اخبار و گزارشات کارگری ٧ و ٨ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
May 29, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 7 و8 خرداد ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- تجمع دوباره کارکنان خشمگین متروی تهران  دراعتراض به تبدیل وضعیتشان در  ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)

- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری مناطق 5،6و8 اهواز نسبت به عدم پرداخت بموقع  حقوق  وکاهشش به زیر حداقل حقوق رسمی

- ادامه کنش های کارگران اخراجی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای بازگشت بکار

- ارسال پرونده علی نجاتی، اسماعیل بخشی و...... به دادگاه انقلاب تهران ومخالفت دادسرای اوین با آزادی موقت آنها

- عدم پاسخگویی مسئولین دادسرای اوین به خانواده  های بازداشتی های روز جهانی کارگر

- آزادی نسرین جوادی از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر با تودیع وثیقه یکصد و سی میلیونی تومانی

- آزادی حسین سلامی پس از 24ساعت بدنبال تامین وثیقه

- ارمغان خصوصی سازی و تعدیل ساختاری برای کارگران پروژه ای:

تحمیل بی حقوقی مطلق وعدم برخورداری از امنیت شغلی امنیت شغلی

- معیشت 70کارگر شهرداری لوشان وخانواده شان در گرو اختلافات شورای شهر وشهردار

- پرداخت قطره چکانی حقوق ماه های فروردین واردیبهشت350مهماندار راه آهن

- تجمع اعتراضی اهالی لیسار  نسبت به دفن زباله ها در مرکز شهر و بوی بد مقابل بخشداری

- تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به غذای سلف سرویس مرکزی

- کشته و مصدوم شدن 9کارگرکارخانه فشفشه‌‌سازی بروجن درحادثه آتش سوزی

- جان باختن یک کارگرجوان  در همدان براثر سقوط

- جان باختن یک کارگر جوشکاردر شیروان براثر سقوط

- غرق شدن یک کارگر ریخته گری نجف آباد بدنبال سقوط به استخر حین کار

- مرگ ومصدومیت شدید 2کارگر یک کارگاه صنعتی جنوب شرق تهران بر اثر انفجار سیلندر گاز مایع

- مصدومیت یک کارگر ساختمانی در دزفول بر اثر سقوط از داربست

- مصدومیت شدید یک کارگر در فردیس بدنبال سقوط از داربست

- مصدومیت شدید یک کارگرمقنی 60ساله  درساری درپی سقوط به داخل چاه

- غرق شدن کارگر جوان معدن مس در شهر خروین در یک استخر ذخیره آب شهر خروین

- بازهم تیراندازی مستقیم بسوی کولبران چند کشته وزخمی در مرز پیرانشهربرجاگذاشت

- رادیو پیام کانادا:

بنابه اهمیت موضوع و همچنین در دسترس قرار دادن اخبار کارگری، تصمیم گرفتیم که گزیده ای از اخبار را در فورمت ویدیوئی و بصورت هفتگی در اختیار شما قرار دهیم

*تجمع دوباره کارکنان خشمگین متروی تهران  دراعتراض به تبدیل وضعیتشان در  ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)

روز چهارشنبه هشتم خرداد ماه، جمعی از کارکنان  خشمگین بخش انتظامات متروی تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به تبدیل وضعیتشان وارد ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) واقع در خیابان کالج پایتخت شدند.

یکی کارگران حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: به دنبال انتقال وظایف شهربان به یگان حفاظت شهرداری تهران، قرار است ما نیروهای انتظامات شرکت بهره برداری که اینک زیر  نظر حراست شرکت مترو فعالیت داریم هم زیرمجموعه یگان حفاظت قرار گیریم و پرسنل به این موضوع اعتراض دارند.

وی افزود: اگر ما زیرمجموعه یگان حفاظت قرار گیریم، مدیران یگان، این اختیار را دارند که ما را در هر بخشی از زیرمجموعه شهرداری مشغول به کار کنند و ما این را نمی خواهیم.

