اخبار و گزارشات کارگری ٧ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 27, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 7 اردیبهشت ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- به بهانه روزجهانی ایمنی وبهداشت کار(28آوریل برابربا هشتم اردیبهشت ماه)

- فراخوان اتحادیه آزاد کارگران‌ ایران برای تجمع مقابل مجلس بمناسبت اول ماه مه

- فراخوان محمود صالحی برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در خیابان شهرها

- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :به بازداشت فعالین کارگری در آستانه اول «می» وسیعا اعتراض کنیم

- احضار میکائیل صدیقی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد به اداره اطلاعات مریوان

- تجمع جمعی ازاعضا و دوستداران کانون نویسندگان ایران مقابل دادگاه انقلاب همزمان با محاکمه بکتاش آبتین،رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن

- دومین گلگشت شورای کارگری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی (بستا)برگزار شد

- کارخانه نکا چوب تعطیل و750کارگرش بیکارشدند

- عدم پرداخت 3ماه حقوق،حق بیمه،عیدی ومطالبات دیگر 400کارگرخطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان علیرغم وعد و وعیدها

- اعتراض رسانه ای کارکنان پیمانکاری بیمارستان خمینی دهدشت نسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت مطالبات

- عدم پرداخت حقوق فروردین ماه و11ماه کارانه 180پرستار شرکتی استان گیلان

- پرداخت قطره چکانی مطالبات کارکنان آموزش و پرورش نورآباد پس از استعفای دسته جمعی

-  تجمع اعتراضی اهالی شهر سیل زده آق قلا مقابل فرمانداری

- اهالی روستای ایلان جره و بالاده  حومه کازرون دراعتراض به قطع چند روزه آب شرب جاده اصلی کازرون به فراشبند را مسدود کردند

- ادامه اعتراضات مینی بوس داران پلاک عمومی تهران نسبت به نرخ عوارض ورود به محدوده

- تجمع اعتراضی زنبورداران ایذه‌ نسبت به ناکافی بودن سهمیه شکرمقابل اداره جهاد کشاورزی

- هرسه کارگرمصدوم حادثه انفجار کارخانه فروآلیاژ ازنا

- جان باختن کارگر کارخانه پخش لوازم بهداشتی تهران براثر سقوط آسانسور

- جان باختن کارگرتعمیرگاه مکانیکی زنجان براثر انفجار کمپرسور هوا

*به بهانه روزجهانی ایمنی وبهداشت کار(28آوریل برابربا هشتم اردیبهشت ماه)

کمیسیون کارشناسان کاربست مقاوله نامه ها وتوصیه نامه های سازمان جهانی کار درگزارشش به صدوهشتمین اجلاس سالیانه این سازمان،دوباره خواهان ارائه اطلاعات از جانب دولت ایران درباره چگونگی روند عملی کردن مقاوله نامه  وتوصیه نامه های این نهاد درزمینه  وضعیت ایمنی وسلامت کارگران شد.

این کمیسیون در گزارشش بتاریخ8فوریه2019 ازدولت ایران خواست تا اطلاعات لازم درباره چگونگی کاربست مصوبه نودهمین اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار درژوئن سال2002 مبنی بر عملی نمودن مقاوله نامه155 مصوب سال1981 ومکملش توصیه نامه 164درباره ایمنی وسلامت کارگران  وهمچنین مصوبات اجلاس های سالیانه104،103،101،100،99و106،رابرای بررسی ارائه نماید.

قابل یادآوری است که این کمیسیون درسال2017 در گزارشش به صدوششمین اجلاس سالیانه سازمان جهانی کاراز دولت ایران خواستارارائه گزارش درباره چگونگی روند عملی کردن مقاوله نامه  وتوصیه نامه های سازمان جهانی کار درزمینه  وضعیت ایمنی وسلامت کارگران منجمله مقاوله نامه155مصوب سال1981ومکملش توصیه نامه164، همچنین توصیه نامه شماره200مصوبه نودونهمین اجلاس بتاریخ ژوئن2010درباره ویروس وی.آی. هاش وایدز ونیزمصوبات اجلاس های 103،101،100و104درفاصله سال های2011تا2015 ،شده بود.

