اخبار و گزارشات کارگری ٢١ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 11, 2019

اخبار وگزارشات کارگری 21 فروردین 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- عدم پرداخت حقوق اسفند ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران وتعیین ضرب العجل یک هفته ای

- عدم پرداخت حقوق اسفند ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران وتعیین ضرب العجل یک هفته ای

- اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به فشار اقتصادی  وتهدید به اخراج شرکت مخابرات ایران برای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد

- اعتراض رسانه ای کارگران خدماتی خط 4 مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات،سطح پایین دستمزد و نداشتن امنیت شغلی

- اداره  کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه دست در دست کارفرمایان شرکت های پیمانکاری شاغل در صنعت نفت وگازدر روند لگد مال کردن حقوق کارگران

- سایه شوم بیکاری بالای سر200کارگر کارخانه کاریزان خودرو

- بازهم از بالا نگاه کردن صاحب منصبان به کارگران؟!

- آخرین خبر درباره بروز رسانی مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی

- مصدومیت یک کارگردرحادثه ریزش تونل مترو در حال ساخت تهران

*عدم پرداخت حقوق اسفند ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران وتعیین ضرب العجل یک هفته ای

مجدانه خواستار پرداخت حقوق اسفندماه گذشته خود،نهایتا تا آخر هفته جاری میباشیم.

کانال تلگرامی کارگران گروه ملی فولاد با صدور اطلاعیه ای بتاریخ 20فروردین ماه،برای پرداخت حقوق اسفند ماه ضرب العجل یک هفته ای تعیین کرد.

متن اطلاعیه:

با سلام و دعای خیر خدمت کلیه همکاران محترم

مسئله و نکته مهمی که در چند سال اخیر و در کوران مشکلات عدیده ای که گریبانگیر شرکت و وضعیت معیشتی پرسنل نمایان گشت،اخوت،انسجام و اتحاد فکری قشر عظیم پرسنل گروه ملی فولاد اهواز بود که خوشبختانه با کسب تجارب مفید از مشورت و درایت عقلی همگانی باعث عبور و برون رفت از مراحل مختلف مشکلاتی بود که مسببان اصلی،بی شک بی تدبیری و نقصان کاری برخی مسئولین شرکت و استان بود که متأسفانه باعث بوجود آمدن خلل و مشکلاتی در حیطه شغلی و معیشتی مان گردید،ولی همانگونه که ذکر گردید،تجربه ناب و آن گوهر درخشان که همان،اتحاد،انسجام و درایت عقلی وصف ناپذیر همگانی قشر عظیم و شریف کارگر بود که نام این شرکت بین المللی و پرسنل شریفش را نماد استان و کشور نمود که الحق و الانصاف شرافت،حق ستانی و برادری در گوش زمانه را جاودانه ساختند.

 امروز و در آماج حملات سیل مخرب و ویرانگر امسال شاهد هستیم که همان برادران و خواهران گرامی،که بدون هیچ گونه چشمداشت دنیوی،همه وجود خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند،باز هم با تمام وجود و نهایت تلاش شبانه روزی و بطور جهادگرانی خودجوش در کنار همشهریان و  مردم روستاهای محروم،قرار گرفته،کمر همت بسته،آستین بازوان ستبر خویش را بالا زده و گام به گام با مردمان سرزمین خود،مشغول کمک رسانی و امداد میباشند.

آنهم در زمانیکه خود،رنجور و زجر کشیده مشکلات،ناملایمات و انتخابات نادرست،برخی سرپرستان نالایق که نمونه بارز آنها،سرپرست جدید شرکت،میباشند،که طبق عادت غلط و دیرینه خود،درست در زمانیکه تمامی پرسنل و خانواده های محترمشان با مشکلات عدیده معیشتی،اقتصادی و اللخصوص سیل ویرانگر چند روز گذشته،دست و پنجه نرم میکنند،حقوق اولیه و ضروری شان که همان پرداخت حقوق ماهیانه و تثبیت زمان آن،بطور دائم میباشد،که گویی با ورود این فرد ناکارآمد که بهیچ وجه در حد و اندازه و قواره مدیریتی جزء شرکت نمیباشد ،به فراموشی سپرده شده  و قسمت روابط عمومی شرکت که خوراک رسانه ای و میلی آن افراد تزریق شده به شرکت تبدیل گشته،خبری از پرداخت حقوق آنهم در این ایام سخت نمیدهد.