قابل یاد آوری است که این کارگران درهمین رابطه صبح روز سه شنبه31اردیبهشت، درمحوطه‌ی ساختمان شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

ویکی از کارگران معترض خاطر نشان کرده بود: «دارند همه‌ی ما را بدبخت می‌کنند، ما قرارداد رسمی داشتیم اما الان دارند ما را پیمانی می‌کنند و کار را به پیمانکار می‌سپارند. با این وضعیت حقوق ما نصف می‌شود.»

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری مناطق 5،6و8 اهواز نسبت به عدم پرداخت بموقع  حقوق  وکاهشش به زیر حداقل حقوق رسمی

اعتراضات کارگران شهرداری مناطق 5،6و8 اهواز نسبت به عدم پرداخت بموقع  حقوق  وکاهشش به زیر حداقل حقوق رسمی،ادامه دارد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 8خرداد، در روزهای گذشته کارگران خدمات شهری منطقه 6شهرداری اهواز نسبت به آنچه که تبعیض در پرداخت حقوق توسط پیمانکار می‌خوانند دست از کار کشیده و از نظافت خیابان‌ها خودداری کرده بودند.

پیش از این کارگران شهرداری منطقه هشت نیز با حضور مقابل ساختمان استانداری خوزستان از وضعیت پرداخت حقوق توسط پیمانکار انتقاد داشتند.

یک عضو شورای شهر اهواز گفت: کارگران شهرداری اهواز به دلیل تعویق در پرداخت حقوق و کمتر بودن میزان حقوق نسبت به مبلغ تعیین شده از سوی وزارت کار درحال متضرر شدن هستند و راه حل این مشکل حذف پیمانکاران از قراردادها است.

وی افزود: مشکلات کارگران شهرداری در مناطق 5و6به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق نیست بلکه به دلیل عدم افزایش حقوق تا میزان تعیین شده از سوی وزارت کار است.

وی ادامه داد: وزارت کار حقوق این کارگران را بین 30تا35میلیون ریال تعیین کرده است اما پیمانکاران اعلام کرده اند که سقف پرداختی به این افراد با داشتن 2 فرزند 23 میلیون و 500هزار ریال است.

وی گفت: قوانین تعیین شده از سوی وزارت کار مبنای اقدام است و شهرداری باید به این قوانین تمکین کند انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی بالاتر از شورای شهر نیز به این مساله ورود کنند.

*ادامه کنش های کارگران اخراجی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای بازگشت بکار

کارگران اخراجی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تجمع اعتراضی روز شنبه 4خرداد مقابل ورودی ساختمان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه، موسوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به پای مذاکره کشاندند.

موسوی در این نشست بنقل ازرضا خلیلی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به نمایندگان کارگران معترض گفت: تاکنون اقداماتی برای جذب نزدیک به140 نفر از این نیرو‌ها صورت گرفته و طرح‌های پیشنهادی جهت تعیین تکلیف سایر نیرو‌ها به هیات مدیره شرکت ملّی نفت ایران ارائه شده است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته این مهم بزودی محقق شود.

قابل یادآوری است که روز شنبه 4خرداد،جمعی از کارگران اخراجی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اعتراض به وعده های توخالی مسئولان و برای بازگشت بکار دست به تجمع مقابل ورودی ساختمان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه زده بودند.

*ارسال پرونده علی نجاتی، اسماعیل بخشی و...... به دادگاه انقلاب تهران ومخالفت دادسرای اوین با آزادی موقت آنها

پرونده اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، ساناز اله یاری، امیرحسین محمدی فر، عسل محمدی و علی نجاتی به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است. دادسرای اوین با آزادی موقت آن ها مخالفت کرده است .

