اخبار و گزارشات کارگری ٢٧ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 16, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 27 فروردین ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :امدادگران خوزستانی فورا باید آزاد گردند

- اعتراض رسانه ای کارگران پیمانکاری صنعت نفت نسبت به سطح پایین حقوق ،عدم اجرای قانون کار یکسان- مزد یکسان، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وعدم برچیدن بساط شرکت‌های پیمانکاری

- بلاتکلیفی شغلی بیش از صد نفراز کارکنان سازمان نظام مهندسی تهران

- تجمع اعتراضی اتوبوسداران نسبت به محدودیت تردد ناوگان سنگین در محور کرج - چالوس

- اعتصاب وتجمع تانکرداران تخليه فاضلاب قم دراعتراض به نبود محلی براي تخليه فاضلاب شهری و افزایش سه برای عوارض تخلیه در تلمبه خانه

- تجمعات اعتراضی جمعی از جایگاه‌داران سوخت نسبت به پرداخت نشدن کارمزد سال 97 و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل

- گفت‌و‌گو با جوانمیر مرادی، عضو انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

- مرگ دلخراش یک کارگر جوان درمیدان صادقیه تهران  درچاهک آسانسور

- جان باختن یک کارگر در اردبیل بدنبال سقوط از داربست در تله کابین

- جان باختن یک خیاط در همدان حین کار براثربرق گرفتگی

- مصدومیت 3آتش نشان ویکی از کارکنان مدرسه ابتدایی شهر زیبا تهران درحادثه انفجار گاز شهری

- مصدومیت 2آتش نشان در حادثه آتش سوزی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

*انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :امدادگران خوزستانی فورا باید آزاد گردند

از ابتدای وقوع سیل در خوزستان تاکنون حداقل 30 نفر از امدادرسانان مردمی که اکثرا جوانان فداکار و انساندوست هستند، توسط دستگاههای امنیتی و انتظامی که اسامی 25 نفر آنان به شرح زیر است، بازداشت شده اند:‍

1 جعفر حیدری، 2 یوسف حیدری، 3 هاشم هرموشی، 4 رضا حزباوی، 5 سجاد دیلمی، 6مهدی مروانی، 6 رسول فرطوسی، 7 ابراهیم بدوی، 8 امین سیلاوی، 9 علی موسوی (الیوگدیمی)، 19حسن بیت اسحاق، 12 عماد حیدری، 12 علی ناصری، 13 حاتم دحیمی، 14 احمد بدوی، 15 حسین حمودی، 16 مهدی شریفی، 17 قاسم تمیمی ، 18 عارف صرخی، 19 فؤاد بدوی، 20 کاظم مروانی، 21 محسن زویدات، 22 حبیب کروشات، 23 مسعود حریزاوی، 24 ناجی السواری (معلم)، 25حیدر سيلاوی.

سیلی که تا کنون در بیش از 2 هزار شهر و روستا تبدیل به فاجعه شده است و طبق آمار غیر قابل اعتماد رسمی باعث جانباختن 77 نفر و آوارگی و بی خانمانی ده ها هزار و آسیب دیدن صداها هزار نفر گردیده است، کاملا قابل کنترل بود و نه تنها می شد از تبدیل شدنش به یک فاجعه که این گونه جان ده ها نفر را گرفت و زندگی و سلامت صداها هزار انسان دیگر را با خطر و ناامنی مواجه کرده است، جلوگیری کرد، بلکه می شد از پدیده ای مانند بارندگی های زیاد مانند آنچه که از ابتدای سال 98 رخ داد، برای بهره برداری در فصول و شرایط کم آبی نهایت استفاده کرد، اگر فقط درصد کمی از پولهای افسانه ای که غارت و چپاول می شوند و یا برای مقاصد بی ربط به زندگی مردم هزینه می شوند، خرج مهار این نوع پدیده های طبیعی می شدند.

