اخبار و گزارشات کارگری ٣١ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
May 22, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 31 اردیبهشت ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- ادامه تجمعات مقابل زندان اوین برای آزادی بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر

- پتیشن حمایت از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر

- اعتصاب،راهپیمایی وتجمع کارگران کارخانه آذر آب اراک دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق و وعده های توخالی کارفرما ومسئولان

- تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه بیدبلند 2بهبهان نسبت به آینده شغلی نامطمئن

- تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته سال 97 کشورنسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل وزارت آموزش و پرورش و وعده های پوچ

- تجمع اعتراضی کارکنان متروی تهران نسبت به تبدیل قراردادشان از رسمی به پیمانی در محوطه‌ی ساختمان شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)

- تجمع اعتراضی کارکنان شهرداری منطقه 3تبریزنسبت به عدم تبدیل وضعیت،قراردادهای کوتاه مدت ونداشتن بیمه

- تجمع جنگلبان شمال در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی بدنبال تغییر پیمانکار

- اعتراض کارگران  سازمان پسماند شهرداری کرج نسبت به عملکرد پیمانکاران و ناظرین

- تجمع اعتراضی ضایعات جمع کن های همدان نسبت به واگذاری فرایند جمع آوری ضایعات خشک سطل های زباله شهری به بخش خصوصی مقابل استانداری

- نامه سرگشاده کارگران نیروگاه سبلان اردبیل دراعتراض به کاهش حقوقشان بدنبال واگذاری به بخش خصوصی

- پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خط وابنیه فنی راه آهن ناحیه آذریایجان بدنبال اعتصابشان

- بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی هزاران کارگرمزارع پرورش ماهی استان لرستان بدنبال سیل

- علیرغم وعده و وعیدها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارکنان بیمارستان خمینی کرج ادامه دارد

- گزارشی از شرکت رضا شهابی عضوهیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در پیش کنگره سندیکای فرهنگیان فدراسیون متحده سندیکایی – اف.اس.او 

- با جان باختن 3کارگر دیگر شرکت تالون(زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) تعدادقربانیان حادثه آتش سوزی تونل البرز(آزاد راه تهران - شمال)*به 6نفر رسید

- جان باختن یک کارگر در مرکزدرمانی دارآباد تهران

- تعدادقربانیان حادثه انفجار و آتش‌سوزی گاراژ تعمیرات خودرو خیابان اشرفی اصفهانی تهران به 3نفر رسید

*ادامه تجمعات مقابل زندان اوین برای آزادی بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر

روزسه شنبه 31اردیبهشت،خانواده های بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگرباهمراهی جمعی از فعالین کارگری منجمله اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه وفعالین دانشجویی برای آزادی عزیزانشان مقابل زندان اوین تجمع کردند.

به گزارش کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه، با گذشت ۲۱روز ازبازداشت حسن سعیدی ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ودیگر بازداشتی های روز جهانی کارگر ، متاسفانه مقامات قضایی دادسرای زندان اوین ازپاسخگویی به خانواده های بازداشتی ها طفره میروند وپاسخ مناسبی برای ادامه بازداشت این  کارگران وفعالین نمیدهند .

امروز ۳۱اردیبهشت خانواده سعیدی به همراه دیگر خانواده های بازداشتی های روز جهانی کارگر مقابل مجلس درمقابل زندان اوین حضورداشتند اما بعداز ساعت ها انتظار با عدم پاسخگویی مسئولین قضایی دادسرا مواجه شدند.

تعدادی از اعضای سندیکا وتعدادی از فعالین دانشجویی و کارگری خانواده های بازداشتی ها را درمقابل زندان اوین همراهی میکردند.

*پتیشن حمایت از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر

روز یازدهم اردیبهشت کارگران، بازنشستگان و دانشجویان به مناسبت روز جهانی کارگر و برای اعتراض به فقر و گرانی و برای طرح مطالبات خویش در مقابل مجلس تجمع کردند که مورد هجوم نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته و قریب به پنجاه نفرشان دستگیر شدند.

امروز بعد از گذشت ۲۱ روز هنوز  هشت نفر از دستگیرشدگان به اسامی ناهید خداجو، اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی)، فرهاد شیخی، مرضیه امیری، حسن سعیدی، عاطفه رنگریز، ندا ناجی و کیوان صمیمی در بازداشت بسر میبرند و هیچ خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.

ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعتراض به دستگیری کارگران، بازنشستگان و دانشجویان در روز جهانی کارگر و تشکیل پرونده های قضایی و امنیتی برای فعالین صنفی و اجتماعی خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیرشدگان روز جهانی کارگر هستیم.

این بیانیه پس از جمع آوری امضا به نهادهای بین المللی کارگری و نهادهای حقوق بشری ارسال خواهد شد.

لینک امضای پتیشن حمایت از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeGR7Vefke3waFd_YSisxbM8tht64fDhVQ39QTs0mrr_kELGQ/viewform

*اعتصاب،راهپیمایی وتجمع کارگران کارخانه آذر آب اراک دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق و وعده های توخالی کارفرما ومسئولان

روزسه شنبه 31اردیبهشت ماه ،کارگران کارخانه آذر آب اراک دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق و وعده های توخالی کارفرما ومسئولان دست از کار کشیدند ودرمحوطه کارخانه تجمع کردند وسپس بطرف فرمانداری شهرستان اراک راهپیمایی کردند.

حسین بختیاری  فرماندار اراک با حضور  در اجتماع کارگران کارخانه آذر آب ،به  خبرنگاران گفت:

حقوق اسفند ماه کارگران کارخانه آذر آب امروز به حساب آنان واریز شده است، و وعده  پرداخت حقوق فروردین ماه رابرای فرداداد وقول دادباقی مطالبات کارگران در اسرع وقت پرداخت شود.

*تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه بیدبلند 2بهبهان نسبت به آینده شغلی نامطمئن

روز سه شنبه 31اردیبهشت،جمعی از کارگران پالایشگاه در حال احداث گاز بیدبلند2 بهبهان دراعتراض به آینده شغلی نامطمئنشان دست به تجمع در محل کارشان زدند وبا بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کار، خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.

درهمین رابطه،فرماندار بهبهان به خبرنگار رسانه ای گفت:واحد گاز پالایشگاه بیدبلند در حال تکمیل است و هم اکنون حدود پنج تا 6 هزار کارگر در قسمت های عمرانی و زیرساختی آن مشغول به کار هستند.

پس از پایان عملیات ساخت این واحد صنعتی، تعداد کارگران تا یک ششم کاهش پیدا می کند از این رو کارگران از تعدیل نیرو نگران هستند.

*تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته سال 97 کشورنسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل وزارت آموزش و پرورش و وعده های پوچ

صبح روز سه شنبه 31اردیبهشت ماه،جمعی از بازنشستگان سال97 آموزش و پرورش کشور در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات پایان خدمتشان و وعده های پوچ، دست به تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش زدند وخواهان پرداخت فوری وتمامی مطالباتشان شدند.

تجمع کنندگان خواهان دیدار با وزیر آموزش و پرورش بودند که بجایش معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درجمعشان حاضر شد  ومسئولیت عدم پرداخت مطالبات تجمع کنندگان را بدلیل عدم ابلاغ از طرف سازمان برنامه و بودجه وعدم تأمین اعتبار از طرف خزانه داری دانست وتجمع کنندگان را به صبر وبردباری دعوت کرد؟!

درهمین رابطه،یکی از بازنشستگان معترض به خبرنگار رسانه ای گفت: ما از ۴ اردیبهشت ماه منتظر پیگیری آموزش و پرورش هستیم و تمام صحبت ما این است که ما پاداش پایان خدمت خود را به ریال می‌گیریم اما ارزش این ریال، روز به روز کمتر می‌شود. ما خواهان این هستیم که تا پایان خردادماه پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنیم. چرا که بازنشستگان سایر ارگان‌ها بسیار سریع پاداش پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: ما ۳۰ سال خدمت صادقانه به فرزندان این کشور کردیم که برخی از آنها امروز مسئولین این مملکت هستند. توقع ما این است که بازنشستگی مان با آسودگی خیال باشد. متأسفانه در آموزش و پرورش پیگیر پاداش ما نیستند. وقتی تک به تک آمدیم کسی به حرف ما گوش نکرد. حالا جمعی آمده‌ایم تا صدایمان یکی شود. در بین ما جانباز، سرپرست خانوار و کسانی که درگیر بیماری‌های پرهزینه هستند، وجود دارد. همه اینها برای ما درد است.