*فراخوان اتحادیه آزاد کارگران‌ ایران برای تجمع مقابل مجلس بمناسبت اول ماه مه

اتحادیه آزاد کارگران‌ ایران طی فراخوانی بمناسبت اول ماه  از کارگران(شاغل،بیکار و بازنشسته)کشور برای شرکت درتجمع ساعت 10چهارشنبه11اردیبهشت مقابل مجلس دعوت بعمل آورد.

متن فراخوان:

فراخوان برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی

اول ماه مه برابر با یازده اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر است. این روز، روز ما کارگران در سراسر جهان است. ما این روز را که  حاصل مقاومت، ایستادگی و جانفشانی میلیونها کارگر و انسان مبارز و از جان گذشته در اقصی نقاط دنیا  برای پایان دادن به فقر و نابرابری و نابودی بهره کشی انسان از انسان است گرامی می داریم.

برگزاری مراسم مستقل  روز جهانی کارگر یکی از بدیهی ترین و خدشه ناپذیرترین حقوق اجتماعی ما کارگران است.

ما پیشاپیش اعمال هر گونه محدودیتی در برگزاری مراسم روز جهانی کارگر را قویا محکوم میکنیم و با فراخوان به کارگران(شاغل،بیکار و بازنشسته) در سراسر کشور  برای برگزاری هر چه شکوهمندانه تر مراسم این روز، دست در دست هم و متحدانه راس ساعت ده صبح روز چهار شنبه 11 اردیبهشت ماه در مقابل مجلس " شورای اسلامی" گرد هم میائیم  و بطور یکپارچه ای خواهان پایان دادن به فقر و فلاکت و گرانی،  و در کل شرایط مصیبت باری می شویم که به ما کارگران و همه مزدبگیران زحمتکش  تحمیل شده است.

اتحادیه آزاد کارگران‌ ایران

*فراخوان محمود صالحی برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در خیابان شهرها

«ما کارگران ایران نیز، همصدا با کارگران سراسر جهان خیابانها را به تصرف خود در آوریم.

پیش بسوی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در خیابان شهرها.»

کارگران و خانواده کارگران.

# اول ماه مه روز جهانی کارگر ( 11 اردیبهشت ) در راه است.

# دراین روز کارگران در سراسر جهان برای احقاق حق و علیه نظم سرمایه قدرت طبقاتی خود را به نمایش می گذارند و در خیابانها راهپیمایی می کنند.

# در این روز، کارخانه ، کارگاه و محل کار تعطیل و ما کارگران باید مال خودمان باشیم.

# در این روز خیابان شهرهای بزرگ جهان زیر پای متحد کارگران به لرزه درخواهد آمد .

# در این روز ناقوس مرگ نظام سرمایه داری و حامیان آنان توسط طبقه کارگر نواخته خواهد شد.

# در این روز طبقه کارگر با صدای رسا اعلام خواهند کرد که جامعه ای برابر می خواهند.

# ما کارگران ایران نیز، همصدا با کارگران سراسر جهان خیابانها را به تصرف خود در آوریم.

# پیش بسوی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در خیابان شهرها.

محمود صالحی 5/2/98

*انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :به بازداشت فعالین کارگری در آستانه اول «می» وسیعا اعتراض کنیم

روز 6 اردیبهشت، تجمع فعالین کارگری و بازنشسته در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران کرج که به مناسبت گفتگو در مورد معضل بازنشستگان و روز جهانی کارگر برگزار شده بود، مورد یورش نیروهای سرکوبگر امنیتی، انتظامی قرار گرفت و حدود 12 نفر را بازداشت کردند که تا ساعت 7 و 30 دقیقه عصر روز گذشته غیر از علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی و واله زمانی بقیه بازداشت شدگان آزاد شدند.

