اخبار و گزارشات کارگری ٢٠ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
May 10, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 20 اردیبهشت ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر وروز معلم تهران آزاد باید گردند

- اعتصاب جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وبازداشت 5کارگر واحضار 15کارگردیگر

- نامه اعتراضی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا به ادامه بازداشت دوعضوسندیکای واحد ودیگربازداشتی های مقابل مجلس

- دادگاهی مجدد فعال کارگری خالد حسینی و مختار زارعی از فعالین مدنی سنندج

- توطئه و جنگ روانی خبرگزاری امنیتی (فارس) علیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

- رضا شهابی ازاعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد امروز بیستم اردیبهشت وارد فرودگاه پاریس درکشور فرانسه شد.

- اعتصاب کسبه بازار شهرک زیوه وتجمعشان مقابل بخشداری سیلوانا در اعتراض به واگذاری مغازه هایشان به اتحادیه تعاونی حکومتی وخرید مجدد

*اعتصاب جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وبازداشت 5کارگر واحضار 15کارگردیگر

روز پنج شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،دست به اعتصاب زدند.

بدنبال این اعتصاب،5کارگر این مجتمع بازداشت و15کارگر دیگر به پلیس امنیت احضار شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی عدم تعهدات کارفرما در پرداختن به موقع حقوق و مزایا و دیگر مطالبات انباشته ، کارگران نیشکر هفت تپه روز پنج شنبه 19/3/98 دست به اعتصاب زدند که متعاقب این عمل اعتراضی حق طلبانه، موج جدیدی از سرکوب و بگیر و ببند توسط نیروهای پلیس امنیت علیه کارگران کلید خورد و بلافاصله 5 نفر از کارگران بازداشت و برای 15 کارگر نیشکر هفت تپه نیز توسط پلیس امنیت احضار شدند.

خبرها ناظر بر این است که کارگران مصمم و محکم همچنان خواهان مطالبات خود هستند.

درهمین رابطه جهت اطلاع:شوراهای اسلامی کار، مدافعان راستین سرمایه داران

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه :اعتراض کارگران هفت تپه به حضور شورای اسلامی کار

دلیل اعتراض کارگران هفت‌تپه

دیروز ۵ شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جمعی از کارگران هفت تپه در اعتراض به ادامه کاری شورای اسلامی کار و باز گشت آقای کاظمی( قایم مقام شرکت )  و دریافت مطالبات معوقه دست به آعتراض زدند.

بر اساس گزارش های رسیده،طی روز های گذشته نمایندگان شورای اسلامی کاردر هفت‌تپه، دیداری با نمایندگان سازمان جهانی کار در تهران داشته اند.

بر نامه ریزی برای انجام‌این ملاقات توسط کارفرمای شرکت آقای آسدبیکی صورت گرفته بود.

بعد از خاتمه ملاقات، به هر کدام از افراد شورای اسلامی کار، یک گوشی موبایل از طرف آقای آسدبیکی بعنوان کادو!!!  تحویل داده می شود.

بعد از حضور این افراد (نمایندگان شورای اسلامی کار ) به کارخانه ،آقای کاظمی، قائم مقام شرکت ، از جریان باخبر می شود و تحت این عنوان که بودجه این کادو ها از کجا تامین شده و یا اینکه کارگران هنوز دستمزد فروردین را دریافت نکرده اند و یا اینکه در شرکت هیچ قانونی  وجود ندارد ... رسما استعفا می دهد و آقای مهندس بهاری که رئیس کارخانه بوده ،فعلا بعنوان سرپرست شرکت تعیین شده است.

طبق اخرین گزارشات دریافت شده از دیروز تا کنون بیش از ۲۰ نفر از کارگران هفت‌تپه به دلیل اعتراض و تجمع در روز پنج شنبه ،  از طرف مامورین، احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند .

کارگران :

شورای اسلامی کاریک‌تشکل کارگری نیست ،این‌تشکل ، یک‌تشکل کارفرمایی است که تنها در خدمت منافع کارفرما قرار دارد که برای رسیدن به منافع حقیر خود، منافع عمومی کارگران را فدای منافع کارفرماها می کنند.

