اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 15, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 26 فروردین ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- تجمع اعتراضی کارگران حفاظت جنگل نسبت به بیکاری مقابل کارخانه نکاچوب

خاتمه موقت تجمع بدنبال دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی

- ادامه اعتراضات نسبت به افزایش 50درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی

- اعتصاب وتجمع معلمان غیربومی دیشموک دراعتراض به روند انتقالی برای دومین روز متوالی

- اعتراض رسانه ای جمعی ازکارکنان و معلمان آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات

- اعتراض بازنشستگان صنعت فولاد نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه گذاردر دقیقه نود

- ادامه فشار اقتصادی به کارگزاران مخابرات روستایی کشور در راستای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد

- تجمع اعتراضی خانواده‌ وجمعی از دوستان توفیق محمودی نسبت به بلاتکلیفیش و بی خبری از وی مقابل ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج

- ابتکارات کارگران کارخانه هپکوبرای امدادرسانی به سیل‌زدگان پلدختر

*تجمع اعتراضی کارگران حفاظت جنگل نسبت به بیکاری مقابل کارخانه نکاچوب

خاتمه موقت تجمع بدنبال دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی

صبح روزدوشنبه بیست وششم فروردین ماه، کارگران حفاظت جنگل شرکت نکاچوب(از جمله شرکت های بهره بردار جنگل های مازندران) دراعتراض به عدم تمدید قرارداشان از سوی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور وبیکارشدن از ابتدای اردیبهشت ماه دست به تجمع مقابل کارخانه نکاچوب واقع درشهرستان میاندورود،استان مازندران زدند.

این تجمع اعتراضی با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی و وعده مسوولان منابع طبیعی مازندران ( منطقه ساری) مبنی بر تمدید قراردادشان به طور موقت خاتمه یافت.

 به گزارش یک مبع خبری محلی، یکی از کارگران حاضر درتجمع گفت: شرکت نکاچوب در حال حاضر حفاظت جنگل از شرق رودخانه تجن تا شرق شهرستان بهشهر که حدود 180 هزار هکتار است را برعهده دارد و اگر این کارگران بیکار شوند قرار است چه کسانی جلوی قاچاق چوب را بگیرند.

وی افزود: طرح تنفس جنگل که نفس کارگر، جنگل و شرکت‌ها را گرفته است قرار بود در آن فقط بهره‌برداری متوقف شود اما امروز نهال‌کاری، تولید نهال، عملیات راهداری، مرمت، حصارکشی و... تعطیل شده است و عملا قرقبانان بدون حصار در حال حفاظت از جنگل هستند.

این کارگر حفاظت از جنگل اظهار کرد: قبل از بارندگی اخیر در جنگل 700 هزار مترمکعب چوب شکسته و افتاده و ریشه کن وجود داشت و امروز آمار بسیار بیشتر شده و این سرمایه‌ای است که در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: این کارگران هر کدام سابقه طولانی دارند و بعضی‌ها چند سال دیگر بازنشسته می‌شوند و شایسته نیست در شرایط بد اقتصادی امروز بیکار شوند، هر یک از این افراد خانواده دارند و باید پاسخگوی آنها باشند.

یکی از کارشناسان جنگل در این باره،به خبرنگارهمین رسانه گفت: شرکت نکاچوب 630 نیرو دارد و با توجه به اینکه سازمان جنگل‌ها حقوق حدود 500 نفر را به این شرکت برای نیروهای حفاظت جنگل می‌داده است و با توجه به اینکه شرکت درآمد خاصی نداشت و صنعت آن تعطیل بود در نتیجه شرکت این مقدار حقوق را بین تمام کارگران خود تقسیم می‌کرد تا کسی بیکار نشود.

وی بیان کرد: سازمان جنگل‌ها از حدود 6 ماه قبل حقوق این افراد را به شرکت نداده است و شرکت برای پرداخت حقوق این کارگران مجبور شد با فروش ادوات و یا دریافت قرض حقوق این افراد را پرداخت کند.

