اخبار و گزارشات کارگری ٢٣ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 12, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 23فروردین ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- گسترده تر ومستحکم ترباد همبستگی کارگران،معلمان،دانشجویان ودیگر نیروهای اجتماعی

گزارشات تصویری از دیدارهای فعالین کارگری،معلمی ودانشجویی با خانواده های معلمان زندانی محمودبهشتی،محمد حبیبی واسماعیل عبدی:

1- گزارش تصویری ازدیدار22فروردین ماه،جمعی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، فعالان کارگری و فعالان دانشجویی با خانواده های معلمان زندانی اسماعیل عبدی و محمد حبیبی

2- گزارش تصویری از دیدار 21فروردین ماه، جمعی از شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی ( بستا) و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از خانواده معلمان زندانی محمد حبیبی،محمود بهشتی

3- گزارش تصویری ازديدار نوروزی جمعی از معلمان و فعالان صنفی با خانواده معلمان زندانی اسماعيل عبدی و محمد حبیبی

- در دفاع از امنیت شغلی ومعیشتی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

- گزارشی کوتاه از همیاری فرهنگیان در مناطق سیل زده

- کمبودفضای کافی درمحل پایانه شرق وبی تدبیری مدیریت سامانه یک، مشکلات جدی برای رانندگان این خطوط بوجودآورده است

- تکذیبیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جهت اطلاع افکار عمومی

- کارخانه رب هفت تپه، پروڑه چند میلیون دلاری معلق

- پیام کارگران سیمان کارون مسجدسلیمان به اتحادیه آزاد کارگران ایران

- جنبش کارگری ایران و آینده آن

- جهت اطلاع:گزارشی در باره وضعیت پرستاران

- جان باختن یک کولبر درمرز شهرستان خوی براثرتیراندازی نیروهای نظامی

*گسترده تر ومستحکم ترباد همبستگی کارگران،معلمان،دانشجویان ودیگر نیروهای اجتماعی

گزارشات تصویری از دیدارهای فعالین کارگری،معلمی ودانشجویی با خانواده های معلمان زندانی محمودبهشتی،محمد حبیبی واسماعیل عبدی:

1- گزارش تصویری ازدیدار22فروردین ماه،جمعی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، فعالان کارگری و فعالان دانشجویی با خانواده های معلمان زندانی اسماعیل عبدی و محمد حبیبی

2- گزارش تصویری از دیدار 21فروردین ماه، جمعی از شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی ( بستا) و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از خانواده معلمان زندانی محمد حبیبی،محمود بهشتی

3- گزارش تصویری ازديدار نوروزی جمعی از معلمان و فعالان صنفی با خانواده معلمان زندانی اسماعيل عبدی و محمد حبیبی

*در دفاع از امنیت شغلی ومعیشتی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

کانال تلگرامی کارگران گروه ملی فولاد بتاریخ 23فروردین ماه،اطلاعیه  در دفاع از امنیت شغلی ومعیشتی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بشرح زیر صادرکرد:

با سلام و دعای خیر خدمت کلیه همکاران محترم

همانطور که میدانید از ابتدای سال جدید و بعد از تعطیلات نوروزی،تغییراتی در سطح مدیریتی شرکت صورت گرفت که خداحافظی غیر مترقبه آقای غفوری و اعلام سرپرستی فردی که در سال گذشته امتحان حضور خود در شرکت پس داده بود و مشاهده کردیم ،هر زمانی که مشکلات به تعویق افتادن حقوق و مسائل تولید و مواد اولیه مطرح گردید،با عنوان نمودن مواردی چون:حضور مافیا و عدم همکاری بنگاه های اقتصادی و بانک ملی،این مهم بطور فرسایشی بر پیکره شرکت و اوضاع اقتصادی و معیشتی پرسنل تحمیل گردید.

سرپرست جدید ،متأسفانه همان شخصی است که در سال گذشته با شیوع جو و افکار منفی،و گماردن برخی مدیران نا لایق بخشهای تولیدی، که بهیچ عنوان مورد تأئید پرسنل نمیباشند،به گونه ای سابقه و تجربه خود در زمینه صنعت فولاد را بطور منفی نشان داده و ثابت کرد که بهیچ عنوان در این سطح مدیریتی و حتی مدیران گذشته شرکت نمیباشد.

همکاران عزیز و گرامی:

از خواسته های مهم و اساسی همگانی پرسنل که در تمامی تجمعات،بخصوص سال گذشته عنوان میگردید، ورود مواد اولیه بطور مستمر،تولید بخشهای مختلف تولیدی و تثبیت پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل در تاریخی مشخص و معین بود،که به تبع این مسائل مهم ذکر شده،مشکلات دیگر از قبیل،بیمه تأمین اجتماعی،تکمیلی و.... برطرف گردد.

مسأله مهم پرداخت حقوق،آنهم در این شرایط بحرانی و فراگیر سیل اخیر،که وضعیت اقتصادی همه را تحت تأثیر خود قرار داده و متأسفانه در روزهای پایانی فروردین ماه،تاکنون اقدامی جهت پرداخت حقوق انجام نشده و گویی با روی کار آمدن سرپرست ناکار آمد جدید شرکت،پروسه تعویق حقوق و ورود مواد اولیه،در حال استارت زدن میباشد،که بعد از حدود۳۵روز،از آخرین پرداخت حقوق بهمن ماه سال گذشته،برای این مهم اقدامی صورت نگرفته است.

همکاران عزیز:

همگان میدانیم که بعد از تحمل تمامی سختی و مشکلات سالهای گذشته،خواستار  تثبیت وضعیت شغلی و حقوقی میباشیم و هیچگونه کوتاهی در این امر را نمیپذیریم،آنهم پس از تولید انبوه و فراوان و فروش محصولات مختلف تا کنون،که به تأئید اکثر مسؤلین و مدیران ارشد،نباید مشکلی در زمینه تأمین مواد اولیه و پرداخت حقوق صورت پذیرد.

پرسنل شریف و محترم گروه ملی،با درک این مهم و جلوگیری از پیش آمدن مشکلات احتمالی،که هیچکدام خواستار تکرار آن نمیباشیم،خواهشمندیم با هم اندیشی،مشورت و درایت عقلی،و مطرح نمودن آن،از همین ابتدا، بتوانیم امنیت شغلی و معیشتی خودرا رقم بزنیم.

*گزارشی کوتاه از همیاری فرهنگیان در مناطق سیل زده

از روز دوشنبه جمعی از فعالان صنفی از تهران، الیگودرز و اسلامشهر برای رساندن کمک های فرهنگیان به مناطق سیل‌زده رفته اند.

متاسفانه اوضاع کلی نابسامان است و فقدان مدیریت بحران درد آسیب دیدگان را دو چندان کرده است.

به همت مردم تقریبا اقلام اولیه بین همه تقسیم شده است.

از مجموع کمک های ستاد همیاری فرهنگیان یک محموله توسط آقای بداقی سه شنبه از البرز و اسلامشهر به معمولان ارسال شده است.

متاسفانه از برخی جاها مثل نورآباد غفلت شده، بخاطر همین  با نظر جمعی، هدایای فرهنگیان البرز و اسلامشهر، فرهنگیان تهران مرکز نواب و مرکز انجمن یاری کودکان تحویل فعالان صنفی دلفان جهت توزیع در روستاهای آسیب دیده خواهد شد.

محموله کانون الیگودرز توسط آقای گودرزی و محمودی با همکاری آقای ترکاشوند اینجا در کمپ پلدختر تخلیه شده است.

هدایای فرهنگیان شیراز توسط آقای زحمتکش و خانم ابراهیمی به سمت نورآباد خواهد رفت. شب گذشته هدایای کانون صنفی خمینی شهر و آقای قدیمی به پلدختر رسیدند.

در پلدختر یک زوج، آقای فریدونی و خانم رشیدی، کل زندگی خود را به کمپ فرهنگیان اختصاص داده اند و ما را شرمنده محبت خود کرده اند. همکاران خانم‌ها سلیمانی، مرادی و همسایگان کمپ و علیرضا و شایان و علی اصغر در کنار بزرگترها نیازهای سیل‌زدگان را بسته بندی می کنند.

اینجا سیل زندگی یک عده را برده اما امیدها همچنان پابرجاست.

از تمام کسانی که به ستاد همیاری فرهنگیان اعتماد کردند و کسانی که این روزها از کرج تا شیراز  ... صادقانه زحمت کشیدند تشکر می کنیم. همچنین از تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی معلمان تهران، کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین، کانون صنفی معلمان کرمانشاه، کانون صنفی معلمان خمینی شهر، فعالان صنفی استان فارس، فعالان صنفی استان البرز ، کانون صنفی معلمان اسلامشهر که با محوریت کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز که تاکنون همیار ستاد بوده اند تشکر و قدردانی می شود جا دارد از بازنشستگان عزیز تشکر ویژه نماییم.

بخشی از کمک های ارسالی با توجه به نیازها توزیع شده است و همکاران در پلدختر، معمولان و نورآباد در حال بسته بندی و آماده سازی باقی اقلام هستند.