اما نه تنها قبلا چنین هزینه های کمی نسبت به غارت و چپاول های رایج، برای حفظ جان و مال و امنیت روح و روان مردم انجام داده نشده، الان هم همه دستگاه های سرکوبگر علیه مردم رنجور و مصیبت دیده که از لاقیدی دستگاه های دولتی و حکومتی نسبت به جانباختن عزیزان‌شان و از دست رفتن هست و نیست شان در جریان سیل صدای اعتراضشان بلند شده، بسیج شده اند تا با سرکوب مردم معترض و خشمگین و بازداشت کسانی که از میان خود همین مردم مصیبت دیده داوطلبانه با به خطر انداختن جان خود با ابتدایی ترین امکانات شخصی شبانه روز مشغول ساختن سیل بند و کمک رسانی به همنوعان خود هستند، صدایشان را خفه کنند تا بتوانند بی آنکه مجبور شوند هزینه ای کنند ده ها هزار انسان را گرفتار و بی پناه در محاصره سیل به حال خود رها سازند.

‍ در این مدت اگر همین انسان های فداکار که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده اند، نبودند و اگر کمک های مردم نبود، عمق فاجعه ناشی از سیل بسیار بیشتر می شد و انسان های خیلی بیشتری جان خود را از دست می دادند.

در پاسخ به بازداشت امدادگران مردمی که علاوه بر سرکوبگری، اقدامی ضد انسانی نسبت به انسانها زیادی است که گرفتار سیل و نیاز فوری به آب، غذا، دارو، چادر و سرپناه دارند باید با سراسری کردن ستادها، کمیته ها و گروه های کمک رسانی، ضمن ارسال کمک ها به مناطق سیل زده و مدیریت توزیع آنها، نسبت به عدم کمک رسانی دولت شدیدا اعتراض کرد و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کمک رسانان بازداشت شده گردید.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

27/1/1398

@anjomanbfk

www.anjomanbfk.blogfa.com

*اعتراض رسانه ای کارگران پیمانکاری صنعت نفت نسبت به سطح پایین حقوق ،عدم اجرای قانون کار یکسان- مزد یکسان، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وعدم برچیدن بساط شرکت‌های پیمانکاری

کارگران پیمانکاری صنعت نفت اعتراضشان را نسبت به سطح پایین حقوق،عدم اجرای قانون کار یکسان - مزد یکسان، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وعدم برچیدن بساط شرکت‌های پیمانکاری ،رسانه ای کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاری27فروردین ماه،لایه‌لایه کردن نیروی کار و استمرار تبعیض در مزد و مزایای مزدی، در اکثر بخش‌های صنعت و خدمات کشور به چشم می‌خورد؛ یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها «صنعت نفت» است که کارگران پیمانکاری آن از شرایط شغلی خود انتقادات بسیار دارند.

این کارگران می‌گویند: متاسفانه از مزایای مناسب دریافتی و رفاهی همسان با رسمی‌ها و قراردادی‌ها برخوردار نیستیم و گاه با پرداخت‌های «کمک جبرانی معیشتی» از طرف شرکت نفت دلخوش می‌شویم که البته این پرداخت‌ها مستمر نیست. ما پیمانکاری‌ها در این شرایط بد اقتصادی با حداقل‌ها می‌سوزیم و می‌سازیم.

این کارگران خواستار رفع تبعیض و اجرای قانون کار یکسان- مزد یکسان هستند و می‌گویند در بخش‌هایی که کار وپروژه دائم است چرا شرکت‌های پیمانکاری برچیده نمی‌شود؟

این کارگران خواسته دیگری نیز دارند: اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل؛ در برخی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای پیمانکاری‌ها اجرایی شده اما در بعضی دیگر از واحدها، خبری از اجرای این طرح برای کارگران پیمانکاری نیست؛ این درحالی‌ست که براساس قانون کار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یک «ضرورت» است.

"علی" کارگری که در بندر صادراتی "مجیدیه" کار می‌کند، می‌گوید: پایین بودن مزد، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و عدم برخورداری از مزایای قانونی مثل «بدی آب و هوا» کار را برای ما کارگران پیمانکاری دشوار کرده و امیدواریم وزارت نفت به پایین‌ترین زیرمجموعه‌‌های خود دقت بیشتری داشته باشد تا حقوق کارگران ضایع نشود.