این کارشناس با بیان اینکه قالب نیروهای شرکت بومی منطقه هستند و در واقع شرکت مشارکت مردمی را برای حفظ جنگل در پنجاه سال گذشته داشته و با استفاده از نیروهای بومی جنگل را حفظ کرده، خاطرنشان کرد: بسیاری از این نیروها دامدار بودند و در قالب خروج دام از جنگل وارد سازمان شدند تا از جنگل حفاظت کنند و اگر بیکار شوند یا دوباره با دام وارد جنگل می‌شوند و یا اره موتوری به دست می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با اجرای برنامه تنفس جنگل از سال 96 و تعطیلی طرح‌های جنگل‌داری، کلیه عملیات‌های نهال‌کاری، پرورش و مراقبت نهال‌های کاشته شده سال‌های قبل، مرمت و نگهداری جاده‌های جنگلی که هزاران میلیارد تومان سرمایه ملی است و بسیاری از فعالیت‌های ضروری حفظ جنگل تعطیل شده است.

وی افزود: با توجه به حضور دام در عرصه، قاچاق گسترده چوب به‌علت کمبود چوب و افزایش شدید قیمت چوب، جنگل به سوی نابودی بیشتر با سرعت بیشتری سوق پیدا کرده است.

یکی دیگرازاین کارگران به خبرنگار رسانه ای دیگر گفت: با توجه به اینکه سازمان جنگل‌های کشور قراردادش را با ما تمدید نکرده، مدیریت شرکت به ما اعلام کرد که از یک اردیبهشت دیگر سر کار نیاییم چراکه نه چوبی برای شرکت می‌آید و نه قرارداد حفاظتی تمدید شده است و درآمدهای شرکت قطع می‌شود. بنابراین، شرکت به طور کامل تعطیل می‌شود.

وی افزود: بیش از 600 نفر در این شرکت به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند که از این میان حدود 500نفر در جنگل‌ها به حفاظت از درختان می‌پردازند و بقیه نیز در محل شرکت و در کارخانه‌اش اشتغال به کار دارند. جدا از اینها، در زمان فعالیت، حدود دو هزار نفر به شکل‌های مختلف درآمدشان مرتبط به نکاچوب است. 

این کارگر خاطرنشان ساخت: اگر این قرارداد تمدید نشود، نه فقط کارگران این شرکت بلکه کارگران شرکت‌های دیگری که فعالیت مشابه دارند و جمعیت آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، از کار بیکار می‌شوند.

وی در پایان، اشاره کرد: خبر تعطیلی شرکت باعث تشویش و نگرانی کارگران شده و آنها را به شدت نگران کرده است.

*ادامه اعتراضات نسبت به افزایش 50درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی

38 انجمن صنفی کارگران واستاد کاران ساختمانی  با صدور اطلاعیه ضمن اعتراض نسبت به افزایش 50درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی خواستار تجدید نظر فوری و عاجل مبنی بر لغو این افزایش شدند.

صادر کنندگان اطلاعیه اعلام کردند:اگر تا روز شنبه مورخه 98/1/31 بیمه کارگران ساختمانی کاهش پیدا نکند هر اقدامی عملی از جمله تجمع اعتراض و تحصن محتمل است و در روز کارگر اعتراضات خود را نیز اعلام خواهیم کرد .

قابل یادآوری است که دراوایل فروردین ماه،انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد با صدوراطلاعیه ای تحت عنوان«حق بیمه کارگران ساختمانی به ۱۵۳ هزار تومان رسید» ضمن اعتراض شدید به این افزایش 50درصدی ازکارگران ساختمانی درخواست کرد تا اطلاع ثانوی هیچگونه فیش حق بیمه را پرداخت نکنند.

