اخبار و گزارشات کارگری ٢١ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
May 11, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 21 اردیبهشت ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر وروز معلم تهران آزاد باید گردند

- آزادی رسول طالب مقدم با قرار کفالت وتودیع وثیقه

حسن سعیدی کماکان در بازداشت بسر میبرد

- پروین محمدی آزاد شد

- آزادی هاله صفرزاده ، علیرضا ثقفی و محسن حادث

- اقبال شبانی به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد

- توفیق محمودی فعال کارگری در سنندج  با قرار وثیقه از زندان آزاد شد

- اکرم نصیریان به اتهام تشویش اذهان عمومی و تشویق به بی‌حجابی زندانی است

- نشست مشترک فعالین صنفی خراسان رضوی  و وکلای کانون صنفی معلمان ایران  در مشهد برگزار شد

- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :تهدید به اخراج مهاجرین افغانستانی باید متوقف گردد

- آینده شغلی کارگران کارخانه هپکو اراک بدلیل توخالی در آمدن وعده و وعیدها درهاله ای از ابهام

- کارفرمای کارخانه خوش نوش همدان با حمایت رئیس بازرسی اداره کار و رئیس شوراهای اسلامی کار استان52کارگر را از کار اخراج کرد

- بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 200کارگر مجتمع مس سرچشمه

عدم پرداخت ماه حقوق کارگران شاغل این مجتمع

- عدم پرداخت 3ماه حقوق وماه ها حق بیمه کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام

- عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران خدماتی شهرداری طبس

- کشته وزخمی شدن 2 کارگر زن کشاورزی حین کار براثر صاعقه

- جان باختن یک کارگر جوان در بهبهان بدنبال سقوط در چاه فاضلاب

- سوختگی شدید یک کارگر ومصدومیت یک آتش نشان درحادثه آتش سوزی سوپرمارکت تهران

- بازهم واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران و مجروح شدن 2کارگرشهرک صنعتی خیام در استان خراسان رضوی

*آزادی رسول طالب مقدم با قرار کفالت وتودیع وثیقه

حسن سعیدی کماکان در بازداشت بسر میبرد

سیدرسول طالب مقدم ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد که درتجمع اعتراضی مقابل مجلس ۱۱اردیبهشت توسط عوامل امنیتی دستگیرشده بود امروز شنبه ۲۱اردیبشت با استقبال تعدادی ازهمکارانش ساعت ۱۷اززندان اوین آزادشد.

این عضو سندیکا با گذاشتن دوقرار۱-کفالت ۲-وثیقه و دو اتهام ،  اقدام علیه امنیت ملی ازطریق فعالیت تبلیغی علیه نظام و اتهام ایجاداخلال درنظم عمومی،آزاد شد.

این کارگرزندانی دربندهای دوالف وبند۲۰۹ زندان اوین زندانی بوده است .

حسن سعیدی دیگرعضوزندانی سندیکای کارگران شرکت واحد همچنان دربند۲۰۹ زندان اوین زندانی است وقراربازداشت ۳۰روزه برایش صادرشده است.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*پروین محمدی آزاد شد

پروین محمدی نائب رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز ساعت۳ بعدازظهر با تأمین کفالت از بازداشت آزاد شد.

پروین محمدی در روز ششم اردیبهشت به همراه تعداد دیگری از کارگران در پارک جهان نمای کرج بازداشت شده بود که بدون هیچ نوع تفهیم اتهامی و همراه با هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر تا به امروز در بازداشت بسر میبردند.

برای هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی نیز در دادسرای ناحیه یک کرج تأمین کفالت شده و چنانچه با پایان وقت اداری مواجه نشوند ایشان نیز از بازداشت آزاد خواهند شد.

پروین محمدی نائب رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، نماینده سابق کارگران صنایع فلزی شماره ۲ تهران و از اعضای مؤسس شورای کارگری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی (بستا) میباشند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی پروین محمدی را به خانواده ایشان و سایر کارگران و بازنشستگان شادباش میگوید و ضمن محکوم نمودن هر نوع دستگیری و بازداشت و تشکیل پرونده های امنیتی و قضایی برای فعالین کارگری و سایر فعالین اجتماعی خواهان آزادی سایر بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر میباشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- بیست و یکم اردیبهشت نودوهشت

*آزادی هاله صفرزاده ، علیرضا ثقفی و محسن حادث

روزشنبه20اردیبهشت، هاله صفرزاده ، علیرضا ثقفی و محسن حادث با تأمین قرار کفالت آزاد شدند.