منبع: کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

*عدم پاسخگویی مسئولین دادسرای اوین به خانواده  های بازداشتی های روز جهانی کارگر

امروز هفتم خرداد همسر وخانواده حسن سعیدی ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد به همراه تعدادی از خانواده های بازداشتی های روزجهانی کارگر به دادسرای زندان اوین مراجعه کردند ، متاسفانه هیچگونه پاسخ مناسبی از مسئولین دادسرای اوین نگرفتند .

درروز جهانی کارگر ۱۱اردیبهشت تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد وتعدادی ازفعالین کارگری ودیگر فعالین اجتماعی درمقابل مجلس بهارستان دراعتراض به وضعیت معیشت کارگران توسط عوامل امنیتی بازداشت شدند که تاکنون اکثریت بازداشتی ها با قرارکفالت وقراروثیقه اززندان آزاد شدند .

متاسفانه حسن سعیدی وکیوان صمیمی ، ندا ناجی ، مرضیه امیری ، فرهاد شیخی و عاطفه رنگریز وناهید خداجو همچنان دربازداشت هستند .

حسن سعیدی ازاعضای این سندیکا دربند۲۰۹زندان اوین بازداشت می باشد.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*آزادی نسرین جوادی از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر با تودیع وثیقه یکصد و سی میلیونی تومانی

نسرین جوادی آزاد شد

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز با تودیع وثیقه آزاد گردید.

نسرین جوادی که روز یازدهم اردیبهشت در تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس به همراه دیگر کارگران و بازنشستگان و دانشجویان دستگیر شده بود امروز پس از ۲۹ روز بازداشت با تودیع وثیقه موقتاً آزاد شد.

 برای نسرین دو قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی و سی میلیونی تومانی با دو اتهام مجزا صادر شده بود.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است. ایشان عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی ( بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران میباشد.

نسرین جوادی هیچگونه جرمی مرتکب نشده است و تنها به دلیل طرح مطالبات خود و هم طبقه ای هایش در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر شده بود. برگزاری تجمعات و مراسم های روز جهانی کارگر حق کارگران است. دستگاه های قضایی و امنیتی نمیتوانند نمایندگان بازنشستگان و کارگران را به دلیل طرح حقوق و مطالبات خویش زندانی کنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن شادباش به نسرین عزیز و خانواده وی و دوستانش، تشکیل پرونده قضایی برای ایشان را محکوم می نماید و خواهان آزادی دیگر دستگیرشدگان روز جهانی کارگر و تمامی زندانیان کارگری و اجتماعی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸

نسرین جوادی عضو هیأت مؤسس شورای کارگری "بستا" آزاد گردید

اعظم خضری جوادی ( نسرین جوادی) از اعضای هیأت مؤسس "بستا" که روز جهانی کارگر در تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شده بود امروز با قرار وثیقه آزاد گردید.

گرانی و تورم و بدنبال آن فقر و فلاکت روزانه افزایش میابد و کمر خانواده های کارگری زیر بار این همه گرانی خم شده است و وضعیت خانواده های بازنشستگان بسیار وخیم تر نیز میباشد اما اگر بخواهیم خواهان خواست و مطالباتمان شویم با دستگیری و زندان روبرو میشویم.

ضمن محکوم نمودن دستگیری بازنشستگان و کارگران، آزادی نسرین جوادی را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک میگوییم و اعلام میداریم که ما بازنشستگان با متشکل شدن در شورای کارگری  "بستا" حقوق و مطالبات خویش را قدرتمندتر پیگیری خواهیم کرد.

شورای کارگری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی(بستا)

 چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸

*آزادی حسین سلامی پس از 24ساعت بدنبال تامین وثیقه

روز چهارشنبه 8خرداد، پس از 24ساعت بازداشت،با همراهی و همکاری همکاران و شورای هماهنگی، وثیقه تامین و به صورت موقت از زندان آزاد شد.

خاطرنشان می شود که روز سه شنبه 7خردادماه،حسین سلامی ازمعلمان کنشگر استان مازندران پس از مراجعه به دادگاه انقلاب ساری بازداشت شد. وبدلیل عدم تامین وثیقه از طرف خانواده در وقت اداری  وبدستوردادیار پرونده به بازداشتگاه منتقل گردید.