همچنین بدنبال بالا گرفتن اعتراضات کارگران ساختمانی نسبت به این مصوبه،هیجدهم فروردین یک خبرگزاری حکومتی بنقل ازمسئول اداره کل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی، نوشت:افزایش رقم نرخ ماهانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای سال 98 لغو واین نرخ به سطح سال گذشته برگشت داده شد.

*اعتصاب وتجمع معلمان غیربومی دیشموک دراعتراض به روند انتقالی برای دومین روز متوالی

روزدوشنبه 26فروردین برای دومین روزمتوالی، معلمان غیربومی دیشموک واقع در در 90 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، دراعتراض به روند انتقالی مبنی برعدم جذب نیروی انسانی کافی جهت جایگزین و انتقال خود به مناطق محل سکونت خانواده های خود ازرفتن برسر کلاس های درس خودداری کردند ودست به تجمع مقابل اداره آموزش وپرورش منطقه زدند.

یکی از این معلمان معترض به خبرنگاررسانه ای محلی گفت: اگر خواسته های مان برابر باقانون محقق نشود تحصن ادامه دارد.

این تحصن به دلیل اعتراض به روند انتقالی و توزیع و تقسیم و تخصیص نیروی انسانی برای منطقه جهت انتقال معلمان غیربومی با سابقه حداقل بیش از سه سال؛ بوده است.

معلمان خواهان جذب نیروی کافی تازه استخدام و فارغ التحصیل از سوی مسوولان اداره دیشموک، جهت جایگزین و انتقال معلمان غیربومی هستند.

معلمان غیربومی دیشموک خواهان موافقت با انتقالی خود به محل سکونت خویش و استقرار و سکونت درکنار خانواده های خود هستند.

برپایه گزارشی دیگر، بیش از 48 نفر از معلمان غیربومی بخش دیشموک در نامه ای به مدیر آموزش و پرورش دیشموک تا برطرف نشدن مطالبات خود از حاضر شدن در کلاس های درس خودداری کردند.

معلمان غیربومی منطقه دیشموک که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند از سال 95 در این بخش مشغول به کار شده اند.

آنها معتقد هستند که اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این سال ها برای جابه جایی و انتقال نیروهای بومی با آنها همکاری نکرده است.

معلمان غیربومی با اشاره به مراجعه مستمر به نهادهای مسئول استانی و شهرستانی گفتند: به جای حمایت و چاره اندیشی با برخوردهای قانونی و توجیه غیرمنطقی مواجه شده اند.

بیشتر این نیروها بیش از 10 سال سابقه کار دارند و خواستار همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای انتقال به مناطق موردنظر خود شدند.

نبود انگیزه برای تدریس از مهمترین مشکلاتی است که به گفته معلمان غیربومی حوزه آموزش بخش دیشموک را تهدید می کند.

آنها با اشاره به اینکه بومی سازی نیروهای آموژشی هیچ وقت در منطقه محروم دیشموک اجرا نشده، افزودند: نیروهای بومی بخش دیشموک در دیگر شهرستان ها مشغول تدریس هستند که نیاز است در این راستا برنامه ریزی برای انتقال این نیروها به دیشموک و اعژام معلمان غیربومی به دیگر مناطق انجام شود.

آنها ماندگاری چندین ساله و بلندمدت نیروهای غیربومی و انتقال غیرقانونی نیروهای جدیدالورود با عنوان «انتقال اداری» را نابرابری اداری دانستند و خواستار رسیدگی به وضع موجود شدند.

این معلمان تأکید داشتند که بر اساس قانون «کار در خدمت زندگی است» ولی در بخش دیشموک با توجه به محرومیت منطقه زندگی معلمان غیربومی مختل و تحت الشعاع کار قرار گرفته است.

آنها می گویند کار انتقال دیگر همکاران غیربومی در دیگر بخش ها به خوبی انجام ولی در بخش دیشموک این مشکل همچنان روز به روز بیشتر می شود.