در اینجا با اعلام تشکر خاص از کلیه جهادگران و هنرمندان واقعی عرصه صنعت فولاد،برادری و اسوه فداکاری و مساعدت به هم استانیهای خود، مجدانه خواستار پرداخت حقوق اسفندماه گذشته خود،نهایتا تا آخر هفته جاری میباشیم.

و کلامی در پایان:

درست است که در حال حاضر اغلب فکر و ذهن پرسنل شریف،درگیر مسائل سیل ویرانگر و امداد رسانی به همنوعان خود میباشد،ولی اشخاص نا کار آمدی که زمانی دلیل خداحافظی و انفصال خود از مجموعه شرکت،عدم توانایی در اصلاح زیر ساخت های اساسی شرکت در زمان تصدی پست قائم مقامی شرکت،به زعم گفته خود،عنوان کردند،به این کلام راسخ کلیه پرسنل یقین داشته باشند که نه انتساب شان را مورد قبول دانسته،بلکه مسؤل و مقصران اصلی عواقب بوجود آمدن مشکلاتی در زمینه معیشتی و شغلی پرسنل در آینده میباشند.

برحذر باشید که:

موجیم که آسودگی ما،عدم ماست

*از مجتمع نیشکر هفت تپه چه خبر؟

در روزهای گذشته کارمندان بازنشسته شرکت که تعدادشان ۷۰نفر است در حرکتی بجا اقدام به بستن درب انبار شکر سفید کردند که همین امر دادستان را مجبور کرد که دستور توقیف ۱۵۰۰تن شکر سفید را  صادر کند.تااز محل فروش شکر شرکت اقدام به پرداخت ۴۰%از سنوات این عزیزان کند.

پیامی که بنقل ازکارگران نیشکر هفت تپه درکانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران درج شده است:

درود فراوان خدمت تمامی همکاران عزیز در مجموعه هفت تپه

همکاران عزیز دیروز پس از چندین هفته بدقولی کارفرمای  شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  اقدام به پرداخت  مابقی عیدی کرد

 جالب اینجاست در پیامی که  در کانال تلگرامی منتسب به مدیر عامل شرکت  منتشر شد پرداخت عیدی را به مناسبت روز پاسدار و تولد امام حسین عنوان کردند

،مسئولین خوزستان ببینند که امید اسد بیگی چگونه در حال سو استفاده از شرایط ومناسبات است

 چند روز پیش در اردوگاه های سیل زدگان و امروز نیز بازی با کلمات و مقدسات در راستای اهداف پلید خودش.

جناب اقای اسد بیگی!

 در فروردین ماه باید حقوق برج ۱۲ ما کارگران را پرداخت میکردی و در صورت پرداخت نکردن  شاهد اقدامات ما کارگران خواهی بود،

شما فکر کرده اید که با پرداخت عیدی در این تاریخ میتوانید پرداخت حقوق را به برج ۲موکول کنید؟!!

دوستان عزیز در روزهای گذشته کارمندان بازنشسته شرکت که تعدادشان ۷۰نفر است در حرکتی بجا اقدام به بستن درب انبار شکر سفید کردند

 که همین امر دادستان را مجبور کرد که دستور توقیف ۱۵۰۰تن شکر سفید را  صادر کند

 تا از محل فروش شکر شرکت اقدام به پرداخت ۴۰%از سنوات این عزیزان کند،

هم اکنون نیز روزانه ۲۰۰تن از شکرهای توقیف شده  فروخته میشود و در عوض روزانه یک میلیارد تومان برای پرداخت سنوات این عزیزان به ترتیب سابقه کاری در حال پرداخت است،

بماند که این عزیزان بازنشسته خواهان توقیف کل شکر موجود در انبار بودند که باز هم دادستان به نفع اسد بیگی عمل کرد وبازهم از شکم زن و بچه ی کارمندان گذشت تا به اسد بیگی فشار نیاید و دستور توقیف ۱۵۰۰ تن شکر را داد.