اینجا مردم سیل‌زده نیازمند پتو و زیرانداز و لوام پخت و پز و غذاخوری هستند.

روز پنجشنبه از کمپ  "زاگرس چشم انتظار ماست" که انجمن صنفی معلمان مریوان وسقز در آن نقش دارند دیدن کردیم. یک کمپ بی نظیر در معمولان بود. کارشان عالی بود و باید از تجربه آنها آموخت.

یاد و خاطره زنده یاد شریف باجور را گرامی داشتیم جای خالی اثرات مثبت او بعد از جان‌ باختن غم‌انگیزش مشهود است.

با وجود کمپ های مردمی، سیل‌زدگان احساس تنهایی نمی کنند. اما نباید مطالبه گری را فراموش کنیم.

باید دولت مسئولیت خود را انجام دهد. باید مدارس را سامان دهد و وزارت آپ به وضعیت معلمان و دانش آموزان آسیب دیده رسیدگی کند.

فرهنگیان از بی عملی وزیر و عدم توجه به مسایل مدرسه و معلمان و دانش آموزان به شدت ناراحت هستند و ما باید صدایشان باشیم.

با تمام ملال آور بودن درس و مدرسه برای دانش آموزان، آنان از اینکه سیل کتاب هایشان را برده است ناراحت هستند. فقط در معمولان حدود ۷۰۰ دانش آموز بدون کتاب و دفتر شده اند وضعیت مدارس در معرض سیل نیز فاجعه است و برخی از مدارس کلا تخریب شده اند.

مردم فقط می توانند بخش کوچکی از نیازمندی ها را تامین کنند و این وظیفه نهادهای حاکمیتی است که وظایف خود را انجام دهند.

ستاد همیاری فرهنگیان ایران در حمایت از سیل زدگان

۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۸

*کمبودفضای کافی درمحل پایانه شرق وبی تدبیری مدیریت سامانه یک، مشکلات جدی برای رانندگان این خطوط بوجودآورده است

 پایانه شرق سامانه یک درحال حاضرهم مورداستفاده تعمیرگاه وسیار است وهم اجبارامحل تردد ورود و خروج اتوبوسهای سامانه یک بی آرتی تهرانپارس به پایانه آزادی میباشد، وازآنجایی که تعمیرگاه پایانه شرق

 دارای دودرب خروجی میباشد و هنگامی که اتوبوس ها بعداز تعمیر ورفع نقض عیب قصد خروج از سالن رادارند،  به دلیل مسدود کردن بی مورد درب قسمت شرقی سالن  به ناچار اتوبوس های دوکابین مجبورا که از درب غربی خارج شوند که به دلیل عدم فضای کافی درحین خروج،  باعث اختلال در نظم صف اتوبوس ها وترافیک شدید  و تنش بین راننده ها و مسئولین وعوامل ناحیه میگردد، واحتمال برخورد اتوبوس ها بایکدیگر

در حین جابجایی و خروج اتوبوس هااز سالن و خسارت برای رانندگان بسیارزیاد میباشد.

 بطوری که تاکنون رانندگان متحمل خسارت هایی به دلیل ترافیک وکوچک بودن محل ترددشده اند، درصورتیکه از درب شرقی اتوبوس ها به راحتی میتوانند خارج شوند و می توانداین همه بی نظمی ودرگیری واعصاب خوردکنی برای رانندگان درحین کارنداشته باشد.

متاسفانه رئیس تعمیرگاه هم به جای اینکه اتوبوس ها را در ساعت اولیه روز خروج کند درست نزدیک ساعات پایانی که شلوغ ترین زمان تغییر وتحول رانندگان زحمت کش میباشد، اتوبوس هاراخارج میکند که این هم یکی از دلایل ترافیک سنگین درحین ورود وخروج اتوبوس ها در پایانه میباشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد به مسئولین سامانه یک تاکید میکند تا جهت جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی برای رانندگان این خطوط، هرچه زودتر تدابیری برای حل مشکل پایانه تهرانپارس بیاندیشند وبه مشکلات موجود در محیط کار رسیدگی کنند .تا رانندگان پایانه تهرانپارس، درشرایط آرام وبدون استرس کارشان را شروع کنند و دچارحوادث وتصادفات ناشی از عدم ایمنی درمحیط کارنشوند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*تکذیبیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جهت اطلاع افکار عمومی

طبق گزارش های رسیده اطلاع پیدا کردیم که فرد و یا افرادی با سوءاستفاده ازنام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ، اقدام به اعلام شماره حسابی به نام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نموده و خواستار شده اند از طریق آن شماره حساب، کمک های مالی برای سیل زده گان را جمع آوری کنند.

از این طریق اعلام می داریم که سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از بدو ایجاد تا کنون هیچ شماره حسابی نداشته و ضمن تکذیب شماره حساب اعلام شده به نام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، این عمل زشت و ناپسند  را شدیدا محکوم می کنیم.

لازم به یاد آوری است که تنها منبع رسمی  اخبار و گزارشات و تصمیمات سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، همین کانال تلگرامی  می باشد که در ذیل مشخصات آن اعلام شده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

جمعه ۲۳ فروردین ۹۸

*کارخونه رب هفت تپه، پروڑه چند میلیون دلاری معلق

پیام ارسالی کارگران نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران

پس از واگذاری شرکت نیشکرهفت تپه به بخش خصوصی ، مالکان شرکت برای گرفتن ارز دولتی شروع به احداث پروژه های( کارخانه رب، زغال ، الکل ، آسفالت، ام دی اف و تاکستان ) کردند.

کارخونه رب یکی از پروژه هایی که در منطقه خیلی سروصدای کرد. پروژه ای که قرار بود موجب اشتغال زایی بیکاران منطقه و مرکز خرید محصول بیشتر کشاورزان منطقه باشد. اما ...

این پروژه فقط برای گرفتن ارز دولتی بود .  چندی پیش قاضی پرونده اختلاس  و رانت خواری مالکان بخش خصوصی در بازدیدی که از کارخونه رب داشت مهر تاییدی برای صوری بودن پروژه و گرفتن ارز دولتی زد .

تصاویر ماهواره ای که از محل احداث پروژه منتشر شده نشانگر خاکی بودن این کارخونه و اشتغال زایی کبوتران داشت. 

آری . کارخونه ای که مدیر پروژه آن تحصیلات دیپلم داشته باشد و با تبعیض و رانت خواری تاسیس شود قطعا عاقبتی بهتر از این نخواهد داشت .

*پیام کارگران سیمان کارون مسجدسلیمان به اتحادیه آزاد کارگران ایران

چندین  سال است که مرحوم محمد تقی علاقبندیان  سهام دار شرکت سیمان کارون و به طبع آن مدیران این سرمایه دار با اتخاذ دزدی و  و دغلی و حرف صدتا یک غاز کارگررا در فقر و فلاکت   و دولت  را حالت آچمز  نگه داشته است  و هنوزهم مشغول این رسالت خویش توسط وارثین و مدیران جدید خود است! باید دید آیا تمام این خرابیها و بی انضباطی ها کار کارگر است  دولت است  سهام دار است ؟ کیست که این همه ذات روباه صفتش  غالب بر همه امور شده باید متوجه بود و فهمید  هر صنعتی مربی لازم دارد، رهنما لازم دارد.

عیب کار اینجاست که وارثین این تشکیلات و مدیران آن فاسدند؛وقتی که سهام دار تا آنجا پیش میرود که حاضر است بازداشت شود و بمیرد اما حق الناس را ندهد   و معاونین وقت مرحوم از مدیر عامل گرفته تا ....  همه راه اورا پیش میگیرند  ، آنوقت چه توقع  بیجایی ست که از مشدی حسن بقال داشته باشیم و تعجب بکنیم که میوه اش را می گنداند و دور میریزد، اما حاضر نیست که به قیمت ارزان بفروشد...؟  خنده اوراست . تهوع آور است رفتار  وارثین  شرکت سیمان کارون. کارگر نان شب ندارد بخورد حقوق معوق دارد  آنوقت میبینیم موکب سیمان کارون در شوشتر احداث میشود تا شاید دولت و قوه قضاییه را از تصمیم خود که وصول مطالبات معوق را در دستور کار خود دارند. شاید سر در گم کنند ! شاید هم بتوانند !  بحرحال می‌بایست  چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نمود . شکی نیست بر اینکه مردم مظلوم خوزستان از سیل امسال  آسیب دیده اند و باید به کمک آنها شتافت اما این مصیبت  دیده میشود که مگر میشود هزاران کارگر این تشکیلات برای نان شب خود محتاج باشند اما برای ژست  تبلیغاتی کارفرما  اقدام به راه اندازی اماکن خیریه کند. کارفرمای محترم سیل چند سالیست. کارگران تو را گرفتار نموده  خبر نداری سیل کارگران تورا از وقتی درگیر خود نمود که حاضر شدی وامهایی میلیارد ی بگیری و بعد از سالها حاضر به پرداخت اصل آن هم نباشی و در نتیجه فلاکت و بدبختی این زیاده خواهی تو گریبان کارگر را گرفت و گرفته است.  رفتار تو بیشتر شبیه عیاران است که راه زنی میکردندو  از عایدات دزدی به فقیران. قرص نانی هم میدانند  تا شایدخدا از گناهان  بزرگ آنها چشم پوشی کند . ! وارثین و مدیران  بحق یا نا حق  با لیاقت یا بدون لیاقت  بفهمید شما متولی و باعث وبانی در هم شکسته شدن بنیاد هزاران خانواده هستید که از بد روزگار نان خور شما شده اند . درد را به که گوییم که بشنود و عکس العملی  نشان دهد . !؟ حضرت آقا  . ریاست محترم جمهور  . ریاست محترم قوه قضاییه  لطفا درد و ناله هزاران کارگر سیل زده از تفکر و عملکرد این اقایان را ببینید و اقدامی کنید  واله با الله  هم در این دنیا و هم در آخرت همه در مقام حضرت حق باید پاسخگو  باشیم.