منبع اصلی خبر:کانال تلگرام شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان کشور

*ارمغان خصوصی سازی و تعدیل ساختاری برای کارگران پروژه ای:

تحمیل بی حقوقی مطلق وعدم برخورداری از امنیت شغلی امنیت شغلی

«امنیت شغلی» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران است؛ کارگران به خصوص آنهایی که در پروژه‌های صنعتی و مادر و در مشاغل سخت کار می‌کنند، نباید دائم در این نگرانی به سر ببرند که آیا فردا شغل دارند یا نه.

ناصر آقاجری (فعال کارگری پروژه‌ای) که خود سال‌ها در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کار بوده است؛ درمورد دغدغه امنیت شغلی کارگران ماهر پروژه‌ای می‌گوید: در پروژه‌های ساخت صنایع مادر که پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها و دیگر صنایع مادر مانند صنایع ذوب، سدها و . . .   را دربرمی‌گیرد، به دلیل عدم وجود امنیت شغلی و برخلاف مواد ۳۰،۳۱ ،۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، یک کارگر پروژه‌ای نمی‌تواند یک کار مستمر داشته باشد؛ درحالیکه او یک کارگر صنعتی سازنده پروژه‌های بزرگ مادرِ کشور است. از این رو در موارد بسیاری در شرایطی که سن کارگر  به ۷۰ سالگی رسیده، هنوز ۳۰ سال بازنشستگی او کامل نشده است! باتوجه به این واقعیت که پیمانکاران هم به صورت مرتب حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند و در این موارد هم هیچ نهاد قانونی از حقوق پایمال شده‌ی کارگران حمایت نمی‌کند.

بی‌حقوق‌سازی یا رفع موانع سرمایه‌گذاری؟!

او ادامه می‌دهد: هیچ نهاد و مرجعی به این شرایط ناهنجار و به این قانون‌زدایی گسترده که با پایان جنگ کلید زده شد، رسیدگی نمی‌کند. این شرایط ضدکارگری را، با نامِ تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی در ایران کاربردی کرده‌اند. در واقع مسیری علیه قانون اساسی کاربردی نمودند که ما را به فاجعه بحران‌های اقتصادیِ رکود، تورم، فساد و بیکاری بزرگِ امروز کشانده است. با کمک گروه اقتصاددانان نولیبرال، کتابچه‌ای به نام مقررات مناطق آزاد تجاری  - صنعتی منتشر نمودند که در آن تاکید نموده‌اند کارفرما موظف به بیمه کردن کارگران نیست و حق انحصاری اخراج کارگر را دارد و حتی در صورت حکم دادگاه به نفع کارگر، پیمانکار می‌تواند از استخدام مجدد او خودداری کند.

به گفته‌ی آقاجری به زعم دلالانِ خصوصی‌سازی، اسم این آزادسازی‌ها و مقررات‌زدایی‌ها، "رفع موانع سرمایه‌گذاری در ایران" است که آن هم در کارهای پروژه‌ای که ساعات کارشان برخلاف قانون کار ۱۱ الی ۱۲ ساعت در روز است، عملی شده و کارگر باید در خوابگاه‌هایی سر کند بدون امکانات رفاهی و خدماتی مناسب و تنها در ماه ۵ روز مرخصی برای دیدن خانواده‌اش دارد که دو روز آن در راه رفت و برگشت هدر می‌رود.