معلمان غیربومی منطقه دیشموک خواهان جایگزینی حداکثری نیروهای جدیدالاستخدام (حق التدریسی، استخدامی و رسمی) سال 98 در منطقه دیشموک بوده و در عوض نیروهای مورد نیاز سایر شهرستان ها از طریق انتقال دادن آنان تأمین شود.

آنها تأکید داشتند تا برطرف شدن مشکل خود به تحصن ادامه خواهند داد.

*اعتراض رسانه ای جمعی ازکارکنان و معلمان آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات

جمعی ازکارکنان و معلمان آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات،رسانه ای کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ26فروردین،کارکنان اداری آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفتند: 7 ماهه اضافه کاری آنان پرداخت نشده در حالی در استان‌های دیگر این مطالبه به حق کارکنان پرداخت شده است.

همچنین 6ماه حق التدریس و اضافه کاری معلمان غیرموظف پرداخت نشده است و معلمی که به صورت دو شیفت فعالیت دارد نیز حق الزحمه آنان 6 ماه بوده که پرداخت نشده است.

همچنین بنا به بررسی‌های انجام شده حق الزحمه امتحانات یعنی نیروهایی که کار برگزاری امتحانات نهایی سوم و پیش دانشگاهی رابر عهده دارند از سال 96 تاکنون پرداخت نشده است.

این کارکنان اداری آموزش و پرورش افزودند: به دلیل اداری شدن ماهیانه 600 هزار تومان از حقوق آنها کم شد و تنها دل خوشی آنان به اضافه کاری بوده که در این صورت مجبور به استعفاء و تدریس در مدارس هستند.

*اعتراض بازنشستگان صنعت فولاد نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه گذاردر دقیقه نود

بازنشستگان صنعت فولاد نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه گذاردر دقیقه نود معترضند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ26فروردین، با هزار زحمت از شهرستان به تهران آمده و امروز به داروخانه 29فروردین در خیابان کارگر جنوبی مراجعه کرده؛ برای گرفتن داروهایی که خس‌خسِ سینه و ریه‌اش را بخواباند؛ داروهایی که بتواند رنج سال‌ها کار در غبار ذغال‌سنگ را برای ساعتی یا حتی لحظه‌ای التیام بخشد؛ داروهایی که اگر همین بیمه نباشد، با این قیمت بالای دلار، توان خریدنش را ندارد و نفس تنگی امانش را خواهد برید.

پیرمرد که سال‌ها در معدن ذغال‌سنگ البرز شرقی کار کرده، چند روزی‌ست که در تهران سرگردان گرفتن داروهایش است؛ اول پیدا کردن دکتر متخصصی که بارها با تجویز این دکتر بستری شده و تحت درمان قرار گرفته؛ بعد ساعت‌ها نشستن در مطب دکتر تا پروسه ویزیت کردن و نسخه نوشتن تکمیل شود؛ حالا هم که امروز نسخه در دست به داروخانه مراجعه کرده، انگار پایش باز به سنگ گیر کرده؛ به او گفته‌اند فقط تا آخر ماه می‌توانیم دارو بدهیم چون قرارداد بیمه ملت - بیمه‌گذار درمانی صندوق بازنشستگان فولاد-  فقط تا آخر ماه یعنی تا آخر همین فروردین اعتبار دارد.

پیرمرد توانسته فقط برای شش روز آینده دارو بگیرد و باید بعد از آن دوباره همه این مسیر را طی کند؛ یعنی دوباره پیش دکتر متخصص برود و نسخه بگیرد؛ دوباره به داروخانه مراجعه کند و در صف‌های طویل تحویل دارو و پیش‌فاکتور بایستد و دوباره به درمانگاه فولاد بازگردد.