*جنبش کارگری ایران و آینده آن

گفت‌و‌گوی رادیو زمانه با شاپور احسانی‌راد، عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران

اعتصاب‌ها و اعتراضات کارگری در چند سال اخیر روندی رشد یابنده داشته و سال ۹۷ به نسبت سال‌های قبل از گستردگی و عمق بیشتری برخوردار شده است. کارگران در سال ۹۷ با اشکال گوناگون مقاومت و مبارزه از جمله برپایی اعتصاب‌های طولانی‌مدت (نمونه مجتمع نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز)، اعتصاب‌های سراسری (نمونه اعتصاب‌های سراسری معلمان و بازنشستگان)، و اعتصاب کارگران در یک رشته کاری (کارگران ابنیه راه‌آهن) سطح نوینی از همبستگی مبارزاتی را به نمایش گذاشتند.

«زمانه» در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر پرسش‌هایی درباره جنبش کارگری ایران و چشم‌انداز آن را با چند فعال کارگری در میان گذاشته است.

شاپور احسانی راد فعال کارگری و عضو «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در گفت‌و‌گو با «زمانه» در پاسخ به این پرسش که «مبارزات کارگران در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید» نکاتی را برشمرده و در ادامه می‌گوید: «از یک منظر کلی ارزیابی نمونه‌هایی از قبیل تحصن سراسری معلمان، اعتصاب کارگران هپکو، هفت تپه و فولاد اهواز و حتی قبل تر از آن اعتصاب کامیونداران در سال گذشته نشان می‌دهد که طیف‌های مختلف طبقه کارگر وارد فاز جدید و جدی‌تری نسبت به سالهای گذشته شدند.»

پاسخ‌های شاپور احسانی راد فعال کارگری و عضو «اتحادیه آزاد کارگران ایران» به پرسش‌های زمانه را بخوانید.

سال گذشته کارگران و سایر مزدبگیران نمونه‌های درخشانی از اعتراض و اعتصاب را سازماندهی کردند. نمونه‌وار می‌توان از سه اعتصاب سراسری معلمان، اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز نام برد. از یک منظر کلی مبارزات کارگران در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال ۹۷ تجمع، اعتصاب و اعتراضات کارگری و صنفی، هم از نظر کمی و هم کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند. به غیر از افزایش اعتراضات در مراکز صنعتی، تولیدی، و نیز افزایش تعداد افراد دخیل در اعتصابات و تجمعات اعتراضی، خواست‌ها و مطالبات با تداوم، حدت و شدت بیشتر نسبت به سالهای پیش، در یک زمان طولانی‌تر و با بیان و شعارهای مشخص‌تر، نه تنها کارفرمای مستقیم بلکه نهادهای سیاسی مرتبط و حاکم بر سرنوشت کارگران را به چالش کشیدند، از یک منظر کلی ارزیابی نمونه‌هایی از قبیل تحصن سراسری معلمان، اعتصاب کارگران هپکو، هفت تپه و فولاد اهواز و حتی قبل تر از آن اعتصاب کامیونداران در سال گذشته نشان می‌دهد که طیف‌های مختلف طبقه کارگر وارد فاز جدید و جدی‌تری نسبت به سالهای گذشته شدند.

با آن که سال ۹۷ روند تعیین حداقل دستمزد در شورای عالی کار شبیه سال‌های قبل بود اما برخلاف سال‌های گذشته ما شاهد اعتراضات متمرکز با خواست مزد عادلانه نبودیم. چه توضیحی برای این مساله وجود دارد؟

راستش در این چهل سال هیچگاه اعتراض متمرکز و سازماندهی شده که بتوان بخش قابل ملاحظه‌ای از طبقه کارگر را درگیر مبارزه برای تعیین حداقل دستمزد عادلانه نماید، نشده است؛ شاید به جز طومار چهل هزار امضاء که به ابتکار اتحادیه آزاد کارگران ایران انجام شد، و توانست چندین سال بخشی از کارگران را از نظر ذهنی و عینی و حتی عملی حول محور آن درگیر مبارزه کند و اعتراضاتی را سازمان دهد و بالطبع توجه بقیه تشکل‌ها و نیروهای کارگری را نسبت به این مسئله جلب و درگیر کند، چیز دندان گیر دیگری رخ نداده است

به نظر می‌رسد عدم مشارکت کارگران در این چالش که به حیات و ممات آنها بسته است به دو دلیل عمده بوده است؛ دو دلیل که در درون خود متناقض و متضادند.

دلیل اول اینکه طیف‌های مختلف طبقه کارگر با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند که «حداقل دستمزد» را نه قانون کار (اصل ۴۱ و سه جانبه‌گرایی شورایی عالی کار) و نه ویڑگی‌های اقتصادی کشور (تورم و گرانی و سهم مزد در قیمت تمام شده کالا) بلکه توسط دولت به عنوان کارفرمای بزرگ، و در سیاست کلان تعیین می‌شود.

دلیل دوم، بر اساس دلیل اول، نگاه دولت و حکومت به مسئله دستمزد سیاسی است و هر فعالیت صنفی در این مورد را با اَنگ و برچسب سیاسی و امنیتی بشدت سرکوب می‌کند. و حتی پیشاپیش مانع از هرگونه تشکل‌یابی در محیط کار و حتی خارج از محیط کار می‌شود و عملا گونه قدرت چانه‌زنی کارگران برای فروش نیروی کار را از آنان سلب می‌کند.

این، دو رویکرد در مقابل مدافعان و فعالین کارگری قرار می‌دهد: مبارزه مستقیم سیاسی با طبقه حاکم، یا مبارزه صنفی برای حق اعتراض، اعتصاب، تشکل، دستمزد و غیره.

بخشی از فعالین کارگری بر این باورند که کارگران باید با سازمانیابی، به حقوق بنیادی خود دست بیابند و به یک نیروی قدرتمند اجتماعی تبدیل شوند. زیرا بدون این نقطه عزیمت و رویکرد هرگز نخواهند توانست مستقلا در سرنوشت خود دخیل و حاکم شوند.

ضمن اینکه چانه‌زنی برای دستمزد، نیاز به تشکل اتحادیه‌ای و سندیکایی دارد که این نیز منوط به امنیت شغلی است که جدا از هزینه‌های اخراج و سرکوب، با وجود قراردادهای موقت، سفید امضا و پیمانکاری‌ها، انگیزه‌ای برای مشارکت کارگران برای این امر نمی‌گذارد، که جزیی از تناقض و تضاد حاکم بر مبارزه طبقاتی کارگران در کشور ماست

سال ۹۷ پایان یافت اما مطالبات کارگران به جای خود باقی است. در آخرین روزهای سال ۹۷ شورای عالی کار هم دستمزد حقیرانه‌ای که برای کارگران تعیین کرد. چشم‌انداز شما از مبارزات کارگری سال ۹۸ چگونه است؟

به نظر می‌رسد مبارزات کارگران در این سال‌ها ضمن اینکه دلایل معیشتی و اقتصادی داشته است منبعث از اوضاع مافیایی سیاسی حاکم بر کشور بوده است، راستش طبقه کارگر با توجه با مافیای سیاسی در کشور با یک تناقض و پارادوکس نیز در حال مبارزه است. وقتی کارگران در هر واحد صنعتی و تولیدی برای احقاق حقوق و مطالبات صنفی خود تلاش و مبارزه می‌کنند، دست به اعتراض و اعتصاب می‌زنند، تولید را متوقف می‌کنند، مافیاهای چندگانه اقتصادی حاکم برای آن واحد تولیدی و صنعتی در هر دو حالت اعتصاب و تداوم تولید، سود می‌برند. اگر اعتصاب منجر به توقف تولید شود تا جایی که شرکت دچار بحران و ورشکستگی شود از فروش زمین تا تغییر کاربری و… سود سرشار می‌بزند. و اگر تولید تداوم و استمرار یابد با وجود نیروی کار ارزان‌، سودهای نجومی می‌برند این مسئله را در سال‌های اخیر در کارخانه‌ها، معادن و واحدهای متعدد صنعتی شاهد بودیم و این مسئله کار را برای احقاق حقوق کارگران بشدت سخت کرده است. اما با وجود دستمزد حقیرانه‌ای که امسال به طبقه کارگر تحمیل شده است و موج کمرشکن گرانی و تورم افسار گسیخته که هیچگونه سنخیتی با امرار معاش و حفظ کرامت انسانی کارگران ندارد، بدون شک کارگران از فاز اعتراضات محلی عبور کرده و به اعتراضات گسترده و سراسری روی خواهند آورد

