اخبار و گزارشات کارگری ١٨ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 07, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 18 فروردین ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- بدنبال اعتراضات کارگران ساختمانی مصوبه افزایش حق بیمه درسال جدید لغو شد

- دومین روزتجمع کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون )دراعتراض  به اخراج 5همکارمعترض وعدم پرداخت یکسال حقوق وعیدی

- اعتراض جمعی از معلمان رسمی استان قزوین نسبت عدم پرداخت 3ماه حق التدریس سال گذشته

- اخراج تعدادی از کارکنان نشریات همشهری

- عدم پرداخت 5ماه حقوق وعیدی کارگران کارخانه متالوژی پودر ایران

- فراخوان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جهت حمایت از سیل زده گان در خوزستان

- کارگرنوجوان یاری دهنده سیل زدگان خود قربانی سیل شد

- کشته ومصدوم شدن 4کارگردرمرغداری روستای بنیاب شهرستان درمیان براثر ریزش دیوار

- مصدومیت شدید 2کارگردر حادثه آتش سوزی یک گاراژتعویض روغن تبریز

بدنبال اعتراضات کارگران ساختمانی مصوبه افزایش حق بیمه درسال جدید لغو شد

بدنبال اعتراضات کارگران ساختمانی* مصوبه افزایش حق بیمه درسال جدید لغو ودر همان حد سال گذشته باقی ماند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ18فروردین بنقل ازمسئول اداره کل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی، افزایش رقم نرخ ماهانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای سال 98 لغو واین نرخ به سطح سال گذشته برگشت داده شد.

* اعتراض به افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد طی اطلاعیه ای تحت عنوان«حق بیمه کارگران ساختمانی به ۱۵۳ هزار تومان رسید»ضمن ضمن اعتراض شدید به این افزایش ازکارگران ساختمانی درخواست کرد تا اطلاع ثانوی هیچگونه فیش حق بیمه را پرداخت نکنند.

متن کامل اطلاعیه مندرج در کانال تلگرام انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد:

 انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد بیش از یکسال است که با تمام وجود پیگیر این ظلم آشکار است. مطمئنا پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی ناعادلانه و غیر کارشناسی شده و غیرقانونی می باشد.

از این رو اعلام میداریم که همانند پارسال در مقابل این افزایش غیرقانونی، که کمر کارگر بی بضاعت ساختمانی را خواهد شکست، سکوت نخواهد کرد و از کارگران عزیز درخواست داریم در این راه صنف را حمایت کنند و تا اطلاع ثانوی هیچگونه فیش حق بیمه را پرداخت نکنند.

*دومین روزتجمع کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون )دراعتراض  به اخراج 5همکارمعترض وعدم پرداخت یکسال حقوق وعیدی

روزیکشنبه هیجدهم فروردین ماه برای دمین روز متوالی، کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون )دراعتراض  به اخراج 5همکارمعترض وعدم پرداخت یکسال حقوق وعیدی دست به تجمع مقابل ورودی کارگاه واقع در خیابان فرودگاه  شهر اهواز زدند.

براساس گزارشاتی که روز هفدهم فروردین ماه رسانه ای شد، یکی از کارگران معترض اخراجی پروژه متروی اهواز گفت: در سال گذشته برای پرداخت حقوق خود چندین مرتبه اعتراض کردیم همین امر سبب اخراج من و چهار نفر دیگر از کارگران شد.

وی ادامه داد: در آخرین روز کاری سال گذشته برگه پایان کار به ما تحویل داده شد و به نوعی ما را اخراج کردند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز نیز ضمن تایید اخراج چند کارگراین پروژه،افزود:حقوق کارگران متروی اهواز تا پایان سال 96 تسویه شده ولی همچنان 12 ماه حقوق از شرکت کیسیون به عنوان پیمانکار طلب دارند.

بنابه گفته کارگران تجمع کننده که حدود دویست نفرند،عیدیشان هم با گذشت 17روز از سال جدید پرداخت نشده است.

*اعتراض جمعی از معلمان رسمی استان قزوین نسبت عدم پرداخت 3ماه حق التدریس سال گذشته

از روز شنبه هفدهم فروردین ماه، جمعی از معلمان رسمی استان قزوین دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حق التدریس سال گذشته از حضور در کلاس های غیرموظف خودداری کردند.

به گزارش17فروردین کانال تلگرام کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین،جمعی از معلمان رسمی استان قزوین در اقدامی هماهنگ از روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸ از حضور در کلاس های غیرموظف خودداری کردند.

دلیل این اعتراض عدم پرداخت حق التدریس شاغلین  از مهرماه سال ۹۷ است. لازم به ذکر است حق التدریس سه ماه از سال تحصیلی گذشته نیز تاکنون پرداخت نشده است.

این در حالی است که بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و الهیار ترکمن، معاونت پشتیبانی این وزارت طی چندین مصاحبه اعلام کرده بودند مطالبات و معوقات فرهنگیان تا پایان سال ۹۷ پرداخت خواهد شد.

بعد از عدم تحقق قول وزیر و معاون ایشان، ترکمن در مصاحبه ای جدید اعلام کرد مبالغ مورد نظر تامین و به حساب استان ها واریز شده و از ۵ فروردین به حساب همکاران واریز خواهد شد؛ اما تاکنون پرداختی از سوی وزارتخانه انجام نگرفته است.