بازداشت فعالین کارگری در پارک جهان نما در حالی اتفاق افتاده است که روزهای گذشته نیز تعدادی از فعالین کارگری سنندج از جمله مظفر صالح نیا و غالب حسینی و همچنین اعضا انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران را به ادارات اطلاعات احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند که مبادا مبادرت به برگزاری مراسم روز جهانی کارگر کنند.

احضار وسیع فعالین کارگری طی چند روز گذشته و بازداشت گسترده روز گذشته فعالین کارگری، نه تنها از سر قدرتمندی سیستم سرکوب و بگیر و ببند نیست، بلکه کاملا از سر استیصال و درماندگی در برابر اوج گیری اعتراضات کارگری و توده ای علیه فلاکت اکثریت مردم در ازای شدت گیری مسابقات دزدی ها، غارتگری ها و چپاول های سازمان‌یافته است.

سیستمی که نه تنها بعد از چهل سال غیر از فقر، گرانی و بیکاری چیزی را برای کارگران و اکثریت مردم جامعه به ارمغان نیاورده و همواره هر اعترضی را با بگیر و ببند، شلاق، گلوله و زندان پاسخ داده است، بلکه امروز درمانده تر از هر زمان دیگری نسبت به برآورده نمودن مطالبات طبقه کارگر و اکثریت محرومان، به ناچار متوسل به سرکوب برای پیشگیری از وقوع اعتراضات بنیان کن توده ای می شود.

این استیصال تنها در برخورد با مطالبات انباشته شده تاکنونی کارگران و مردم نیست. فاجعه سیل نیز میدان دیگری برای بروز درماندگی دستگاه های دولتی و حکومتی بود در برابر نجات محاصره شدگان در سیل و کمک رسانی و تامین سرپناه و امرار معاش آنان، که باز هم چاره ای غیر از سرکوب مردم بی پناه و معترض و حمله به کمیته های کمک رسانی و بازداشت اعضای آنها را نداشتند.

در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم که کارگران و دانشجویان و معلمان و تشکلهای آنها به برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و روز معلم در مقابل مجلس فراخوان داده اند و از هم اکنون انتظار می رود که در این روزها تجمعات باشکوهی با طرح مطالبات و خواسته‌های توده ای علیه دستمزدهای زیر خط فقر، گرانی و بیکاری برگزار گردد، فعالین کارگری را احضار و بازداشت می کنند تا با ایجاد فضای رعب و وحشت از برگزاری مراسمات گسترده جلوگیری کنند.

 اما جنبش کارگری که امروز با حمایت های سراسری بخش های معترض جامعه به مرحله‌ای جدید و قابل توجه از نظر اهمیت و کسب قدرت بیشتری در میدان مبارزه گام نهاده است، دیگر قابل بازگشت حتی یک گام به عقب نیست و پاسخ درخور به سرکوبگری ها را خواهد داد.

باید وسیعا به احضار، بازداشت و ایجاد فضای رعب و وحشت اعتراض کرد و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت شدگان شد.

پیش به سوی برگزاری مراسمات پرشکوه روز جهانی کارگر.

زنده باد اول  «می» روز جهانی کارگر

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

7اردیبهشت98

@anjomanbfk

www.anjomanbfk.blogfa.com

*احضار میکائیل صدیقی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد به اداره اطلاعات مریوان

میکائیل صدیقی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد در رابطه با روزجهانی کارگربه اداره اطلاعات مریوان،احضارشد.

 خاطرنشان میشودکه انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد به اداره اطلاعات مریوان طی اطلاعیه ای دراوایل فروردین ماه در اعتراض به افزایش 50درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی اعلام کرد:«همانند پارسال در مقابل این افزایش غیرقانونی، که کمر کارگر بی بضاعت ساختمانی را خواهد شکست، سکوت نخواهد کرد و از کارگران عزیز درخواست داریم در این راه صنف را حمایت کنند و تا اطلاع ثانوی هیچگونه فیش حق بیمه را پرداخت نکنند.»