وی در پایان گفت: ما از تجمع ۴ اردیبهشت خود تا امروز وعده‌های زیادی شنیدیم و حتی به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شدیم. آنجا به ما می‌گویند اطلاعات هنوز از وزارتخانه به دست ما نرسیده است و اینجا به ما می‌گویند ما اطلاعات را فرستاده‌ایم.

*تجمع اعتراضی کارکنان متروی تهران نسبت به تبدیل قراردادشان از رسمی به پیمانی در محوطه‌ی ساختمان شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)

صبح روز سه شنبه31اردیبهشت،جمعی از کارکنان بخش انتظامات متروی تهرانداعتراض به تبدیل قراردادشان از رسمی به پیمانی در محوطه‌ی ساختمان شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: «دارند همه‌ی ما را بدبخت می‌کنند، ما قرارداد رسمی داشتیم اما الان دارند ما را پیمانی می‌کنند و کار را به پیمانکار می‌سپارند. با این وضعیت حقوق ما نصف می‌شود.»

بنابه گزارشات رسانه ای شده،حراست مترو اجازه‌‌ی ورود خبرنگاران به جمع معترضان را نداد. حدود بیست پلیس موتورسوار هم بیرون ساختمان جمع شده‌ بودند که بعد از دقایقی محل را ترک کردند.

*تجمع اعتراضی کارکنان شهرداری منطقه 3تبریزنسبت به عدم تبدیل وضعیت،قراردادهای کوتاه مدت ونداشتن بیمه

صبح روز سه شنبه31اردیبهشت،جمعی از کارکنان شهرداری منطقه سه تبریزدراعتراض به عدم تبدیل وضعیت، قراردادهای کوتاه مدت ونداشتن بیمه دست به تجمع مقابل ساختمان مرکزی شهرداری زدند.

بنابه گزارشات منابع خبری محلی،تجمع کنندگان بنرهایی با محتوای  “ما خواستار اعمال قانون و اجرای عدالت و رفع تبعیض بعد از پنج الی 10 سال سابقه کار هستیم”، “بی عدالتی تاکی؟” و … در دست داشتند.

در پی این تجمع شهردار منطقه 3تبریزگفت:استخدام رسمی این افراد خارج از اختیارات ماست و باید در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی شرکت کرده و از طریق قانون اقدام کنند.

*تجمع جنگلبان شمال در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی بدنبال تغییر پیمانکار

صبح روز سه شنبه31اردیبهشت،جمعی از جنگلبان شمال در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی بدنبال تغییر پیمانکارمقابل فرمانداری شهرستان نور تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده فرماندار نورگفت:تعدادی از نیروهای حفاظتی جنگلهای شمال به خیال اینکه با تغییر پیمانکار ، از ادامه کار آنان جلوگیری می شود صبح امروز در مقابل این فرمانداری تجمع کرده بودند.

وی افزود: جنگلبان شمال با پیمانکار جدید به کار خود ادامه داده و حقوق انها بدون وقفه پرداخت می شود.

*اعتراض کارگران  سازمان پسماند شهرداری کرج نسبت به عملکرد پیمانکاران و ناظرین

روز سه شنبه 31اردیبهشت، کارگران  سازمان پسماند شهرداری کرج  ازاجتماع بدلیل حضور پزشک طب کارگری برای معاینات پزشکی بهره گرفتند واعتراضشان را نسبت به عملکرد پیمانکاران و ناظرین بنمایش گذاشتند.

بدنبال این اعتراضات کارگران درسال اجتماعات با حضور رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج‌ دلایل مخالفتشان را نسبت به عملکرد پیمانکاران و ناظرین برشمردند.

*تجمع اعتراضی ضایعات جمع کن های همدان نسبت به واگذاری فرایند جمع آوری ضایعات خشک سطل های زباله شهری به بخش خصوصی مقابل استانداری

روز سه شنبه 31اردیبهشت،جمعی از ضایعات جمع کن های همدان، در اعتراض به واگذاری فرایند جمع آوری ضایعات خشک سطل های زباله شهری به بخش خصوصی،دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: شهرداری همدان حق جمع آوری ضایعات خشک سطل های زباله شهری را به بخش خصوصی واگذار کرده است و با ضایعات جمع کن های عادی برخورد می کند.

وی افزود: یک پیکان وانت دارم که به جرم جمع کردن زباله، وسیله نقلیه ام توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شده است.

