ساختمان شورای شهر تهران

روز سه شنبه 24اردیبهشت،جمعی از اعضای پروژه 2058 تعاونی مسکن شهرداری تهران دراعتراض به عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگانبه خبرنگار رسانه ای گفت: از سال 82 شهرداری منطقه 18 تهران زمینی را به تعاونی مسکن خود اختصاص داد و این تعاونی یک هزار و 100 عضو دارد .

وی گفت: شهرداری دریاچه را در بخشی از این زمین ساخته اما هنوز برای ساخت واحد‌های مسکونی اقدامی نکرده است.

این عضومعترض تعاونی مسکن گفت: اخیرا شهرداری اعلام کرده که این زمین بنابر مصوبه شورای شهر باغ است و اجازه ساخت و ساز داده نمی شود.

این خانم ادامه داد: از اعضای شورای شهر می خواهیم تکلیف ما را مشخص کنند.

وی گفت ما قصد فروش زمین و سهام خود به شهرداری را نداریم و باید واحدهای ساخته شده تحویل بگیریم.

*کشته وزخمی شدن 4کارگرکارخانه ذوب آهن نگين البرز

بامداد روز یکشنبه 22اردیبهشت،4کارگرکارخانه ذوب آهن نگين البرزواقع در استان زنجان ، شهرستان ابهر ، شهرك صنعتي ابهر 3،دچار سوختگی شدند ویکی از کارگران به علت سوختگی بالای 80درصد دردم جان باخت وسه کارگر دیگر بدلیل سوختگی بالای 50درصد به یک بیمارستان زنجان منتقل شدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 24اردیبهشت،نقص در یکی از دیگ‌های ذوب فولاد و پارگی زنجیر جرثقیل این حادثه تلخ را رقم زده است.

*جان باختن کارگر شرکت کشت و صنعت مغان براثر برق گرفتگی

روزسه شنبه24اردیبهشت،یک کارگر کشت و صنعت مغان در بخش 5این شرکت حین تخلیه کود از کامیون، به علت اتصال برق به بدنه کامیون دچار برق گرفتگی شد وبعلت سوختگی شدید دربیمارستان جان باخت.

*جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش چاه فردیس

عصر روز سه شنبه 24اردیبهشت،یک کارگر43ساله تبعه افغانستان حین حفاری چاه در پارکینگ یک منزل مسکونی قدیمی در فردیس زیر خاک مدفون وجانش را ازدست داد.

*مصدومیت 2کارگر یک اغذیه فروشی ساوه درحادثه ریزش سقف

بامدادروزچهارشنبه24اردیبهشت،2کارگر یک اغذیه فروشی ساوه درحادثه ریزش سقف دچار مصدومیت و به بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com