بازنشستگان دیگر نیز مانند این معدنکار قدیمی ما از اختلالاتی که گاه و بیگاه در روند درمانی‌شان پیش می‌آید ناراضی هستند. این بازنشستگان که سال‌ها در سخت‌ترین و جانکاه‌ترین بخش صنعت یعنی در معادن زیر زمین کار کرده‌اند، می‌گویند: ما اکثراً بیماری‌های ریوی داریم اگر قرار بوده بیمه‌گذار تعویض شود یا قراردادش منقضی شود، چرا زودتر اقدام نکردند تا ما بازنشستگان با این شرایط خاص و با این‌همه درد و عذاب، سرگردان و بلاتکلیف نمانیم؟!

نگرانی بازنشستگان همگی از یک سنخ است؛ البته باید به این نگرانی، بی‌حوصلگی و سرسامِ برآمده از این همه رفت و برگشت را بیافزاییم: «حالا نمی‌دانم برگردم شهرستان یا تهران بمانم؛ شما حساب کنید اگر بروم باید بعد از چند روز دوباره برگردم؛ اگر هم بمانم که همه امورات زندگی‌ام معطل می‌ماند؛ چرا از قبل فکر نمی‌کنند که یک بازنشسته معدنکار برای تهران آمدن و نسخه گرفتن چه دشواری‌هایی دارد و اگر بخواهد همه این مراحل را از سر طی کند، کار خیلی سخت می‌شود....»

خاتمه قرارداد صندوق بازنشستگان فولاد با بیمه ملت که کارگذار خدمات درمانی بازنشستگان است، مساله‌ای است که بازنشستگان را نگران کرده است؛ بازنشستگان فولاد می‌گویند: تا امروز هم خیلی از هزینه‌های درمان و دارو را از «جیب» پرداخته‌ایم؛ نکند اوضاع بعد از این بدتر شود؟

آنها نکته مهم دیگری را نیز مطرح می‌کنند: سوال ما این است که با خاتمه قرارداد بیمه ملت، تکلیف نسخه‌های دارویی که متعلق به خیلی پیشترهاست چه می‌شود، نسخه‌هایی که در انتظار کمیسیون پزشکی و پاسخ هستند؟ کاش صندوق، خود تکلیف ما را روشن کند و به این سوالات پاسخ بدهد.

مدیر روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد در ارتباط با نگرانی‌هایی که بابت خاتمه قرارداد بیمه ملت وجود دارد، می‌گوید: قرارداد آخر فروردین تمام می‌شود ولی در حال حاضر، در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستیم؛ هنوز مشخص نیست که آیا با همین بیمه‌گذار قرارداد را تمدید می‌کنیم یا بیمه‌گذار تغییر خواهد کرد.

*ادامه فشار اقتصادی به کارگزاران مخابرات روستایی کشور در راستای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد

کارگزاران مخابرات روستایی کشور از ادامه فشار اقتصادی در راستای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد خبر می دهند.

کارگزاران مخابرات روستایی کشوربه خبرنگار رسانه ای گفتند: فشارها برای امضای قراردادهای فاقد مزایای قانونی شدت گرفته است.

آنها افزودند:معاونت مالی شرکت مخابرات ایران به ناظرین مالی مناطق مخابرات استان‌ها اعلام کرده است مادامی که کارگزاران مخابرات روستایی قرارداد ارسالی را امضا نکنند، حقوقی پرداخت نخواهد شد.

نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی کشوردرادامه گفتند: با این اقدامات قصد دارند کارگزاران را مجبور به پذیریش قراردادی نمایند که دارای اشکالات حقوقی و فنی‌ست تا از این مسیر بتوانند به اهداف خود در خصوص کم کردن هزینه‌های جاری شرکت رسیده و به اصطلاح سودآوری شرکت را افزایش دهند.

خاطرنشان میشود که، کارگزاران مخابرات روستایی کشورطی نامه ای سرگشاده بتاریخ بیستم فروردین ماه، ضمن محکوم کردن و اعتراض به فشار اقتصادی وتهدید به اخراج شرکت مخابرات ایران برای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد،اعلام کردند در صورت تداوم این روند دست به تجمعات اعتراضی خواهند زد.