*اخراج تعدادی از کارکنان نشریات همشهری

همزمان با 17فروردین اولین روز کاری بعد ازتعطیلات نوروز،شمارزیادی از کارکنان موسسه همشهری وابسته به شهرداری تهران اخراج شدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،برخی از خبرنگاران این روزنامه صبح شنبه 17فروردین در اولین روز کاری سال جدید هنگام ورود به ساختمان روزنامه متوجه اخراج خود شده‌اند.

شمار دقیق نیروهای  اخراجی  در این روزنامه هنوز اعلام نشده است، اما برخی از منابع می‌گویند که فقط از تحریریه نشریات همشهری حدود هفتاد نفر اخراج شده‌اند.

*عدم پرداخت 5ماه حقوق وعیدی کارگران کارخانه متالوژی پودر ایران

5ماه حقوق وعیدی 160کارگر کارخانه متالوژی پودر ایران واقع در شهر صنعتی البرزقزوین پرداخت نشده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ18فروردین، مطالبات معوقه مربوط به دستمزد سه ماهه پایانی سال 96 به همراه عیدی و دو ماه حقوق پایان سال می‌شود.

*فراخوان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جهت حمایت از سیل زده گان در خوزستان

کارگران و مردم زحمتکش؛

سیل ویرانگر همراه با عدم امکانات مناسب و لازم، شرایط بسیار دردناکی را برای سیل زده گان رقم زده است.

موج جدید سیل،  ،همچنان جان و مال میلیون های کارگر و زحمتکش را تهدید می کند.

با وجود تلفات جانی و مالی فراوان و بسیار نگران کننده، مردم فلک زده ، کارگران و زحمتکشان، هیج امیدی به دریافت کمک های واقعی و مورد نیاز، از طرف دولت و نهاد های وابسته را ندارند.

این عدم  اعتماد، نه بر اثر حدس و گمان و بد بینی، بلکه بر اساس تمامی شواهد قابل درک می باشد و احدی نمی تواند منکر آن بشود.

با توجه به این شرایط، لازم است که کارگران هفت تپه، کاغذ پارس هفت‌تپه، حریر پارس هفت تپه،کشت و صنعت میان آب هفت تپه، شرکت شیر پگاه خوزستان در شوش و..‌. دیگر مراکز کارگری و همچنین دیگر  کارگر ان و زحمتکشان، همچنان که تا کنون سیل زده گان را مورد حمایت همه جانبه قرار داده اند،همچنان به حمایت های بی دریغ خود ادامه دهند .

هر چند که کارگران و خانواده های کارگری خود با فقر و نداری دست و پنجه نرم  می کنند ،اما واقعیت این است که ما کارگران و مردم زحمتکش داد رسی نداریم. پس باید با اتکاه به خانواده بزرگ کارگری در بعد سراسری ،کمک حال خود باشیم و با همت و فداکاری بیشتر از گذشته هر آنچه را که در توان داریم در اختیار سیل زده گان بگذاریم.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه دست تمام کسانی که در این راه پیش قدم بوده و کمک حال سیل زده گان بوده و  هستند را به گرمی .می فشارد و به سهم خود از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

به امید آنکه سیل خروشان همدردی و همیاری و در کنار هم بودن، سر آغازی باشد برای همبستگی بیشتر و رسیدن به بهار آرزو هایمان.!

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۱۸ فروردین ۱۳۹۸

*کارگرنوجوان یاری دهنده سیل زدگان خود قربانی سیل شد

وقتی‌ سیل‌ به‌ استان گلستان حمله کرد‌ بهنام ویسی کارگر نوجوان سرپل ذهابی در روستای کانی عزیزکلی کمک جمع کرد.

چند روز بعد سیل به زادگاهش رسید و او را برد.

امدادگران ‌در حال ارسال کمک ها بودند که‌ جعبه‌ اهدایی بهنام را پیدا کردند.با در آمد ناچیزش یک کارتن مواد غذایی خریده بود.

*کشته ومصدوم شدن 4کارگردرمرغداری روستای بنیاب شهرستان درمیان براثر ریزش دیوار

روزیکشنبه18فروردین،ریزش دیوار یک مرغداری در روستای بنیاب شهرستان درمیان، استان خراسان جنوبی،موجب کشته ومصدومیت 4کارگرشد.

بنابه گزارش رسانه ای شده،مدیر جمعیت هلال احمر درمیان گفت: هشت کارگر امروز در روستای بنیاب شهرستان درمیان مشغول آواربرداری یک واحد مرغداری بودند که در اثر ریزش دیوار چهار کارگر زیر آوار گرفتار شدند.

جواد مرادی افزود: 2 تیم از هلال احمر شهرستان و یک تیم از اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند و افراد گرفتار زیر آوار خارج و به بیمارستان خاتم الانبیا اسدیه منتقل شدند.

وی ادامه داد: یک نفر از حادثه دیدگان در بیمارستان فوت کرد و 2 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

کارگر دیگر برای ادامه روند درمان به مرکز استان منتقل شد که حال عمومی وی خوب گزارش شده است.

*مصدومیت شدید 2کارگردر حادثه آتش سوزی یک گاراژتعویض روغن تبریز

صبح روز18فروردین،آتش سوزی یک گاراژتعویض روغن یک گاراژتعویض روغن واقع در در کوی توحید تبریز (جاده تبریز- آذرشهر) موجب  مصدومیت شدید دو کارگر شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com