هاله صفرزاده وعلیرضا ثقفی که به همراه دیگر کارگران روز ششم اردیبهشت در پارک جهان نما دستگیر شده بود با تأمین کفالت بعد از پانزده روز بازداشت آزاد گردید.

محسن حادث نیز که در تجمع روز جهانی کارگر در یازدهم اردیبهشت دستگیر شده بود با قرار کفالت بعد از ده روز بازداشت آزاد شد.

*اقبال شبانی به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد

اقبال شبانی عضو و بازرس سندیکای خبازان سنندج که روز ۲۹ بهمن ماه سال گذشته توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده بود و بعد از ۲۸ روز بازداشت با قرار وثیقه یکصد میلیونی آزاد شده بود روز پانزدهم اریبهشت ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی محاکمه شد که طبق حکمی که امروز ۲۱ اردیبهشت به ایشان ابلاغ شده است، این کارگر خباز به یکسال حبس محکوم گردیده که در سه سال تعلیق شده است.

دستگیری و صدور احکام قضایی علیه کارگران در ادامه تعرض سرمایه داران به زندگی کارگران صورت میگرد. ما ضمن محکوم نمودن چنین احکامی خواهان لغو فوری احکام صادره علیه تمامی کارگران و زندانیان سایر عرصه های اجتماعی هستیم.

*توفیق محمودی فعال کارگری در سنندج  با قرار وثیقه از زندان آزاد شد

شنبه 21 اردیبهشت ماه،  توفیق محمودی فعال کارگری که چند روز پیش به دنبال یک دوره بازداشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، با قرار وثیقه صد میلیون تومانی از زندان آزاد شد. توفیق محمودی محاکمه و به یک سال زندان تعزیری محکوم شده است.

منبع اصلی 3خبربالا:کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

*اکرم نصیریان به اتهام تشویش اذهان عمومی و تشویق به بی‌حجابی زندانی است

پوریا عمرانی فرزند اکرم نصیریان ، بعد از ملاقات با مادرش گفت که اتهام وی ، تشویش اذهان عمومی و تشویق به بی‌حجابی است!

اکرم نصیریان معلم سواد آموز و همیار سیل‌زدگان در ۹ اردیبهشت دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد، و همچنان از داشتن وکیل هم محروم است‌.

*نشست مشترک فعالین صنفی خراسان رضوی  و وکلای کانون صنفی معلمان ایران  در مشهد برگزار شد

طی نشستی که با حضور وکلای کانون صنفی معلمان ایران و جمعی از فعالین صنفی مشهد و خراسان رضوی برگزار شد روند  پرونده ی معلمان محبوس و بازداشتی مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت .

در این نشست صمیمی که به دعوت فعالین صنفی مشهد از جناب آقایان تاج و رئیسیان برگزار شد ضمن قدردانی و تجلیل از مقام و معرفت معلمین محبوس از جمله اسماعیل عبدی – محمود بهشتی – محمد حبیبی – عبدالرضا قنبری – روح الله مردانی و دکتر فرهاد میثمی  ؛ آقایان تاج و رئیسیان با تشریح روند پرونده اسماعیل عبدی و محمود بهشتی و محمد حبیبی تصمیمات آتی را با توجه به تغییرات صورت گرفته در قوه قضائیه مورد بررسی و دقت نظر قرار داده و بر همدلی و همیاری  فرهنگیان تأکید شد .

گفتنی است در ادامه این جلسه فعالین صنفی و اعضای حاضر در شورای تشکل ها  ضمن توجه به توصیه ی وکلای کانون با اشاره و تلاش مضاعف در خصوص پرونده محمد علی زحمتکش – یاسر امینی آذر وهاله ی صفر زاده ؛ پشتیبانی و حمایت خود را از معلمان دربند عطاءالله احسنی و سه تن از معلمین زندانی در خوزستان اعلام داشته و مقرر گردید در جلسه ای که در چند روز آینده تشکیل خواهد شد راهکارهای عملی و ورود به این پرونده توسط فعالین صنفی  و شورا مورد بحث قرار گرفته و در خصوص معلمینی که دارای پرونده باز و محکومیت هستند نیز تصمیماتی اخذ شود .