همچنین این انجمن بهمراه37انجمن دیگرطی اطلاعیه ای دیگردراواخرقروردین ماه،ضمن اعتراض نسبت به افزایش 50درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی خواستار تجدید نظر فوری و عاجل مبنی بر لغو این افزایش شدند واعلام کردند:اگر تا روز شنبه مورخ 30فروردین بیمه کارگران ساختمانی کاهش پیدا نکند هر اقدامی عملی از جمله تجمع اعتراضی و تحصن منجمله در روزجهانی کارگررامحتمل دانستند.

درهمین رابطه روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه، کارگران ساختمانی بانه دراعتراض به افزایش 50درصدی حق بیمه دست به تجمع مقابل اداره کاربانه زدند.

*تجمع جمعی ازاعضا و دوستداران کانون نویسندگان ایران مقابل دادگاه انقلاب همزمان با محاکمه بکتاش آبتین،رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن

روزشنبه هفتم اردیبهشت ماه همزمان با محاکمه بکتاش آبتین،رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن

، جمعی ازاعضا و دوستداران کانون نویسندگان دست به تجمع مقابل دادگاه انقلاب در خیابان معلم تهران زدند.

روزشنبه هفتم اردیبهشت بکتاش آبتین محاکمه شد؛ اما محاکمه‌ی رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن به فردا موکول شد. شماری از اعضا و دوستداران کانون به نشانه‌ی مخالفت با این محاکمه مقابل دادگاه جمع شدند.

هفتم اردیبهشت دادگاه سه عضو کانون نویسندگان ایران رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست محمد مقیسه تشکیل شد. وکلای متهمان ناصر زرافشان و راضیه زیدی نیز حضور داشتند. رییس دادگاه ابتدا به پرونده بکتاش آبتین رسیدگی کرد. بکتاش آبتین پیرامون دو اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی" به پرسش‌های قاضی مقیسه پاسخ داد پرسش‌ها پیرامون بیانیه‌های کانون، نشریه‌ی داخلی آن، کتاب "پنجاه سال کانون نویسندگان ایران" و مراسم کانون بود. سپس ناصر زرافشان به دفاع پرداخت.

 پس از پایان محاکمه آبتین قاضی دادگاه را تعطیل و بررسی پرونده‌ی رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن را به فردا (هشتم اردیبهشت) موکول کرد.

 شماری از اعضا و دوستداران کانون امروز به نشانه‌ی اعتراض به محاکمه‌ی نویسندگان در مقابل دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم تهران جمع شدند.

*دومین گلگشت شورای کارگری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی (بستا)برگزار شد

بدنبال دومین فراخوان هیئت موسس " بستا" در جهت تبادل نظر ، ارائه پیشنهادها، راهکارها و تشریک مساعی برای چگونگی کسب مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی، دومین نشست حضوری در محل پارک دانشجو  شهر تهران  از ساعت ۱۰ تا ۱۲  صبح برگزار گردید.

در این نشست ابتدا اکرم محمدی  یکی از اعضای هیئت موسس " بستا "ضمن خوش آمد گویی به حضار هدف از ایجاد دومین جلسه را در ارتباط با بحث و تبادل نظر در مورد پاره ای از مسائل جاری از جمله موضوع" روز جهانی کارگر" وبحث افزایش حقوق و هم چنین در ارتباط با بیانیه ی صادرشده در ارتباط با موضوع"اصلاحات پارامتریک" توضیحات مبسوطی ارائه نمودند

"از انجاکه در اصل29 قانون اساسی بر توزیع مناسب امکانات و درآمد ها برای کلیه اقشار جامعه تاکید شده است وهمچنين با توجه به اینکه در اقتصاد از نشان آماری به عنوان ضریب جینی بحث میشود که هرچه در جامعه ای بحث برابری و برخورداری از امکانات و توزیع درآمد مناسبتر باشد این ضریب جینی کاهش یافته، ولذا بحث برخورداری از امکانات در جامعه مورد نظر بهتر پیاده شده است (نزدیک شدن به صفر)(محدوده ضریب جینی بین صفر. ویک) و هرچه توزیع امکانات نابرابر تر باشد این ضریب به سمت یک میل میکند که در مورد ایران در 5سال قبل42 صدم بوده است با دلار 3 هزار تومان و اکنون با قیمت دلار 13 هزار تومان احتمالا ضریب جینی 1 شده است، اما هدف از ارایه این بحث اقتصادی این است که سازمان تامين اجتماعی با هدف کاهش این ضریب درسال 54 تاسیس و منابع مالی آن تعریف شد(20%سهم کارفرما7%سهم کارگر و3%سهم دولت)و قانونگزار طبق بند2ماده 28 تامین اجتماعی دولت را مکلف کرده، هرساله در بودجه این "ردیف پرداختی به سازمان" را تعریف و نقدا به حساب سازمان واریز نماید، اما در طول 40 سال گذشته آیا این وظیفه انجام و اجرا شده است،