*بلاتکلیفی شغلی بیش از صد نفراز کارکنان سازمان نظام مهندسی تهران

با آغاز سال جدید وعدم تمدید قرارداد،بیش از صد نفراز کارکنان سازمان نظام مهندسی تهران دربلاتکلیفی شغلی بسر می برند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ27فروردین، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با تکذیب خبر اخراج این تعداد کارمند از سازمان نظام مهندسی تهران گفت: هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. طبق قرارداد سالانه، قرارداد عده ای تمدید و با برخی دیگر نیز قطع همکاری اتفاق می افتد. فعلاً وضعیت تعدادی در دست بررسی است و این موضوع توسط هیأت مدیره در اختیار ریاست سازمان گذاشته شده که عزل و نصب کارکنان را با نظر خود انجام دهد و حتی هیأت رئیسه نیز نمی تواند در این زمینه ورود کند.

یک عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران نیز درهمین رابطه گفت:عزل و نصب پرسنل و کارمندان از وظایف هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی است از آنجا که من در دوره قبل نیز عضو هیأت مدیره بودم، در آن دوره عزل و نصب پرسنل سازمان را به ریاست آن تفویض کرده بودیم. اما در ابتدای دوره هشتم وزارت راه نامه ای زد که تفویض اختیاراتی که از قبل صورت گرفته دیگر به دوره جدید بسط داده نشود و باید مجدداً در دوره جدید انجام شود.

وی افزود: در تاریخ اول دی ماه سال گذشته ما در هیأت مدیره هشتم مصوب کردیم که عزل و نصب کارمندان که در دوره هفتم به ریاست سازمان تفویض شده بود به هیأت رئیسه هشتم تفویض شود و طی یک بازه زمانی سه ماهه فرآیند آن به صورت یک کار کارشناسی طی شده و تغییرات صورت گرفته توسط کمیسیون طرح و برنامه سازمان به صحن هیأت مدیره ارائه شود. این از اختیارات رئیس سازمان تا پایان سال 97 بوده و امروز این ابهام وجود دارد که آیا چنین اختیاری همچنان برای رئیس سازمان وجود دارد یا خیر؟

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران در ادامه گفت: ریاست سازمان در دو روز انتهایی سال 97 ادامه کار 200 نفر کارمند در سازمان را تأیید کرد و درباره ادامه کار 100 نفر دیگر گفت که اجازه دهید یک بررسی کارشناسی انجام دهم و از آنجا که امکان بررسی و کار کارشناسی در بازه دو روز وجود نداشت این روند تا پایان تعطیلات ادامه یافت و تا جایی که بنده اطلاع دارم حدود 40 نفر از این افراد تا این لحظه بازگشت به کار شدند.

*تجمع اعتراضی اتوبوسداران نسبت به محدودیت تردد ناوگان سنگین در محور کرج - چالوس

روزسه شنبه 27فروردین ماه،جمعی از اتوبوسداران دراعتراض به محدودیت تردد ناوگان سنگین در محور کرج – چالوس با به صف کردن اتوبوس هایشان اعتراضشان را نسبت به محدودیت تردد ناوگان سنگین در محور کرج – چالوس بنمایش گذاشتند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرزدرهمین رابطه گفت: در صورت موافقت پلیس راه استان به زودی امکان تردد ناوگان سنگین از محور کرج - چالوس ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام عملیات مربوط به اصلاح و ترمیم آب بردگی مقطع درده و شکاف ایجاد شده در محدوده خرگوش دره در این محور توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز، هماهنگی لازم با پلیس راه استان جهت بازگشایی مسیر انجام شده و در صورت موافقت پلیس راه این مسیر به زودی برای تردد ناوگان سنگین نیز بازگشایی می‌شود.

*اعتصاب وتجمع تانکرداران تخليه فاضلاب قم دراعتراض به نبود محلی براي تخليه فاضلاب شهری و افزایش سه برای عوارض تخلیه در تلمبه خانه

روز سه شنبه 27فروردین ماه،بیش از 50نفر از تانکرداران تخليه فاضلاب قم دراعتراض به نبود محلی براي تخليه فاضلاب شهری و افزایش سه برای عوارض تخلیه در تلمبه خانه،دست از کارکشیده وبابرپایی تجمع، خواستار تجدید نظر مسئولان شرکت آبفا شدد.