آقایان هاشم خواستار – علی اکبر باغانی – جواد لعل محمدی – محمد حسین سپهری – احمدی – علیجانی – لقا و کاظمی از جمله فعالین صنفی حاضر در این جلسه بودند.

برگرفته از کانال تلگرام حقوق معلم وکارگر

*انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :تهدید به اخراج مهاجرین افغانستانی باید متوقف گردد

روز گذشته عباس عراقچی معاون وزیر خارجه اعلام کرد که در صورت اعمال تحریم های جدید علیه ایران، مهاجرین افغانستانی از ایران اخراج خواهند شد.

مهاجرین افغانستانی در ایران که از جهنمی که توسط حکومت های متخاصم غربی و منطقه‌ای چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی و فرهنگی برایشان ایجاد کرده اند، که نه می توانند کار و شغل برای امرار معاش پیدا کنند و نه قوانین، باورها و سنتهای ضد انسانی بویژه علیه زنان امانشان می دهند، به ناچار به ایران پناه برده اند و در بدترین و سخت ترین شرایط با نازلترین دستمزد تن به کار می دهند، اکنون نیز مورد ضد انسانی ترین تهدید توسط معاون ظریف قرار گرفته اند.

مهاجرین افغانستانی ده ها سال است به خاطر غیر قابل تحمل بودن شرایط زندگی در افغانستان چه در دوران حاکمیت باندهای ارتجاعی و تروریستی مانند القاعده و طالبان و چه تحت حاکمیت چپاولگران کنونی، ناچار شدند محل زندگی و زادگاه خود را رها کرده و به امید یافتن شرایطی بهتر روانه ایران شوند، که طی این ده ها سال مدام مورد ستم و فشار برخوردهای نژاد پرستانه اعمال گشته از طرف حاکمیت قرار گرفته اند و همواره تلاش شده است تا گسترش فقر، بیکاری و گرانی ناشی از چپاول سازمان یافته در ارکان قدرت را متوجه کارگران مهاجر افغانستانی کنند.

کارگران مهاجر افغانستانی بخشی از طبقه کارگر و بخشی از جامعه ایران هستند که با کار و زحمت خود در تولید ثروت اجتماعی شریک هستند و باید همانند هر شهروند ایرانی از حقوق شهروندی هم سطح با شهروندان ایرانی برخوردار گردند و به حقوق و شان انسانی شان احترام گذاشته شود. هیچ بهانه ضد انسانی و نژادپرستانه ای نمی تواند انسانهای کارگر و زحمتکش و شریف افغانستانی را سوژه زد و بند و معاملات کثیف و ضد انسانی قرار دهد.

شاخ و شانه کشی حکومت های متخاصم هیچ ربطی به منافع و زندگی مردم در هیچ نقطه ای از جهان ندارد و تنها بر مبنای سهم خواهی های قدرت طلبانه طرف های درگیر شکل می گیرد.

 از این رو باید فورا به تهدید مهاجرین افغانستانی به اخراج از ایران پایان داده شود و به حقوق انسانی و شهروندی آنان به عنوان شهروندان متساوی الحقوق با شهروندان ایرانی احترام گذاشته شود.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

20اریبهشت98

*آینده شغلی کارگران کارخانه هپکو اراک بدلیل توخالی در آمدن وعده و وعیدها درهاله ای از ابهام

آینده شغلی صدها کارگر کارخانه هپکو اراک بدلیل توخالی در آمدن وعده و وعیدها درهاله ای از ابهام قرار دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده:

1- سازمان خصوصی‌سازی به منظور مدیریت بحران پیش آمده در شرکت هپکو طبق مصوبه 47جلسه ستاد تسهیل کل کشور برای رفع موانع تولید در سال گذشته مدیریتی را برگزید تا از طریق آن مشکلات شرکت برطرف شود، اما با گذشت یک سال از ورود تیم مدیریت جدید هنوز هیچ اتفاق خاصی در روند تولید رخ نداده و تولیدی صورت نگرفته است و نکته قابل توجه اینکه تیم مدیریتی زیر نظر اسداله احمدپور سهامدار 10 میلیونی هپکو است.

2- هیچ قدمی درباره تحقق وعده حسن روحانی در سفرش به اراک وقول هیئت دولتش مبنی بر بر واگذاری ساخت 3000 دستگاه به هپکو،برداشته نشده است.