کارگرانی که مجبورند ۳۹ سال کار کنند

سخنگوی اتحادیه کارگران پروژه‌ای ایران، مثال‌های بیشتری از شرایط موجود می‌زند: کارگرانی در میان کارگران پروژه‌ای وجود دارند که از سال ۴۸ به استخدام دولت درآمدند، در سال ۵۴ از خدمات دولتی برای همیشه بیرون رانده شدند و به کارهای پروژه‌ای پرداختند (طبق برگه‌های کارگزینی که در دست دارند). در سن ۶۷ سالگی در سال ۹۴- ۹۵ تقاضای بازنشستگی نموده‌اند، پس از جمع آوری خدمات ایشان درتمام این سال‌ها، در تامین اجتماعی تنها ۲۵ سال و ۵ ماه سابقه کار برایشان منظور گردیده بود، درحالیکه درعمل ایشان ۳۹ سال کارکرد دارند؛ آنهم به استناد مدارکی که در دست دارند.

وی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر طبق معمول و توافقی پنهان توسط سرمایه‌داران صنعتی، لیست بیمه کارگران نه با حقوق واقعی‌شان بلکه با حداقل حقوق پرداخت شده است. توافقی که یک تخلف آشکار است و مراجع قضایی هم به شکایات کارگران بازنشسته در این مورد توجهی نمی‌کنند واین روند تخلف، در کشور نادیده گرفته می‌شود. به همین دلیل کارگری که سوپروایزر بوده با حقوق مناسب، با حداقل حقوق بازنشسته می‌شود. چنین فردی، پس از سالهای طولانی کار و استرس و فراز ونشیب‌های بی‌شمار سال‌های زیادی پس از بازنشستگی زنده نخواهد ماند. چون انواع بیماری‌های ناشی از محیط‌های غیربهداشتی کارگاه‌ها، خوابگاه‌ها و آلودگی‌های ناشی از اشعه‌ها و آلودگی‌های صوتی و سختی کار، پس از بازنشستگی و کهولت سن، تازه خودشان را نشان می‌دهند تا بازنشسته به جای استراحت با دردها و مشکلاتی که این عوارض برایش ایجاد کرده، دست وپنجه نرم کند.

او ادامه می‌دهد: تامین اجتماعی نیز هر روز داروهای بیشتری را که مورد نیاز این زحمتکشان است، آزاد اعلام می‌کند تا این بازنشستگان آن حداقل حقوق را هم برای عوارض این کارهای شاق، از دست بدهند. از سوی دیگر کافی نبودن بیمارستان‌‌ها و صف‌های طولانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای یک بازنشسته با سن بالا غیرقابل تحمل است و بیماری او را تشدید می‌نماید.

نقش مدیران خودی در واگذاری تامین اجتماعی

موضوع دیگری که آقاجری به آن ورود می‌کند، بحث ساختار و شاکله تامین اجتماعی است: بازرسی و نظارت بر امور تامین اجتماعی را به مدیران "خودی" و منتصب واگذار می‌کردند تا این سازمانی را که متعلق به چند نسل کارگران ایران است به بخش خصوصی واگذار کنند و برای این منظور این مدیران واسطه را با حقوق‌های نجومی و پاداش‌های میلیونی به کار می‌گیرند، البته از جیب کارگران؛ تا روند واگذاری شرکت‌های این بیمه کارگری به بخش خصوصی و نیمه دولتی مطابق میل بالادستی‌ها کاربردی شود و بدین گونه، منابع ثروت چند نسل کارگری را به نابودی می‌کشانند. از سوی دیگر برای تامین کسری‌های بریز و بپاش‌های این مدیران، باز همان حقوق ناچیز بازنشستگان را هدف قرار می‌دهند.

او ادامه می‌دهد: سازمان تامین اجتماعی َبا عدم بازرسی از نحوه پرداخت حق بیمه پیمانکاران، در توافقی "تعدیل ساختارانه" با پیمانکاران پذیرفته‌اند که سازمان تامین اجتماعی بازرسی نکند و سرمایه‌داران اگر پرداختی برای بیمه کارگران می‌کنند آن پرداخت تنها حداقل حقوق باشد. سختی کار را هم فقط برای معدودی از کارگران در نظر می‌گیرند و بیمه بیکاری را هم تنها برای همان گروه خاص کاربردی می‌کنند. درحالی‌که از همه کارگران ۳ درصد بیمه بیکاری را کسر می‌نمایند ولی شامل حال اکثرِ کارگران پروژه‌ای (قرارداد موقتی)‌ها که تنها آنها در معرض بیکاری هستند، نمی‌شود.