همه اینها مقدمه ای بود برای اینکه به طرح ارایه شده و امضاشده توسط 75 نفراز نمایندگان در جلسه 288 مورخ 9 بهمن 97 به نام " اصلاحات پارامتریک " که در بندی از پیشی گرفتن مصارف برمنابع اشاره شده است، 

بزرگواران زمانی میتوان این موضوع را در بوته نقد و تفسیر قرار داد که دولت محترم بدهی خود که اکنون به 180 هزار ميليارد تومان رسیده است، در موقع خود پرداخت میکرد و این سرمایه، درست و بهینه مدیریت و سرمایه گذاری ميشد،از طرفی این مدیریت تاکنون به عهده دولت بوده است،  در مدت 40 سال گذشته که اندک امید عملی به نمایندگان کارگری وجودداشته،این وضعیت مدیریت منابع و مدیریت دريافت های سازمان بوده است، حال که استخدام در قراردادهای حداکثر 6ماهه میباشد، آیا ضمانتي برای همان حداقل ها وجود دارد؟

لذا مابازنشستگان ضمن اینکه از دولت میخواهیم بدهی خود به سازمان رابپردازد مسیر را برای ایجاد تشکل های برآمده از انتخابات آزادومستقل رافراهم کند،.بندهای بعد در ارتباط با افزایش پرداخت سهم کارگراز7%به 9% و همچنین افزایش سن و موارد دیگر که همه به جز اینکه، ضرر برای کارگر دارد، هیچ بازتاب دیگری ندارد، در پایان برلزوم فوکوس کردن براین طرح توسط کارگران تاکید شد."

پروین محمدی نماینده نیزبعنوان دیگر عضو هیئت موسس "بستا" باگرامیداشت روز کارگر درموردتاریخچه این روزدر جهان سخنان خودرا آغاز کردند ودر ادامه در باره مطالبات بازنشستگان، ناتوانی کانونهای بازنشستگان در تحقق خواسته هارا دلیلی بر لزوم بازنگری و ایجاد تشکلهای برآمده از انتخابات آزادکارگران دانست و یکی ازدلایل تشکیل بستارا ناشی از عدم عملکرد درست وبهینه این موضوع دانست،وبااشاره به اینکه قبل از انقلاب ممنوعیت ایجاد تشکل ها وجود داشت،ولی خوشبختانه بعدازانقلاب ایجاد تشکلات راداشته ايم ولی باکارکرد ضعیف، چراکه با توجه به اینکه این نمایندگان منتخب کانونها حقوق بگیر تامین اجتماعی بوده وهستند،  به طور واقعی و اصولی عمل نکرده اند و لذا وضعیت بازنشستگان درحال حاضر اینگونه  است.

شا‌پور احسانی راد، دیگر عضوهیئت موسس بستا در مورد عدم کفاف حقوق 60_70 درصد بازنشستگان جهت تامین هزینه های زندگی توضیحاتی ارایه نمودند و خواستار توجه سریع دولت شدند واز اینکه 70درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که شاید به عبارت دیگر بتوان گفت با خط فقر بسیار فاصله دارد واين موضوع معضلات بسیاری برای بازنشستگان و خانواده های آنان ایجاد کرده است.