3-هیچ اقدامی برای اجرای مصوبه سه وزیر مبنی بر تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز وتامین480 میلیارد تومان اعتباراز طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور ساخت 2400 دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز راهداری و شهرداری‌ها صورت نگرفته است.

4-وعده استعفای سهامدار شرکت که ازجمله مطالبات کارگران  کارخانه هپکو بود هم صوری و فقط برای خواباندن اعتراضات بود.هنوز هم سهام‌دار در بحث مالی و مدیریتی دخل و تصرف و نقش دارد و هیچ متنی از استعفای سهامدار در هیچ کجا رویت نشده و مجمع سهامداران در تابستان سال گذشته توسط احمدپور سهامدار مستعفی هپکو تشکیل شد.

حقوق کارگران ماه به ماه پرداخت میشود اما مطالبات معوقه برجا مانده از سال های 95، 96 و 97 هنوز پرداخت نشده است و هنوز حقوق سال 95 کارگرانی که بازنشسته شدند را کامل پرداخت نکرده اند.

*کارفرمای کارخانه خوش نوش همدان با حمایت رئیس بازرسی اداره کار و رئیس شوراهای اسلامی کار استان52کارگر را از کار اخراج کرد

کارگران اخراج شده کارخانه خوش نوش همدان: «پلیس امنیت هم آمد و موضوع را پیگیری کرد و درنهایت رئیس بازرسی اداره کار و رئیس شوراهای کار استان هم آمده و با مدیرعامل جلسه گذاشتند، اما به‌جای گرفتن طرف کارگر، حق را به مدیرعامل دادند.

قرارداد ما تمام شده بود زیرا مدیرعامل از ما قراردادهای سفید امضا می‌گرفت و به‌دلخواه خود، زمان آن را تعیین می‌کرد و حقوق‌ها را هم دو یا سه ماه یک بار پرداخت می‌کرد.

مشکلات پیش آمده برای ما در حالی است که محسنی، رئیس شوراهای اسلامی کار استان از وجود قراردادهای سفید امضا و سایر مشکلات شرکت پیش از اخراج کارگران اطلاع داشت، اما کاری برای کمک به ما نکرد.»

برپایه گزارش رسانه ای شده،آخر دی 97 بود که مدیرعامل شرکت خوش نوش عذر 52 نفر از نیروهای این کارخانه را به بهانه مشکلات مالی و بدهی بالا به یکی از بانک‌ها خواست؛ کارگران پس از بیست و چند سال کار و تلاش راهی خانه‌هایشان شدند و دستشان به‌جایی نرسید چون قراردادشان پایان یافته بود.

حالا پس از نزدیک به 4 ماه از آن زمان برخی‌هایشان هنوز بیکارند، برخی مسافرکشی می‌کنند و برخی بیمه بیکاری می‌گیرند؛ حداقل حقوق تعیین شده در قانون کار و 30 تا 40 درصد کمتر از آنچه در کارخانه می‌گرفتند.

کارگران به خبرنگار رسانه ای از کارخانه گفتند و روزهایی که چرخش خوب می‌چرخید، 400 نفری کار می‌کردند؛ کارفرمای جدید که پس از واگذاری  آمد؛ نیروهای رسمی را اخراج کرد.

گفتند کارفرما معتقد بود رسمی‌ها هزینه بالایی داشته و وجودشان صرفه ندارد؛ حتی برخی از کارگرها را تعمداً بیکار نگه می‌داشت تا برای اخراجشان بهانه داشته باشد و درنهایت هم عذرشان را خواست.

کارگران افزودند،به‌تدریج نیروهای قراردادی هم اخراج شدند تا اینکه 30 دی 97 مدیرعامل ما که 52 نفر بودیم را جمع کرد و گفت: بازرگانی و بانک‌ها با او همکاری نمی‌کنند و به تأمین اجتماعی هم بدهکار است.

کارگران اخراجی شرکت خوش نوش همدان افزودند: مدیرعامل می‌گفت که مقامات دولتی و استانداری، اذیتش می‌کنند و دیگر تحمل ندارد؛ به ما گفت بروید و به هر جا دستتان می‌رسد رجوع کنید تا مشکلات برطرف شده و شما را برگردانم.