مهم‌ترین مانع ارتقاء جنبش کارگری ایران چیست؟

جنبش کارگری یک جنبش اجتماعی اعتراضی در یک کلیت عمومی جامعه است که به‌نظر می‌رسد در این چهل سال سرمایه‌داری حاکم با همه اخراج‌ها، بگیر و ببندها و سرکوب‌ها نتوانسته است مانعی جدی در ارتقای این جنبش اصیل و قائم به ذات ایجاد کند. این جنبش در عین حال که تدافعی و مطالباتی است خصلت و جوهر طبقاتی خود را با تعرض و تهاجم به بنیادهای سرمایه نشان داده است. اعتصاب به سنت کارگری تبدیل شده است. تشکل‌خواهی در میان کارگران نهادینه شده است. کارگران به نظرات، تفکرات، ابزار و اهرم و آموزه‌های علمی تغییر شرایط خود مجهز شده‌اند. از این رو مانع جدی در ارتقای جنبش کارگری نمی‌بینیم

به اعتقاد شما تشکل‌های مستقل کارگری در اول ماه مه امسال باید چه خواست‌هایی را طرح کنند؟

به نظر می‌رسد بر افزایش فوری حقوق و دستمزد، پرداخت حقوق‌های معوقه، و بویڑه بر حق تشکل یابی، حق اعتصاب و اعتراض و آزادی فوری رهبران، فعالین کارگری و دیگر نیروهای اجتماعی تاکید بیشتری شود و حول و محور این خواست‌های بنیادی، اتحاد عملی مستحکم‌تر و فعالتری در بین طبقه کارگر ایجاد شود.

۲۳ فروردین ۱۳۹۸

*جهت اطلاع:گزارشی در باره وضعیت پرستاران

بخش خصوصی عقبه‌ی سدِ آهنینِ قدرت مقابل پرستاران است/ برخی مدیرانِ پرستاری به صنفِ خودشان پشت می‌کنند

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ23فروردین ماه،محمدرضا شریفی‌مقدم گفت: چرا وقتی قانون به نفع ما است اما شرایط پرستاران تا این حد ناگوار است؟! همواره تاکید کرده‌ایم یک جریان قدرت که منافع آنها در تضاد با پرستاران است، مانع از اجرایی شدن این قوانین بوده است اما جریان قدرت بدون پیوند با ثروت و بدون استفاده از برخی پرستاران وابسته به خود نمی‌توانست موفق شود.

محمدرضا شریفی مقدم با اشاره به اینکه شاید هیچ صنفی به اندازه جامعه پرستاری قوانین و مقررات بر زمین مانده ندارد، تصریح کرد: فقط یک قلم قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» ۱۲ سال است که اجرایی نشده است..

شریفی مقدم گفت: پرستاران از سال ۶۷ که قانون سخت و زیان‌آوری‌شان نوشته شده تاکنون، نتوانسته‌اند از مواهب آن بهره‌مند شوند و این قانون به‌طور کامل اجرایی نمی‌شود. قانونگذار در سال ۸۸ قانون ارتقای بهره‌وری را تصویب کرده است تا پرستاران به دلیل سختی شغل‌شان کمتر در فضای کار باشند. این قانون در درجه اول به نفع بیماران است اما هنوز هم شیفت‌های کاری بالا پرستاران را آزرده می‌کند.

وی افزود: سوال اینجاست چرا وقتی قانون به نفع ما است اما شرایط پرستاران تا این حد ناگوار است؟! همواره تاکید کرده‌ایم یک جریان قدرت که منافع آنها در تضاد با پرستاران است، مانع از اجرایی شدن این قوانین بوده است اما جریان قدرت بدون پیوند با ثروت و بدون استفاده از برخی پرستاران وابسته به خود نمی‌توانست موفق شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی قانونی تصویب می‌شود پرستاران باید از آن برخوردار شوند، بیان کرد: واضح است که اجرایی شدن این قانون در تضاد با منافع جریان قدرت است.

به گفته شریفی مقدم؛ اخیرا کمپینی تشکیل شده و قرار است تا جریان وابسته پرستاری که سازوکارهای سد تراشیدن آنها مقابل تحقق مطالبات پرستاران است را برملا کند و درباره آن سخن بگوید.

او ادامه داد: سالانه ۳۵ میلیارد دلاری که در نظام سلامت وجود دارد، آنقدر هست که جریان‌های خاص حتی جلوی حداقلی‌ترین قوانین به نفع پرستاران را نیز بگیرند. اگر موافقت می‌شد که طبق پیشنهاد ما برای تخصیص منابع ۲ هزار میلیاردی در لایحه بودجه ۹۸ به قانون تعرفه‌گذاری پرستاران برای نزدیک به ۲۰۰ هزار پرستار عمل شود، گرچه مبلغ خیلی زیادی در حقوق پرستاران نخواهد بود اما همین پول برای جمعیت ۵ هزار نفره پزشک شامل هیئت علمی، رئیس بیمارستان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی رقم بسیار بیشتری خواهد شد.

شریفی مقدم تصریح کرد: عقبه این جریان قدرت بخش خصوصی است که در راس تصمیمات بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولت و مجلس حضور دارند. این جریان حتی مانع می‌شود که در حد ۲ هزار میلیارد تومان بودجه به پرستاران برای اجرای قانونی که ۱۲ سال بر زمین مانده، تخصیص داده شود.

اما این پرستاران وابسته چه نقشی در تامین منافع صاحبان قدرت در این سیستم بازی می‌کنند؟ شریفی مقدم گفت: روسای بیمارستان‌ها مدیران پرستاری در هر بیمارستان را انتخاب می‌کنند. در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که مدیران پرستاری اگرچه از بین پرستاران هستند اما برخی از آنها نه تنها منافع و مطالبات پرستاران را پیگیری نمی‌کنند بلکه عملاً در راستای سلبِ حق اعتراض از پرستاران عمل می‌کنند. آنهم وقتی فقط می‌خواهیم که قانون را رعایت کنند.

او اظهار داشت: پرستاران معتقدند که «مدیر پرستاری» باید انتخاب پرستاران همان بیمارستان باشد نه رئیس بیمارستان. به ویژه که در این سال‌ها ثابت شده برخی مدیران پرستاری با جریان قدرت همراهی می‌کنند. مدیر پرستاری موظف است که مطالبات و مشکلات جامعه پرستاری را به بالا منتقل کند اما عملاً  آنها به پرستاران فشار می‌آورند و هرجا پرستاری حرف بزند، او را به حراست و هیئت تخلفات اداری معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: ابزارهای فشار بر پرستاران شامل دادن شیفت‌های مخالف، تعویض بخش‌ها و کم حساب کردن کارانه است. پرستار اگر یک ساعت دیر بیاید به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شود اما پزشک همیشه حقوقش را کامل می‌گیرد.

این در حالی است که به گفته شریفی مقدم اخیراً در همین راستا جمعی از پرستاران، فعالان صنفی خانه پرستار و نظام پرستاری و دیگر فعالان مستقل، کمپینی برای نه گفتن به پرستاران وابسته تشکیل داده‌اند. در این کمپین بدنه جامعه پرستاری به تفصیل درباره تفرقه‌‌اندازی‌ها در بین خودشان و پرستارانی که عملاً مانع تحقق مطالبات پرستاران هستند، صحبت می‌کنند و تجربیاتشان را در این زمینه بیان می‌کنند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته باتوجه به اینکه پرستار بیشترین وقت را در کنار بیمار می‌گذارند و در جریان تمام ابعاد مشکلات بیماران است، معمولاً «مدیریت بیمار» را هم پرستاران برعهده دارد اما در کشور ما اینطور نیست.

شریفی مقدم بیان کرد: وقتی می‌گوییم دستمزد برخی پزشکان ۳۰۰ درصد برابرِ دستمزد پرستاران است، خواه ناخواه این تبعیض فسادهای سیستماتیک تولید می‌کند. امروز پرستاران باید هرچه بیشتر اتحاد داشته باشند. وقتی یک پرستار که به عنوان مدیر پرستاری بیمارستان از سوی رئیس انتخاب شده به ضرر پرستاران عمل می‌کند، مانع بزرگی بر سر راه مطالبه‌گری پرستاران یجاد خواهد شد.