اوضاع شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه واقتصاد مطلوب نیست و ما کارگران به هیچ عنوان نمیگذاریم که اسد بیگی فاسد دوباره حقوق ها را به عقب بیاندازد  و در صورت بد قولی دوباره سهامدار، ما نیز درب  انبار شکر سفید را  میبندیم بلکه دادستان هم صدای مارا بشنود.

*اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به فشار اقتصادی  وتهدید به اخراج شرکت مخابرات ایران برای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد

کارگزاران مخابرات روستایی کشورطی نامه ای سرگشاده بتاریخ بیستم فروردین ماه، ضمن محکوم کردن و اعتراض به فشار اقتصادی  وتهدید به اخراج شرکت مخابرات ایران برای تحمیل قراردادی مبنی بر کاهش مزد،اعلام کردند در صورت تداوم این روند دست به تجمعات اعتراضی خواهند زد.

دربخشی از این نامه سرگشاده آمده است:اعتقاد ما بر این است که این اقدام مدیریت شرکت مخابرات ایران در راستای استفاده از نقطه ضعف مالی کارگزاران شریف مخابرات روستایی بوده است و با این اقدام نادرست و ناشایست در پی این خواسته است که بنیه اقتصادی کارگزاران را هدف قرار داده و توان مالی آنها را تخریب و در هم بشکند تا از این منظر آنها را مجبور به پذیرش قراردادی نماید که دارای اشکالات حقوقی و فنی ست که از این مسیر بتواند به اهداف خود در خصوص کم کردن هزینه های جاری شرکت رسیده و به اصطلاح سودآوری شرکت را افزایش دهد هر چند که این امر نمیتواند دلیلی قانع کننده بر این روند باشد و دیگر اینکه با تهدید و ارعاب میخواهند امنیت شغلی کارگزاران را هدف قرار داده و طوری عمل نماید که این تهدیدات بتواند کارگزاران را دچار شکست روحی و روانی کند و روایت چه کنم چه کنم را در ذهن کارگزاران بپرورانند .

کارگزاران مخابرات روستایی دربخش دیگر این نامه ضمن محکوم کردن این اقدام غیر قانونی و نابجای اشرکت مخابرات اعلام کردند: این گونه اقدامات سرسختانه مخابرات میتواند آستانه تحمل کارگزاران دچار انفجار نماید و آنها مجبور باشند که با حضور فیزیکی خود مقابل شرکت مخابرات ایران و دیگر نهادهای مربوطه صدای حق خواهی خود را بلند نمایند.

دربخش پایانی نامه آمده است:لازم به ذکر است که کارگزاران قراردادی را امضا خواهند کرد که در آن مزایا و رفاهیات برابر با دیگر کارکنان رسمی شرکت گنجانده شود نه اینکه فقط و فقط حقوق حداقلی " قانون کار " در آن نمایان باشد و کارگزاران را از دیگر مزایا محروم نماید و دیگر اینکه هم بندهایی از قرارداد که در آن حق و حقوق کارگزاران رعایت نشده است ، اصلاح شوند.

*اعتراض رسانه ای کارگران خدماتی خط 4 مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات،سطح پایین دستمزد و نداشتن امنیت شغلی

کارگران خدماتی خط 4 مترو تهران اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت مطالبات،سطح پایین و نداشتن امنیت شغلی دستمزد رسانه ای کردند.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ21فروردین ماه،جمعی از کارگران بخش خدمات شاغل در خط 4مترو تهران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری پیمان مرو مشغول کارند، از عدم پرداخت دو ماه اضافه‌کاری و عیدی خود خبر دادند.

