حشدالشعبی و حزب الله نیز جمهوری اسلامی را نجات نخواهد داد‌ + اخباری از اعتراضات کارگران

اخبار کارگرى
April 17, 2019

حشدالشعبی و حزب الله نیز جمهوری اسلامی را نجات نخواهد داد‌

در روزهای اخیر و مشخصا بدنبال شروع اعتراضات مردم سیل زده در اهواز، جمهوری اسلامی گروههای تروریست اسلامی حشدالشعبی از عراق، حزب الله از لبنان و شبح نظامیان دیگری از افغانستان و پاکستان را وارد مناطق سیل زده کرده است. پوشش قضیه کمک به سیل زدگان است اما همه میدانند که این جریانات مسلح اسلامی،‌ دار و دسته های تروریستی هستند که در کشورهای عراق و سوریه و لبنان مشغول جنایت و آدمکشی بوده اند. اینها برای کمک به مردم نیامده اند، برای کمک به خود جمهوری اسلامی علیه سیل زدگان و کل مردم معترض به ایران آورده شده اند. جمهوری اسلامی ابتدا سپاه را به این مناطق فرستاد و اکنون این جریانات تروریست را که بعضا دست ساز سپاه پاسداران هستند، در خوزستان و لرستان مستقر کرده است. فضایی از خشم و انزجار از این نیروها در میان مردم در حال شکل گیری است.

جمهوری اسلامی اگر قصد کمک به سیل زدگان را داشت احتیاج به وارد کردن این نیروها نداشت. اینها را آورده اند که به عنوان نیروهای سرکوبگر به رخ مردم معترض بکشند. روز ۱۶ اسفند یعنی چند هفته قبل غضنفرآبادی رئیس دادگاههای جمهوری اسلامی در تهران گفته بود اگر انقلاب را یاری نکنیم، یعنی در واقع اگر مردم علیه جمهوری اسلامی دست به انقلاب بزنند، حشدالشعبی عراقی و فاطمیون افغانستانی و زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی به یاری حکومت خواهند آمد. جمهوری اسلامی از میزان خشم و نفرت مردم در مناطق سیل زده و در سراسر کشور بخوبی آگاه است. لاقیدی جمهوری اسلامی نسبت به میلیون ها نفر مردم سیل زده خشم و نفرت مردم را عمیق تر کرده و حکومت میداند که این خشم در حال لبریز شدن است و تردیدی ندارد که بار دیگر و اینبار قدرتمندتر و گسترده تر از دیماه ۹۶ مردم بپاخواهند خاست تا بساط حکومت را برچینند. میخواهد به خیال خود مردم را با نشان دادن این نیروها مرعوب کند.

این مساله قبل از هرچیز توازن قوای جدید میان مردم و حکومت و چشم انداز یک خیزش مجدد قدرتمند و سراسری مردم و ترس و وحشت حکومت را نشان میدهد. در شرایط کنونی همبستگی وسیع انسانی و شکل گیری شوراها و شبکه های همیاری با سیل زدگان گامی در جهت متشکل شدن و زمینه سازی برای یک برآمد انقلابی است. همبستگی را هرچه بیشتر باید تحکیم کرد، شوراها و ستادهای مردمی را همه جا ایجاد کرد و حکومت را برای حمایت از سیل زدگان زیر نظر خود مردم تحت فشار قرار داد. سیل زدگان به صرف بیشترین هزینه توسط حکومت مفتخوران اسلامی نیاز دارند نه به اوباش تروریست اسلامی.
 
مردم باید شدیدا به حضور نیروهای تروریست اسلامی که در عراق و لبنان و سوریه و افغانستان و ایران و همه جای دیگر مورد نفرت و انزجار عمومی قرار دارند، اعتراض کنند و خواهان انحلال کلیه این نیروها از سپاه و بسیج تا حزب الله و حشدالشعبی و فاطمیون و سایر جنایتکاران اسلامی شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶ آوریل ۲۰۱۹
+++

اطلاعیه خبری

اخباری از اعتراضات کارگران

تجمع جوانان جویای کار مقابل درب بیمارستان اروند کنار

روز ٢٧ فروردین جمعی از جوانان جویای کار با خواست اشتغال درجلوی درب بیمارستان اروندکنار تجمع کردند. فلج شدن چرخه های اقتصاد کارخانجات بسیاری را به تعطیلی کشانده و موجی از بیکارسازی ها به راه افتاده است. سیل ویرانگر اخیر ابعاد فاجعه باری به بیکاری در سطح جامعه داده است. بیمه بیکاری مکفی همراه با درمان رایگان و تحصیل رایگان برای همه کودکان پاسخ عملی به این وضعیت است. کارگران، معلمان، بازنشستگا ن و بخش های مختلف جامعه در اعتراضاتشان بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر هفت میلیونی به عنوان یک خواست فوری تاکید کرده اند. بیمه بیکاری نیز در گام اول باید بالا تر از خط فقر هفت میلیونی باشد.