آنها گفتند: چند روز بعد همه مقابل استانداری جمع شده و موضوع را با عسگریان، معاون اقتصادی وقت استانداری در میان گذاشتیم که پاسخ داد: «تاکنون او را بسیار کمک کرده و هرچه خواسته انجام داده‌ایم، اما بهانه‌گیری می‌کند».

این کارگران مطرح کردند: نقوی، مدیرکل تأمین اجماعی هم در جلسه با ما اعلام کرد که از 2 میلیارد طلب سازمان بابت بیمه کارگران از شرکت خوش نوش 700 میلیون تومان را بخشیده تا کارگران اخراج نشوند.

آنها افزودند: پس از 10 روز به کارخانه برگشتیم تا نتیجه پیگیری‌ها را به مدیرعامل گزارش دهیم و چون نبود منتظر شدیم و حتی خودروی پلیس آمد و به مدیرعامل زنگ زد که «بیا و پاسخ کارگرانت را بده» چون تلفن ما را جواب نمی‌داد و به پلیس هم گفت که آن‌ها کارگران من نیستند.

کارگران اخراج شده کارخانه خوش نوش همدان افزودند: پلیس امنیت هم آمد و موضوع را پیگیری کرد و درنهایت رئیس بازرسی اداره کار و رئیس شوراهای کار استان هم آمده و با مدیرعامل جلسه گذاشتند، اما به‌جای گرفتن طرف کارگر، حق را به مدیرعامل دادند.

این  کارگران اعلام کردند: قرارداد ما تمام شده بود زیرا مدیرعامل از ما قراردادهای سفید امضا می‌گرفت و به‌دلخواه خود، زمان آن را تعیین می‌کرد و حقوق‌ها را هم دو یا سه ماه یک بار پرداخت می‌کرد.

این کارگران بیان کردند: مشکلات پیش آمده برای ما در حالی است که محسنی، رئیس شوراهای اسلامی کار استان از وجود قراردادهای سفید امضا و سایر مشکلات شرکت پیش از اخراج کارگران اطلاع داشت، اما کاری برای کمک به ما نکرد.

کارگران اخراج شده شرکت خوش نوش همدان با اشاره به بدهی این شرکت به بانک کارآفرین هم گفتند: مدیرعامل می‌گفت بانک «دام آفرین» 4 میلیارد به من وام داده و با اینکه اصل پول را داده‌ام؛ سود بالایی می‌خواهد و توان پرداخت آن را ندارم.

این کارگران بیان کردند: کارفرما بدون اطلاع کارگران برای آن‌ها در بانک حساب ایجاد کرده و وام گرفته بود درحالی‌که چند سال بود؛ حقوق کارگران را مرتب پرداخت نمی‌کرد و معلوم نیست وام را کجای کارخانه هزینه کرده یا چه دستگاهی خریده که ما متوجه نشده‌ایم.

کارگران افزودند: پس از اینکه پیامکی از بانک برایمان رسید و به بانک مراجعه کردیم؛ متوجه شدیم که بدون اطلاع برای ما حساب تشکیل داده است.

*بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 200کارگر مجتمع مس سرچشمه

عدم پرداخت ماه حقوق کارگران شاغل این مجتمع

200کارگراخراجی مجتمع مس سرچشمه(شرکت فناوران پارسیان)که درآخرسال97ازکاراخراج ئشده اند،کماکان در بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بسر میبرند.

3ماه حقوق کارگران شرکت های مشارکت صبا فام وسنا پرداخت نشده است.

موج تعدیل نیروی کار و مطالبات کارگری در مجتمع مس سرچشمه

بنا به گزارشات دریافتی از گزارشگر پیام سندیکا در مجتمع مس سرچشمه، با شروع سال جدید و خاتمه یافتن برخی پروژه ها در مجتمع مس سرچشمه، موج تعدیل نیروی کار به راه افتاده و متاسفانه کارفرمای اصلی طرح و برنامه ای برای ساماندهی این نفرات در سایر پروژه ها ندارد.

پس از خاتمه یافتن راه اندازی پروژه ی فلش و تعدیل عده ی کثیری از نفرات شاغل در آن واحد که در سالِ پیش تر روی داده بود، راه اندازی واحدِ اسید جدید – توسط شرکت فناوران پارسیان- در پایان سال ٩٧ نیز منجر به تعدیل بیش از ٢٠٠ نفر نیروی کارگری و مهندسی گردید.