*جان باختن یک کولبر درمرز شهرستان خوی براثرتیراندازی نیروهای نظامی

یک کولبردرنواحی مرزی شهرستان خوی براثرتیراندازی نیروهای نظامی جانش را ازدست

اخبار و گزارشات کارگری 23فروردین ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- گسترده تر ومستحکم ترباد همبستگی کارگران،معلمان،دانشجویان ودیگر نیروهای اجتماعی

گزارشات تصویری از دیدارهای فعالین کارگری،معلمی ودانشجویی با خانواده های معلمان زندانی محمودبهشتی،محمد حبیبی واسماعیل عبدی:

1- گزارش تصویری ازدیدار22فروردین ماه،جمعی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، فعالان کارگری و فعالان دانشجویی با خانواده های معلمان زندانی اسماعیل عبدی و محمد حبیبی

2- گزارش تصویری از دیدار 21فروردین ماه، جمعی از شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی ( بستا) و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از خانواده معلمان زندانی محمد حبیبی،محمود بهشتی

3- گزارش تصویری ازديدار نوروزی جمعی از معلمان و فعالان صنفی با خانواده معلمان زندانی اسماعيل عبدی و محمد حبیبی

- در دفاع از امنیت شغلی ومعیشتی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

- گزارشی کوتاه از همیاری فرهنگیان در مناطق سیل زده

- کمبودفضای کافی درمحل پایانه شرق وبی تدبیری مدیریت سامانه یک، مشکلات جدی برای رانندگان این خطوط بوجودآورده است

- تکذیبیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جهت اطلاع افکار عمومی

- کارخانه رب هفت تپه، پروڑه چند میلیون دلاری معلق

- پیام کارگران سیمان کارون مسجدسلیمان به اتحادیه آزاد کارگران ایران

- جنبش کارگری ایران و آینده آن

- جهت اطلاع:گزارشی در باره وضعیت پرستاران

- جان باختن یک کولبر درمرز شهرستان خوی براثرتیراندازی نیروهای نظامی

*گسترده تر ومستحکم ترباد همبستگی کارگران،معلمان،دانشجویان ودیگر نیروهای اجتماعی

گزارشات تصویری از دیدارهای فعالین کارگری،معلمی ودانشجویی با خانواده های معلمان زندانی محمودبهشتی،محمد حبیبی واسماعیل عبدی:

1- گزارش تصویری ازدیدار22فروردین ماه،جمعی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، فعالان کارگری و فعالان دانشجویی با خانواده های معلمان زندانی اسماعیل عبدی و محمد حبیبی

2- گزارش تصویری از دیدار 21فروردین ماه، جمعی از شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی ( بستا) و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از خانواده معلمان زندانی محمد حبیبی،محمود بهشتی

3- گزارش تصویری ازديدار نوروزی جمعی از معلمان و فعالان صنفی با خانواده معلمان زندانی اسماعيل عبدی و محمد حبیبی

*در دفاع از امنیت شغلی ومعیشتی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

کانال تلگرامی کارگران گروه ملی فولاد بتاریخ 23فروردین ماه،اطلاعیه  در دفاع از امنیت شغلی ومعیشتی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بشرح زیر صادرکرد:

با سلام و دعای خیر خدمت کلیه همکاران محترم

همانطور که میدانید از ابتدای سال جدید و بعد از تعطیلات نوروزی،تغییراتی در سطح مدیریتی شرکت صورت گرفت که خداحافظی غیر مترقبه آقای غفوری و اعلام سرپرستی فردی که در سال گذشته امتحان حضور خود در شرکت پس داده بود و مشاهده کردیم ،هر زمانی که مشکلات به تعویق افتادن حقوق و مسائل تولید و مواد اولیه مطرح گردید،با عنوان نمودن مواردی چون:حضور مافیا و عدم همکاری بنگاه های اقتصادی و بانک ملی،این مهم بطور فرسایشی بر پیکره شرکت و اوضاع اقتصادی و معیشتی پرسنل تحمیل گردید.

سرپرست جدید ،متأسفانه همان شخصی است که در سال گذشته با شیوع جو و افکار منفی،و گماردن برخی مدیران نا لایق بخشهای تولیدی، که بهیچ عنوان مورد تأئید پرسنل نمیباشند،به گونه ای سابقه و تجربه خود در زمینه صنعت فولاد را بطور منفی نشان داده و ثابت کرد که بهیچ عنوان در این سطح مدیریتی و حتی مدیران گذشته شرکت نمیباشد.

همکاران عزیز و گرامی:

از خواسته های مهم و اساسی همگانی پرسنل که در تمامی تجمعات،بخصوص سال گذشته عنوان میگردید، ورود مواد اولیه بطور مستمر،تولید بخشهای مختلف تولیدی و تثبیت پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل در تاریخی مشخص و معین بود،که به تبع این مسائل مهم ذکر شده،مشکلات دیگر از قبیل،بیمه تأمین اجتماعی،تکمیلی و.... برطرف گردد.

مسأله مهم پرداخت حقوق،آنهم در این شرایط بحرانی و فراگیر سیل اخیر،که وضعیت اقتصادی همه را تحت تأثیر خود قرار داده و متأسفانه در روزهای پایانی فروردین ماه،تاکنون اقدامی جهت پرداخت حقوق انجام نشده و گویی با روی کار آمدن سرپرست ناکار آمد جدید شرکت،پروسه تعویق حقوق و ورود مواد اولیه،در حال استارت زدن میباشد،که بعد از حدود۳۵روز،از آخرین پرداخت حقوق بهمن ماه سال گذشته،برای این مهم اقدامی صورت نگرفته است.

همکاران عزیز:

همگان میدانیم که بعد از تحمل تمامی سختی و مشکلات سالهای گذشته،خواستار  تثبیت وضعیت شغلی و حقوقی میباشیم و هیچگونه کوتاهی در این امر را نمیپذیریم،آنهم پس از تولید انبوه و فراوان و فروش محصولات مختلف تا کنون،که به تأئید اکثر مسؤلین و مدیران ارشد،نباید مشکلی در زمینه تأمین مواد اولیه و پرداخت حقوق صورت پذیرد.

پرسنل شریف و محترم گروه ملی،با درک این مهم و جلوگیری از پیش آمدن مشکلات احتمالی،که هیچکدام خواستار تکرار آن نمیباشیم،خواهشمندیم با هم اندیشی،مشورت و درایت عقلی،و مطرح نمودن آن،از همین ابتدا، بتوانیم امنیت شغلی و معیشتی خودرا رقم بزنیم.

*گزارشی کوتاه از همیاری فرهنگیان در مناطق سیل زده

از روز دوشنبه جمعی از فعالان صنفی از تهران، الیگودرز و اسلامشهر برای رساندن کمک های فرهنگیان به مناطق سیل‌زده رفته اند.

متاسفانه اوضاع کلی نابسامان است و فقدان مدیریت بحران درد آسیب دیدگان را دو چندان کرده است.

به همت مردم تقریبا اقلام اولیه بین همه تقسیم شده است.

از مجموع کمک های ستاد همیاری فرهنگیان یک محموله توسط آقای بداقی سه شنبه از البرز و اسلامشهر به معمولان ارسال شده است.

متاسفانه از برخی جاها مثل نورآباد غفلت شده، بخاطر همین  با نظر جمعی، هدایای فرهنگیان البرز و اسلامشهر، فرهنگیان تهران مرکز نواب و مرکز انجمن یاری کودکان تحویل فعالان صنفی دلفان جهت توزیع در روستاهای آسیب دیده خواهد شد.

محموله کانون الیگودرز توسط آقای گودرزی و محمودی با همکاری آقای ترکاشوند اینجا در کمپ پلدختر تخلیه شده است.

هدایای فرهنگیان شیراز توسط آقای زحمتکش و خانم ابراهیمی به سمت نورآباد خواهد رفت. شب گذشته هدایای کانون صنفی خمینی شهر و آقای قدیمی به پلدختر رسیدند.

در پلدختر یک زوج، آقای فریدونی و خانم رشیدی، کل زندگی خود را به کمپ فرهنگیان اختصاص داده اند و ما را شرمنده محبت خود کرده اند. همکاران خانم‌ها سلیمانی، مرادی و همسایگان کمپ و علیرضا و شایان و علی اصغر در کنار بزرگترها نیازهای سیل‌زدگان را بسته بندی می کنند.

اینجا سیل زندگی یک عده را برده اما امیدها همچنان پابرجاست.

از تمام کسانی که به ستاد همیاری فرهنگیان اعتماد کردند و کسانی که این روزها از کرج تا شیراز  ... صادقانه زحمت کشیدند تشکر می کنیم. همچنین از تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی معلمان تهران، کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین، کانون صنفی معلمان کرمانشاه، کانون صنفی معلمان خمینی شهر، فعالان صنفی استان فارس، فعالان صنفی استان البرز ، کانون صنفی معلمان اسلامشهر که با محوریت کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز که تاکنون همیار ستاد بوده اند تشکر و قدردانی می شود جا دارد از بازنشستگان عزیز تشکر ویژه نماییم.

بخشی از کمک های ارسالی با توجه به نیازها توزیع شده است و همکاران در پلدختر، معمولان و نورآباد در حال بسته بندی و آماده سازی باقی اقلام هستند.

اینجا مردم سیل‌زده نیازمند پتو و زیرانداز و لوام پخت و پز و غذاخوری هستند.