یکی دیگر از این معترضان گفت: به مراکز جمع آوری عمده ضایعات، اعلام شده است که حق خرید و فروش ضایعات را ندارند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام شهرداری همدان، فقط یک شرکت خصوصی مجوز خرید و جمع آوری ضایعات خشک زباله های شهری را دارد که آن هم با قیمت بسیار پایین ضایعات را از ما می خرد.

وی افزود: از مسئولان درخواست داریم تا با لغو این مصوبه شورای شهر، درآمد ما را از بین نبرند.

وی عنوان کرد: تنها شغل من همین است و اگر نتوانم کار کنم، درآمدی ندارم و مشکلات خانوادگی برایمان ایجاد می شود.

*نامه سرگشاده کارگران نیروگاه سبلان اردبیل دراعتراض به کاهش حقوقشان بدنبال واگذاری به بخش خصوصی

کارگران نیروگاه سبلان اردبیل طی نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت به کاهش حقوقشان بدنبال واگذاری به بخش خصوصی،رسانه ای کردند.

بخش هایی از این نامه بقرارزیراست:

نیروگاه سبلان اردبیل در سال 1390 بابت رد دیون دولت به بخش خصوصی واگذار شد و مالک جدید نیروگاه همان زمان به کارکنان قول مساعد داد که علاوه بر انتقال 30 درصد از سهام شرکت بهره برداری به پرسنل ، حقوق و دستمزد همانند مالک قبلی یعنی شرکت  توانیر و بهره بردار قبلی، مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی و حتی بیشتر هم پرداخت خواهد شد و تعدیل نیروی در کار نیست و کارکنان با اعتماد به سخنان و تعهدات مالک جدید، قرارداد همکاری را امضا کردند.

متاسفانه پس از تغییر و تحول نیروگاه و تسویه حساب همکاران از شرکت توانیر که با هزاران امید و آرزو و پس از چندین مرحله مصاحبه و گزینش در شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان استخدام شده بودند و استقرار مدیران جدید در نیروگاه سبلان شرایط  به طور کامل عوض شد و مالک به قول و تعهد خود عمل نکرد به طوری که به مرور زمان اکثر مزایای انگیزشی  توانیر که به خاطر حساسیت و استراتژیک بودن صنعت برق و پراسترس بودن فرآیند تولید پرداخت می شد اعم از بند ( ه ) و اضافه کاری تشویقی، کارانه ، حق لباس، کمک هزینه ازدواج و پاداش تولید و کنترل فرکانس و اورهال .... حذف شد و حتی درصد حق شیفت و آنکال و مرخصی و ساعات کاری نیز که طبق عرف قانون کار باید تغییری نمی کرد دستخوش تغییر شد و اکنون وضعیت حقوق و مزایا و دستمزد نیروگاه سبلان بدترین وضعیت در بین نیروگاههای دولتی و خصوصی کشور می باشد که به اختصار به چند مورد آن اشاده می شود.

1-عدم ذخیره سنوات: سنوات پرسنل در پایان سال حتی بدون اعمال حق جذب محاسبه و مبلغی ناچیز پرداخت می شود به طوری که در زمان بازنشستگی پرسنل هیچگونه  پشتوانه ای نداشته و با دست خالی بازنشسته خواهند شد. در همه  نیروگاههای  دولتی و خصوصی کشور و حتی بسیاری از شرکتهای خصوصی کشور سنوات پرسنل ذخیره می شود.

2-ندادن سهام ترجیحی به پرسنل : پیرو اصل 44 قانون اساسی و فرآیند خصوصی سازی قرار بود که مقداری سهام ترجیحی به پرسنل  نیروگاه سبلان واگذار شود که متاسفانه این کار نیز صورت نگرفت و این در حالی است که پرسنل اکثر نیروگاههای خصوصی کشور مانند نیروگاه دماوند، ارومیه ، زنجان ، نیشابور و خوی و... سهام ترجیحی گرفته اند.

3- ضعف خدمات بیمه درمانی : بیمه تکمیلی بسیار قوی در زمان توانیر که پرسنل حتی یک ریال بابت آن پرداخت نمی کردند به بیمه بسیار ضعیفی تبدیل شد که 60 درصد هزینه آن را پرسنل نیروگاه می دهند و از لحاظ خدمات اصلاً قابل مقایسه با زمان گذشته نمی باشد.