تجمع اعتراضی کارگران جایگاههای سوخت

صبح روز ٢٧ فروردین کارگران جایگاههای سوخت در اعتراض به پرداخت نشدن کارمزد سال ٩٧ و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل در وزارت نفت و سطح نازل دستمزدهایشان تجمع کردند.

تجمع  اعتراضی کارگران کارخانه کاشی کوثر

تجمع اعتراضی کارگران کاشی کوثر در شهرستان ابرکوه در یزد که طی روزهای گذشته نسبت به اخراج و عدم پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه آغاز شده بود، روز ٢٧ فروردین همچنان ادامه یافت. به گفته کارگران کارفرما به بهانه عدم نیاز و اوضاع بد اقتصادی از اسفند ماه تا کنون ٦٠ نفر از کارگران این کارخانه را اخراج کرده است. این درحالیست که این کارگران چندین ماه دستمزد خود را طلب دارند. تعداد باقیمانده کارگران در این کارخانه ٩٠ نفر هستند و روند بیکارسازی ادامه دارد.

 

ادامه اعتراضات کارگران شرکت نکا چوب علیه اخراجها

 روز ٢٦ فروردین کارگران شرکت نکا چوب شهرستان میاندورود در اعتراض به اتمام قراردادشان در پایان ماه جاری و عدم تمدید دوباره  آن از ابتدای اردیبهشت ماه اعتراض کردند. تعداد این کارگران ٦٠٠ نفر است.

 

کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر خواستهایشان هستند

 به گفته کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه بارندگی‌های پیاپی و سیل اخیر در استان خوزستان، برداشت نیشکر را در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را به تاخیر انداخته و در حال حاضر تعدادی از مزارع نیشکر این مجتمع در نزدیکی رودخانه کارون دچار آبگرفتگی شده و شروع کار را به تاخیر انداخته است. با توجه به این وضعیت شروع برداشت  کار بهره‌برداری از نیشکر دست‌کم دو ماه طول می‌کشد. این درحالی‌ست که در یک ماه پایانی سال گذشته کار برداشت نیشکر و از سرگیری تولید شکر در مجتمع هفت تپه با حدودا ۴ ماه تاخیر توسط دست‌کم ۲۵۰۰ کارگر نی‌‌‌بر آغاز شده بود.

 

بدنبال اعتراضات گسترده کارگران نیشکر هفت تپه در ماههای گذشته بخشی از طلبهای کارگران پرداخت شد اما هنوز کارگران قرار داد مستقیم شاغل در نیشکر هفت تپه یک ماه دستمزد طلب دارند. یک خواست فوری کارگران پرداخت بموقع دستمزدهاست. گفتنی است که در هفته گذشته بخشی از مطالباتی که به عیدی و پاداش کارگران مربوط می‌شود به این کارگران پرداخت شد. اما کارگران روزمزدی ٨ ماه بن طلب دارند و بعد از مبارزاتی که داشتند قرار داد آنان از قرار داد یک روزه به صورت قرارداد مستقیم شش ماهه تغییر کرده است . کارگران نیشکر هفت تپه همچنین خواستار پرداخت فوری حق سنوات گروهی از همکاران بازنشسته و ٦ ماه دستمزد پرداخت نشده بیش از ۸۰ راننده وانت‌بار استیجاری که مسئولیت جابجایی ‌حمل بار و کارگران را در بین مزارع کشاورزی برعهده دارند، هستند. آزادی اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان در راس خواستهای این کارگران قرار دارد. در این رابطه کارگران نیشکر هفت تپه در ٢٣ اسفند طوماری اعتراض انتشار دادند که بخش اعظم کارگران در تمام بخش های این مجتمع کارگری این طومار را امضاء کردند.

 

دومین روز تجمع اعتراضی کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن لرستان

 ٤٠٠ کارگر خطوط ابنیه فنی راه‌آهن لرستان صبح روز یکشنبه ۲۵ فروردین برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و حق بیمه خود دست از کارکشیده و مقابل ساختمان اداره کل راه‌آهن تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی کارگران خواستار پرداخت دستمزد ماه های بهمن و اسفند سال ۹۷ و ۵ ماه حق بیمه خود شدند. این کارگران از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند.

 

اعتصاب ٤٨ معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد

روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، بیش از ۴۸ نفر از معلمان غیربومی بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویر احمد از حاضر شدن در کلاس های درس خودداری کرده و طی نامه ای اعتراض خود را به اداره آموزش و پرورش این استان خبر دادند.  این معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و از سال ۹۵ در این بخش مشغول به کار شده و سه سال است که حق ماموریتی دریافت نکرده اند. به گفته معلمان به خاطر فشار اقتصادی در این استان تعداد زیادی از همکارانشان در شرف رها کردن شغل خود هستند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ فروردین ٩٨، ١٦ آپریل ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com