این نهاد دست ساخته دولت و کارفرما،  ربطی به منافع مستقل کارگران ندارد، ما بار ها اعلام داشته ایم، تشکل های کارگری باید مستقل از دولت و کارفرما تشکیل شوند تا بتوانند در خدمت منافع کارگران قرار گیرند.

سندیکای کارگران هفت‌تپه که از دل مبارزه کارگران هفت‌تپه ایجاد شده است، باهویت طبقاتی و در دفاع از کارگران و مستقل از کارفرماو دولت به فعالیت خود ادامه داده است .

سندیکای کارگران هفت‌تپه نه تنها با یک گوشی موبایل و یا دریافت وام دو میلیون تومانی در مقابل کارفرما و صاحبان سرمایه، تطمیع نشده و‌ نخواهد شد، بلکه اخراج و تهدید و زندان هم  نتوانسته است به  استقلال این‌تشکل خدشه ای وارد کند.

این‌ از  ویژگی تشکل های مستقل کارگری است ( مستقل از دولت و کارفرما و دیگر  نهاد های سرمایه سالار )  که در مقابل هر گونه مماشات،  تطمیع و منفعت ها ضد کارگری ایستادگی می کند.

 آنچه برای ما بعنوان تشکل مستقل کارگری مهم است، منفعت طبقاتی کارگران در مقابل منفعت های حقیرانه  و سود پرستانه و استثمار گرانه سرمایه داران بوده و هست و ما باور داریم نمایند گان واقعی کارگران منفعتی جدا از منفعت عمومی کارگران نداشته و کسانی که تحت عنوان نماینده کارگران برای رسیدن به منافع شخصی چاکر  و مخلص کارفرما یان می شوند، لکه های ننگی هستند که دیر یا زود تاوان آن را پس خواهند داد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برای چند مین بار اعلام می دارد که شورای اسلامی کار، یک نهاد دولتی است که تنها در راستای منافع صاحبان سرمایه ایجاد شده تا منافع طبقاتی کارگران را قربانی منافع صاحبان سرمایه بکند.

کارگران مبارزه و حق طلب در  هفت تپه، نماینده واقعی شما، اسماعیل بخشی همچنان در زندان است ،اجازه ندهید افرادی که در شورای اسلامی کار هستند خود را بعنوان  نماینده شما معرفی کنند‌.

 نماینده واقعی شما در زندان است، صدای اسماعیل بخشی باشیم و خواستار شویم که اسماعیل بخشی فوری و بی قید و شرط آزاد  شود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۰ اردیبهشت ۹۸

*نامه اعتراضی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا به ادامه بازداشت دوعضوسندیکای واحد ودیگربازداشتی های مقابل مجلس

۷ مه ۲۰۱۹

به آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

موضوع: آزادی فوری و بی قید و شرط فعالین بازداشت شده در ایران

آقای محترم،

به نمایندگی از اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا (کیوپی) نگرانی عمیق خودمان را از دستگیری خشونت آمیز ده ها عضو سندیکای کارگران شرکت واحد و گروههای دانشجویی را در حین مراسم روز جهانی کارگر اعلام می داریم. خشنودیم که بخشی از بازداشت شدگان تا امروز آزاد گشته اند. با این وجود، هنوز تعدادی از این فعالان در بند هستند که در میان آنها نام دو تن از اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، حسن سعیدی و سید رسول طالب مقدم، به چشم می خورد. ما در کنار جنبش بین المللی کارگران و مدافعان حقوق کارگری خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این فعالان هستیم.

در روز جهانی کارگر، مراسمی در مقابل مجلس در تهران، بنا بر فراخوان سندیکای واحد که مورد حمایت دیگر تشکلات مستقل کارگری و دانشجویی قرار گرفته بود، برگزار گردید که در آن حضور سهمگین نیروهای پلیس و لباس شخصی برجسته بود.  تنها اندکی پس از آغاز مراسم، نیروهای امنیتی و انتظامی به شرکت کنندگان حمله ور شدند و ده ها نفر را با خشونت فراوان دستگیر کردند. بنا بر گزارش ها بیش از بیست نفر بلافاصله دستگیر شدند.

ما صدای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را بازتاب می دهیم، و این برخورد قهرآمیز را به شدت محکوم می کنیم، و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمام بازداشت شدگان هستیم. این حق مسلم کارگران است که در روز جهانی کارگر، و همینطور در رویدادهای دیگر، صدای خود را به گوش عموم برسانند.