متاسفانه نتیجه این اقدامات ، باعث گسترش بی اعتمادی و بی انگیزشی کارکنان شده است و لذا با عنایت به اینکه سرمایه نیروی انسانی خوش فکر ، خلاق، متعهد و نجیب و متخصص مهم ترین سرمایه یک شرکت می باشد پیشنهاد می شود شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ،وزارت نیرو و مالک نیروگاه جبران مافات کرده و به خواسته های صنفی رسیدگی و اقدام عملی کنند، امری که در اکثر نیروگاههای کشور ازجمله نیروگاه خرمشهر و زنجان، نیروگاه دماوند، نیروگاه تبریز، نیروگاه اصفهان، نیروگاه نیشابور و نیروگاه کازرون، نیروگاههای فردوسی ، جنوب اصفهان ، پرند ، شیراز ، عسلویه  و سنندج  انجام شده و سنوات پرسنل تسویه نمی شود و پرسنل نیز با آرامش کامل و با اشل حقوق مزایای توانیر و بدون دغدغه  مشغول به فعالیت می باشند.

*پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خط وابنیه فنی راه آهن ناحیه آذریایجان بدنبال اعتصابشان

بخشی از مطالبات کارگران خط وابنیه فنی راه آهن ناحیه آذریایجان بدنبال اعتصاب روز گذشته(30اردیبهشت)پرداخت شد.

بنا به گفته برخی از کارگران خط وابنیه فنی راه آهن ناحیه آذریایجان،پس از اعتصاب دیروزشان، 15روز حقوق باقیمانده اسفندماه97 وحقوق فروردین ماه سال جاری وحق سنوات پایان کار و یک ماه عیدی سال 98 بحساب کارگران واریز شده است.

*بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی هزاران کارگرمزارع پرورش ماهی استان لرستان بدنبال سیل

آمار اعلام شده نشان می دهد، در جریان سیلاب امسال 412 مزرعه پرورش ماهی متحمل خسارت جزئئ تا کلی شدند ، جدا از خسارت هایی که به مزارع ماهی وارد شد صددرصد سازه‌های ۲۵ مزرعه پرورش ماهی با سیل روانه منطقه دیگری شد و معیشت 14 هزار نفر شاغل در این بخش تحت الشعاع سیل ویرانگر قرار گرفت . این کارگران که بیشتر آنان در واحدهایی کار می کردند که خود واحد نیز بیمه نبود حالا در گیر و دار روزی فردایشان هستند .

مدیر کل شیلات لرستان در این زمینهبه خبرنگار رسانه ای گفت: از آنجا که عمده مزارع پرورش ماهی استان در کنار رودخانه قرار دارد با طغیان رودخانه ها نخستین چیزی که آسیب دید همین مزارع بود .

مجموع خسارت وارده به بخش شیلات لرستان ۱۸۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته وی بخشی از مزارع پرورش ماهی لرستان تحت پوشش بیمه بودند که مشکلی ندارند و بیمه خسارت آنها را پرداخت می کند، اما بیشتر مشکل مربوط به واحدهایی است که تحت پوشش بیمه نیستند و به تبع کارگرانشان نیز با مشکلات بیشتری روبرو هستند .

وی خاطرنشان می کند : هر چند در حال رایزنی و مذاکره هستیم تا مشکل واحدهایی که بیمه نداشته اند را هم حل کنیم و بتوانیم خسارت آنها را نیز هر چه زودتر حل کنیم ولی تاکنون ریالی برای جبران خسارت بخش شیلات به دستمان نرسیده است .

*علیرغم وعده و وعیدها بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارکنان بیمارستان خمینی کرج ادامه دارد

علیرغم وعده و وعیدها مبنی بربازگشایی بیمارستان خمینی کرج تا پایان اردیبهشت ماه وپرداخت بخشی از مطالبات کارکنان، ماه اردیبهشت بپایان رسید و از راه اندازی این واحد درمانی و پرداخت حدود یکسال حقوق معوقه کارکنانش خبری نشد.

*گزارشی از شرکت رضا شهابی عضوهیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در پیش کنگره سندیکای فرهنگیان فدراسیون متحده سندیکایی – اف.اس.او 

رضا شهابی در روز ۱۵ مه ۲۰۱۹ در نشست پیش کنگره سندیکای فرهنگیان اف. اس. او. در مقر سندیکا در پاریس شرکت کرد. در ابتدا برنادِت گروآزون دبیر کل سندیکا با ابراز خوشوقتی از این آشنائی، به معرفی رضا شهابی و سوابق مبارزاتی او پرداخت و در ادامه بر اهمیت همبستگی بین المللی از مبارزات کارگران در ایران و سندیکاهای مختلف و به ویژه سندیکای واحد و معلمان تاکید کرد.