نفرات اخیر کماکان بلا تکلیف و بی کار رها شده اند و واحد های مرتبطِ کارفرمای اصلی هنوز برنامه ای برای به کار گیری این نفرات در دست ندارند.

قابل ذکر است که مطالبات کارگری در پروژه های جاری این مجتمع نیز دستخوش تعویق و تاخیر است:بر اساس گزارشات دریافتی،مشارکت سبا فام (پیمانکارِ ساخت و راه اندازی کوره ی فلش) حقوق پرسنل مشغول به کار خود را تا دیماه سال ٩٧ پرداخت نموده و پیمانکارانِ این شرکت نیز با دریافتِ کمتر از ٣٠ درصدِ مطالبات خود، سال جدید را آغاز نموده اند.

شرکت سنا نیز تنها اقدام به پرداختِ نیمی از حقوق بهمن ماه سال ٩٧ پرسنل خود نموده است.

گزارشگر پیام سندیکا- مجتمع مس سرچشمه

*عدم پرداخت 3ماه حقوق وماه ها حق بیمه کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام

3ماه حقوق وماه ها حق بیمه 87کارگر معدن زغال سنگ ملچ آرام پرداخت نشده است.

کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام به خبرنگار رسانه ای گفتند: علاوه بر تعویق سه ماه دستمزد مربوط به بهمن و اسفند سال ۹۷ و فروردین ماه سال جاری، حق بیمه ۸۷ کارگر این واحد معدنی با تاخیر چند ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و به تبع آن دفترچه‌های درمانی کارگران در برخی از ماه‌های سال فاقد اعتبار است.

به گفته یکی از کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام واقع در شهرستان رامیان استان گلستان، این کارگران آخرین حقوقی که دریافت کرده‌اند معادل یک ماه حقوق مربوط به دی ماه سال ۹۷ بوده که بیستم فروردین ماه سال جاری با تاخیر حدود سه ماهه پرداخت شده است. در عین حال کارفرمای این واحد معدنی به کارگران وعده پرداخت مابقی دستمزد را تا تا پایان سال گذشته داده بود که هنوز عملی نشده است.

 طبق اظهارات این کارگر، کارگران همچنین شش ماه معوقات بیمه‌ای پرداخت نشده دارند که سه ماه آن مربوط به سال ۹۶ و سه ماه دیگر آن مربوط به سال ۹۷ می‌شود. در سال جاری هم حق بیمه کارگران هنوز واریز نشده است.

به گفته وی، بدهی کارفرمای اصلی به پیمانکار معدن زغال سنگ ملچ آرام باعث شده علاوه بر دستمزد، مسئله پرداخت حق بیمه‌ کارگران نیز با مشکل مواجه شود.

*عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران خدماتی شهرداری طبس

حقوق ماه های اسفند97 وفروردین98 کارگران خدماتی شهرداری طبس پرداخت نشده است.

*کشته وزخمی شدن 2 کارگر زن کشاورزی حین کار براثر صاعقه

روز جمعه 20اردیبهشت،یک کارگر زن حین کاردرشالیزاری واقع در روستای اسفند از توابع صومعه‌سرا براثر صاعقه جانش را ازدست داد وکارگر زنی دیگرمصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگر جوان در بهبهان بدنبال سقوط در چاه فاضلاب

شامگاه پنج شنبه 19اردیبهشت،یک کارگر جوان تبعه افغانستان در پی سقوط در چاه فاضلاب یک تالار عروسی بهبهان جانش را ازدست داد.

*سوختگی شدید یک کارگر ومصدومیت یک آتش نشان درحادثه آتش سوزی سوپرمارکت تهران

بامداد روز جمعه20اردیبهشت،یک کارگردر حادثه آتش سوزی یک سوپر مارکت واقع در اسکندری شمالی تهران دچار سوختگی شدید شد ویک آتش نشان مصدوم شد.

*بازهم واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران و مجروح شدن 2کارگرشهرک صنعتی خیام در استان خراسان رضوی

جمعه شب(20اردیبهشت)،سرویس رفت وآمد کارگرانشهرک صنعتی خیام در استان خراسان رضوی

در کیلومتر 10 محور نیشابور مشهدبه علت  ترکیدگی لاستیک واژگون و2کارگر مجروح شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com