 براساس گزارش رسانه ای شده،از چند روز پیش تلمبه خانه مخصوص تحویل فاضلاب های شهری از پذیرش فاضلاب مراکز خدماتی مانند رستوران ها و مهمانپذیرها به علت بالا بودن میزان چربی این فاضلاب ها خودداری می کند و این موضوع باعث سردرگمی رانندگان برای تخلیه اینگونه فاضلاب ها شده است.

علاوه بر این عوارض 5 هزار تومانی تحویل اینگونه فاضلاب نیز به 15 هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته رانندگان در صورت ادامه این روند آنان مجبور به تخلیه فاضلاب در بیابان های اطراف شهر می شوند که این موضوع آسیب جدی به محیط زیست وارد می کند.

*تجمعات اعتراضی جمعی از جایگاه‌داران سوخت نسبت به پرداخت نشدن کارمزد سال 97 و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل

عصر روز گذشته(26فروردین ماه) و صبح امروز (27 فروردین ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن کارمزد سال 97 و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل در وزارت نفت تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،معترضان در ادامه به محل انجمن جایگاه‌داران سوخت مراجعه کرده و خواسته‌های خود را تشریح کردند.

*گفت‌و‌گو با جوانمیر مرادی، عضو انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

جنبش کارگری ایران و آینده آن ــ گفت‌و‌گو با یک عضو انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

اعتصاب‌ها و اعتراضات کارگری در چند سال اخیر روندی فزاینده داشته و سال ۹۷ به نسبت سال‌های قبل از گستردگی و عمق بیشتری برخوردار شده است. کارگران در سال ۹۷ با اشکال گوناگون مقاومت و مبارزه از جمله برپایی اعتصاب‌های طولانی‌مدت (نمونه مجتمع نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز)، اعتصاب‌های سراسری (نمونه اعتصاب‌های سراسری معلمان و بازنشستگان)، و اعتصاب کارگران در یک رشته کاری (کارگران ابنیه راه‌آهن) سطح نوینی از همبستگی مبارزاتی را به نمایش گذاشتند.

«زمانه» در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر پرسش‌هایی درباره جنبش کارگری ایران و چشم‌انداز آن را با چند فعال کارگری در میان گذاشته است. در گفت‌وگوی زیر جوانمیر مرادی عضو «انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه» به زمانه می‌گوید: «سال ۹۸ اعتراضات کارگری خیلی وسیع‌تر خواهد بود.» این گفت‌و‌گو را در ادامه بخوانید.

▪سال گذشته کارگران و سایر مزدبگیران نمونه‌های درخشانی از اعتراض و اعتصاب را سازماندهی کردند. نمونه‌وار می‌توان از سه اعتصاب سراسری معلمان، اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز نام برد. از یک منظر کلی مبارزات کارگران در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سال ۹۷ برای اولین بار بعد از در هم شکسته‌شدن شوراهای کارگری در سال‌های اول بعد از انقلاب ۵۷ توسط نیروهای کمیته و سپاه، ضرورت ایجاد شوراهای کارگری و مردمی در جریان اعتصاب ۲۸ روزه کارگران هفت تپه توسط رهبر محبوب‌شان اسماعیل بخشی مطرح شد و خیلی سریع تبدیل به گفتمان و شعار و مطالبه‌ای جدی در میان کارگران و دانشجویان گردید و امروز می‌بینیم که در جریان سیل، ستادها، گروه‌ها و کمیته‌های کمک رسانی توسط خود مردم ایجاد شده‌اند و خود این جمع‌ها نمودهایی از شوراهای مردمی هستند که ابتکار عمل را در این شرایط بحرانی به دست گرفته و علی‌رغم مانع تراشی‌ها و حتی حملات نیروهای نظامی و انتظامی به این جمع‌های متشکل مردمی، همچنان به کار کمک رسانی مشغول هستند.