سپس رضا شهابی رشته سخن را به دست گرفت. او با سپاسگزاری از رابطه فیمابین و از همبستگی و پشتیبانی چند ساله سندیکای اف. اس. او از مبارزات کارگران و معلمان ایران در راه کسب حقوق اولیه خود، اظهار امیدواری کرد که این همبستگی ها همچنان ادامه یابند. رضا در ادامه به شرح و خشونت ماموران انتظامی در روز اول ماه مه و دستگیری ها پرداخت. به زندانی بودن کارگران، دانشجویان، روزنامه نگاران نظیر حسن سعیدی، عاطفه رنگریز، دانشجو، مرضیه امیری، نسرین جوادی، ناهید خداجو، ندا ناجی، کیوان صمیمی اشاره کرد. همچنین از سپیده قلیان و  اسماعیل بخشی نام برد. او به شماری از معلمان بازداشت شده در روزهای اخیر از جمله اکرم نصیریان، عادل عساکره، یاسر امینی آذر، ماهر دسومی، ناجی سواری و علی عبیداوی اشاره کرد. شهابی در ادامه از محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح الله مردانی، عبدالرضا قنبری، عطاله حسنی، محمد علی زحمتکش، معلمانی که به زندان طویل المدت محکوم شده اند، نام برد. 

آنگاه نوبت میشل اولیویه از بخش بین الملل سندیکا و عضو کلکتیو سندیکائی فرانسه رسید. او گزارش مختصری درباره فعالیت های کلکتیو درباره ایران و نقش  سندیکای فرهنگیان اف. اس در آن ارائه داد.

در پایان در طی نشتی با شرکت اودیل کوردُلیه، مسئول بخش بین المللی سندیکا، میشل اولیویه از بخش بین الملل سندیکا و عضو کلکتیو سندیکائی و الکساندرا بوژانیک از بخش بین المللی و رضا شهابی گفتگویی دوستانه و مفید در رابطه با فعالیت سندیکائی و همبستگی سندیکای معلمان با جنبش کارگری و جنبش معلمان در ایران و مطالبات صنفی آن ها انجام شد.

این دیدار که حدود سه ساعت به درازا کشید با خواست و تأکید مسئولان سندیکای معلمان فرانسه و نیز سندیکای بین المللی معلمان بر ادامه تماس بین فرهنگیان ایران و اروپا، بر همبستگی متقابل و لزوم تداوم فعالیت های کلکتیو سندیکائی و نقش سندیکای معلمان در آن، پایان گرفت.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*با جان باختن 3کارگر دیگر شرکت تالون(زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) تعدادقربانیان حادثه آتش سوزی تونل البرز(آزاد راه تهران - شمال)*به 6نفر رسید

سه کارگر از 5کارگرمصدوم حادثه انفجار تونل البرز جان باختند.

تعدادی از کارگران در پروژه آزادراه تهران شمال به خبرنگاررسانه ای گفتند: تعداد کشته‌شدگان حادثه انفجار روز سه‌شنبه (10اردیبهشت ماه سال جاری) تونل البرز در پروژه آزادراه تهران شمال با مرگ سه کارگر مصدوم وبستری در بیمارستان ، به 6نفر رسید .

کارگران این پروژه عمرانی با بیان اینکه در این سانحه سه نفر به اسامی «فرشاد باقری»، «مهران باقری» و «روح الله احمدی» درجا و در محل حادثه  کشته شدند، افزودند: «جواد خلیلی»، «صالح کاظمی» و «مهدی کاظمی» از کارگرانی هستند که بعد از چند روز بستری در بیمارستان مطهری تهران به علت شدت جراحات وارده در سکوت رسانه‌ای جان باخته‌اند.

آنها افزودند: آقایان «زینال کاظمی» و «عبداله قره‌داغی» که در بیمارستان مطهری بستری بودند در حال حاضر مرخص شده و دوره درمان خود را سپری می‌کنند.