روز پنجشنبه از کمپ  "زاگرس چشم انتظار ماست" که انجمن صنفی معلمان مریوان وسقز در آن نقش دارند دیدن کردیم. یک کمپ بی نظیر در معمولان بود. کارشان عالی بود و باید از تجربه آنها آموخت.

یاد و خاطره زنده یاد شریف باجور را گرامی داشتیم جای خالی اثرات مثبت او بعد از جان‌ باختن غم‌انگیزش مشهود است.

با وجود کمپ های مردمی، سیل‌زدگان احساس تنهایی نمی کنند. اما نباید مطالبه گری را فراموش کنیم.

باید دولت مسئولیت خود را انجام دهد. باید مدارس را سامان دهد و وزارت آپ به وضعیت معلمان و دانش آموزان آسیب دیده رسیدگی کند.

فرهنگیان از بی عملی وزیر و عدم توجه به مسایل مدرسه و معلمان و دانش آموزان به شدت ناراحت هستند و ما باید صدایشان باشیم.

با تمام ملال آور بودن درس و مدرسه برای دانش آموزان، آنان از اینکه سیل کتاب هایشان را برده است ناراحت هستند. فقط در معمولان حدود ۷۰۰ دانش آموز بدون کتاب و دفتر شده اند وضعیت مدارس در معرض سیل نیز فاجعه است و برخی از مدارس کلا تخریب شده اند.

مردم فقط می توانند بخش کوچکی از نیازمندی ها را تامین کنند و این وظیفه نهادهای حاکمیتی است که وظایف خود را انجام دهند.

ستاد همیاری فرهنگیان ایران در حمایت از سیل زدگان

۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۸

*کمبودفضای کافی درمحل پایانه شرق وبی تدبیری مدیریت سامانه یک، مشکلات جدی برای رانندگان این خطوط بوجودآورده است

 پایانه شرق سامانه یک درحال حاضرهم مورداستفاده تعمیرگاه وسیار است وهم اجبارامحل تردد ورود و خروج اتوبوسهای سامانه یک بی آرتی تهرانپارس به پایانه آزادی میباشد، وازآنجایی که تعمیرگاه پایانه شرق

 دارای دودرب خروجی میباشد و هنگامی که اتوبوس ها بعداز تعمیر ورفع نقض عیب قصد خروج از سالن رادارند،  به دلیل مسدود کردن بی مورد درب قسمت شرقی سالن  به ناچار اتوبوس های دوکابین مجبورا که از درب غربی خارج شوند که به دلیل عدم فضای کافی درحین خروج،  باعث اختلال در نظم صف اتوبوس ها وترافیک شدید  و تنش بین راننده ها و مسئولین وعوامل ناحیه میگردد، واحتمال برخورد اتوبوس ها بایکدیگر

در حین جابجایی و خروج اتوبوس هااز سالن و خسارت برای رانندگان بسیارزیاد میباشد.

 بطوری که تاکنون رانندگان متحمل خسارت هایی به دلیل ترافیک وکوچک بودن محل ترددشده اند، درصورتیکه از درب شرقی اتوبوس ها به راحتی میتوانند خارج شوند و می توانداین همه بی نظمی ودرگیری واعصاب خوردکنی برای رانندگان درحین کارنداشته باشد.

متاسفانه رئیس تعمیرگاه هم به جای اینکه اتوبوس ها را در ساعت اولیه روز خروج کند درست نزدیک ساعات پایانی که شلوغ ترین زمان تغییر وتحول رانندگان زحمت کش میباشد، اتوبوس هاراخارج میکند که این هم یکی از دلایل ترافیک سنگین درحین ورود وخروج اتوبوس ها در پایانه میباشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد به مسئولین سامانه یک تاکید میکند تا جهت جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی برای رانندگان این خطوط، هرچه زودتر تدابیری برای حل مشکل پایانه تهرانپارس بیاندیشند وبه مشکلات موجود در محیط کار رسیدگی کنند .تا رانندگان پایانه تهرانپارس، درشرایط آرام وبدون استرس کارشان را شروع کنند و دچارحوادث وتصادفات ناشی از عدم ایمنی درمحیط کارنشوند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*تکذیبیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جهت اطلاع افکار عمومی

طبق گزارش های رسیده اطلاع پیدا کردیم که فرد و یا افرادی با سوءاستفاده ازنام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ، اقدام به اعلام شماره حسابی به نام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نموده و خواستار شده اند از طریق آن شماره حساب، کمک های مالی برای سیل زده گان را جمع آوری کنند.

از این طریق اعلام می داریم که سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از بدو ایجاد تا کنون هیچ شماره حسابی نداشته و ضمن تکذیب شماره حساب اعلام شده به نام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، این عمل زشت و ناپسند  را شدیدا محکوم می کنیم.

لازم به یاد آوری است که تنها منبع رسمی  اخبار و گزارشات و تصمیمات سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، همین کانال تلگرامی  می باشد که در ذیل مشخصات آن اعلام شده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

جمعه ۲۳ فروردین ۹۸

*کارخونه رب هفت تپه، پروڑه چند میلیون دلاری معلق

پیام ارسالی کارگران نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران

پس از واگذاری شرکت نیشکرهفت تپه به بخش خصوصی ، مالکان شرکت برای گرفتن ارز دولتی شروع به احداث پروژه های( کارخانه رب، زغال ، الکل ، آسفالت، ام دی اف و تاکستان ) کردند.

کارخونه رب یکی از پروژه هایی که در منطقه خیلی سروصدای کرد. پروژه ای که قرار بود موجب اشتغال زایی بیکاران منطقه و مرکز خرید محصول بیشتر کشاورزان منطقه باشد. اما ...

این پروژه فقط برای گرفتن ارز دولتی بود .  چندی پیش قاضی پرونده اختلاس  و رانت خواری مالکان بخش خصوصی در بازدیدی که از کارخونه رب داشت مهر تاییدی برای صوری بودن پروژه و گرفتن ارز دولتی زد .

تصاویر ماهواره ای که از محل احداث پروژه منتشر شده نشانگر خاکی بودن این کارخونه و اشتغال زایی کبوتران داشت. 

آری . کارخونه ای که مدیر پروژه آن تحصیلات دیپلم داشته باشد و با تبعیض و رانت خواری تاسیس شود قطعا عاقبتی بهتر از این نخواهد داشت .

*پیام کارگران سیمان کارون مسجدسلیمان به اتحادیه آزاد کارگران ایران

چندین  سال است که مرحوم محمد تقی علاقبندیان  سهام دار شرکت سیمان کارون و به طبع آن مدیران این سرمایه دار با اتخاذ دزدی و  و دغلی و حرف صدتا یک غاز کارگررا در فقر و فلاکت   و دولت  را حالت آچمز  نگه داشته است  و هنوزهم مشغول این رسالت خویش توسط وارثین و مدیران جدید خود است! باید دید آیا تمام این خرابیها و بی انضباطی ها کار کارگر است  دولت است  سهام دار است ؟ کیست که این همه ذات روباه صفتش  غالب بر همه امور شده باید متوجه بود و فهمید  هر صنعتی مربی لازم دارد، رهنما لازم دارد.

عیب کار اینجاست که وارثین این تشکیلات و مدیران آن فاسدند؛وقتی که سهام دار تا آنجا پیش میرود که حاضر است بازداشت شود و بمیرد اما حق الناس را ندهد   و معاونین وقت مرحوم از مدیر عامل گرفته تا ....  همه راه اورا پیش میگیرند  ، آنوقت چه توقع  بیجایی ست که از مشدی حسن بقال داشته باشیم و تعجب بکنیم که میوه اش را می گنداند و دور میریزد، اما حاضر نیست که به قیمت ارزان بفروشد...؟  خنده اوراست . تهوع آور است رفتار  وارثین  شرکت سیمان کارون. کارگر نان شب ندارد بخورد حقوق معوق دارد  آنوقت میبینیم موکب سیمان کارون در شوشتر احداث میشود تا شاید دولت و قوه قضاییه را از تصمیم خود که وصول مطالبات معوق را در دستور کار خود دارند. شاید سر در گم کنند ! شاید هم بتوانند !  بحرحال می‌بایست  چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نمود . شکی نیست بر اینکه مردم مظلوم خوزستان از سیل امسال  آسیب دیده اند و باید به کمک آنها شتافت اما این مصیبت  دیده میشود که مگر میشود هزاران کارگر این تشکیلات برای نان شب خود محتاج باشند اما برای ژست  تبلیغاتی کارفرما  اقدام به راه اندازی اماکن خیریه کند. کارفرمای محترم سیل چند سالیست. کارگران تو را گرفتار نموده  خبر نداری سیل کارگران تورا از وقتی درگیر خود نمود که حاضر شدی وامهایی میلیارد ی بگیری و بعد از سالها حاضر به پرداخت اصل آن هم نباشی و در نتیجه فلاکت و بدبختی این زیاده خواهی تو گریبان کارگر را گرفت و گرفته است.  رفتار تو بیشتر شبیه عیاران است که راه زنی میکردندو  از عایدات دزدی به فقیران. قرص نانی هم میدانند  تا شایدخدا از گناهان  بزرگ آنها چشم پوشی کند . ! وارثین و مدیران  بحق یا نا حق  با لیاقت یا بدون لیاقت  بفهمید شما متولی و باعث وبانی در هم شکسته شدن بنیاد هزاران خانواده هستید که از بد روزگار نان خور شما شده اند . درد را به که گوییم که بشنود و عکس العملی  نشان دهد . !؟ حضرت آقا  . ریاست محترم جمهور  . ریاست محترم قوه قضاییه  لطفا درد و ناله هزاران کارگر سیل زده از تفکر و عملکرد این اقایان را ببینید و اقدامی کنید  واله با الله  هم در این دنیا و هم در آخرت همه در مقام حضرت حق باید پاسخگو  باشیم.