آقاجری می‌افزاید: در ضمن در صورتی که بازنشسته به دلیل دریافت حداقل حقوق و ناتوانایی در ایجاد امکانات رفاهی برای خود، قصد داشته باشد از بعضی امکانات در نظر گرفته شده برای بازنشستگان مانند سفرهای کوتاه و تفریحی استفاده کند، آنقدر موانع ایجاد می‌کنند که بازنشسته منصرف می‌شود و عطای تفریح را به لقای آن می‌بخشد. از آن سو، بازنشسته هیچ کانالی ندارد که صدای دادخواهی خود را به گوش متولیان امر برساند و مجبور است با این شرایط ناگوار تاکند؛ به معنای دقیق‌تر بسوزد و بسازد و دم نزند...

*معیشت 70کارگر شهرداری لوشان وخانواده شان در گرو اختلافات شورای شهر وشهردار

خبرکوتاه: اختلافات شورای شهر وشهردار رودبار موجب عدم پرداخت 8ماه حقوق 70کارگر شهرداری لوشان شده است.

*پرداخت قطره چکانی حقوق ماه های فروردین واردیبهشت350مهماندار راه آهن

حقوق ماه های فروردین واردیبهشت350مهماندار راه آهن مشغول بکار در محور های ریلی اهواز، ساری، گرگان، بندرعباس، اصفهان و شیرازتحت مسئولیت شرکت پیمانکاری ماربین بطور کامل پرداخت نشده است.

*تجمع اعتراضی اهالی لیسار  نسبت به دفن زباله ها در مرکز شهر و بوی بد مقابل بخشداری

روز دوشنبه 6اردیبهشت،جمعی از اهالی شهر لیساراز توابع شهرستان طوالش – استان گیلان - دراعتراض به دفن زباله ها در مرکز شهر و بوی بد دست به تجمع  مقابل بخشداری زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،اهالی شهر لیسارباتجمع مقابل بخشداری در رابطه با دفن زباله ها در مرکز شهر ابراز نارضایتی کرده و خواستار رفع این موضوع توسط مسئولین شهرستان شدند.

تجمع کنندگان گفتند: بوی تعفن زباله ها داخل شهر پیچیده و باعث مشکلاتی شده است.

آناه افزودند: با توجه به  این محل دفن که در مجاورت رودخانه و همسایگی پارک شهر  و مدرسه ابتدایی ادیب قرار دارد می تواند برای کودکان و محیط زیست خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

*تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به غذای سلف سرویس مرکزی

طی یک هفته گذشته دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان دراعتراض به غذای سلف سرویس منجمله یک وعده غذای فساد دست به تجمعاتی زدند.

در همین چارچوب،دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان 5خرداد ماه باتجمع در سلف مرکزی خوابگاه ج نارضایتی واعتراضشان را نسبت به وضعیت نامناسب غذا بنمایش گذاشتند. دانشجویان ظرف‌های غذای خود را به نشانه اعتراض ردیف کردند، اما مسئولان سلف در جواب دانشجویان برق های سلف را خاموش کردند تا دانشحویان محیط را ترک کنند.

با ادامه‌دار شدن تجمعات اعتراضی دانشجویان، قدیمی رئیس اداره تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و رحمانی مسئول امور دانشجویی دانشگاه در محل حضور پیدا کردند وبه دانشجویان وعده رسیدگی به این مشکل را دادند.

*کشته و مصدوم شدن 9کارگرکارخانه فشفشه‌‌سازی بروجن درحادثه آتش سوزی

ظهرروز چهارشنبه 8خرداد،9کارگردر حادثه آتش سوزی کارخانه فشفشه‌سازی شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن  کشته وزخمی شدند‌.