*درآستانه روز جهانی کارگر،3کارگرشرکت تالون(زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) درحادثه آتش سوزی تونل البرز(آزاد راه تهران - شمال) جان باختند وحال 3کارگردیگر این حادثه وخیم است

درحادثه آتش سوزی صبح روز سه شنبه 10اردیبهشت ماه در محدوه بلده نور، کیلومتر 4.5 تونل البرز(آزاد راه تهران – شمال) ،3کارگر شرکت تالون بنام های فرشاد باقری، نبی‌الله احمدی و مهران باقری متاسفانه به علت شدت سوختگی جانشان را ازدست دادند.

3کارگر دیگر این حادثه بنام های زینال کاظمی، مهدی کاظمی و صالح کاظمی بدلیل سوختگی شدید بدلیل شدت سوختگی توسط بالگرد به کرج انتقال یافتند که حالشان وخیم گزارش شده است.

جواد خلیلی و عبداله قره‌داغی 2کارگر مصدوم دیگر این سانحه دچارسوختگی متوسط شدند وتحت مداوا قراردارند.

3مصدوم دیگر این حادثه بنام های جعفر پورشیری راننده بیل مکانیکی، سعید سهرابی راننده پایه یک و محسن میرزاده مهندس به‌صورت سرپایی درمان شدند.

براساس آخرین گزارشات منتشره، جمع‌شدن گاز متان در جبهه شمالی یکی‌از تونل‌های اصلی تونل البرز،‌ باعث ترکیدن تونل وعلت آتش‌سوزی اعلام شده است.

شرکت تالون از زیر مجموعه های شرکت پایا سامان پارس یکی از شرکت ‌های مادرتخصصی (هلدینگ) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می ‌باشد.

این شرکت درسال 1376 راه اندازی شد ودر پروژه های عمرانی، راهسازی و تونل سازی فعالیت دارد وعملیات حفاری تونل اصلی البرز واقع در آزادراه تهران - شمال ازجمله پروژه های در دست اجرایش تحت کارفرمایی شرکت آزاد راه تهران - شمال است.

*جان باختن یک کارگر در مرکزدرمانی دارآباد تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از گرفتار شدن چند کارگر در چاه یک مرکز درمانی در دارآبادتهران و فوت یکی از این کارگران خبر داد.

سیدجلال ملکی در این‌باره گفت: ساعت ١۵ و ١۶ دقیقه ظهر امروز (سه‌شنبه) یک مورد حادثه گرفتار شدن در چاه به سامانه ١٢۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که در پی آن بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه واقع در یک مجتمع درمانی در دارآباد اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک مرکز درمانی بزرگ بود که در طبقه منفی چند آن کارگران مشغول لایروبی چاه بودند. طبق مشاهدات اولیه، این افراد به مقدار زیاد از مایعات بازکننده چاه استفاده کرده بودند و گازهایی از این مواد متصاعد و موجب شده بود تا از حال بروند و در دهانه چاه گرفتار شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان این‌که اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که یکی از کارگران به داخل چاه سقوط کرده است گفت: آتش‌نشانان بلافاصله چهار نفری که بیرون از چاه بودند را از محیط خارج و برای درمان به طبقات بالایی این مرکز منتقل کردند.

وی در ادامه درباره نجات فردی که به درون چاه سقوط کرده بود نیز گفت: این فرد که مردی جوان بود توسط آتش‌نشانان از چاه بیرون آورده شد اما متأسفانه پس از انجام بررسی‌های اولیه پزشکی توسط کادر درمانی، مشخص شد وی جان خود را از دست داده است.

*تعدادقربانیان حادثه انفجار و آتش‌سوزی گاراژ تعمیرات خودرو خیابان اشرفی اصفهانی تهران به 3نفر رسید

در حادثه انفجار و آتش‌سوزی روز گذشته(30اردیبهشت) گاراژ تعمیرات خودرو خیابان اشرفی اصفهانی تهران*  یک راننده تاکسی، تعمیرکار و شاگردش در زیرآوارمغازه ماندند وجانشان را ازدست دادند.

*مرگ دلخراش یک کارگر گاراژتعمیرات خودروتهران در حادثه انفجار و آتش‌سوزی

صبح روز دوشنبه 30اردیبهشت،یک کارگر در حادثه انفجار و آتش‌سوزی گاراژ تعمیرات خودرو واقع در خیابان اشرفی اصفهانی تهران زنده زنده سوخت.

akhbarkargari2468@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com