▪با آن که روند تعیین حداقل دستمزد در شورای عالی کار شبیه سال‌های قبل بود اما برخلاف سال‌های گذشته ما شاهد اعتراضات متمرکز با خواست مزد عادلانه نبودیم. چه توضیحی برای این مساله وجود دارد؟

به طور کلی شکل اعتراضات کارگری در سال ۹۷ تغییر پیدا کرده و شیوه تعرضی‌تری نسبت به گذشته به خودش گرفته. اتفاقا سال ۹۷ تمرکز بر افزایش دستمزد و مبارزه برای تحقق آن بیشتر و جدی‌تر از سال‌های قبل بوده. سال گذشته بارها کارگران مراکز کارگری از جمله همان سه مرکز مذکور بر برخورداری کارگران از زندگی در حد رفاه تاکید داشته‌اند و علاوه بر آن بازنشستگان هم چندین بار در مقابل مجلس و نهادها دیگر دولتی علیه حقوق‌های زیر خط فقر تجمع کردند و اگر الان می‌بینیم که شورای عالی کار به ۳۷ درصد افزایش حداقل حقوق تن داده، نتیجه فشارهایی بوده که طی سال ۹۷ از طرف کارگران و بازنشستگان وارد آمده است.

هر چند ۳۷ درصد افزایش حداقل دستمزد، یک دهم تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی در سال گذشته است، اما تمرکز اعتراضات کارگری بر حقوق‌های چندین برابر زیر خط فقر و به قول خود مقامات دولتی و حکومتی خطر تشدید این اعتراضات و ایجاد چالش‌های عظیم‌تر و خطرناکتر برای حاکمیت بود که به این میزان تن دادند.

▪سال ۹۷ پایان یافت اما مطالبات کارگران به جای خود باقی است. در آخرین روزهای سال ۹۷ شورای عالی کار هم دستمزد حقیرانه‌ای که برای کارگران تعیین کرد. چشم‌انداز مبارزات کارگری سال ۹۸ چگونه است؟

طبیعی‌ است که سال ۹۸ اعتراضات کارگری خیلی وسیع‌تر خواهد بود. این را نه من به عنوان یک کارگر معترض، بلکه خود مسولین دولتی و حکومتی هم بهش اذعان دارند. شرایط زندگی نه تنها برای کارگران، که برای اکثریت مردم در سال ۹۸ غیر قابل تحمل‌تر خواهد بود و معلوم است که گرانی هر روزه در حال افزایش و تشدید فشار معیشتی، کارگران را در ابعادی وسیع‌تر به میدان خواهد کشید و حتی دور از انتظار نیست که به شکل هماهنگ، کارگران مراکز مختلف دست به اعتصاب و تظاهرات‌های خیابانی بزنند.

▪مهم‌ترین مانع ارتقاء جنبش کارگری ایران چیست؟

من مانعی مقابل ارتقاء جنبش کارگری نمی‌بینم. اعتراضات سال ۹۷ و مورد حمایت قرار گرفتن کارگران اعتصابی توسط کارگران مراکز دیگر و دانشجویان و بازنشستگان و زنان، نشان داد که مانعی برای ارتقاء جنبش کارگری وجود ندارد و اتفاقا شرایط کاملا مهیاست که طبقه کارگر خود را مجهزتر بکند و مبارزات متحدانه‌تری را در دستور کار بگذارد.

باید با تشکیل شوراهای خود در همه مراکز کارگری و به هم وصل کردن آنها، یک شبکه هماهنگی کننده سراسری را بوجود بیاید که نه تنها علیه حقوق‌های زیر خط فقر، بلکه علیه فقر، بیکاری و گرانی که خواست اکثریت مردم است، مبارزه‌ای اساسی تر از آنچه که تا امروز انجام داده است را سازمان دهد و یقینا اکثریت مردمی که کمرشان زیر بار فقر، بیکاری و گرانی خم شده است، به دورش حلقه خواهند زد و نیرویش را بیشتر خواهند کرد.

▪تشکل‌های مستقل کارگری در اول ماه مه امسال باید چه خواست‌هایی را طرح کنند؟

تشکلهای کارگری ضمن تاکید بر افزایش فوری حداقل حقوق به میزان ۷ میلیون تومان، باید همانند خود کارگرانی که در جریان اعتصابات و اعتراضات سال گذشته گفتمان جدیدی را جاری کردند، آن گفتمان یعنی ایجاد شوراهای کارگری را با جدیت تبلیغ و تشویق کنند.

تشویق کارگران به ایجاد شوراها به معنی ساختن بدیل تشکل های موجود نیست، بلکه گام جدید و موثری هم برای تقویت تشکل های موجود و هم برای ایجاد همبستگی در میان کارگران هر مرکز کارگری و وصل کردن مبارزات کارگران بخش ها و مراکز مختلف به همدیگر است تا امکان یک مبارزه سازمان‌یافته تر و قدرتمندتر میسر شود.