*جنبش کارگری ایران و آینده آن

گفت‌و‌گوی رادیو زمانه با شاپور احسانی‌راد، عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران

اعتصاب‌ها و اعتراضات کارگری در چند سال اخیر روندی رشد یابنده داشته و سال ۹۷ به نسبت سال‌های قبل از گستردگی و عمق بیشتری برخوردار شده است. کارگران در سال ۹۷ با اشکال گوناگون مقاومت و مبارزه از جمله برپایی اعتصاب‌های طولانی‌مدت (نمونه مجتمع نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز)، اعتصاب‌های سراسری (نمونه اعتصاب‌های سراسری معلمان و بازنشستگان)، و اعتصاب کارگران در یک رشته کاری (کارگران ابنیه راه‌آهن) سطح نوینی از همبستگی مبارزاتی را به نمایش گذاشتند.

«زمانه» در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر پرسش‌هایی درباره جنبش کارگری ایران و چشم‌انداز آن را با چند فعال کارگری در میان گذاشته است.

شاپور احسانی راد فعال کارگری و عضو «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در گفت‌و‌گو با «زمانه» در پاسخ به این پرسش که «مبارزات کارگران در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید» نکاتی را برشمرده و در ادامه می‌گوید: «از یک منظر کلی ارزیابی نمونه‌هایی از قبیل تحصن سراسری معلمان، اعتصاب کارگران هپکو، هفت تپه و فولاد اهواز و حتی قبل تر از آن اعتصاب کامیونداران در سال گذشته نشان می‌دهد که طیف‌های مختلف طبقه کارگر وارد فاز جدید و جدی‌تری نسبت به سالهای گذشته شدند.»

پاسخ‌های شاپور احسانی راد فعال کارگری و عضو «اتحادیه آزاد کارگران ایران» به پرسش‌های زمانه را بخوانید.

سال گذشته کارگران و سایر مزدبگیران نمونه‌های درخشانی از اعتراض و اعتصاب را سازماندهی کردند. نمونه‌وار می‌توان از سه اعتصاب سراسری معلمان، اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز نام برد. از یک منظر کلی مبارزات کارگران در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال ۹۷ تجمع، اعتصاب و اعتراضات کارگری و صنفی، هم از نظر کمی و هم کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند. به غیر از افزایش اعتراضات در مراکز صنعتی، تولیدی، و نیز افزایش تعداد افراد دخیل در اعتصابات و تجمعات اعتراضی، خواست‌ها و مطالبات با تداوم، حدت و شدت بیشتر نسبت به سالهای پیش، در یک زمان طولانی‌تر و با بیان و شعارهای مشخص‌تر، نه تنها کارفرمای مستقیم بلکه نهادهای سیاسی مرتبط و حاکم بر سرنوشت کارگران را به چالش کشیدند، از یک منظر کلی ارزیابی نمونه‌هایی از قبیل تحصن سراسری معلمان، اعتصاب کارگران هپکو، هفت تپه و فولاد اهواز و حتی قبل تر از آن اعتصاب کامیونداران در سال گذشته نشان می‌دهد که طیف‌های مختلف طبقه کارگر وارد فاز جدید و جدی‌تری نسبت به سالهای گذشته شدند.

با آن که سال ۹۷ روند تعیین حداقل دستمزد در شورای عالی کار شبیه سال‌های قبل بود اما برخلاف سال‌های گذشته ما شاهد اعتراضات متمرکز با خواست مزد عادلانه نبودیم. چه توضیحی برای این مساله وجود دارد؟

راستش در این چهل سال هیچگاه اعتراض متمرکز و سازماندهی شده که بتوان بخش قابل ملاحظه‌ای از طبقه کارگر را درگیر مبارزه برای تعیین حداقل دستمزد عادلانه نماید، نشده است؛ شاید به جز طومار چهل هزار امضاء که به ابتکار اتحادیه آزاد کارگران ایران انجام شد، و توانست چندین سال بخشی از کارگران را از نظر ذهنی و عینی و حتی عملی حول محور آن درگیر مبارزه کند و اعتراضاتی را سازمان دهد و بالطبع توجه بقیه تشکل‌ها و نیروهای کارگری را نسبت به این مسئله جلب و درگیر کند، چیز دندان گیر دیگری رخ نداده است

به نظر می‌رسد عدم مشارکت کارگران در این چالش که به حیات و ممات آنها بسته است به دو دلیل عمده بوده است؛ دو دلیل که در درون خود متناقض و متضادند.

دلیل اول اینکه طیف‌های مختلف طبقه کارگر با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند که «حداقل دستمزد» را نه قانون کار (اصل ۴۱ و سه جانبه‌گرایی شورایی عالی کار) و نه ویڑگی‌های اقتصادی کشور (تورم و گرانی و سهم مزد در قیمت تمام شده کالا) بلکه توسط دولت به عنوان کارفرمای بزرگ، و در سیاست کلان تعیین می‌شود.

دلیل دوم، بر اساس دلیل اول، نگاه دولت و حکومت به مسئله دستمزد سیاسی است و هر فعالیت صنفی در این مورد را با اَنگ و برچسب سیاسی و امنیتی بشدت سرکوب می‌کند. و حتی پیشاپیش مانع از هرگونه تشکل‌یابی در محیط کار و حتی خارج از محیط کار می‌شود و عملا گونه قدرت چانه‌زنی کارگران برای فروش نیروی کار را از آنان سلب می‌کند.

این، دو رویکرد در مقابل مدافعان و فعالین کارگری قرار می‌دهد: مبارزه مستقیم سیاسی با طبقه حاکم، یا مبارزه صنفی برای حق اعتراض، اعتصاب، تشکل، دستمزد و غیره.

بخشی از فعالین کارگری بر این باورند که کارگران باید با سازمانیابی، به حقوق بنیادی خود دست بیابند و به یک نیروی قدرتمند اجتماعی تبدیل شوند. زیرا بدون این نقطه عزیمت و رویکرد هرگز نخواهند توانست مستقلا در سرنوشت خود دخیل و حاکم شوند.

ضمن اینکه چانه‌زنی برای دستمزد، نیاز به تشکل اتحادیه‌ای و سندیکایی دارد که این نیز منوط به امنیت شغلی است که جدا از هزینه‌های اخراج و سرکوب، با وجود قراردادهای موقت، سفید امضا و پیمانکاری‌ها، انگیزه‌ای برای مشارکت کارگران برای این امر نمی‌گذارد، که جزیی از تناقض و تضاد حاکم بر مبارزه طبقاتی کارگران در کشور ماست

سال ۹۷ پایان یافت اما مطالبات کارگران به جای خود باقی است. در آخرین روزهای سال ۹۷ شورای عالی کار هم دستمزد حقیرانه‌ای که برای کارگران تعیین کرد. چشم‌انداز شما از مبارزات کارگری سال ۹۸ چگونه است؟

به نظر می‌رسد مبارزات کارگران در این سال‌ها ضمن اینکه دلایل معیشتی و اقتصادی داشته است منبعث از اوضاع مافیایی سیاسی حاکم بر کشور بوده است، راستش طبقه کارگر با توجه با مافیای سیاسی در کشور با یک تناقض و پارادوکس نیز در حال مبارزه است. وقتی کارگران در هر واحد صنعتی و تولیدی برای احقاق حقوق و مطالبات صنفی خود تلاش و مبارزه می‌کنند، دست به اعتراض و اعتصاب می‌زنند، تولید را متوقف می‌کنند، مافیاهای چندگانه اقتصادی حاکم برای آن واحد تولیدی و صنعتی در هر دو حالت اعتصاب و تداوم تولید، سود می‌برند. اگر اعتصاب منجر به توقف تولید شود تا جایی که شرکت دچار بحران و ورشکستگی شود از فروش زمین تا تغییر کاربری و… سود سرشار می‌بزند. و اگر تولید تداوم و استمرار یابد با وجود نیروی کار ارزان‌، سودهای نجومی می‌برند این مسئله را در سال‌های اخیر در کارخانه‌ها، معادن و واحدهای متعدد صنعتی شاهد بودیم و این مسئله کار را برای احقاق حقوق کارگران بشدت سخت کرده است. اما با وجود دستمزد حقیرانه‌ای که امسال به طبقه کارگر تحمیل شده است و موج کمرشکن گرانی و تورم افسار گسیخته که هیچگونه سنخیتی با امرار معاش و حفظ کرامت انسانی کارگران ندارد، بدون شک کارگران از فاز اعتراضات محلی عبور کرده و به اعتراضات گسترده و سراسری روی خواهند آورد