در انتهای نشست امروز اعضای بستا ضمن استقبال مجدد، خواستار   تداوم و استمرار نشستهای حضوری، برای رسیدن به تفاهم و اشتراک نظر و عمل برای تحقق مطالبات بازنشستگان تاکید نمودند و تقاضا کردند این نشست ها تداوم یابد

5 ارديبهشت 98

*کارخانه نکا چوب تعطیل و750کارگرش بیکارشدند

کارخانه نکا چوب واقع در شهرستان میان‌دورود،استان مازندران تعطیل و750کارگرش بیکارشدند.

*عدم پرداخت 3ماه حقوق،حق بیمه،عیدی ومطالبات دیگر 400کارگرخطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان علیرغم وعد و وعیدها

علیرغم وعده و وعیدها،3ماه حقوق،حق بیمه،عیدی ومطالبات دیگر 400کارگرخطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان پرداخت نشده است.

یکی از کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان به خبرنگار رسانه ای گفت: نزدیک به 400 نفر هستیم که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کاریم.

وی ادامه داد: حدود یک ماه ونیم پیش کارفرما تازه دستمزد مربوط به دی ماه را  به ما پرداخت کرد و از آن زمان تاکنون این آخرین وجهی بوده است که به عنوان مزد دریافت کرده‌ایم.

این کارگر افزود:همسان با دستمزد، بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز پرداخت نشده و کارگران در زمینه بیمه تکمیلی هم دچار مشکل هستند.

این کارگر افزود: چندین سال است کارفرما از حقوق ماهانه ما کارگران مبالغی را بابت حق بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما ما به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را در مراکز درمانی نداریم.

این کارگر همچنین گفت: فعالیت کاری تعدای از همکاران ما که در محدوده ریلی بین دو ایستگاه درود به کارون فعالیت دارند به دلیل نامناسب بودن بهسازی خط و اینکه در آن از شن‌های درجه سه که سریعا به گل و لای تبدیل می‌شوند، استفاده شده بسیار زیاد شده است. در عین حال حق اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری مجموع کارگران با توجه به حجم زیاد کار به صورت حداقلی (هر ماه 5 ساعت) پرداخت می‌شود. این درحالی‌ست که همکاران اداری که به نسبت کارگران خط از فعالیت کاری راحت‌تر و سبکتری برخوردارند، حق اضافه‌کاری‌های تا حدود 60 ساعت دریافت می‌کنند.

وی افزود: از دیگر مشکلات کارگران خطوط ابنیه فنی لرستان پرداخت نشدن حق لباس کار است. حدود دو سال است حق لباس و کفش به کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن لرستان داده نمی‌شود و کارگران ناچارند برای تهیه آن از جیب خود هزینه کنند.

به گفته این کارگر؛ بخش دیگری از مشکلات کارگران این حوزه مربوط به کارگران راهبان یا راهدار است که کارفرما  حق نهار به آنها نمی‌پردازد و آنها باید با هزینه خود آن را تهیه کنند.

وی یاد‌آور شد: کارگران بار‌ها از مسئولان راه‌آهن کشور درخواست کرده‌اند پیگیر حقوق معوقه و سایر مشکلات آنها  باشند ولی آنها تنها قول می‌دهند و در عمل ما را فراموش کرده‌اند.

*اعتراض رسانه ای کارکنان پیمانکاری بیمارستان خمینی دهدشت نسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت مطالبات

کارکنان پیمانکاری بیمارستان خمینی دهدشت اعتراضشان را نسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت مطالبات،رسانه ای کردند.

روزشنبه 7اردیبهشت،کارکنان پیمانکاری بیمارستان خمینی دهدشت به خبرنگار رسانه ای گفتند:در چند ماه گذشته کارانه ما پرداخت نشده است. دریافتی ما در حالت کلی بسیار پایین‌تر از کارکنان رسمی است.با این حال، پرداخت همین مبالغ هم به موقع انجام نمی‌شود.

آنها با انتقاد از کار سخت خود می‌گویند: به دلیل ماهیت دشوار کار پرسنل درمان، بایستی پرداخت‌ها به موقع انجام شود تا پرسنل انگیزه کافی برای کارکردن داشته باشند.