حدود 200کارگر شاغل در بخش خدمات خط 4 متروی تهران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پیمان مرو» مشغول به کار هستند، دو ماه اضافه‌کاری (بهمن و اسفند ۹۷) و عیدی سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.همچنین بخشی از بیمه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگران افزودند، در حال حاضر به جز کارگران پیمانی، سایر کارکنان و کارگرانی که به‌صورت مستقیم (رسمی) با مترو همکاری دارند، همه مطالبات مزدی سال گذشته خود را به همراه عیدی دریافت کرده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه حداقل حقوقی که دریافت می‌کنند در شرایط کنونی کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد، در ادامه می‌گویند: با شرایط سخت، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم و از همه مزایا و کمک‌های نقدی و غیرنقدی که همکاران رسمی به صورت ماهانه و عرفی دریافت می‌کنند، محروم هستیم.

آنها می‌گویند: ما فاقد امنیت شغلی هستیم و پیمانکاران هر زمانی که اراده کنند ما را از کار بیکار می‌کنند. بهمن ماه سال گذشته ۳۵ نفر از همکارانمان به یکباره با اتمام قرارداد کار بیکار شدند که اواخر سال فقط تعدادی از آنها به محل کارشان بازگشتند.

*اداره  کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه دست در دست کارفرمایان شرکت های پیمانکاری شاغل در صنعت نفت وگازدر روند لگد مال کردن حقوق کارگران

بر هیچ کس پوشیده نیست که اغلب شرکت های پیمانکاری شاغل در صنعت نفت وگاز هر کدام به نوعی حقوق کارگران خود را تضییع می کنند بی شک کارگران شاغل در پارس جنوبی از این قانون مستثنی نیستند، از بهمن ماه سال 1395 شرکت پیمانکاری پروژه تعمیر و نگهداری پالایشگاه نهم(فاز 12) را در دست داشت و به طرق مختلف حقوق کارگران را تضییع می کرد این امر باعث شده بود، هر روز خبر اعتصاب از بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه در رسانه ها منتشر شود فلذا تعداد 250 نفر از کارگران تصمیم به طرح شکایت در اداره کار خدمات منطقه ویژه گرفتند.

به گزارش 21فروردین یک منبع خبری محلی،بر هیچ کس پوشیده نیست که اغلب شرکت های پیمانکاری شاغل در صنعت نفت وگاز هر کدام به نوعی حقوق کارگران خود را تضییع می کنند بی شک کارگران شاغل در پارس جنوبی از این قانون مستثنی نیستند، از بهمن ماه سال 1395 شرکت پیمانکاری پروژه تعمیر و نگهداری پالایشگاه نهم(فاز 12) را در دست داشت و به طرق مختلف حقوق کارگران را تضییع می کرد این امر باعث شده بود، هر روز خبر اعتصاب از بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه در رسانه ها منتشر شود فلذا تعداد 250 نفر از کارگران تصمیم به طرح شکایت در اداره کار خدمات منطقه ویژه گرفتند و برای حصول  نتیجه ی بهتر در این راه وکیلی کار کشته را استخدام کردند. بعد از جلسات متعدد وکیل با نماینده های کارگران دادخواستی با رعایت تمامی موارد قانونی توسط وکیل مربوطه تنظیم گردید که ذیلاً به مورادی اشاره می شود:

1- طرح طبقه بندی مشاغل ماده 49 قانون کار به همراه مفاد دستورالعمل شماره 61429 مورخ 19/7/83 و همچنین مفاد آئین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل کارگاهها موضوع تبصره یک ماده 49 قانون کار مصوب اسفند 89 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

2- تشکیل کمیته حفاظت فنی و فیزیکی ماده 93 قانون کار و آئین‌نامه‌های وابسته بدان در ضرورت راه‌اندازی و فعالیت کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و با عنایت به نقش اساسی و حیاتی این نهاد قانونی در حفظ حقوق نیروی کار در سطوح بهداشت و ایمنی کار. لازم به ذکر است که ضرورت راه‌اندازی کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در جنب فعالیت‌های واحد تولیدی و صنعتی مهم و حساسی که پرسنل آن به صورت روزمره در معرض آلاینده‌های گوناگون فیزیکی، شیمیایی، حرارتی و ... قرارداشته و نیز مواجه به انواع آسیبها و لطمات احتمالی ناشی از فعالیت‌ها و مسئولیتهای سنگین محوله می‌باشند امری روشن و آشکار به شمار رفته و چشم‌پوشی از آن بی‌ تردید به نقض حقوق کارگران خواهد انجامید.