حق تشکل یابی و آزادی بیان و تجمع در زمره ی حقوق پذیرفته شده در سطح بین المللی هستند. سرکوب مستمر کارگران در ایران و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد باید فوراً خاتمه یابد.

با احترام،

مارک هنکوک، رئیس کشوری

چارلز فلوری، دبیر و خانه دار کشوری

ترجمه و باز انتشار از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*دادگاهی مجدد فعال کارگری خالد حسینی و مختار زارعی از فعالین مدنی سنندج

بنا به گزارش رسیده روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸، جلسه دادگاهی مجدد خالد حسینی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایحاد تشکل‌های کارگری و هم پرونده ایشان مختار زارعی از فعالین مدنی سنندج در شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و با همراهی وکیل مدافع شان برگزار شد.

در این جلسه دادگاهی که از ساعت ۱۰ شروع شد و به مدت دو ساعت به طول انجامید، قاضی پرونده با توجه به اینکه اتهام آنان «اجتماع و تبانی» به قصد بر هم زدن امنیت ملی بوده و مستندات لازم برای اثبات آن وجود نداشته، از این حیث تبرئه و اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و «اخلال در نظم عمومی» را از طریق تلاش برای جلوگیری از حکم اعدام رامین حسینن پناهی و لقمان و زانیار مرادی را متوجه آنان می‌کند و نامبرگان نیز به دفاع از خود پرداختند. بنا به درخواست وکیل مدافع ایشان ادامه دفاع و مستندات این فعالین به جلسه دیگری موکول گشته است.

لازم به ذکر است که خالد حسینی و مختار زارعی پیش تر توسط همین شعبه به صورت غیابی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که با درخواست واخواهی و اعتراض نامبردگان موافقت شده بود.

کمیته هماهنگی برای کمک به تشکل‌های کارگری - بیستم اردیبهشت نود و هشت

*توطئه و جنگ روانی خبرگزاری امنیتی (فارس) علیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

در توطئه جدید و البته نخ نما و در راستای تلاش برای تخریب سندیکای کارگران شرکت واحد ، خبرگزاری امنیتی فارس خبر هدفداری را منتشر کرده که به این وسیله آن را محکوم و قویا تکذیب می کنیم.

این در حالی است که خبرگزاری مزبور هیچ گاه خبری از تجمعات، بازداشت ها و مطالبات سندیکای کارگران شرکت واحد را منتشر نکرده است و در همین مورد اخیر نیز هیچ اطلاعی از سرکوب تجمع مسالمت آمیز روزجهانی کارگر۱۱اردیبهشت ، مقابل مجلس نداده است . با سواستفاده از خبرمنتشر شده آزادی رضاشهابی در کانال سندیکا،اتهامی دروغین را به ایشان نسبت می دهد.

در این شبه خبر امنیتی به دروغ ادعا شده که یکی از اعضای شناخته شده وفعال این سندیکا در بازداشت اخیر مقابل مجلس بهارستان،  گویا به دلیل نوعی از همکاری در زمان بازجویی از زندان آزاد شده،  حال آنکه رضا شهابی ازاعضای هیئت مدیره به هیچ عنوان در این مدت مورد بازجویی قرار نگرفته و ضمنا پس از ضرب و شتم حین دستگیری در مرحله بعد با پرونده سازی امنیتی و سپس با تودیع قرار کفالت سنگین 200 میلیون تومانی به طور موقت و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده است که این از حقوق مکتسبه وابتدایی هر متهمی می باشد.

سندیکای واحد در 14 سال اخیر بیش از 400 مورد بازداشتی یا زندانی داشته است،  که میتوان به بیش از۶سال زندانی شدن رضاشهابی، بیش از ۸ونیم سال محکومیت زندان دردومرحله برای ابراهیم مددی و ۵سال زندان داودرضوی وبازداشت های     سالهای گذشته واخیر.....اشاره کرد.

سکوت خبرگزاری فارس و رسانه های دیگر در تمام این سال ها نشان می دهد که چه کسی با نهادهای امنیتی همکاری می کند.

خاک پاشیدن به چشم جامعه زمانی ممکن می شود که حداقل اعتباری باقی مانده باشد ولی عملکرد فارس جای تردید برای هیچ فرد بی طرفی باقی نمی گذارد.