این در حالیست که این بیمارستان مبالغ بسیاری از بیمه‌ها طلبکار است و مدیریت بیمارستان عدم پرداخت معوقات مزدی توسط بیمه‌ها را دلیل این مشکلات می‌داند.

*عدم پرداخت حقوق فروردین ماه و11ماه کارانه 180پرستار شرکتی استان گیلان

حقوق فروردین ماه و11ماه کارانه 180پرستار شرکتی استان گیلان پرداخت نشده است.

به گزارش 7اردیبهشت یک منبع خبری محلی،پرستاران شرکتی گیلان که حدود 180‌ نفر هستند تا به امروز که ششم اردیبهشت است نه حقوق فروردین ماه 98ونه کارانه های معوق سال 97 خود را ( بجز فروردین)دریافت نکرده اند.

*پرداخت قطره چکانی مطالبات کارکنان آموزش و پرورش نورآباد پس از استعفای دسته جمعی

مدیر آموزش و پرورش دلفان از پرداخت 2ماه از اضافه کار معوق کارکنان اداری آموزش و پرورش نورآباد پس از استعفای دسته جمعیشان خبرداد.

برپای گزارش رسانه ای شده بتاریخ7اردیبهشت،علی تیموری افزود: فرهنگیان این اداره همچنان اضافه کار 2ماه دیگر از سال 97 و یک ماه از سال 98 را طلب دارند.

وی افزود: کارکنان اداری همچنین یک ماه اضافه کار از سال 94 و چهارماه از سال 95 را نیز طلب دارند.

به گفته وی حق ماموریت های این کارکنان درسال 97 نیز هنوز پرداخت نشده است.

درهمین رابطه:

استعفای دسته جمعی  کارکنان آموزش و پرورش نورآباد دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات

کارکنان آموزش و پرورش نورآباد در استان لرستان دراعتراض به عدم پرداخت طی نامه ای خطاب مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان دراعتراض به عدم پرداخت حق اضافه کاری وسه سال حق ماموریت دسته جمعی استعفا دادند.

 

*تجمع اعتراضی اهالی شهر سیل زده آق قلا مقابل فرمانداری

روزشنبه 7اردیبهشت، اهالی شهر سیل زده آق قلا مقابل فرمانداری این شهر اجتماع کردند که با بسته بودن درب این مرکز قدرت وحضور نیروهای انتظامی روبروشدند.

*اهالی روستای ایلان جره و بالاده  حومه کازرون دراعتراض به قطع چند روزه آب شرب جاده اصلی کازرون به فراشبند را مسدود کردند

صبح روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه،جمعی از ایلان جره و بالاده حومه کازرون دراعتراض به قطع چند روزه آب شرب باتجمع وریختن سنگ جاده اصلی کازرون به فراشبند را مسدود کردند.

درهمین رابطه،معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کازرون به خبرنگار رسانه ای گفت: کاهش آبدهی چاه تامین آب شرب در بخش جره و بالاده این شهرستان منجر به قطع آب برخی روستاهای این بخش شده است.

علی محمدی افزود: پیش از این با توجه به کمبود منابع آبی، آب 28 روستای این بخش جیره بندی بود که هم اینک با کاهش آبدهی چاه، روستاهای انتهای مسیر شبکه آبرسانی از جمله روستای ایلان با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کازرون با اشاره به درخواست مردم روستای ایلان از بخش جره و بالاده این شهرستان برای حل مشکل قطعی و کمبود آب گفت: جلسه ای هم اینک به همین منظور با حضور مسئولان استانی در بخشداری جره و بالاده شهرستان درحال برگزاری است.

*ادامه اعتراضات مینی بوس داران پلاک عمومی تهران نسبت به نرخ عوارض ورود به محدوده

اعتراضات مینی بوس داران پلاک عمومی تهران نسبت به نرخ عوارض ورود به محدوده باتجمع مقابل شورای شهر تهران،ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 7اردیبهشت،مدتی است رانندگان مینی بوس های دارای پلاک عمومی مقابل شورای شهر تهران تجمع می‌کنند و درخواست اصلاح نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک هستند.