 3- تشکیل نهاد صنفی کارگران. با عنایت به مفاد و مدلول مواد 130 و 131 از قانون کار تکلیف خوانده به فراهم آوردن زمینه برگزاری انتخابات درون کارگاهی.

4- مزایای به طبع شغل: براساس صراحت مفاد ماده 36 و تبصره 1 آن از قانون کار

5- پرداخت حق کمپ : عرف منطقه

6- پرداخت پایه سنوات : براساس نص ماده 41 قانون کار و تبصره ذیل آن می‌باشد.

7- پرداخت اضافه کار روز کارگر: نظر به صراحت مفاد و منطوق ماده 63 قانون کار

8- پرداخت مابه التفاوت حق مسکن سال 95 :  به موجب صراحت بخشنامه مورخ 28/6/1395 هیأت دولت ج.ا.ا

9- پرداخت سهم قانونی به تامین اجتماعی و دستمزد واقعی : به موجب تکالیف صریح قانون تأمین اجتماعی و دستورالعمل‌های وابسته و نیز تعهدات پذیرفته شده توسط پیمانکار به موجب بند 2 از ماده 22 و بند 1 از ماده 41 موافقتنامه شرایط عمومی پیمان، شرکت خوانده موظف به محاسبه و پرداخت مبلغ واقعی درصد سهم قانونی کارفرما و کارگر نسبت به میزان مزد و مزایای دریافتی کارگران به صندوق تأمین اجتماعی می‌باشد.

پس از تنظیم دادخواست و جمع آوری مدارک مربوطه پرونده ها به اداره کار خدمات اشتغال تحویل شد و طی دو جلسه به تاریخ 07/05/97 و 07/06/97 مورد بررسی قرار گرفت. بعد از گذشت دوماه از تاریخ برگزاری جلسات، اداره  کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه رای خود را آماده ابلاغ نمود که در کمال تعجب، وکیل و نماینده های کارگران تمامی موارد که بموجب نص قانون حق مشروع کارگران بوده رد شده و تنها  پرداخت حق کمپ که آنهم امتیازی عرفی است مورد تایید قرار گرفته است. واقعا کارگران باید در جهت احقاق حقوق خود به کدام سازمان و یا نهاد مراجعه کنند؟؟؟؟؟؟

*سایه شوم بیکاری بالای سر200کارگر کارخانه کاریزان خودرو

کارخانه کاریزان خودروواقع در شهرک صنعتی البرز قزوین درآستانه تعطیلی وسایه شوم بیکاری بالای سر 200کارگرش در حال گردش است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 21فروردین ماه،شرکت کاریزان خودرو وارد بدلیل بدهی به شهرداری ساوه از یکطرف و پیشنهادات استاندار قم مبنی برواگذاری زمین به سرمایه گذار، ایجاد شهرک صنعتی کاریزان وانتقال کارخانه از استان مرکزی به استان قم در آستانه تعطیلی قرار گرفته و200کارگرش با دیدن سایه شوم بیکاری بالای سرشان درنگرانی بسر میبرند.

با شرایط  منحصر به فرد مانند معافیت از مالیات به مدت 15 سال و ایجاد شهرک صنعتی کاریزان انتقال کارخانه از شهرستان ساوه به استان قم را اعلام کرده است.

*بازهم از بالا نگاه کردن صاحب منصبان به کارگران؟!