به نظر می رسد بعد از  سرکوب، بازداشت و زندانی کردن های مداوم نتیجه ای در بر نداشته ، هم زمان سندیکاسازی جعلی را از طریق معدود افراد وابسته خود در شرکت واحد نیز در سال گذشته به جریان انداختند ، که البته آن  پروژه هم در همان آغاز با شکست مواجه شد و نهایتا تبدیل به یک پروژه سوخته شد. با نقش برآب شدن این توطئه ها تهمت و افترا را جایگزین کردند، قطعا تا مادامی که تورم وگرانی و فقر وجود دارد، اعتراضات کارگران وفرودستان  هم وجود خواهد داشت

 برای سندیکای کارگران شرکت واحد روشن است  که هدف خبرگزاری فارس تخطئه فعالیتها و حیثیت شهابی نیست ، بلکه آنها خواهان بی اعتمادی و اختلاف میان اعضای سندیکا، فعالان کارگری و دیگر نیروهای ترقیخواهی هستند که هدف خود را تقویت فعالیت کارگری و مبارزه طبقاتی می دانند.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن این «طراحی سوخته» و دست بردن به چنین سناریوهای نخ نما، حق خود می داند که از مجاری مختلف خبرگزاری فارس را به پاسخگویی و عذر خواهی وا دارد.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*رضا شهابی ازاعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد امروز بیستم اردیبهشت وارد فرودگاه پاریس درکشور فرانسه شد.

رضاشهابی به نمایندگی سندیکای کارگران شرکت واحد به دعوت کنفدراسیون عمومی کار  فرانسه (سِ ژِ تِ) برای شرکت در 52 اُمین کنگرهء فدرال سندیکا که در شهر دیژونDijon  از 13 تا 17 ماه مه برگزار خواهد شد به فرانسه آمده است  .

این عضوسندیکا فردا عازم شهر دیژون-فرانسه خواهد شد تادربخش مربوط به همبستگی بین الملی سخنرانی کند.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*اعتصاب کسبه بازار شهرک زیوه وتجمعشان مقابل بخشداری سیلوانا در اعتراض به واگذاری مغازه هایشان به اتحادیه تعاونی حکومتی وخرید مجدد

روز پنج شنبه 19اردیبهشت ماه، کسبه بازار شهرک زیوه از توابع بخش سیلوانا درمنطقه مرگورشهرستان ارومیه در اعتراض به واگذاری مغازه هایشان به اتحادیه تعاونی حکومتی وخرید مجدد،محل کارشان راتعطیل و مقابل بخشداری سیلوانا تجمع کردند.

براساس گزارشات منتشره،حدود400 کسبه این شهرک بیش از بیست سال در این بازار مشغول کار می‌باشند و اخیرا یک اتحادیه تعاونی ها وابسته به با حمایت بخشدار بخش سیلوانا و همراهی دهیارهای منطقه مرگور بازاریان را برای واگذاری مغازه هایشان تحت فشار قرار داده اندوتهدیدشان کرده اند در صورت عدم واگذاری به دادگاه معرفی و با اشد مجازات روبه رو خواهند شد.

درهمین رابطه،روز سه‌شنبه 17اردیبهشت، این اتحادیه تعاونی با همراهی دهیار زیوه و نیروی انتظامی به کسبه بازار این شهرک یورش بردند و با بازاریان درگیر شدند.

نهادهای دولتی از طریق نیروهای انتظامی و با پرونده های جعلی این بازاریان را تحت فشار قرار میدهند تا مغازه ها را تخلیه و به افراد دلخواه خود واگذار کنند و در صورت عدم همکاری با آنان به دادگاه معرفی و با اشد مجازات روبه رو خواهند شد.

یکی از کسبه بازارشهرک زیوهبه خبرنگار رسانه ای گفت: این کسبه مغازه‌های خود را از سال‌ها پیش خریداری نمودند و برای بهسازی و نوسازی مغازه‌های خود حدود 120میلیون تومان هزینه کرده‌اند و اتحادیه تعاونی از آنان خواسته تا مغازه‌های خود را به اتحادیه تعاونی واگذار و دوباره از این تعاونی با قیمت‌ جدید بین200تا300میلیون تومان خریداری کنند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com