مهم‌ترین مانع ارتقاء جنبش کارگری ایران چیست؟

جنبش کارگری یک جنبش اجتماعی اعتراضی در یک کلیت عمومی جامعه است که به‌نظر می‌رسد در این چهل سال سرمایه‌داری حاکم با همه اخراج‌ها، بگیر و ببندها و سرکوب‌ها نتوانسته است مانعی جدی در ارتقای این جنبش اصیل و قائم به ذات ایجاد کند. این جنبش در عین حال که تدافعی و مطالباتی است خصلت و جوهر طبقاتی خود را با تعرض و تهاجم به بنیادهای سرمایه نشان داده است. اعتصاب به سنت کارگری تبدیل شده است. تشکل‌خواهی در میان کارگران نهادینه شده است. کارگران به نظرات، تفکرات، ابزار و اهرم و آموزه‌های علمی تغییر شرایط خود مجهز شده‌اند. از این رو مانع جدی در ارتقای جنبش کارگری نمی‌بینیم

به اعتقاد شما تشکل‌های مستقل کارگری در اول ماه مه امسال باید چه خواست‌هایی را طرح کنند؟

به نظر می‌رسد بر افزایش فوری حقوق و دستمزد، پرداخت حقوق‌های معوقه، و بویڑه بر حق تشکل یابی، حق اعتصاب و اعتراض و آزادی فوری رهبران، فعالین کارگری و دیگر نیروهای اجتماعی تاکید بیشتری شود و حول و محور این خواست‌های بنیادی، اتحاد عملی مستحکم‌تر و فعالتری در بین طبقه کارگر ایجاد شود.

۲۳ فروردین ۱۳۹۸

*جهت اطلاع:گزارشی در باره وضعیت پرستاران

بخش خصوصی عقبه‌ی سدِ آهنینِ قدرت مقابل پرستاران است/ برخی مدیرانِ پرستاری به صنفِ خودشان پشت می‌کنند

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ23فروردین ماه،محمدرضا شریفی‌مقدم گفت: چرا وقتی قانون به نفع ما است اما شرایط پرستاران تا این حد ناگوار است؟! همواره تاکید کرده‌ایم یک جریان قدرت که منافع آنها در تضاد با پرستاران است، مانع از اجرایی شدن این قوانین بوده است اما جریان قدرت بدون پیوند با ثروت و بدون استفاده از برخی پرستاران وابسته به خود نمی‌توانست موفق شود.

محمدرضا شریفی مقدم با اشاره به اینکه شاید هیچ صنفی به اندازه جامعه پرستاری قوانین و مقررات بر زمین مانده ندارد، تصریح کرد: فقط یک قلم قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» ۱۲ سال است که اجرایی نشده است..

شریفی مقدم گفت: پرستاران از سال ۶۷ که قانون سخت و زیان‌آوری‌شان نوشته شده تاکنون، نتوانسته‌اند از مواهب آن بهره‌مند شوند و این قانون به‌طور کامل اجرایی نمی‌شود. قانونگذار در سال ۸۸ قانون ارتقای بهره‌وری را تصویب کرده است تا پرستاران به دلیل سختی شغل‌شان کمتر در فضای کار باشند. این قانون در درجه اول به نفع بیماران است اما هنوز هم شیفت‌های کاری بالا پرستاران را آزرده می‌کند.

وی افزود: سوال اینجاست چرا وقتی قانون به نفع ما است اما شرایط پرستاران تا این حد ناگوار است؟! همواره تاکید کرده‌ایم یک جریان قدرت که منافع آنها در تضاد با پرستاران است، مانع از اجرایی شدن این قوانین بوده است اما جریان قدرت بدون پیوند با ثروت و بدون استفاده از برخی پرستاران وابسته به خود نمی‌توانست موفق شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی قانونی تصویب می‌شود پرستاران باید از آن برخوردار شوند، بیان کرد: واضح است که اجرایی شدن این قانون در تضاد با منافع جریان قدرت است.

به گفته شریفی مقدم؛ اخیرا کمپینی تشکیل شده و قرار است تا جریان وابسته پرستاری که سازوکارهای سد تراشیدن آنها مقابل تحقق مطالبات پرستاران است را برملا کند و درباره آن سخن بگوید.

او ادامه داد: سالانه ۳۵ میلیارد دلاری که در نظام سلامت وجود دارد، آنقدر هست که جریان‌های خاص حتی جلوی حداقلی‌ترین قوانین به نفع پرستاران را نیز بگیرند. اگر موافقت می‌شد که طبق پیشنهاد ما برای تخصیص منابع ۲ هزار میلیاردی در لایحه بودجه ۹۸ به قانون تعرفه‌گذاری پرستاران برای نزدیک به ۲۰۰ هزار پرستار عمل شود، گرچه مبلغ خیلی زیادی در حقوق پرستاران نخواهد بود اما همین پول برای جمعیت ۵ هزار نفره پزشک شامل هیئت علمی، رئیس بیمارستان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی رقم بسیار بیشتری خواهد شد.

شریفی مقدم تصریح کرد: عقبه این جریان قدرت بخش خصوصی است که در راس تصمیمات بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولت و مجلس حضور دارند. این جریان حتی مانع می‌شود که در حد ۲ هزار میلیارد تومان بودجه به پرستاران برای اجرای قانونی که ۱۲ سال بر زمین مانده، تخصیص داده شود.

اما این پرستاران وابسته چه نقشی در تامین منافع صاحبان قدرت در این سیستم بازی می‌کنند؟ شریفی مقدم گفت: روسای بیمارستان‌ها مدیران پرستاری در هر بیمارستان را انتخاب می‌کنند. در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که مدیران پرستاری اگرچه از بین پرستاران هستند اما برخی از آنها نه تنها منافع و مطالبات پرستاران را پیگیری نمی‌کنند بلکه عملاً در راستای سلبِ حق اعتراض از پرستاران عمل می‌کنند. آنهم وقتی فقط می‌خواهیم که قانون را رعایت کنند.

او اظهار داشت: پرستاران معتقدند که «مدیر پرستاری» باید انتخاب پرستاران همان بیمارستان باشد نه رئیس بیمارستان. به ویژه که در این سال‌ها ثابت شده برخی مدیران پرستاری با جریان قدرت همراهی می‌کنند. مدیر پرستاری موظف است که مطالبات و مشکلات جامعه پرستاری را به بالا منتقل کند اما عملاً  آنها به پرستاران فشار می‌آورند و هرجا پرستاری حرف بزند، او را به حراست و هیئت تخلفات اداری معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: ابزارهای فشار بر پرستاران شامل دادن شیفت‌های مخالف، تعویض بخش‌ها و کم حساب کردن کارانه است. پرستار اگر یک ساعت دیر بیاید به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شود اما پزشک همیشه حقوقش را کامل می‌گیرد.

این در حالی است که به گفته شریفی مقدم اخیراً در همین راستا جمعی از پرستاران، فعالان صنفی خانه پرستار و نظام پرستاری و دیگر فعالان مستقل، کمپینی برای نه گفتن به پرستاران وابسته تشکیل داده‌اند. در این کمپین بدنه جامعه پرستاری به تفصیل درباره تفرقه‌‌اندازی‌ها در بین خودشان و پرستارانی که عملاً مانع تحقق مطالبات پرستاران هستند، صحبت می‌کنند و تجربیاتشان را در این زمینه بیان می‌کنند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته باتوجه به اینکه پرستار بیشترین وقت را در کنار بیمار می‌گذارند و در جریان تمام ابعاد مشکلات بیماران است، معمولاً «مدیریت بیمار» را هم پرستاران برعهده دارد اما در کشور ما اینطور نیست.

شریفی مقدم بیان کرد: وقتی می‌گوییم دستمزد برخی پزشکان ۳۰۰ درصد برابرِ دستمزد پرستاران است، خواه ناخواه این تبعیض فسادهای سیستماتیک تولید می‌کند. امروز پرستاران باید هرچه بیشتر اتحاد داشته باشند. وقتی یک پرستار که به عنوان مدیر پرستاری بیمارستان از سوی رئیس انتخاب شده به ضرر پرستاران عمل می‌کند، مانع بزرگی بر سر راه مطالبه‌گری پرستاران یجاد خواهد شد.

*جان باختن یک کولبر درمرز شهرستان خوی براثرتیراندازی نیروهای نظامی

یک کولبردرنواحی مرزی شهرستان خوی براثرتیراندازی نیروهای نظامی جانش را ازدست داد.

منابع خبری محلی هویت این کولبر اهل روستای طوره از توابع بخش الند خوی را بهروز چتوزاده گزارش کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

داد.

منابع خبری محلی هویت این کولبر اهل روستای طوره از توابع بخش الند خوی را بهروز چتوزاده گزارش کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com