تصاویر منتشر شده از نشاندن کارگران روی زمین در دیدار مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان همدان با امام جمعه این شهر، اعتراضات زیادی را برانگیخته است.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ21فروردین ماه،به تازگی عکس‌هایی از دیدار روز دوشنبه19فروردین ماه، احمد توصیفیان (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان)، اسماعیل نبوی (مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان) و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، اعضای هیات مدیره اتاق تعاون و نمایندگان واحدهای کارگری و جمعی از کارگران واحدهای تولیدی با حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان،در دفترش منتشر شده که به اعتراض‌هایی در افکار عمومی دامن زده است.

در این عکس‌ها، درحالی‌که امام جمعه، مدیران و برخی دیگر از مهمانان بر روی صندلی نشسته‌اند، عده‌ای کارگر که لباس فرم شرکت شیشه همدان را بر تن دارند، روی زمین نشسته‌اند. این عکس‌ها و این نحوه حضور کارگران در یک دیدار رسمی یادآور مراسمی است که مدتی پیش به بهانه تجلیل از کارگران شهرداری برازجان، آنها را بر زمین نشاندند درحالی‌که مدیران کت و شلواری نشسته بر صندلی بودند. گفتنی است اعتراضات صورت گرفته به آن مراسم، پاسخگویی شهردار برازجان و فرماندار دشتستان را به همراه داشت.

*آخرین خبر درباره بروز رسانی مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال جاری بر مبنای 13 درصد به علاوه 261 هزار تومان به هیات دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش حقوق سایر سطوح مستمری ‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بر همین مبنا است.

برپایه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ21فروردین ماه،، محمد حسن زدا روز چهارشنبه در جلسه با اعضای کانون عالی بازنشستگان، کارشناسان و شرکای اجتماعی افزود: به همین منظور نظرات کانون عالی بازنشستگان برای افزایش حقوق سایر سطوح مستمری بگیران را دریافت کردیم. پیشنهاد کانون عالی بازنشستگان، همان پیشنهاد شورای عالی کار که برای سایر سطوح افزایش 13 درصدی همراه با 261 هزار تومان موافق است به همین دلیل ما نیز این موضوع را مصوب و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال می‌کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال اگر بازنشسته‌ای سه میلیون تومان دریافتی دارد این مبلغ ضربدر 13 درصد به اضافه 261 هزار تومان محاسبه شده و تلاش ما این است که از اردیبهشت ماه این افزایش اعمال شود.

زدا گفت: حداقل ‌بگیرها نیز که تکلیف آنها مشخص است و از افزایش 36.5 درصدی برخوردار خواهند بود به طوری که کسی که سال گذشته یک میلیون و 100 هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده، در سال 98، یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق می‌گیرد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: متخصصان سازمان تأمین اجتماعی پنج سناریو تعیین کرده بودند و همچنین به تورم و مصوبه شورای عالی کار و به پیشنهاد دولت و صندوق بازنشستگی کشوری و نیز به کسانی که بیشتر از 30 سال پرداخت حق بیمه و تعهد بیمه‌ای داشتند نیز توجه کردیم.

زدا با اشاره به اینکه طبق اعلام بانک مرکزی، تورم 26.5 درصد است، تصریح کرد: در پیشنهاد خود به ترکیب تورم و حداقل‌بگیرها نیز توجه کردیم و در نهایت ترکیب این دو را با هم در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هیئت دولت پیگیری می‌شود و تمام سعی ما این است که از اردیبهشت ماه این افزایش را انجام دهیم.

*مصدومیت یک کارگردرحادثه ریزش تونل مترو در حال ساخت تهران

حادثه چهارشنبه شب 21فروردین ماه ریزش تونل در حال ساخت تهران موجب مصدومیت یک کارگر شد.

درهمین رابطه مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران به خبرنگار رسانه ای گفت: حوالی ساعت 19 امشب حادثه ریزش تونل مترو در حال ساخت به سامانه 115 اعلام و بلافاصله تکنسین های اورژانس به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بدلایل نامشخص قسمتی از این تونل ریزش می کند که منجر به مصدومیت یک کارگر شد.

درآبادی خاطرنشان کرد: تکنسین های اورژانس این مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com