*جان باختن یک کارگرجوان  در همدان براثر سقوط

روز چهارشنبه 8خرداد،یک کارگر 34 ساله حین کار در طبقه دوم یک ساختمان نیمه‌کاره واقع در روستای ده‌پیاز شهر همدان سقوط کرد و جان باخت.

*جان باختن یک کارگر جوشکاردر شیروان براثر سقوط

عصرروزسه شنبه هفتم خردادماه، یک کارگر جوشکار50ساله از طبقه سوم یک ساختمان در شیروان-استان خراسان شمالی - سقوط و در دم جان باخت.

*غرق شدن یک کارگر ریخته گری نجف آباد بدنبال سقوط به استخر حین کار

روز سه شنبه 7خرداد،یک کارگر 41 ساله ریخته گری نجف آباد حین کار به داخل استخر کارگاه سقوط وجانش را ازدست داد.

*مرگ ومصدومیت شدید 2کارگر یک کارگاه صنعتی جنوب شرق تهران بر اثر انفجار سیلندر گاز مایع

عصر روز سه شنبه 7خرداد،2کارگر یک کارگاه صنعتی واقع در جنوب شرق تهران حین کارهای فنی و تخصصی در حوزه گاز یک اتاق 12 متری براثر انفجارکشته وزخمی شدند.

بنابرگزارشات منتشره،یکی از این کارگران در دم جانش را ازدست داد وکارگر دیگر با حال وخیم به بیمارستان منتقل شد.

*مصدومیت یک کارگر ساختمانی در دزفول بر اثر سقوط از داربست

صبح روز سه شنبه 7خرداد،یک کارگر 35ساله حین کار دریک ساختمان نیمه کاره واقع در خیابان شریعتی شهر دزفول بدنبال سقوط از داربست مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

*مصدومیت شدید یک کارگر در فردیس بدنبال سقوط از داربست

روزسه شنبه 7خرداد،یک کارگر 32ساله بنبال سقوط از داربست طبقه پنجم ساختمانی واقع  در فردیس  شدیدا مصدوم و به بیمارستان  منتقل شد.

*مصدومیت شدید یک کارگرمقنی 60ساله  درساری درپی سقوط به داخل چاه

روزسه شنبه 7خرداد، یک کارگرمقنی 60ساله درپی سقوط به داخل چاهی واقع در مجتمع زیتون در جاده گلمای ساری دچار شکستگی در ناحیه گردن و کمرگردید  وبه بیمارستان منتقل شد.

*غرق شدن کارگر جوان معدن مس در شهر خروین در یک استخر ذخیره آب شهر خروین

یک کارگر معدن مس واقع در شهر خروین که برای شنا وارد استخر ذخیره آب شهر خروین شده بود به علت نداشتن توانایی در شنا کردن در استخری به عمق 2 متر غرق شد.

*بازهم تیراندازی مستقیم بسوی کولبران چند کشته وزخمی در مرز پیرانشهربرجاگذاشت

صبح روز سه شنبه 7خرداد،بدنبال تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی بسوی کولبران در مرز پیرانشهرچند کولبر کشته وزخمی شدند.

تاکنون هویت دوکولبر بنام های خالد سلیمی اهل سردشت و آکام بار دل اهل مهابادرسانه ای شده است.

رادیو پیام کانادا:

بنابه اهمیت موضوع و همچنین در دسترس قرار دادن اخبار کارگری، تصمیم گرفتیم که گزیده ای از اخبار را در فورمت ویدیوئی و بصورت هفتگی در اختیار شما قرار دهیم.

این برنامه ها به جز در وبسایت رادیو پیام کانادا، در کانال تلگرامی “اخبار و گزارشات کارگری

 قابل دسترس خواهد بود:

https://t.me/IranianLabourNews

http://radiopayam.ca/LabourNews

اخبار و گزارشات کارگری

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com