*تجمع اعتراضی خانواده‌ وجمعی از دوستان توفیق محمودی نسبت به بلاتکلیفیش و بی خبری از وی مقابل ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج

روز چهارشنبه 21فروردین ماه، خانواده‌ وجمعی از دوستان توفیق محمودی دراعتراض به بلاتکلیفیش و بی خبری از وی مقابل ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج،تجمع کردند.بدنبال این تجمع خانواده این فعال کارگری موفق با ملاقات حضوری با وی شدند.

قابل یادآوری است که، توفیق محمودی فعال کارگری، هیجدهم اسفند ماه سال 1397توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی اداره اطلاعات سنندج، حین کار بازداشت شد.

این فعال کارگری طی یک تماس بسیار کوتاه تلفنی خبر بازداشت خود را به اطلاع خانواده اش رساند.

ازآن تاریخ تا برپایی تجمع اعتراضی وملاقات حضوری 21فروردین ماه،خانواده این فعال کارگری

پس از مراجعات مکرر به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج و پیگیری علت بازداشتش،با جواب سربالا روبرو بودند و تنها موفق به دریافت خودروی شخصیش شدند.

بنابه گزارش مندرج در کانال تلگرام کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری،روز چهارشنبه ۹۸/۱/۲۱ خانواده‌ی توفیق محمودی پس از پیگیری‌های مداوم موفق به ملاقات حضوری با عزیز دربندشان شدند.

شایان ذکر است روز چهارشنبه جمع کثیری از اعضای خانواده‌ و دوستان توفیق محمودی با تجمع مقابل ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج، و تهدید به ادامه‌ی تحصن در صورت عدم رسیدگی به خواست و مطالبه‌ی آنان مبنی بر آزادی آقای محمودی، مامورین سازمان اطلاعات را مجبور به عقب نشینی از مواضع غیر مسئولانه‌ی خود نموده، و با گرفتن امتیاز ملاقات حضوری دریچه‌ی جدیدی را جهت ادامه‌ی پیگیری‌های خود جهت آزادی بی‌قید و شرط عزیزشان باز نمودند.

*ابتکارات کارگران کارخانه هپکوبرای امدادرسانی به سیل‌زدگان پلدختر

کارگران کارخانه هپکو برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده اقداماتی چون تعمیرات ماشین سنگین تا پمپ‌ تخلیه گل و لای و تعمیر لوازم منزل انجام داده‌اند.

کارگران کارخانه هپکو به خبرنگار رسانه ای گفتند: کارگران تیم‌های حدود 30 نفره تشکیل داده‌اند که عمدتا کار تعمیرات ماشین سنگین را انجام می‌دادند. کارگران به تعمیر ماشین‌های سنگینی چون گریدر، بولدوزر  و بیل مکانیکی که بیشترین کاربرد را در سیل اخیر کشور داشته و در حین کار خراب می‌شد، پرداختند. در عین حال تعدادی جوشکار، برقکار و کارگرانی از واحد تاسیسات کارخانه هپکو اقداماتی برای تعمیر لوازم منزل انجام داده‌اند.

همچنین پمپ‌هایی جهت تخلیه گل و لای منازل با اندکی تغییر کاربری که کارگران روی پمپ‌های شرکت انجام دادند، به مناطق سیل زده اعزام شده است که در پاکسازی منازل سیل‌زدگان اثرگذار بوده است.

آنها افزودند: این کارگران که در حال حاضر در پلدختر مستقر هستند، نزدیک به 80 بخاری گازسوز و اجاق گاز و 3 نیسان آب معدنی نیز اعزام کرده‌اند. با این حال عمدتاً امدادرسانی‌ها مالی نبوده است.

طبق اظهارات این کارگران، تاکنون 300نفر از کارگران کارخانه هپکو برای حضور در تیم‌های امدادرسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com