هفته گذشته طی جلساتی که در دفتر شهردار برگزار شد، به درخواست‌های این رانندگان پاسخ مثبت داده شد اما به گفته رانندگان ناراضی مینی بوس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حاضر نیست توافق انجام شده را اجرایی کند.

یکی از رانندگان مینی بوس با اعلام این که هفته گذشته در دفتر شهردار جلسه‌ای برگزار شد و با درخواست‌های ما مبنی بر حذف بدهی در حلقه دوم طرح ترافیک (محدوده زوج و فرد) و اعمال تخفیف برای حضور در محدوده مرکزی موافقت شد. اما معاونت حمل و نقل به ما می‌گوید هر کسی که دستور حذف بدهی‌ها را داده خود بدهی‌های شما را صفر کند.

به گفته این راننده مینی بوس طی این مدت جرایم رانندگان افزایش نیز داشته وجریمه تأخیر نیز به بدهی‌های آنها افزوده شده است.

*تجمع اعتراضی زنبورداران ایذه‌ نسبت به ناکافی بودن سهمیه شکرمقابل اداره جهاد کشاورزی

روز شنبه 7اردیبهشت،جمعی از زنبورداران ایذه‌ دراعتراض به ناکافی بودن سهمیه شکردست به تجمع مقابل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان زدند.

 که نسبت به سهمیه شکر خود معترض بودند صبح شنبه در اداره جهاد کشاورزی ایذه تجمع کرده و خواستار افزایش این سهمیه شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،شهرستان ایذه حدود 940 زنبور دار دارد که در نقاط مختلف شهرستان اقدام به پرورش زنبور عسل می‌کنند.

با توجه به تعداد بالای زنبورهای عسل در ایذه و دمای پایین شهرستان که باعث شده است شهد گل‌ها دیرتر آماده شود، زنبورداران نیاز مبرمی به شکر برای تغذیه زنبورهای خود دارند.

*جان باختن هرسه کارگرمصدوم حادثه انفجار کارخانه فروآلیاژ ازنا

هرسه کارگرمصدوم حادثه انفجار دهم فروردین ماه کارخانه فروآلیاژ ازنا جان باختند.

روز شنبه 7اردیبهشت ماه،مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان به خبرنگار رسانه ای گفت: سومین مصدوم حادثه انفجار کوره کارخانه «فروآلیاژ» ازنا که در بیمارستان بستری بود، درگذشت.

ایرج دریکوند با اشاره به وقوع حادثه افنجار در کوره کارخانه فروآلیاژ ازنا در تاریخ دهم فروردین ماه سال جاریافزود: در این حادثه 3کارگرمجروح شدند.

وی با بیان اینکه «روح الله باجلان» و «محمد دهقان» دو مصدوم این حادثه طی روزهای گذشته به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: سومین مصدوم حادثه به نام «علی درویشی» نیز روز جمعه به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: این کارگر ۳۰ ساله به دلیل شدت جراحات در بیمارستان اصفهان جان باخت.

درهمین رابطه:

مصدومیت 3کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا درحادثه انفجار کوره

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از انفجار کوره کارخانه فروآلیاژ ازنا ومصدومیت 3کارگر خبرداد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 10فروردین،وی با بیان اینکه در این حادثه سه نفر مصدوم شده است، تصریح کرد: دو نفر دچار سوختگی شده و یک نفر نیز دچار شکستگی دست شده است.

*جان باختن کارگر کارخانه پخش لوازم بهداشتی تهران براثر سقوط آسانسور

روز جمعه 6اردیبهشت،یک کارگر 35 ساله حین کار در انبار یک کارخانه پخش لوازم بهداشتی واقع در بزرگراه لشگری تهران بر اثر سقوط بالابر،جانش را ازدست داد.

*جان باختن کارگرتعمیرگاه مکانیکی زنجان براثر انفجار کمپرسور هوا

روزشنبه7اردیبهشت، کارگر50ساله یک تعمیرگاه مکانیکی واقع در میدان فلسطین شهر زنجان براثر انفجار کمپرسور هوا جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com