مبارزه به سیاق گذشته ممکن است هر ساله دولت را مجبور کند که به ظاهر چندرغاز بیشتری نسبت به سال قبل افزایش دهد، اما اتفاق اساسی ای نخواهد افتاد. بدون فراخوان به تشکیل شوراهای کارگری و بدون ایجاد این شوراها نه برای تشکلهای موجود امکان دخالتگری بیشتر و سازماندهی درخور در میان کارگران وجود دارد و نه برای کارگران فرصت رسیدن به یک زندگی انسانی و مدرن دست خواهد یافت.

*مرگ دلخراش یک کارگر جوان درمیدان صادقیه تهران  درچاهک آسانسور

صبح روز سه شنبه27فروردین،یک کارگر 25ساله حین کاردرساختمانی واقع در میدان صادقیه تهران بدنبال گیر کردن بین دیواره و وزنه تعادل آسانسور در داخل چاهک آسانسور،جانش را ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر در اردبیل بدنبال سقوط از داربست در تله کابین

یک کارگر40ساله دراردبیل بدنبال سقوط از داربست در تله کابین،جان باخت.

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: بلافاصله بدنبال اعلام حادثه، تکنسین های پایگاه اورژانس جاده ای حیران سر صحنه حاضر شدند که متاسفانه آقای 40 ساله بدنبال سقوط از داربست در تله کابین دچار مصدومیت شدید شده بود.مصدوم بلافاصله به بیمارستان فاطمی اعزام شد که بدلیل آسیب شدید فوت کرد.

*جان باختن یک خیاط در همدان حین کار براثربرق گرفتگی

روزدوشنبه26فروردین،فرمانده انتظامی شهرستان همدان از برق گرفتگی و مرگ یک مرد خیاط در اثر اتصالی چرخ خیاطی خبر داد.

جمشید باقری، فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: روز گذشته و در پی تماس تلفنی از بیمارستان بعثت، ماموران کلانتری 17 مریانج در جریان مرگ مشکوک یک مرد 31ساله قرار گرفتند و پس از آن گروهی از ماموران به بیمارستان اعزام و به بررسی و تحقیق پرداختند.

وی اضافه کرد: در بررسی مقدماتی و طبق اظهارات پدر متوفی مشخص شد، نامبرده در پارکینگ منزلش در یکی از مناطق شهر همدان به اتفاق پدر خود کارگاه کوچک خیاطی داشته اند و ظاهرا حدود ساعت ۱۵ روز گذشته در حال کار با چرخ خیاطی بوده که دچار برق گرفتگی شده و توسط آمبولانس به بیمارستان بعثت منتقل شده، اما با وجود تلاش کادر درمانی بر اثر شدت برق گرفتگی جان خود را از دست داده است.

*مصدومیت 3آتش نشان ویکی از کارکنان مدرسه ابتدایی شهر زیبا تهران درحادثه انفجار گاز شهری

صبح روزسه شنبه27فروردین،3آتش نشان ویکی از کارکنان مدرسه ابتدایی شهر زیبا تهران درحادثه انفجار گاز شهری،مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری 125، دراین حادثه به هیچ یک از دانش آموزان صدمه ای نرسید ولی در این حادثه سه نفر از آتش نشانان و یک نفر از کارکنان مدرسه که برای راهنمایی همراه نیروهای عملیات بود، از ناحیه صورت دچار مصدومیت جزئی شدند.

وی درادامه اظهار داشت: براثر موج انفجار شیشه ها و قسمتی از درب موتور خانه و همچنین دیوار آن دچار شکستگی و آسیب شد و خساراتی ببار آمد.

*مصدومیت 2آتش نشان در حادثه آتش سوزی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

درحادثه آتش سوزی بامداد روزسه شنبه27فروردین، دانشگاه علوم پزشکی جهرم دوآتش نشان مصدوم شدند.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی جهرم اعلام کرد: با امدادرسانی آتش‌ نشانی جهرم این حریق مهار ولی منجر به مصدومیت 2 آتش‌ نشان شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com